Na viacerých linkách boli zapracované ďalšie požiadavky obcí a cestujúcich.
V nedeľu 9. decembra 2018 vstupujú do platnosti aj nové cestovné poriadky regionálnych autobusov dopravcu Slovak Lines. Na základe požiadaviek obcí a cestujúcich bola na jednotlivých linkách zapracovaná ďalšia várka zmien. Nové cestovné poriadky je možné nájsť na stránkach IDS BK a Slovak Lines. Niektoré najvýznamnejšie zmeny:
- Autobusové linky, ktoré sú naviazané na železničných staniciach na vlaky, majú prispôsobené odchody a príchody novému grafikonu vlakovej dopravy.
- Nová linka 510 bude premávať medzi Bratislavou a Svätým Jurom, Kačačnicami.
- Na linke 520 pribudli nové priame spoje do Bratislavy z pezinských sídlisk Sever a Muškát a opačne.
- Medzi Bratislavou, Pezinkom a Modrou boli zavedené nové zrýchlené spoje na novej linke 535 a tiež v rámci linky 576. Zrýchlené spoje budú premávať ráno každých 15 minút do Bratislavy, popoludní každých 30 minút z Bratislavy.
- Nové spoje do/z Bratislavy sú zavedená aj na linke 566 z Bratislavy cez Pezinok do Dolian, ktorá ďalej pokračuje do Trnavy.
- Na linke 525 medzi Bratislavou a Chorvátskym Grobom pribudli spoje, ktoré budú počas špičiek premávať až do/zo Senca.
- Na linke 527 medzi Bratislavou a Slovenským Grobom pribudli spoje, ktoré pokračujú zo Slov. Grobu cez Grinavu na železničnú stanicu v Pezinku. Čierna Voda a Malý Raj tým získajú pravidelné spojenie zo žel. zastávkou v Grinave a Pezinkom.
- Na linke 645 Čataj - Senec - Bratislava a na linke 659 Veľké Úľany - Senec - Bratislava bola výraznejšie rozšírená premávka priamych spojov do/z Bratislavy.
- Na linkách 720 a 740 v smeroch Tomášov a Zlaté Klasy prišlo k navýšeniu počtu spojov počas špičiek pracovných dní.
- Na linke 737 boli v rannej špičke pridané spoje z Dunajskej Lužnej (Nové Košariská) a Rovinky do Bratislavy.
- Na linke 610 z Bratislavy do Zálesia a na linke 729 zo Senca do Novej Dedinky sa skracuje večerná premávka.
Ďalšie úpravy cestovných poriadkov regionálnych autobusov na základe požiadaviek od cestujúcich a samospráv sú avizované začiatkom budúceho roka.
Mike
1b. Boli komunálne voľby a návrat zrušených priamych spojov bola dobrá téma. (V prípade trate 130 bola žhavá téma večne zatvorené priecestie v Senci a Bernolákove a z toho vyplývajúce kolóny a zdržania aj autobusov ...)
2. Verejná doprava je služba, ktorú ľudia využívajú denne (väčšinou) a automaticky. Automaticky predpokladajú, že bude fungovať. Ak funguje (ako má), je všetko ok. Ale ak nefunguje, ako očakávajú, tak sa idú sťažovať a najlepšie na najvyššie miesta. Prípadne aj do médií. Tak boli na uvedené zmeny pozitívne odozvy v pomere k negatívnym cca 1:70. (V JMK to bolo pri zavádzaní sprevádzané ešte ostrejšími protestami ako u nás, ale my sme v BSK, nie v JMK).
3. Systém bol založený na prestupoch a železničnej doprave ako nosnej. Že cestná doprava je nespoľahlivá = nedá sa garantovať čas príchodu do cieľovej zastávky a železničná doprava je spoľahlivá a chodí podľa CP. V skutočnosti sa to ukázalo presne naopak. Autobusy síce chodia random, ale to v prevažnej väčšine iba tie do a z BA, a aj to až na pár výnimiek iba v čase medzi 6. a 9:30 a 13:30 a 19. hod. Kdežto vlaky meškávajú úplne náhodne počas celého dňa , vybrané vlaky meškajú v priemere(!) 8 minút napr už ráno okolo 5. hod (v polovici trasy a do Ba to už nedobehnú), alebo večer po 20. hod.
3b. Nie je centrálny dispečing. Takže SL nečakal na zmeškané vlaky. Lebo vodič sa o tom ako nemá dozvedieť, že či tam ten vlak už bol, alebo nie. Lebo po trase čakajú na ten spoj ďalší ľudia, ktorých môže byť viac ako prestupujúcich z vlaku. Lebo vodič má svoj CP a musí na konečnej čerpať prestávky. A x ďalších dôvodov prečo sa to nedá. A s výnimkou Plav. Štvrtku, Šenkvíc a V. Levár sa to nikdy tak nerobilo. A až keď sa oficiálne začalo komunikovať že dopravca nevie a nemôže garantovať prestupy z vlakov, tak sa ten dopravca začal snažiť, že za určitých podmienok teda čakať môžu a v poslednej dobe sa to už zlepšilo...