Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TomoSK #13537:
Len doplním kolegu, čo sa týka spojenia Vinohrady - hlavná stanica, ktoré sa často v požiadavkách opakuje, tak skutočne predĺženie podchodu ŽST Zlatovce až do štvrte Vinohrady by legálnou cestou sprístupnilo obyvateľom Vinohradov jednak stanicu Trenčín-Zlatovce, ale tiež aj zastávku RAD Trenčín, ŽST Zlatovce pred stanicou, na ktorej by mohli zastavovať takmer všetky RAD spoje z/na autobusovú stanicu (v tejto veci už prebehlo rokovanie s TSK a SAD Trenčín).

S predĺžením podchodu sa stotožnil ako hlavný architekt mesta, tak aj developer Vinohradov, ktorý na svojich pozemkoch necháva územnú rezervu pre napojenie vyústenia podchodu na ulicu Vladimíra Predmerského, ktorá vedie do centra Vinohradov (k zastávke Vinohrady). Na túto tému už prebehlo viacero stretnutí s dotknutými subjektami, kľúčovú rolu samozrejme bude hrať dohoda so ŽSR. Optimistický termín realizácie bol myslím po roku 2026.
Reakcia na: mrcheef #13535:
Zastavovanie RExov v stanici Trenčín-Zlatovce bolo v hre, avšak po "prehadzovaní loptičky" medzi ZSSK a MD SR to akosi vyšumelo - bola to požiadavka kraja. Predpokladám, že vzhľadom na linkovú koncepciu diaľkových vlakov by platilo pravidlo, že buď nič alebo všetko, čo je samé o sebe veľmi rozumné.

Bohužiaľ, nateraz si budeme asi musieť vystačiť iba so zastavovaním na veľkej stanici. Prípojom ako takým bola pri koncepcii cestovného poriadku venovaná osobitná pozornosť, a tu by som mierne poodkryl z CP, že z Vinohradov bude možné docestovať (uvádzam režim víkend, je najslabší čo do intervalu) na železničnú a autobusovú stanicu každú hodinu od cca 5. do 21. hodiny s cestovným časom 23 minút. Časová poloha je nastavená na odchod v 50. minútu z Vinohradov a príchod v 13. minútu na stanicu tak, že prípojný Ex Tatran smer Bratislava odchádza v 26. minútu (prestupný čas 13 minút) a prípojný R Považan smer Žilina odchádza v 23. minútu (prestupný čas 10 minút).
Reakcia na: kvorka #13534:
Nedá sa viac než súhlasiť, že úsek Brnianska - Pod privádzačom je vyše 1,5 kilometra dlhý a bez zastávok, a vo všeobecnosti sa dá asi povedať, že Brniansku trápi deficit zastávok. Ako pred kruhovým objazdom pri Lidli, tak aj pred kruhovým objazdom pri družstve.

Čo sa týka zastávky pri Lidli, problematickým aspektom tam sú nové cyklopruhy, ktoré, pokiaľ dobre viem (ak sa mýlim, opravte ma prosím) postavené s nejakou formou finančnej podpory a 5 rokov sa do nich nesmie nijakým spôsobom zasiahnuť. Čo sa zase zastávky pred kruháčom pri družstve týka, netvrdím, že by nebola vhodná, osobne by som však netvrdil, že sa jedná o kľúčovú zastávku v rámci lokality. Naskýtajú sa mi tam dve možnosti, akým spôsobom túto zastávku využiť, jeden považujem za vhodnejší, druhý za nevhodný:
a) po zriadení tejto zastávky naďalej vykonávať závlek do Záblatia,
b) po zriadení tejto zastávky obmedziť zachádzanie spojov do Záblatia.

Aké plus a mínusy majú jednotlivé riešenia? Pri variante a) by to pomohlo najmä cestujúcim od zastávky Hanzlíkovská prichádzajúcim od Zlatovskej, ktorí by po zrušení "téčka", ktoré vykonávajú linky 5/6 v súčasnosti mohli vystúpiť už skôr a dôjsť si domov pešo, pričom by nemuseli absolvovať okruh po Záblatí. V priloženom materiáli sú izochróny pre zastávku v danej polohe, pričom sú odstupňované po jednej minúte priemernej pešej chôdze. V prípade varianty b) by to bolo mierne problematickejšie, nakoľko by lokalita Pod privádzačom bola síce dostupná na pešo z tejto zastávky v pomerne rozumnej časovej dostupnosti, avšak Záblatie by úplne vypadlo z obsluhy.

