K návrhu CP:
Linky 1-25,N1-N3,P5-P-7,A,B,C,D...to je to zjednodušenie? Pčkove linky označiť číslami, jednoznačne 5,15,26 ... naviac vidím, že na P linke sú aj spoje čo nejdú do priem.parku, tak načo potom. Ten spoj z P6 viesť jednoznačne na inej linke.
- už to nie je vôbec zníženie liniek, už to je len iná forma toho, čo bolo. Ale to len potvrdzuje, že sa to posledne urobilo kvalitné a či chcú alebo nechcú autori, veľa hesiel v skutočnosti nie je pravda.
Linka 6: spojenie Sihoť - Zámostie len do 16:00 v x? A víkend vôbec. Druhé najväčšie sídlisko bez spojenia so Zámostím, Záblatím, Vinohradmi cez víkend? Hlavne že z Juhu pôjde posilnená 3, k tomu 7 a ešte aj P5.
Linka 2: za mňa linka pre 7 ľudí. Z Biskupice námestia ňou nik nepôjde, do nemocnice nikoho už neodveze, na Sihoť už okrem rána nejde, ale ide každú hodinu. Hlavne že Sihoť smer Zámostie cez víkend nič, teraz sa vráťme do 1.aprila 1994, keď sa linka 10 skrátila po stanicu. Čo nasledovalo? Jej zrušenie....to je úplná paralela trasy a linky.
Ani večerné spojenie z priem.parku na Sihoť nie je. A po 16:00 teda žiadne ani v prác.dni. jednak to nie je dobré a jednak špička je v TN do 18:00.
Linka 1: tá zachádzka na Juh I je blbosť. Nepravidelne a neprehľadne. Pre pár ľudí tu bude krúžiť klbak, ale z Juhu III pre pár ľudí už iné než 23 nešlo spraviť.a k tomu problém s označením, bude 1?
Linka 4: príliš veľa spojov, večer až neskutočne.
Kubrá: to je rozjazd neskoro večerných spojov? Taká frekvencia ako tam je teraz pri 4,11,16 akoby u Cíbika chlastalo každý večer 200 ľudí
Linka 7: za mňa tá trasa v Zámostie nič moc. Ani linka 13 nebývala kedysi na úseku od stanice Zlatovce po centrum využívaná. Za mňa to malo ísť keď tak do Belej a na druhom konci do Istebníka.
23: ráno je medzi 6:50 a 8:10 zbytočne veľa spojov. Ten interval 30 min je zbytočný, v roku 2004 sme poobede ani 20 min nevyužívali. Okrem posledného večerného spoja to asi nebude extra využité.
Nočné linky: prečo musela vzniknúť N1? Nemohla to byť prevádzka linky 1 do 0:30? Však v x aj tak na Sihoť kašlete, takto by to bolo lepšie. A Zámostie by malo spoje v noci v 'a' tiež na linke 3/6 a vybavené. Zbytočne ďalšie čísla.
Školské spoje treba označovať? Je to spoj pre vymedzený okruh cestujúcich či nie?
Chýba mi samostatný CP liniek 4,6,11,16. No nič, to som len začal. Do 14.6. je to však málo na pripomienky.
Vidím ale, že sa toho v súhrne moc nezmenilo, interval na sídliskách je približne rovnaký (Juh a Sihoť), dokonca tak hádam určité neželané medzery cez víkend na hlavnej osi, čo pri tomto počte spojov prekvapuje, to nebolo.
Starostlivý hospodár sa mal v prvom rade zbadať, že končí zmluva s dopravcom a nie mu to natvrdo prihrať na dva roky.
Starostlivý hospodár vie, že peniaze smrdia rovnako, či platíš kartou bankovku, dopravnou. A keď niečo zadáva do súťaže, má to mať hlavu a pätu. Ak to malo hlavu a pätu tak načo teraz tie zmeny, keď platba kartou bankovou bude trestaná sumou vyššou než je základný zľavnený lístok. Akože 60c prirážka?
Jaaaj, som zabudol že je štandard mať bankovú platbu len pri jedných dverách. Lebo takto to všetci sutazia...aha, áno, soráč že si dovolím kritiku niečoho, čo keď sa už robilo, malo sa poriadne...ach jaj
Predpokladám, že nikto nemá krištáľovú guľu, aby v čase, keď Transdev vyhral výberko, vedel, že o dva či tri roky sa bude dopĺňať nástup a platba kartou pri všetkých dverách. Keby se to tam spravilo už vtedy, tak by ste práve vy dvaja + pár nohsledov vykrikovali o plytvení a starostlivosti riadneho hospodára.
Z toho vycucávam nasledovné, pričom dodávam, že v texte návrhu ANI SLOVKOM ZVÝŠENIE NA 2 EUR - ABY SI POSLANCI NEVŠIMLI, hlavne že sa tam všetko možné rozoberá:
a) "možnosť platby platobnou kartou sa od 01.07.2024 rozšíri aj do ostatných dverí" - PtrkHrnk, S499.1023, kvorka: už sa snáď rozumieme
b) "základný CL – 60 minútový prestupný" 2 EUR
c) 60 centové rozdiely, či platíš kartou dopravcu, bankovou kartou alebo hotovosť: čiže 0,80€ 1,40€ a 2,00€. Ani na toto nevidím ekonomické dôvody.
d) zľavnený ročný PCL nebude
Je presne vidno, ako sa obsluhovali bytovky Nových Zlatoviec i Kvetnej, zastávka na Brnianskej (ČSAO), obsluha nočnej linky X. Takto by som rád videl zakreslené spoje novej koncepcie.
No a keď sme pri tej osbluhe rôznych lokalít, kde dosiaľ MHD nebola, tak Partizánska ulica či Cintorínska - sú tam aj 11 poschodové paneláky - zostala bez obsluhy MHD stále.
4ka chodí do Bieleho Potoka, ktorý obsluhujú čiastočne aj prímestské autobusy a samotný Biely Potok je podobne veľký ako taká Kubrica, takže chápem, že tam veľa cestujúcich tam nie je. Ale zase v okolí Bieleho Potoka sa nachádza veľa turistických cieľov, takže linka má sezónny potencial.
Keď si pozrieš, ale 3, tak skoro vždy je plná aj napriek krátkym intervalom.
Podľa mňa odkedy je zreformovaná MHD, tak je oveľa použiteľnejšia, autobusy sa čakajú na prestupných bodov, ľudia sa naučili aj prestupovať, aj využívať platbu platobnou kartou. Taktiež 1 a 2 robí pekný okruh, Hrboltová rýchlejšie spojenie s centrom mesta, Klačno má zjednotenú ponuku spojov smerom do centra a na stanicu a tie slabšie prepravné prúdy majú zabezpečný prestup, ktorý nie je ani nijak komplikovaný.
Jediný problém Ružomberku je možno nedostatočná komunikácia zmien s verejnosťou a celkovo komunikácia dopravcu s cestujúcimi a fakt, že mesto by chcelo mať asi rovnaké výdaje za MHD, ako keď boli výkony o veľa % nižšie a ulicami sa preháňali Karosy a malé SORky.
Ospravedlňujem sa za použitú konvezačnú skratku, myslel som tým, že si objednávateľ nezazmluvnil platby kartou pri všetkých dverách, ale iba pri vodičovi.