Zmeny v regionálnych autobusoch od 9. decembra

Na viacerých linkách boli zapracované ďalšie požiadavky obcí a cestujúcich.

V nedeľu 9. decembra 2018 vstupujú do platnosti aj nové cestovné poriadky regionálnych autobusov dopravcu Slovak Lines. Na základe požiadaviek obcí a cestujúcich bola na jednotlivých linkách zapracovaná ďalšia várka zmien. Nové cestovné poriadky je možné nájsť na stránkach IDS BK a Slovak Lines. Niektoré najvýznamnejšie zmeny:

  • Autobusové linky, ktoré sú naviazané na železničných staniciach na vlaky, majú prispôsobené odchody a príchody novému grafikonu vlakovej dopravy.
  • Nová linka 510 bude premávať medzi Bratislavou a Svätým Jurom, Kačačnicami.
  • Na linke 520 pribudli nové priame spoje do Bratislavy z pezinských sídlisk Sever a Muškát a opačne.
  • Medzi Bratislavou, Pezinkom a Modrou boli zavedené nové zrýchlené spoje na novej linke 535 a tiež v rámci linky 576. Zrýchlené spoje budú premávať ráno každých 15 minút do Bratislavy, popoludní každých 30 minút z Bratislavy.
  • Nové spoje do/z Bratislavy sú zavedená aj na linke 566 z Bratislavy cez Pezinok do Dolian, ktorá ďalej pokračuje do Trnavy.
  • Na linke 525 medzi Bratislavou a Chorvátskym Grobom pribudli spoje, ktoré budú počas špičiek premávať až do/zo Senca.
  • Na linke 527 medzi Bratislavou a Slovenským Grobom pribudli spoje, ktoré pokračujú zo Slov. Grobu cez Grinavu na železničnú stanicu v Pezinku. Čierna Voda a Malý Raj tým získajú pravidelné spojenie zo žel. zastávkou v Grinave a Pezinkom.
  • Na linke 645 Čataj - Senec - Bratislava a na linke 659 Veľké Úľany - Senec - Bratislava bola výraznejšie rozšírená premávka priamych spojov do/z Bratislavy.
  • Na linkách 720 a 740 v smeroch Tomášov a Zlaté Klasy prišlo k navýšeniu počtu spojov počas špičiek pracovných dní.
  • Na linke 737 boli v rannej špičke pridané spoje z Dunajskej Lužnej (Nové Košariská) a Rovinky do Bratislavy.
  • Na linke 610 z Bratislavy do Zálesia a na linke 729 zo Senca do Novej Dedinky sa skracuje večerná premávka.

Ďalšie úpravy cestovných poriadkov regionálnych autobusov na základe požiadaviek od cestujúcich a samospráv sú avizované začiatkom budúceho roka.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PDM.8.99 #25:
To problém s volenými predstaviteľmi obce. Ako Bratislavčan by som vypichol hlavne bývalého primátora Bratislavy pána Nesrovnala. Chválil sa tým, že opravil 200km ciest. To tvrdil a ľudia mu to zožrali, však opravil 200km ciest. Ale ak sa na pozrieme poriadne (pracujem v oblasti stavebníctva a mám vyštudované aj dopravné stavby - cesty a mosty) tak zistíme, že žiadna oprava sa nekonala. Došlo len k výmene obrusnej časti vozovky (vrchná časť asfaltu po ktorej sa jazdí) ako sa neskôr zistilo išlo len o 200km pruhov, nie ciest. Takže ak sme natiahli novú obrusnú vrstvu na 4 prúdovej ceste, čo má 5km, tak to neznie tak dobre, ako keď sme opravili 20km ciest. Navyše cesty, ktoré sa opravovali pred rokom, tak už zase začínajú vykazovať chyby pred tzv. "opravou". To že na ceste praskla, či sa prepadla nosná časť vozovky sa nedá opraviť tak, že tak len nalejem viac asfaltu a to zalejem, tá prepadlina/prasklina tam stále je a pracuje. Za čas možno rok, možno 3 v závislosti od intenzity dopravy sa to znova prepadne, asfalt sa vytlačí a máme znova ten istý problém. Zbytočne vyhodené peniaze. Žiaľ 95% nerozumie tomu ako by sa mala opravovať cesta a nový asfalt pre nich znamená oprava. Ďalej ide aj o organizáciu opráv. Pri oprave Mosta SNP bol rozobratý skoro 3 mesiace a všetci vieme, ako oprava dopadla. Tie práce, čo sa tam odviedli sa dali stihnúť za cca 2 týždne, ak by sa vylúčila doprava z mosta. Ale pán primátor bol pokakaný zavrieť na 2 týždne most (sám cestujem cez ten most do roboty, takže by sa daná uzávera týkala aj mňa), stačilo si pozrieť jeho profil na FB, ako mu ľudia ďakovali, že je most prejazdný a on ako veľký geroj, že robil som to pre vás. Liniek MHD by sa to uzavretie mosta dotklo minimálne, len by sa natiahol čas cestovania o cca 5 minút a boli by obslúžené všetky zastávky liniek. Ak by sa pri Auparku odstránili betónové zvodidlá, tak je tam dosť miesta na otočenie autobusu aby vedel zísť na Einsteinovú a cez most Apollo po nábreží by išli ďalej linky ako normálne. V prvý týždeň prázdnin aj tak veľká väčšina ľudí cestuje na dovolenku a doprava je oveľa redšia, takže by s tým nemal byť problém. Ďalej tento systém opráv má ešte nevýhodu, že keď asfaltujem jeden pruh a o týždeň druhý pruh, tak mi vznikne spoj a pri zmenách teploty ten spoj pracuje.