Z tohto dôvodu si myslím, že zastávka nehrá kľúčovú rolu, avšak by bola vhodným suplementom do siete zastávok v danej lokalite. Pomohla by síce cestujúcim z oblasti Hanzlíkovskej, avšak pre cestujúcich z Detského mestečka je už vhodnejšie previezť sa cez to Záblatie a docestovať až na svoju zastávku. V prípade obsluhy týchto lokalít by som sa skôr koncetroval na systematickejšiu obsluhu zastávky Bratislavská, z ktorej je lokalita Detského mestečka dostupná podchodom, prípadne aj zastávky ŽST Zlatovce, ktorá by mala byť v dohľadnej dobe prepojená s Vinohradmi aj oficiálne vďaka predĺženiu podchodu k nástupištiam.
Reakcia na: draxter #13532:
K tej ceste do Lauga. Je to zadané projektantovi Ševčíkovi, takže minimálne na projektovej časti za už začalo pracovať. Aj keď priznám sa, že detaily neviem, keďže spomínaný projektant chýbal na poslednej Cyklokomisii (keďže mala byť témou aj trasa napojenia Lauga cez Zongorku a Tr. Turnej popri železnici).
Reakcia na: TomoSK #13533:
Určite súhlasím aj ja, že obsluhu MHD v novej obytnej štvrti na Vinohradoch a vlastne v Zámosti/Zlatovciach treba prekopať. V súčasnosti je obsluha nedostatočná a cestovať z Vinohradov na veľkú stanicu hlavne v okrajových časoch, kedy ešte/už nepremávajú osobné vlaky do a zo Zlatoviec je v podstate nemožné. Zlatovciam a celej tej lokalite by dopravne okrem zlepšenia obsluhy MHD veľmi pomohlo, aj keby v Zlatovciach okrem Os vlakov zastavovali určite aj REX (BA-TN), aspoň prvé ranné začínajúce v Trenčíne a posledné večerné končiace v TN. Tým by sa značne otvorili možnosti pre Zámostie cestovať do BA a z BA vo veľmi skorých ranných a neskorých večerných hodinách, kedy MHD ešte / už nepremáva. Cez deň, keď chodia Os MY-TN a Zlatovce-ZA by zastavovanie v Zlatovciach nebolo až také potrebné. Hlavne u prvých ranných vlakov a posledných večerných by to výrazne zlepšilo obsluhu. Zo Zlatovskej stanice sa už človek peši dostane v okrajovom čase aj na Vinohrady a do okolia.
Reakcia na: TomoSK #13533:
Aj ja si myslím, ako píše draxter, zastávka pred kruháčom (v smere do Záblatia/Zlatoviec) je kľúčová pre celú sieť v tamojšej lokalite. Aj pre linku 27, nielen pre 6. Mňa by zaujímalo, kde všade majú zastávky pribudnúť, lebo určite to potrebné a správne je. Dokonca, keď sa bavíme o Zlatovskej, tak jednoznačne hlavná zastávka je Úspech, ktorú v minulosti MHD obsluhovala pomerne divne, dnes by to mohla byť zastávka po Hasičskej a gymnáziu/Braneckého ako tretí esenciálny bod, odkiaľ by sa linky mohli vetviť priamo alebo po Staničnej na Bratislavskú.

24: súhlasím, jej trasa po celej dĺžke Legionárskej ulice je absolútne vhodná a je to de facto tiež nosná linka.
Reakcia na: draxter #13532:
Myslíme si, že vhodnosť polokruhov 5 a 6 skončila v momente, kedy sa lokalita súčasných Vinohradov zmenila z poľa na obytnú zónu. Zámostie ako také by malo dostať nižší počet plnohodnotných a jednoduchých liniek, z ktorých niektoré by mali v Záblatí meniť číslo tak, aby sa uspokojili aj vzťahy v rámci samotného Západu. V rámci samotného Zámostia by mali na niektorých miestach popribúdať zastávky tak, aby mohla byť MČ obslúžená viac plošne, než dnes, kedy je doprava centralizovaná iba na Zlatovskú.

