DPMŽ ide obstarať 5 nových autobusov

Všetky majú byť dlhé 12 m.

Po relatívnej stabilizácii vozidlového parku trolejbusových dráh docielenej predovšetkým nákupom nových vozidiel Škoda 30 Tr SOR a Škoda 31 Tr SOR plánuje DPMŽ obnoviť aj vozidlový park autobusovej dopravy. Nový autobus zaradil mestský dopravca do premávky naposledy v roku 2008, teda pred 6 rokmi. Podľa informatívneho oznámenia uverejneného vo Vestníku verejného obstarávania z 11. januára 2014 teraz plánuje nákup 5 nízkopodlažných autobusov s dĺžkou 12 m.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:80517-2014:TEXT:SK:HTML&src=0

Má ísť o naftové celonízkopodlažné vozidlá, požadovaná dĺžka je 11,9 - 12,2 m. Viac v linku vyššie.
Reakcia na: LC #18:
Ja len doplním, že tých elektrobusov bude až 5 kusov... ?
Reakcia na: Mongolec #17:
Si velky optimista ak si myslis, ze do sutaze sa prihlasi viav ako jeden vyrobca. Nastavenie sutaze bude na toho jedneho spravneho vyrobcu, viz Kosice, kde nikomu nevadilo, ze do zmanipulovanej sutaze na 127 busov sa prihlasili az dvaja a vysledna cena a kvalita tomu odpoveda. V kosiciac ale ide hlavne o areal DPMK na ktory si vyrobca busov brusi zuby. Perlickou tendra na zaver je v KE nakup 2 elektrobusov a ziadneho troleja.
Len ťažko môžeme očakávať príchod Mercedesov alebo Volv, no okrem SORiek prichádzajú do úvahy ešte Urbanwaye (ako nástupcovia Citelisov) a Solarisy. Práve Solarisy nakúpil v uplynulom roku Prešov, ktorý si svoj vozidlový park trolejbusov obnovuje rovnako ako Žilina Škodami s karosériou SOR. Banská Bystrica zase popri trolejbusoch s karosériou SOR prevádzkuje Citelisy. Či sa Žilina rozhodne nápadne alebo nenápadne uprednostniť v súťaži SOR (prípadne inú značku) bude známe až po spoznaní kritérií a požadovaných parametrov vozidla.

Ak sem nakoniec prídu autobusy inej značky ako SOR, potom bude z dôvodu jednotnosti potrebné zabezpečiť obdobný spôsob dopytového otvárania dverí a umiestnenia tlačidiel, na aký sú cestujúci zvyknutí z 30/31 Tr. So SORkami už máme skúsenosti, no v porovnaní s karosériou pre trolejbusy musíme počítať s menším počtom sedadiel v zadnej časti (- 4 kvôli motorovej veži) a umiestnením dvojsedadla medzi 2. a 3. dverami na schodíku. Je na zamyslenie, či má význam prevádzkovať na našich autobusových linkách štvordverové sólo autobusy. Dajú sa síce kúpiť aj trojdverové SORy NB 12, ale tie majú podľa môjho názoru veľmi neprakticky riešený interiér - medzi prvými a druhými dverami je veľká vzdialenosť, pričom predné sú štandardnej šírky - iba 800 mm ako pri štvordverových, čo je zhruba o 400 mm menej ako majú konkurenti. Navyše, pri naftovej verzii sú všetky sedadlá na strane dverí umiestnené na podeste, čím je variabilita umiestnenia sedadiel zložitá.