Kapitolou samou o sebe je plán dopravy, ktorý neexistuje. Stačí sa pozrieť aká je situácia v okolí Bratislavy a okolia. Ak prídete za starostom, čo ja viem Bernolákova (za cca 10 rokov a počet obyvateľov zdvojnásobil) a podobných obcí, že treba riešiť dopravu, tak povedia, že ich obec nemá problém s dopravou, to Bratislava, tak nech si to rieši Bratislava. Pritom mnohé z daných obcí majú 70-90% obyvateľov, čo pracujú v BA alebo tam chodia do školy, ak sa bavíme o ľudoch v produktívnom veku. Preto doprava by sa mala riešiť v celom spádovom území cca oblúku, ktorého hranice by prechádzali cez Malacky-Trnavu-Dunajskú Stredu.Stačí sa pozrieť na diaľnicu D1. 60% vozidiel sa pripája medzi BA a Sencom, za Trnavu pokračuje len cca 10% vozidiel (ak teda neberieme nedeľu večer a piatok po obede, keď ľudia cestujú domov). Za 20 rokov sa hromadná doprava nikam neposunula. Podľa výskumov zo zahraničia, ale aj Slovenska, ľudia sú ochotný sadnúť do hromadnej dopravy, pokiaľ im cesta bude trvať o 20 minút dlhšie ako cesta autom. Je nemysliteľné aby keď idem ráno do roboty autobusom z Petržalky do Prievozu (začínam o 7 ráno) tak to zvládnem za 40 minút, ale keď idem po obede domov, tak mi to bežne trvá 70-80 minút a cca 30 minút šlapem pešo, lebo je to rýchlejšie ako čakať na spoje, ktoré by ma mali podľa grafikonu za 40 minút doviesť domov. Z cca 15km trasy kráčam cca 5km pešo, lebo keby som to nespravil, tak namiesto 70-80 minút idem domov najmenej 90 minút. A to všetko preto, lebo neexistuje žiadna koncepcia dopravy, ktorá by povedala, že MHD je priorita a tak spravme niečo pre to. To isté sa týka aj SAD.

Ak sa pozrieme, kto rozhoduje o tom ako a čo bude, čo sa týka dopravy (cesty, spoje, linky, koncepcia), tak skoro nikto nemá patričné vzdelanie. O tom, ako sa majú opravovať cesty rozhodoval človek, čo bol vyučený kuchár/čašník. SAD si robí čo chce. Oni si diktujú kade a kedy budú jazdiť ich autobusy, ZSSK si žije vlastným životom, my sme železnica a vy sa prispôsobte. O neschopnosti vedenia ZSSK by sa dali písať celé litánie. Pokiaľ obce, či kraje nemajú dosah na to aby ovplyvnili ako bude mimomestská doprava jazdiť, tak sa problémy s dopravou nikdy nevyriešia.
Reakcia na: 3pa3ck3 #40:
Nevidím dôvod prečo by nemohla byť železničná polícia, keďže bežní policajti si robia z náplne svojej práce holubník. Sadnú do rýchliku, prejdú 1x vlak a sadnú si do prvej triedy. Ale čo im ŽSR alebo ZSSK môže? Nič. A nadriadení to prehliadajú. Alebo aby si povaľači z PZ SR uľahčili prácu, tak sa s asociálmi dohodnú, tí odídu akože, aby bolo vidno, že si policajti splnili pracovnú náplň a za chvíľu socky obsmŕdajú v stanici znovu! Prečo my - slušní cestujúci - ktorí platíme dane na PZ SR, ktorý má zabezpečiť poriadok a bezpečnosť máme trpieť toto? Sú snáď železičné a autobusové stanice určené ako nocľahárne či zhromaždiská asociálov? Tak to premenujme na "asociálne stanice" a my slušní, triezvi a nezapáchajúci cestujúci budeme nastupovať po trati za jazdy alebo nám pribrzdí vlak nech naskočíme a socky sa môžu vyhrievať, chlastať a hulákať či mlátiť sa v stanici. Vlaky platené zo štátneho by mala riešiť aj štátna polícia. To, čo je v komerčnom vlaku je vec daného dopravcu za jeho vlastné. I keď nebude mať SBSku a dôjde k ohrozeniu života, tak by som nemal v sebe toľko chrapúnstva povedať im ako policajt, že riešte si to sami.
Reakcia na: PDM.8.99 #39:
Keď tu spomínaš Železničnú políciu, popravde stále nechápem, prečo supluje SBS, ktorú by si mal zaplatiť dopravca vo svojich vozidlách.
Reakcia na: 810zssk #37:
Tak ono už pred 5:00 do BA Os vlak 4600 a o 5:16 aj 4770, takže aj na 5:30 sa dá ísť vlakom do práce dokonca tým prvým. A 5:22 prichádza REX Sládkovič. Skôr tie nočné autobusy by som bral ako dobrý nápad. Ale pri tom v akom stave cestujú ľudia v noci domov po návštevách v podnikoch, by som uvítal aj SBSku. V prípade nočných vlakov by to bolo ľahšie o to, že na každom nástupišti by mohli byť policajti, ktorí by opitých a zapáchajúcich vykázali z nástupišťa, t.j. aby ani do vlaku nenastúpili a nemusel sprievodca riešiť asociála, či opilca vo vlaku a suplovať SBSku. Odpadla by tak ťažoba s volaním polície k vlaku a čakaniu na ňu, ale rovno by sa problémoví ľudia vyriešili na nástupišti. A nikto by sa nemusel sťažovať na smrad a zápach vo vlakoch, ako to býva zvykom. To, že má lístok dotyčný obťažovateľ je už jeho problém, peniaze si môže vypýtať naspäť, vrátiť lístok a triezvieť vonku. Ja som napr. po vypití slušného množstva alkoholu chodil zásadne z mesta aj hodinu pešo, bars aj z Prievozu do Petržalky. Urobil som niečo pre telo, vytriezvel som, pustil som si zatiaľ muziku do uší a užíval si pokojné tmavé ulice mesta.
Reakcia na: Valec #32:
Ano, lenze odvtedy ste im poriadne okresali spoje SC - BA,p a zo 645 a 659 spravili 635 a 632, cize je tam zase problem Stupavy, ze spoje do 22tisicoveho mesta prichadzaju plne.
Nevravel som, ze busy su na zrusenie, ale to, ze v okrajovych casoch je 635 prazdna. V case spicky vsak ak skombinujes okresne mesto s okolim, tak v okresnom meste zostavaju na zastavkach desiatky ludi. Logicke, nie?
Reakcia na: PDM.8.99 #36:
Moja idea bola priame spoje na siestu rano a potom po 23 z BA (pre ludi pracujucich do 22) viest ako nocne linky, co by zdovodnilo aj inu trasu. Plus by to otvaralo ramec na to aby sa konecne zaviedli spoje pre ludi co pracuju do polnoci.
Reakcia na: david1 #31:
Nie je to zlý nápad ale ... potom by sa ti ozvali nespokojní, ktorí dochádzajú na 7., 8. a 9. hodinu, školáci a dôchodcovia, že prečo oni nemajú nárok na priame spoje.