Čo sa týka linky 24, toto je jeden z prvkov súčasného linkového vedenia, do ktorého nevidíme dôvod z hľadiska trasy zasahovať. Jediný zásah bude do rozsahu premávky, ktorý určite nebude upravovaný negatívne - bude rozšírený do podoby, aký si linka s takouto intenzitou prepravných prúdov zaslúži. Súčasná hodinovka v sedle a 40-minútovka v špičke je aj v kombinácii s linkami 2 a 12 (spolu 2x za hodinu sedlo, 20 minút v špičke) pomerne nedostatočná, ako kapacitne, tak aj intervalovo.😉
Reakcia na: TomoSK #13530:
Ja som hlavne zvedavý na zámostie, lebo ako soľ chýba zastávka pred kruháčom pri PD Zlatovce. Zbytočné krúženie liniek 5 a 6 by tým skončilo a ľudia by dokázali odtiaľ prejsť pešo. Škoda, že sa nevybudovala v rámci stavby. No a linka 24: po osmičke to najlepšie pre Sihoťára: odvezie ho na stanicu, do centra, do úradnej štvrte, k nemocnici a do nákupnej zóny. Tam dúfam nebudú negatívne zásahy. Chýba štvorpruh od kruháča po Laugo, to by veľa zrýchlilo....ale ten asi nebude.
Reakcia na: TomoSK #13530:
31 - to mi ani nehovor, už dávno nemala byť...

Pri podvečerných spojoch do roku 2006 mala linka 8 medzi 15:00 a 19:00 dokonca 20 min interval (o 16 posilnený na 15 min), pričom premávala aj linka 18 a 21 na Juh. Ja to vnímam podobne.

Pre mňa je nosná spojnica Sihoť IV - centrum - Dlhé Hony - Juh II, kde by som určite dal aj polhodinový interval cez víkend (možno aj viac, ale sú aj iné linky v súbehoch a úplne to eliminovať nejde).

Ak sa urobí spoj od vlaku 0.20 aspoň v zmysle spojnice Sihoť - Juh, bude to isto paráda. Tam nemá zmysel uvažovať s rozvozom po Opatovej či Záblatí.

Veru, blavácke trolíky kľudne mali ostať 2xx radou 😋
Reakcia na: kvorka #13528:
Môj osobný názor je, že požiadavky obyvateľov či poslancov sú absolútne legitímne a vždy sa treba zaoberať každou z nich. Z vlastnej skúsenosti viem, že keď som odpovedal na podnety v DP Bratislava pri zmenách v roku 2023 v Boroch, Dúbravke, Lamači a na Trnávke (a ich účel bol oproti TN práve opačný, znížiť výkony), podnetov prišlo veľmi veľa, boli medzi nimi ako rôzne šplechy, tak aj veľmi dobré postrehy. Týmto som chcel premostiť k našim nesystémových prvkom, ako sú linka 31 či víkendové spoje linky 5 - je vhodné sa zaoberať jednotlivými podnetmi, na druhú stranu je však podľa mňa veľmi dôležité vedieť povedať aj "nie" a to nie si následne zdôvodniť. Účelom linky 31 bola obsluha zastávok ŽST Zlatovce a Bratislavská, avšak ruku na srdce, reálne z týchto zastávok necestuje žiaden cestujúci, ktorý by šiel cielene na linku 31 práve kvôli jej trase a na spomínaných dvoch zastávkach prevláda najmä výstup cestujúcich, ktorí by za bežných okolností išli na Zlatovskú. Jediné, čo si táto linka môže pripísať, je "odškrtnuté" políčko v splnenom podnete, no jej podoba môže obsluhe zastávok Bratislavská a ŽST Zlatovce viac uškodiť, než pomôcť - pre nezainteresovaných to môže vytvárať dojem, že zastávky sú nevyužívané, čo by pri štandardnom rozsahu dopravy nemusela byť pravda.