Po tendri na trolejbusy si veľké ilúzie nerobím, hoci v kútiku duše dúfam, že sa objektívnym spôsobom stanovia skutočne relevantné kritériá, ktoré dokážu splniť aspoň traja výrobcovia a možno aj výsledná cena bude trocha nižšia (aj keď počet 5 ks vozidiel nemusí byť pre výrobcov veľmi zaujímavý).
Tiez tipujem SOmRaka. Bolo by dobre zaviest tipovaciu sutaz, aj ked velmi zabavna nebude ked je vitaz uz teraz jasny ?
Reakcia na: Valec #13:
Rozumiem, teda z odborneho hladiska v sucasnosti Zilina potrebuje len 12 a 18 m autobusy. mensi autobus v Ziline nema uplatnenie....
Zhodneme sa na tom, že "zahadne" výhra SOR, tu však ide o to ze 5 autobusmi si moc nepomozeme! Taktu sa nedočkáme a naďalej budu jazdiť autobusy tak, že príde vlak z BA ci z KE a bus 1 ci 2min pred príchodom odíde, alebo naopak príde 2 min po odchode, kto rozmýšľa nad tými cp? Asi nikto! Dočkáme sa možno vyznačenia NP spojov a to tiež pochybujem, že sa im do toho bude chcieť
Reakcia na: OBUS #12:
Aká by bola úspora v životnosti?
Kvalitu prepravy možno hodnotiť podľa veľkosti budu - je predsa rozdiel keď sa tých 85 ľudí vezie v 9,5 m vozidle a keď v 12 metrovom. (BTW, tých 100 ľudí v Karose si predstaviť viem, ale tých 85 v 9,5 hrbatej SORke veru ani nie).
Ak skrátiš interval tak tým síce o čosi zatraktívniš ponuku , akurát si už prišiel o tie úspory a na druhej strane, to skrátenie intervalu nebude nijako výrazne motivujúce (ak dnes dokážem prepraviť 400 ľudí za hodinu v 15-min. intervale 12 metrovým vozidlom, po nasadení 9,5 metrového by som interval mohol skrátiť na 12,75 min.), a zároveň ním môžeš rozbiť preklady alebo nadväznosti (toto však v ZA ani neexistuje).
Ak neustále klesá počet cestujúcich, treba v prvom rade hľadať spôsoby, ako dopravu zatraktívniť aby sa tento trend zastavil a nie sa tomu prispôsobovať kapacitou vozidla (to môže nastúpiť až v druhom rade). V prípade ZA by sa bolo treba pohrať s jazdnými dobami, s intervalmi (na trolejbusových linkách - 20 minút v sedle na nosnej linke je bieda), spravidelniť dopravu na autobusových linkách a vytvoriť garantované nadväznosti (predovšetkým u autobusov).
Reakcia na: Valec #7:
Uspora by určite bola, cena obstarania vozidla, možno i prevadzkove náklady, životnosť. Kvalitu prepravy ťažko hodnotiť podľa velkosti A busu (možno hodnotiť len či sa zmestim, alebo nezmestim) 9.5 pojme cca 85 osob pričom 9xx ich papierovo pojme do 100.
V prípade potreby by znížil interval, čo by len ku kvalite prispelo.(samozrejme zas by navyšilo náklady) Žial realita je taká že cestujúcih nestále ubúda a skutočne okrem spičky je to niekedy len nutná obsluha. Takýto trend čakať i nadalej, preto si myslim, že skôr či neskôr niekto tie MIDI Sorky odporúči kúpiť a pôjde sa cestou menších vozidiel s prijateľným intervalom. Pre zaujímavosť by mohol niekto prezradiť rozdiel v cene NB12 a BN 9,5 alebo 10,5...
Reakcia na: Valec #10:
Samozrejme, pri súčasných turnusoch to zmysel nemá.

Ale v prípade, ak by sa plánovalo skrátiť intervaly na niektorých autobusových linkách za cenu nasadenia menšieho vozidla, myslím, že by to nebolo na škodu... ?

(Ináč, ešte asi na nočák a asi i 99 (ale s tým by asi Tesco protestovalo a teraz je tuším tá linka robená len prejazdami z iných) by sa zišiel...)
Reakcia na: Dispecer #8:
Veď práve, možno pre jeden a pol linky by stačil... Ale to by sa nesmel ukázať nikde inde (osobitný turnus).
A teraz, neprechádzajú žiadne spoje L30 až ku ŽU? Prinesie ten jeden kratší voz také úspory, že sa ten osobitný turnus (vrátane prestojov) oplatí vyrobiť a zaplatiť? Ak bude tento voz na servise, bude tam tak či tak premávať 12m, či sa kúpia 2 aby jeden z nich mohol stáť a v prípade potreby hradiť?
Ak by mali celodenne celotýždenne uplatnenie aspoň 3-4 vozy, tak nech sa páči, ale držať jeden-dva vozy...
Reakcia na: Valec #7:
nikde, a pre pár spojov také vozidlo? Ani kĺbak nevypravujú všade kde je nátresk (hoci ich vo vozvni majú 6), len do KIE
Reakcia na: Valec #7:
Myslím, že pre takú 29 alebo spoje linky 30 Vranie - Železničná stanica by minibus stačil...
(Ale je pravda, že v rannej špičke som si tie linky nevyskúšal ešte.)
Reakcia na: OBUS #6:
Čo myslíš, koľko by DP ušetril, ak by miesto 12m vozidla nasadil 10,5? BTW, na ktorej linke by v špičke stačilo 8,5m vozidlo bez toho, aby to malo vplyv na kvalitu prepravy?
doplnam tak sa tender zrusi a vypise nanovo. Ale je pravda midi busy v Ziline chybaju, take 10,5 9,5 8,5 by boli vhodne pre niektore linky a hlavne obratiska..
Reakcia na: Dispecer #3:
Vsak ano pokial aj by aj nahodou podmienky tendta splnal niekto iny (teda omylom), aspom nech kupia klimu za cent.
Je u vás predsa ešte pppppppprimátor Iggy Choma nie ? A to je SMER-SD takže ak ste odpovedali na otázku nie tak sa tešte na Solarisy ak ste odpovedali ANO tak vyhrávate luxusný http://zilina-gallery.sk/picture.php?/21611/category/205 ...... ? ? ? ? Nebojte sa , ak to budú tie S(p)ORY tak ako jedny z mála budete mať hotový Dezorientovany Omutrovaný Programový unifikačnY Smerácky tender presne nafajčeny sorU alebo inak známy pod pseudonymom DO PYSKU

alebo aj unifikovaný vozový park ?
Reakcia na: OBUS #1:
Tipovať je ešte veľmi predčasné... Ono je to zatiaľ iba plán... ? Nič z toho nemusí byť...
mohli by radšej kúpiť kratšie, zbytočne 10.5m
Skusim si tipnut že vyhrá SOR? 3 alebo 4 dverove?