To, že tie spoje kysnú v zápchad je Sádovskému jedno. Peniažky sa hrnú a nedávne status quo priamych spojov bez prestupu je späť a mafia SL má späť čo chcela a môžu si krochkať do nôty na ZAD ako nedávno na tému sporu SAD vs. BBSK, čo bola trápna okázalosť typu ako keď sa stretnú funkcionári v totalitnom režime na jubilejnom 1000. zjazde strany a tvária sa, že sú demokracia a že niečo riešia.
Reakcia na: Joyki #30:
Však ako hovorím: "Polovičná IDS je horšia ako žiadna." Mali to spraviť keď už, tak tak, že by tie priame spoje z obcí spoza Senca prišli 7-10 min pred príchodom vlaku k žel.st. Senec a odišli cca 7-10 min po príchode vlaku do Senca. Týmto spôsobom by sa podarilo ľudí z obcí dostať do vlaku, no a kto by silou mocou chcel ísť do BA tým autobusom, tak za cenu prestoja v žel.st. Senec 14-20 minút. Čiže BID mohla lišiackym spôsobom vyhovieť petícií a zároveň si zachovať už nastavený formát.
Reakcia na: Valec #27:
Tak toto sa mi páči, klikol som si na link naspodku stránky s petíciou, kde sa mi zobrazila stránka so spojmi:
https://www.idsbk.sk/cestovne-poriadky/#CP_2018

Páčia sa mi tie odkazy na odchody liniek bratislavskej MHD nie na dpb.sk, ale na imhd.sk. 👍
Reakcia na: 810zssk #19:
To nie je populizmus, to už zaváňa neschopnosťou. Je to ako tak zlátané, a keď niekto dá podnet, že by to chcel "takto", tak zrejme tam nie je človek, ktorý by posúdil, či je taká zmena vhodná. alebo nie. 🤔
Reakcia na: Joyki #30:
Však Senčania cestujú vlakmi, a tie autobusy (obzvlášť diaľničné) jazdia prázdne. Aspoň tak si hovoril pred dvoma mesiacmi. 😉
Reakcia na: PDM.8.99 #29:
Mohli nechať "robotnícke"spoje na šiestu hod. do BA priame. Poobede späť po 14 hod. a neskoro večer. Tie majú šancu ísť bez meškaní.
No zvyšok s prestupom lebo všetky ďalšie spoje skysnú v zápchach.
Tu urobil chybu BSK ako objednávateľ , ktorý nepodržal IDS.
Reakcia na: Valec #27:
853 podpisov... osemstopäťdesiattri. Oni majú svoje spoje a stovky cestujúcich z iných smerov sú po novom odrezaní od vlakov (sťažnosti na FB už pribúdajú) a desaťtisíce ďalších mimo VHD nemá alternatívu. Fakt nádherná integrovaná doprava: najprv naučíte ľudí cestovať integrovane a o 4 mesiace neskôr to celé komplet rozbijete. Objaví sa petícia s 853 podpismi a NA ÚKOR prípojov sa zavedú spoje do BA. Okrem toho aj Senčania sú rozhorčení - oprávnene, lebo momentálne sa nevopchajú do tých fantastických busov z Úľan a Čataja.