Pre mňa osobne je téma večerných spojov, alebo celkovo rozsahu večernej až nočnej dopravy veľmi pálčivá, nakoľko večerné či nočné spoje sú v súčasnosti využívané viac, než napríklad spoje pred šiestou ránou. Zatiaľ čo v ranných hodinách sa jazdí pomerne často, vo večerných hodinách sa častokrát jazdí veľmi zriedka, prípadne sa nejazdí vôbec (Východná a podobné lokality). Takéto rozloženie spojov nemá veľkú oporu v reálnej obsadenosti vozidiel v jednotlivých časoch a podľa môjho názoru na to čiastočne vplýva aj režim práce, aký sa zdedil od predchádzajúceho dopravcu - drvivá väčšina vodičov začína v skorých ranných hodinách a do vozovne zaťahujú až vtedy, keď si "vyjazdia" svoj čas jazdy. To znamená, že prevládajú štandardné "sadkárske" dvanástky a večer už nemá kto jazdiť.

Sečteno a podtrženo, s výnimkou jednej lokality by všetky mestské časti a sídliská mali dostať spoje aj po 22. hodine, v prípade hlavnej spojnice až do nočných hodín (pred voľným dňom nepretržite). To platí ako napríklad pre jednotlivé vetvy Juhu, tak aj pre Západ, Sihoť, či vidiecke mestské časti. Mať pokryté všetky štandardne osídlené lokality medzi 5. a 23. hodinou považujeme za základnú dopravnú obslužnosť, nie niečo navyše. Pri poslednom vlaku prichádzajúcom o 0:20 by som však bol mierne zdržanlivý a opatrný čo sa týka rozvozu do lokalít mimo "hlavnú trasu", nakoľko ním cestuje skutočne veľmi málo cestujúcich, čo vyplýva aj z pomerne bohatej ponuky spojov z Bratislavy do Trenčína pred polnocou.

Vždy sa pri organizácii dopravy spomína dochádzka do práce, do škôl a k lekárovi, čo je nepochybne najdôležitejším poslaním verejnej dopravy. No NIE JE to jediné poslanie a netreba zabúdať, že ľudia využívajúci verejnú dopravu (napríklad ja) ju využívajú naprieč širokým spektrom potrieb, a medzi tie patrí aj cesta za kultúrou, za rekreáciou či za zábavou a práve to sú tie veci, ktoré sú častokrát opomíňané. Takisto nie všetci pracujú na zmeny, je doba, kedy väčšina hoc len štandardne fungujúcich a aj konzervatívnejších firiem zavádza flexibilné pracovné časy či čiastočný home-office, život sa celkovo posúva viac do dňa na úkor skorých ranných hodín a rozdiely medzi špičkou a sedlom sa postupne začínajú zmenšovať. Ak nebudeme cieliť na všetkých cestujúcich a ich komplexné potreby (nie len základné vzťahy), takého cestujúceho nenaučíme na to, že verejná doprava je pre neho plnohodnotnou alternatívou k IAD.

Čo sa týka Biskupíc, tak v tomto si myslím že nájdeme absolútnu zhodu a prakticky sa v tejto lokalite dostávame k návrhovému stavu, ktorý bude prezentovaný o týždeň vo Hviezde. Takisto sa netreba obávať ani experimentovania s číslami (osobne nie som zástancom ani prečíslovania TR liniek v BA z večera do rána), všetky čísla zostávajú zachované tak, ako sú, a žiadna trojka z dvojky, štvorka z trojky a dvojka zo štvorky sa konať nebude. 🙂
Reakcia na: kvorka #13519:
Celkovo mám pocit, že to DIC nebude. A to si na tých pánov pomerne dobre spomínam...
Zúčastnil som sa na pár debatách aj s poslancami, aj som si pozrel jednu testovaciu jazdu... Sám som bol zvedavý na prejazdnosť Jesenského - Dolný Šianec a porozmýšľať nad investičnou akciou, keďže priechod pre chodcov na tejto križovatke je viac než potrebný). Ale z celého návrhu nemám rozhodne zlý pocit. No určite sa nájde aj priestor na zlepšenie. Preto mi prišlo fajn sa ako komunita stretnúť a reálne si to prejsť. Stále si myslím, že by to nemusel byť zlý nápad. Myslím, že nejaký dátum skúsim navrhnúť (koniec mája/v júni).

