5 nových vozidiel má mať dĺžku cca 12 m a spĺňať normu EURO 6.
DPMŽ 6. marca 2014 vypísal verejnú súťaž na dodávku 5 nízkopodlažných autobusov s dĺžkou 11,9 - 12,2 m, vybavených vznetovým motorom spĺňajúcim emisnú normu EURO 6.
Dopravca stanovil 5 kritérií, ktoré zavážia pri rozhodovaní o tom, od ktorého výrobcu budú autobusy pre linky žilinskej MHD - cena, náklady na spotrebu energie, náklady na emisie, náklady na údržbu a technické vyhotovenie (šírka uličky v mieste prednej a zadnej nápravy, počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy okrem sklopných a svetlá výška posuvných častí bočných okien). Na rozdiel od výberového konania na nové trolejbusy z roku 2012 teda medzi nimi nie sú požiadavky na nadštandardný počet dverí a presnú šírku vozidiel, ktoré by vrhali na DPMŽ tieň podozrenia z uprednostňovania jedného uchádzača pred ostatnými.
Víťaz tendra bude vybratý v elektronickej aukcii a mal by byť známy v apríli.
Mongolec
SOR je z hry vonku? ?
- Predné dvere majú mať samostatné otváranie krídiel dverí a dva samostatné prúdy (nástup/výstup). SOR ako jeden z mála ponúka predné dvere so šírkou iba 800 mm, kde si požiadavku oddelenia dverí či praktické uplatnenie samostatného otvárania jednotlivých krídiel dokážem len ťažko predstaviť - 400 mm je pre nástup málo. Za jeden prúd sa zvyčajne považuje 600 mm.
- Taktiež miesto súčasne pre 1 invalidný vozík a 1 detský kočík. Pri takejto konfigurácii by SOR NB mohol mať najviac 4 fixné NP sedadlá.
- Zaujímavosťou sú nerezové madlá...
V technickom vyhotovení sa má vyhodnocovať o.i. šírka uličky či počet fixných NP sedadiel. Ak by aj cez toto všetko vyhral SOR, tak jedine vďaka úspešne splneným kritériám 2-4 a nízkej cene. Solaris je ale lacný tiež. Naopak, Urbanway, ako nástupca Citelisov, bude asi trochu drahší, ak na svojich predchodcov nadviaže i cenou. A čo taký AMZ City Smile?