Reakcia na: Agent007 #26:
Asi na každej VÚCke by vedeli predložiť zopár petícií so stovkami podpisov o zachovanie spoja, či zavedenie, alebo zmenu, pričom spojom reálne cestuje 5-20 ľudí a dokopy sa na ňom vystrieda tak cca 30-40 pravidelných cestujúcich v priebehu týždňa.

P.S.: Viete kde sa robia petície najefektívnejšie?
1. V nedeľu pred omšou.
2. Pred miestnymi potravinami.
3. Na miestnom úrade.

Veľmi vďačná skupina signatárov sú dôchodcovia, ktorých neznesiteľným prestupovaním strašia starostovia aj dopravca, ktorý rád argumentuje v štýle :"Prečo by som svojich zákazníkov navážal k vlaku?" ... takže v preklade sú cestujúci na dotovaných linkách privátne vlastníctvo dopravcu. Starostovia sa nechajú ľahko opiť rožkom a siahajú po populistických riešeniach a zároveň robia pre Slovak Lines užitočných somárikov, ktorí podkopávajú IDS, umelo vytvárajú nespokojných občanov, čím podopierajú argumenty proti zavedeniu plnohodnotnej IDS a držanie/obnovenie priamych spojov BA-periféria. Navyše nie je nič lepšie pre Slovak Lines na obhajobu pozícií pre ich biznis, než to, že IDS je neúplná. Podoja kraj, dostanú svoj balík nespokojných cestujúcich z prestupov na vlak späť do busu a môžu poukazovať na IDS ako nefunkčnú. Neúplná IDS je horšia ako žiadna, pretože SADkárskej mafií nahráva do kariet prečo ju nerealizovať a tak sa môžu aj ostatné SADky a ich nástupcovia odvolávať na stav v BSK.
Reakcia na: Valec #27:
Snáď nevytrhnem z kontextu túto vetu :"Pri rozhovoroch myslíme na celú spádovú oblasť, ktorá po novom nemá priame spojenie s Bratislavou, ale je nútená cestovať cez upchatý Senec."

Paradox je, že cestovanie pár minút cez upchatý Senec je neúnosné ale cestovanie cez prepchatú cestu pri Metre a o BA ani nehovoriac je už v poriadku. Problém je, že systém prestupov výmenou za navýšenie počtu spojení a zavedením jednotnej tarify je síce fajn, ale vlaky na to niesú kapacitne nadimenzované. Nákup 671 (Jánošík) s kapacitou dosahujúcou ledva za 4 klasické Bd(g)teer alebo staré B, či 951 (push-pull) s kapacitou o 55 miest viac ako má 671 by nebola zlá kúpa, keby sa tie jednotky v takomto počte sústredili v jednej prevádzke a primárne by kompletne zabezpečovali vozbu na ramenách tak, aby pokryli všetky Os a nie, že jazdia aj na Kúty, aj na Leopoldov, aj na NZ s pokračovaním na Štúrovo/KN a ešte aj TT-GA ... Hlavne sa malo nastaviť to aby tie Os kde už pred zavedením prestupov bolo v 671 s 307 miestami na sedenie už 400 ľudí cca a ešte sa uvažovalo s prípojovaním cca 4 autobusov za hodinu v spičke (Jelka, V. Uľany, Hrubý Šúr a Čataj) ktorých kapacita je 50 ľudí, čiže musím zákonite počítať s tým, že v Senci už k tomu čo vo vlaku mám mi pristúpi ešte 200 ľudí a potrebujem tak mať vo vlaku k cca 400 miest pre ľudí, ktorí už vo vlaku boli a ďalších 200, ktorí pribudnú. Toto je stav, ktorý je na Os BA-GA/SA/NZ. Pri týchto Os je nevyhnutné počítať s tým, že musia ísť 2x671. Na push-pull jednotky ostávajú potom iba krátke výkony BA-MA/PK/SC a cez víkendy aj na dlhšie spoje do Kútov, Leopoldova a NZ, keďže spriahať ich do dvojíc nie je možné, resp. sa neskúšalo. Z toho hľadiska bola kúpa 951 chyba a zbytočnosť úplná, ktorá bude iba na ťarchu skrz nespoľahlivosť reko 263 a následné náhrady 240kami, kedy musí HKV obchádzať súpravu. Neviete ozaj niekto, že ako 951 reagujú so 671?

V takomto stave výpravy a kapacity súprav máme od prvého skutočného IDS ešte ďaleko.
Reakcia na: PDM.8.99 #22:
institut peticie je "uzasna" vec... ktokolvek sa cez nu dosiahnut cokolvek, co je jeho osobnym zaujmom, akurat sa zakryje akoze verejnym zaujmom, pretoze ludia podpisu hocico, ked sa ich to negativne nedotkne, hoci to realne nepotrebuju
Reakcia na: Martin Fundárek #20:
Starostovia sú na obraz ľudu - milujú populárne riešenia bez logiky na úkor tých, ktoré majú dlhodobý efekt, no treba pri nich pohnúť hlavou. Ľuďom na Slovensku lepšie znie :"Budete mať 8x denne priamy spoj do BA.", než :"Budete mať 12-14x denne garantované spojenie s prestupom do BA." ... To je proste marketing pri slaboduchých ľuďoch a funguje rovnako ako v prípade, ktorý som včera čítal v jednej knihe:
Reklama má dve verzie:
a) Zákusok a dva keksíky ku káve za 2 eurá.
b) Zákusok za ku káve za 2 eurá a dve keksíky zadarmo
Logicky mal väčší úspech variant b) a rovnako tak ako ľudia milujú slovo "zadarmo" pri nakupovaní, hoci je to neraz podfuk, tak milujú v doprave slovné spojenie "priame spojenie". To už, že to je na úkor kvantity spojov a vo výsledku aj kvality im je jedno, pretože deti nemôžu prestúpiť lebo všade na nich číhe nebezpečenstvo, pracujúci sa ponáhľajú (zaujímavé, že radšej strávia 30 min v zápche než 10 min na zastávke pri prestupe na vzduchu a narovnajú si chrbticu) a dôchodcovia nemôžu chodiť (ale hodinový maratón v supermarkete nie je problém).