P.S.: Na platobnú kartu som aj ja zvedavý.
P.S.2: Toto tam celkom zapracované vidím. Zámostie aj kĺbaky. Prípoje deto.
Reakcia na: TomoSK #13525:
Ja verím, že to bude nadstavba na rok 2016, pretože aj vtedy bolo možné mať lepší návrh, ale presne potom povznikali linky typu 12 a podobne. Neviem v akom stave je možný otoč v Zlatovciach, ale možno súhlasiť, že 6 liniek tam je veľa sú súčasným nastavením. Preto verím, že dáta poskytli odpovede na základné otázky odkiaľ - kam, a tiež na základnú dopravnú obslužnosť - mesto ako TN by malo mať z každej štvrte do centra spoj aj po 22:00 celotýždenne. Doteraz túto "výsadu" mal len Juh II, Dlhé Hony, Sihoť a Kubrá. Po posilnení linky 13 už konečne aj Zámostie. Verím, že aktuálne by bolo vhodné predĺžiť premávku určitých liniek až do polnoci, resp. k posledému vlaku (tuším 0:20). Tým by nemusela byť ani nočná linka (hoci si stále myslím, že má opodstatnenie).

Verím, že sa konečne niečo spraví s Juhom I cez víkend a po 19:30, a najmä Juhom III, kde spojenie úplne chýba večer.

Biskupice: nakoľko cez ne prechádzajú aj spoje 7/17, linku 2 by som viedol cez Noviny a 12 zrušil.

Veľmi by pomohla spojnica od OC Laugaricio pod Juh, eliminovali by sa meškania 24 a 25, a mohli by sa spojiť do jedinej linky.

PS: dúfam, že sa nebude zbytočne experimentovať s číslami, lebo ja osobne nepovažujem úplný geometrický rad za podstatný, ale zachovanie čísel tých liniek, ktoré nemenia podstatne trasu.
Reakcia na: milan005 #13523:
Máme niekde to trasovanie už?
Reakcia na: draxter #13524:
Ako už spomenul kolega v predošlom príspevku, takáto veľká zmena je spojená s určitými procesmi, ktoré treba dodržiavať. K samotnej zmene CP dôjde najskôr o niekoľko mesiacov, dovtedy bude mať verejnosť všetky materiály k dispozícii a bude mať možnosť ich pripomienkovať ešte pred spustením - prinajmenšom v rovnakom rozsahu, ako v roku 2016.

V spolupráci s mestom máme nastavený jasný harmonogram, podľa ktorého postupujeme. V súčasnosti prebiehajú rokovania s poslancami a prerokovanie s Komisiou dopravy, nasledovať bude predstavenie verejnosti. Po predstavení vo Hviezde budú mať Trenčania prinajmenšom štvrť roka čas, aby sa so zmenami oboznámi a vyjadrili sa k nim.

Chceme ešte raz zdôrazniť, že sme na začiatku celého procesu, zámer bol oficiálne oznámený len minulý týždeň a rozhodne sa tu nikto nechystá robiť zmeny bez diskusie "z večera do rána", skutočne nie je dôvod robiť teraz paniku.
Reakcia na: milan005 #13523:
V nadväznosti na komentáre od thea a milana005 by sme radi podotkli, že zjednodušenie linkového vedenia ≠ striktne prestupný systém v rámci akýchkoľvek prepravných vzťahov. Sme príliš malé mesto na to, navyše s tak nevhodnými prestupnými bodmi, že prestupovať na základných reláciách je jednoducho nereálne a prinieslo by presne opačný efekt, ako chceme dosiahnuť. Cieľom ani nie je bezhlavo robiť nejaké revolučné opatrenia, naopak, v maximálnej miere sa snažíme nadväzovať na dlhodobý doterajší vývoj našej MHD. Ono aj v súčasnom grafikone je mnoho vecí, ktoré sú jednoducho nastavené dobre, fungujú a ani nevidíme dôvod meniť ich.

Samozrejme, že verejnosť bude mať možnosť vidieť konkrétnu podobu cestovných poriadkov a vyjadriť sa k nim už vopred, avšak aj túto zmenu sprevádzajú isté procesy a pred ich ukončením nie je možné cestovné poriadky sprístupniť. Žiadna zo zmien nebola vycucaná z prsta, okrem podrobnej analýzy masy dát sa komunikovalo aj s jednotlivými mestskými časťami a ich poslancami, na čo sú obyvatelia citliví a čo požadujú, takisto sa brali do úvahy aj pripomienky, ktoré boli za posledné mesiace doručené k súčasnému cestovnému poriadku.

Poďme ale nájsť časti, na ktorých sa aspoň z časti zhodneme, v tomto bode by sme radi nadviazali na reakciu od thea, ktorý očakáva najväčšiu kritiku smerovanú voči zjednodušeniu linkového vedenia. Skúsime to interpretovať prostredníctvom jednoduchých rečníckych otázok.
a) Skutočne potrebuje Záblatie so svojimi parametrami 6 liniek?
b) Skutočne potrebujeme robiť dopravu medzi Sihoťou a centrom prekladom až 7 liniek?
c) Skutočne potrebujeme mať na Dlhých Honoch toľko rôznych kombinácií a variánt trasovania?
d) Akú reálnu šancu osloviť cestujúcich majú linky, hoc priame, prevádzkované po 120 či 240 minútach?

Pod zjednodušením linkového vedenia si teda predstavme najmä taká opatrenia, ktoré úplne eliminujú prevádzkovanie liniek v 120-minútovom intervale, ktorý je v meste o veľkosti Trenčína absolútne neakceptovateľný a podľa nášho názoru vie preklad dvoch liniek s dvojhodinovým intervalom (vhodný príklad linky 23 a 28) viac uškodiť, než prospieť.

V neposlednom rade však považujeme za potrebné zmieniť, ako sme už načrtli, že hoci mnoho aspektov siete v súčasnom nastavení jednoducho funguje, je aj mnoho ďalších aspektov, ktoré nefungujú, prípadne úplne absentujú. Je potrebné si uvedomiť, že sme 55-tisícové mesto, ktorému za chrbtom leží ďalšia 45-tisícová aglomerácia tvorená štyrmi menšími mestami. Nie sme Nové Mesto nad Váhom ani Považská Bystrica, kde na zmeny pracuje významná časť obyvateľov, spolu s aglomeráciou tvoríme väčšie mesto s flexibilnejšími časmi práce, kde je dopyt významnejšie roztrúsený do času. Takisto sú v súčasnom cestovnom poriadku prevádzkované linky/úseky, ktoré sú pomerne bohato dimenzované, avšak reálny dopyt po nich je veľmi slabý. Výborným príkladom sú napríklad Biskupice, na druhú stranu tu máme mnoho lokalít, ktoré nie sú obsluhované vôbec alebo takmer vôbec, napríklad Noviny.

Za ďalší veľmi dôležitý aspekt, ktorý je v súčasnom cestovnom poriadku opomínaný, je práve rozloženie intenzity dopravy do času, ktoré spomína práve milan005. Vhodnou ukážkou je napríklad linka 11 z Kubrice, na ktorej v ranných hodinách premávajú spoje o 5:05, 5:40, 6:10, 6:40, 7:10, 7:40, 8:30, tj. ranná špička je koncentrovaná do času medzi 5. a 7. hodinou, následne je ukončená o 7:40 a ďalší spoj ide až o "sedlový interval neskôr", o 8:30. Na základe dát, ktoré sme spracúvali vieme s istotou povedať, že po odchode zo zastávky ZŠ Kubranská vezú ranné spoje v 30-minútovom intervale jednotlivcov (skutočne nižšie jednotky cestujúcich), no neskoršie spoje sú až neúmerne plné. Koncepcia vrátane cestovného poriadku, ktorá bude po prezentácii dostupná, sa práve k takýmto záležitostiam snaží pristupovať systémovo a reflektovať to, že doba sa nejakým spôsobom vyvíja a nie je nemenná - na tom sa asi zhodneme všetci.