Bohužiaľ nestabilita GVD nahráva týmto opatreniam na paralelné autobusové linky a narúšanie pretupných väzieb. ZSSK s tým však nezmôže nič. Problém je hlavne u ŽSR, ktoré si funguje separátne a proste pri niektorých vlakoch nepustia a nedovolia nakresliť takt, lebo rýchlostné obmedzenia, každoročne sa prepočítavajú staničné intervaly (postupné a následné, odchody/príchody) a keďže namiesto železníc sa vyhadzujú peniaze na nezmyselné rýchlostné cesty ako napr. Zvolen-Kriváň alebo Mýtna-Lovinobaňa, tak na koridorových tratiach 110 a 130 máme všetky stanice s úrovňovým prístupom k perónom. Výnimkou je iba BA,hl.st., Vinohrady, N. Zámky a Štúrovo. No, takže v každej jednej stanici ešte do intervalov pre pobyt vlaku vstupuje aj čas potrebný na presun cestujúcich od perónu k nástupišťu a tiež pristavovanie vlakov následne po sebe v žst. ako napr. Malacky, Kúty, Galanta, Šaľa a pod. Úprimne mi je výpravcov v týchto staniciach ľúto a špeciálne v Galante kde sa zídu v pohode Os TT-GA, Os BA-NZ, R a EC a pri mimoriadke kedy EC zastavuje pre prestup ľudí z R8xx je to pre výpravcu bonbónik ako vyšitý. A to si predstavte, že takýto úkon sa robí v žst. Šaľa kde je večer v pracovní dni súprava Os BA-SA, ešte k tomu súprava cisterien s palivom a R8xx a EC. No ale aby som sa dostal ku koreňu problému, tak tým je správanie ŽSR, ktoré si každoročne zmyslí, že idú prepočítať intervaly a menia to hore-dole, plus vytvárajú ďalšie a ďalšie prekážky ako napr. v žst. Radvaň na 170ke bolo zakázané križovať Os s R pretože ľudia prebiehali cez priecestie od Os vlaku namiesto toho aby čakali, keďže staničná budova je od mesta ďalej a tak k nej sa prv pristaví vlak a po TK ide rýchlik. Nuž namiesto toho aby tam policajti odchytávali ľudí a sádzali pokuty, aby to hlúpym zaplo, tak ŽSR obmedzuje prevádzku a policajti odchytávajú mladých čo si zapália cigaretu skôr ako odídu z prvého peróna v BB.