Verejné prerokovanie vo Hviezde je len začiatok celého procesu participácie s verejnosťou. Všetky zmeny a aj dôvody, prečo by k nim malo dôjsť, vysvetlíme 15. mája vo Hviezde. Pre tých, ktorí nemôžu prísť, bude k dispozícii záznam.
Reakcia na: milan005 #13523:
A je to už vopred niekde zverejnené? Bez ohľadu na predošlý "návrh" od DIC, aspoň sme to pred prezentáciou videli a mohli sa pripraviť na reakcie.
- prestupy v TN vnímam ako nevyhnutné len mimo hlavných smerov tam, kde je frekvencia ozaj mizerná. Prepojenie dôležitých bodov aj dnes treba isto zachovať.
- dúfam, že niekoho nenapadne rozdelovať linky ako 4, 11 či 28
- vnímam z pohľadu transparentnosti na meste toto ako ZÁSADNÝ krok späť oproti roku 2016!!!
- pritom som sa niekoľkokrát pýtal cez otázky a odpovede a dožadoval podkladov.
- idem si to dnes vyžiadať cez 211/2000 e-mailom
Reakcia na: theo #13522:
Ľudí hlavne nepoteší prestupovanie aj na spojnici dôležitých bodov v meste, ktoré boli prepojené mnoho rokov (a nie náhodou).
Áno, možno prídu nejakí noví cestujúci ktorých osloví pravidelný interval pokiaľ im bude pasovať na ich trasu.
Ale pravidelný cestujúci do práce a z práce, k doktorovi, do školy, ktorý bude musieť absolvovať prestup a tým diskomfort a zdržanie začne rozmýšľať nad iným druhom dopravy.
Som však zvedavý najmä na konkrétny cestovný poriadok, nadväznosti na začiatky/konce prac. zmien, vlaky, regionálnu dopravu.
Ťažko hodnotiť niečo len na základe "trasovania".
Plus rozloženie intenzity dopravy na jednotlivé trasy/lokality, či bude rovnováha medzi ponukou a dopytom, špičkou/sedlom/víkendom/neskorým večerom.
Škoda že nie je možné nahliadnuť a pripomienkovať cestovný poriadok tak ako v 2016/08 keď bol vopred zverejnený myslím aj na imhd bez nejakých tajností a diskutovalo sa, dolaďovalo.
Taktiež pôvodný nástrel mal menej liniek. Na základe pripomienok boli doplnené linky 12, 13, 27, Opatová, družstvo aj nesystémová 31.
Reakcia na: pešiak #13520:
Citácia z pozvánky: "Z analýzy súčasných cestovných poriadkov zasa vyplynulo, že existujúce linkové vedenie je priveľmi komplikované a treba ho zjednodušiť."

Autori sa budú musieť pripraviť, že za toto si bez ohľadu na akékoľvek iné (ne)kvality návrhu zlíznu najviac kritiky.
Reakcia na: pešiak #13520:
Nebudem sa môcť zúčastniť. No som zvedavý, či v rámci zamýšľanej zmeny príde k zlepšeniu spojenia medzi novou výstavbou na Vinohradoch a železničnou/autobusovou stanicou, lebo momentálne je spojenie veľmi krkolomné. A v neposlednom rade tiež či príde k návrhu na presmerovanie linky 1 z Pod Sokolíc na Sihoť, aby bola kapacita kĺbov využitá rovnomerne na oboch koncoch trasy spojením 2 najväčších sídlisk s centrom mesta, stanicami a nákupnou zónou (Kaufland, MAX).
Vidíme sa - Máte záujem poznať návrh novej koncepcie trasovania liniek MHD Trenčín? Pozývajú nás na jeho verejnú prezentáciu do KKC Hviezda v stredu 15. mája 2024 o 17.00 hodine.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.