Riešenie: Ku každému rokovaniu o GVD nehustiť len do ZSSK, ale najmä do ŽSR aby odstránili všetky prekážky, ktoré bránia zostrojeniu trvale udržateľného GVD a nech si nenavyšujú pocit dôležitosti tým, že budú neustále mávať so staničnými intervalmi a prevádzkovými predpismi svojvoľne. Bohužiaľ toto by malo aj MDV ustrážiť, ale MDV je vôbec rado, že je rado sa mi zdá.
Tie cestovné poriadky budú vždy kompromisom, obzvlášť v podmienkach, kedy železničná infraštruktúra zaostáva, kapacita vlakov nepostačuje, neexistuje dispečing pre potreby IDS, dopravcom je tolerované viac, ako by malo byť, chýbajú bus pruhy, chýbajú kvalitne vybavené prestupné body a ešte pár vecí by sa našlo. Chcem tým povedať, že je veľmi jednoduché nájsť vinníka v BID, ako to urobili viacerí komentujúci, ale málokto si tu pri svojej kritike uvedomuje na čo má BID reálne dosah.
Reakcia na: Valec #13:
A bolo v petícií vyslovene uvedené, že občania požadujú aj zrušenie zachádzky na železničnú stanicu? Ak nie, tak prečo potom znefunkčnili možnosť prestupu vlak-bus tým, ktorí by tak cestovali, lebo nemajú záujem trčať ráno v zápche pri METRO a ďalej v BA?
Reakcia na: Valec #13:
No, ešte by bolo zaujímavé vedieť, že či tí, čo tú petíciu podpísali vôbec aj jazdia s VHD alebo IAD. Nebolo by to prvý raz, čo bola niektorej z VÚC doručená petícia s 250 podpismi za nový spoj a potom realita po zavedení bola taká, že spojom cestovalo maximálne 10-15 ľudí, no podľa petície to vyzeralo, že bude treba vypraviť minimálne 2 autobusy za sebou.
Reakcia na: Martin Fundárek #20:
Veľké zmeny sa týkajú len trate 120, inde nedošlo k nejakým zmenám (max. +/- 2-3 min.). Lenže BID priznáva, že vôbec nepozná obehy busov a ani nemá ako SL donútiť k logickej tvorbe CP, dokonca ani dispečing nemá. Načo nám potom takýto "koordinátor"? Vyrábať letáčiky vie aj nejaký media-group. Lebo momentálne to je ich hlavná, a zdá sa mi jediná úloha. Keď nevedia dupnúť na stôl a zubami-nechtami si podržať vytvorenú "optimalizáciu", tak nech sa nečudujú, že na tú spoločnosť 90 % ľudí nadáva (cestujúci v busoch) alebo ich má na háku (IAD, čo má zase stúpajúcu tendenciu aj vďaka BID).
Reakcia na: 810zssk #19:
Do značnej miery za krach augustového modelu zodpovedá BID. Pri takýchto veľkých zmenách treba ísť do terénu a vysvetľovať, presviedčať, uvádzať konkrétne čísla. BIDka síce pripravila letáky pre každý okres osobitne, ale to bolo všetko - distribúciu hodili na krk starostom. Tí nový model vysvetľovať v lepšom prípade nevedeli (len málo z nich má dostatočné znalosti z oblasti modernej verejnej dopravy), v horšom nechceli. Jeden sa aj otvorene vyjadril, že on žiadne letáky distribuovať nebude. A ak k tomu pripočítame viaceré fatálne chyby v návrhoch (ako napr. absenciu ranných spojov do práce do Trnavy), tak sa nemožno čudovať, že sa zdvihol medzi cestujúcimi veľký odpor.
A treba povedať ešte jedno: ak chceme, aby systém fungoval, musí byť primerane stabilný. Ale železnice už druhý rok za sebou poposúvali osobáky a robota ľudí z BIDky vyletela komínom a začína sa odznova. Takto sa to robiť nemá a nedá.
Reakcia na: Valec #15:
Nuz, cize pri teme zrychlenych spojov v podstate potvrdzujes ze ide o populizmus, nie realne zlepsenie. Ale "ludia pisali".

Rozumiem ze to nie je tvoja vina a nemam ziadnu potrebu sa s tebou sporit, ale zas pochop ze ludia su prirodzene a opravnene rozcarovani z toho ako sa tu opat vychadza v ustrety par kriciacim jednotlivcom, zatial co nedavno zavedeny system sa demontuje skor ako zacal fungovat a zavadzaju sa do neho prvky nahodnosti. Jednoducho je zrejme ze zupa ide cestou populizmu, co je deprimujuce ked zostavaju 4 roky do volieb.
Reakcia na: Valec #9:
Principu rozumiem, ale povazujem ho za zvlastny. Odhliadnuc od toho, ze expresnym spojom na tejto trase ma byt vlak, tak mi pride zvlastne vyhadzovat z trasy autobusu prave tie zastavky, ktore obsluhuju velke mnozstvo cestujucich (okrem samotneho okolia zastavky tiez prestupujuich z vlaku, ci inych autobusov). Skratka ak raz niekde mam uzol pre cely okres a expres ide priamo okolo neho, tak by v nom mal zastavit a nie preletiet okolo a prioritne obsluhovat rozne sekundarne zastavky.
Reakcia na: Valec #15:
"Je lepšie, ak niekedy počká o 5 min. dlhšie, ako keď mu 2x za týždeň autobus ujde a musí počkať 25 min."

Na 640 podľa CP treba počkať 20 min. 5x do týždňa z REXu. Pýtam sa načo tie spoje potom zachádzajú k žst Senec, keď tam nikto neprestúpi z ničoho na nič? Alebo cez víkend spoj vynechá žst, cez týždeň zájde. Načo? V tom čase nechodia vlaky (46. minúta). Toto je systémovosť? Toto je väčší bordel, ako pred optimalizáciou, lebo prípojné spoje od REXov sme mali roky-rokúce už pred 19.8.
Reakcia na: Valec #13:
Ale veď nech im to jazdí, ale zase na to doplatili všetci ostatní, ktorí ani pred optimalizáciou nemali priame spoje do BA a zriedili ranné intervaly a komplet dodrbali prípoje na vlaky. Veď nech jazdí aj 55 spojov do BA každé tri sekundy z Úľan a Čataja, ale prečo na úkor prípojov na železnicu? Tie prípoje boli plné. A nepreháňam, vy ste zrušili prestupy v Senci aj v Báhoni naraz. Ok, naviazali ste spoje na prepchaté Os, ktoré budú tým pádom ešte prepchatejšie?

Spoje zachádzajú k žst Senec v časoch, kedy nejde žiaden vlak (15. a 46. minúta). Každý sa pekne vybodne na celý IDS a pôjde autíčkom. Vy tu ukazujete na 1000 ľudí, čo podpísalo petíciu, ale že tu zostávajú desattisíce bez normálnej VHD, to teda vás vôbec nezaujíma. Som extrémne znechutený z BID, bol by som najradšej, keby sa táto šaškáreň zrušilo kompletne aj s tarifou. Ale veď vy to uvidíte, ako moc skolabuje doprava budúci rok v celom seneckom okrese. Vlaky nepoberú ľudí a busy budú prázdne, ako nejaká 79ka na Topoľovom.
Reakcia na: Viko #12:
Ona sa nejako výrazne nedemontovala, to tu niektorí diskutujúci výrazne preháňajú, keďže hodnotia len to, čo vidia na papieri ale nemajú k dispozícii tie stovky podnetov ľudí, čo tým denne cestujú. Po zavedení sa objavilo množstvo rôznych (dovtedy aj nových) požiadaviek, na ktoré bolo treba reagovať. Vysvetlím len tie, ktoré sa tu objavujú najčastejšie a ešte som na ne nereagoval.

Zrýchlené spoje
Žiadali ich zo vzdialenejších obcí (najmä od Častej a ďalej). Argument, že zrýchlený spoj je rýchlejší len o 9 minút (71 vs. 80) nezabral, videli v CP stále tých 35 zastávok. Tak bola zavedená expresná vrstva, ktorá pokračuje do TT kraja - ono je to stále rýchlejšie ako cesta dvoma vlakmi a ešte nejakým nadväzným autobusom.

Spoje 659 obchádzajúce Senec
Pôvodne šli všetky cez SC, kde naberali meškanie pred priecestím (ktoré je kvôli intenzite vlakovej dopravy v špičkách viac zatvorené ako otvorené). Z pôvodných 3 spojov s 20 min. intervalom zostal interval 30 min. plus priamy spoj do BA. Cestujúci si sami vyberú, či prestúpia v SC, alebo pôjdu hodinu a pol v kolóne po diaľnici (aj keď obchádzkou SC sa veľká časť kolóny obíde). Následne sa bude môcť vyhodnocovať (budú k dispozícii reálne čísla), čo posilniť a kde zredukovať.

Spoje spoza SC do BA
Pôvodne bolo plánované, že spoje liniek 632 a 635 mali byť pokračujúcimi spojmi liniek 645 a 659, niektoré tak boli, niektoré nie, teraz sa to zosystemizovalo.

Predĺženie čakacích dôb
To navrhovali sami cestujúci, keďže časy boli nastavená na ideálny CP, ale vlak denno-denne mešká 3 až 5 minút. Je lepšie, ak niekedy počká o 5 min. dlhšie, ako keď mu 2x za týždeň autobus ujde a musí počkať 25 min. Tu by niečo pomohol dispečing (ak by bol), ale sa má bus nadväznosť aj niekde inde po trase, alebo ak sa má vrátiť včas, nemôže čakať do nekonečna.
Dlhšia doba čakania v niektorých prípadoch vyplýva z toho, že linka s dvoma spojmi za hodinu má nadväzovať na tri vlaky (a niekedy aj na vlak v opačnom smere), vtedy proste niekto musí čakať dlhšie.
Reakcia na: Viko #12:
1. Starostovia požadovali priame spoje do Ba. Starostovia sú poslanci v zastupiteľstve BSK. Pre župu je lepšie vyhovieť starostom, aby následne hlasovali za všetky návrhy v zastupiteľstve, ako držať systém, proti ktorému protestujú starostovia, ktorí by svoju nespokojnost preniesli aj do zastupiteľstva.

1b. Boli komunálne voľby a návrat zrušených priamych spojov bola dobrá téma. (V prípade trate 130 bola žhavá téma večne zatvorené priecestie v Senci a Bernolákove a z toho vyplývajúce kolóny a zdržania aj autobusov ...)

2. Verejná doprava je služba, ktorú ľudia využívajú denne (väčšinou) a automaticky. Automaticky predpokladajú, že bude fungovať. Ak funguje (ako má), je všetko ok. Ale ak nefunguje, ako očakávajú, tak sa idú sťažovať a najlepšie na najvyššie miesta. Prípadne aj do médií. Tak boli na uvedené zmeny pozitívne odozvy v pomere k negatívnym cca 1:70. (V JMK to bolo pri zavádzaní sprevádzané ešte ostrejšími protestami ako u nás, ale my sme v BSK, nie v JMK).

3. Systém bol založený na prestupoch a železničnej doprave ako nosnej. Že cestná doprava je nespoľahlivá = nedá sa garantovať čas príchodu do cieľovej zastávky a železničná doprava je spoľahlivá a chodí podľa CP. V skutočnosti sa to ukázalo presne naopak. Autobusy síce chodia random, ale to v prevažnej väčšine iba tie do a z BA, a aj to až na pár výnimiek iba v čase medzi 6. a 9:30 a 13:30 a 19. hod. Kdežto vlaky meškávajú úplne náhodne počas celého dňa , vybrané vlaky meškajú v priemere(!) 8 minút napr už ráno okolo 5. hod (v polovici trasy a do Ba to už nedobehnú), alebo večer po 20. hod.

3b. Nie je centrálny dispečing. Takže SL nečakal na zmeškané vlaky. Lebo vodič sa o tom ako nemá dozvedieť, že či tam ten vlak už bol, alebo nie. Lebo po trase čakajú na ten spoj ďalší ľudia, ktorých môže byť viac ako prestupujúcich z vlaku. Lebo vodič má svoj CP a musí na konečnej čerpať prestávky. A x ďalších dôvodov prečo sa to nedá. A s výnimkou Plav. Štvrtku, Šenkvíc a V. Levár sa to nikdy tak nerobilo. A až keď sa oficiálne začalo komunikovať že dopravca nevie a nemôže garantovať prestupy z vlakov, tak sa ten dopravca začal snažiť, že za určitých podmienok teda čakať môžu a v poslednej dobe sa to už zlepšilo...
Reakcia na: PDM.8.99 #11:
Vydupali si ich občania dedín za Sencom svojou petíciou s vyše 1000 podpismi. Detto z Modry (nie z Pezinka) a od Dolian. SL sa k tomu nijako špeciálne nevyjadroval.
Reakcia na: PDM.8.99 #11:
Mňa by hlavne zaujímalo, prečo keď sa horko ťažko zaviedla aspoň prvotná verzia optimalizácie, tak je také ľahké ju absolútne demontovať...
Či to si Slovak Lines vydupala zas priame spoje stojace v zápchach z BA cez SC do dedín s vynechávaním obsluhy žel.st. v Senci aby nebolo možné prestúpiť z vlaku na bus a opačne?
Prečo zaviedli zrýchlené spoje BA-PK? To po vzore SADZV spoje ZV-BB ako konkurenciu k vlakom, či sa našli peniaze navyše?
Reakcia na: 810zssk #5:
Stanicu v PK nie je vynechávaná náhodne, nezachádzajú tam len zrýchlené linky 535 a 576, ktoré využívajú ľudia cestujúci z BA (lebo sú zrýchlené) a tí nebudú prestupovať na vlak v PK. Zastavujú však blízko stanice, na Jesenského.
Reakcia na: Joyki #4:
"659 v špičke obíde Senec"

Zjavne pozeráme každý iný cestovný poriadok, lebo ja tam v špičke vidím na 659 tri spoje za hodinu, dva cez seneckú stanicu a jeden zrýchlený z BA, ktorý obchádza celý Senec.
Reakcia na: zkonomzrazeny #6:
Na seneckú stanicu napr. víkendové spoje na linke 640 nezájdu na žel. stanicu, ale cez týždeň áno. Vlak v tom čase nechodí ani cez týždeň, ani cez víkend. 😂
,,Najperfenktnejšie" je (aspoň pre mňa, ako Lužňana) že ranná 725 do Miloslavova na 6.48 vlak do BA jazdí po novom len cez víkend... 😣 😣 😣 sú časy keď nemám možnosť ísť inak ako takto...
Reakcia na: AndyNO #3:
SlovGrob je nejaky protekcny, posledny spoj do BA o 23:58 a do Pezinka dokonca o 0:20. Takmer nocna doprava! 😁 😁 😁 Ono novovzniknuta 526 by takmer mohla byt oznacena ako nocna linka 🙂

Inak je to zial bieda. Prakticky ide o demontaz celej optimalizacie a postupne sa system vracia k povodnemu bordelu. Najvacsi vtip je to nahodne vynechavanie zel.stanice v Pezinku. By som cakal ze expresy budu prave zastavovat v najvacsich uzloch a nie ich vynechavat (nehovoriac o tom ze zavedenim normalneho odbavovania cestujucich by sa usetrilo radovo viac minut ako nejakym vynechavanim zastavok).

Zial, tak to vyzera ked zupa nema ziaden realny zaujem aby doprava fungoval. Tak zas zostava len nadejat sa ze po volbach sa to zmeni.
Okolie Senca má historicky najhoršiu obsluhu. Prípoje na železnicu zostali v okresanej podobe ráno (zriedené intervaly na 30 min.), počas dňa zostali, popoludnie naviazali väčšinou na prepchaté Os S60 z BA.
Z 645 spravili v špičke 635, počas dňa na 632, čiže Senčania sa budú tlačiť do čatajských busov. Spoje SC - BA - SC prakticky zanikajú. Inetrvaly nezmenené (čiže horšie, ako pred IDS).
659 v špičke obíde Senec, v ostatných časoch to bude 632. Večerné okrajové spoje okresané alebo úplne zrušené.

Vidím to na citeľný odliv cestujúcich z autobusov primárne do áut, sekundárne do áut -> P+R na železnicu.
Reakcia na: Joyki #2:
Tak ten Senec totálne pokašľali...ja nechápem ako to vôbec niekoho mohlo napadnúť nahradiť 632/635 linkami 645/659. Ale smer Šamorín sa im podaril. Posledný spoj do Šamorína o 23:35 celodenne. Posledný spoj z Rovinky cez víkend o 22:55. Spoje už neexistujúcej 715-ky neprechádzajú cez okruh v Lúžnej, čím ušetria neskutočne veľa času. V rannej špičke v Tomášove 7,5-minútový interval, v Moste so 730-kou 5 až 10-minútový interval. Od 13:00 do 16:00 v úseku BA-Tomášov upravený interval z 15 na 10-minútový. V sedle v úseku Most-BA upravený interval z 30/60-minútového na 30-minútový. Pribudol víkendový spoj na 730-ke o 22:50, ktorý konečne nejde cez Rovinku a Miloslavov. Na 527 posledný spoj do BA o 0:09.
Drvivá väčšina regionálnych spojov doplatila na priame spoje do BA a zriedi sa ranný interval, nie sú vytvorené ideálne prestupy na železnicu - príliš dlhé čakacie doby obojsmerne (niekde aj komplet zrušené), a taktiež sa takmer všade skracuje večerná premávka na 21:00.
Tešíme sa na stavbu D4. 💀
Na linke 645, nie 654 😉