Takze zrazu pozeráme na maržu operátora. Ale na zdieľanie cestujúceho sa kašle, hoci sa na druhú stranu tlačí na iné formy úhrady. Typické kocurkovo. SMS nedáme, lebo marža (ale aj keby bola 25%, tak lístok 0.80 bude stáť cez sms 1,00€. Takže by to zmysel malo a obrovský). Ja som jednoznačne za SMS lístok. Pri parkovaní to mestu nevadí a pri MHD zrazu áno? Divné. Uvidíme, čo na to poslanci.
Robíš v banke, máš klienta banku? Tak by si vedel, že platby malých súm sú práve najdrahšie. Preto častokrát v obchode majú platbu kartou až od 5€.
Nesúhlasím, mesto má parking cez sms, a vždy je vratná sms do pár sekúnd. Nevidím dôvod, prečo by MHD mala byť na tom inak. V BA i BB to funguje spoľahlivo.
Nepochopil si, ale vôbec. Vôbec nejde o to, koľkokrát tankuje (toľko koľko je treba), ale koľkokrát musí. A sú vozy, čo nemusia každý deň, preto kadejaké "zájazdy" do vozovnr a na obed objednávateľa nezaujímajú. A ako si skontroluje, či to je oprávnený náklad? No obehom vozidla. Bez neho môže žiadať zrušiť nevyužívaný spoj, ale žiaľ potom sa môže stať že jalové km stupnu, keďže sa nebude vedieť víz dostaviť na využívaný vratné spoj.
Och, z tohto vystupovania nemám ten pocit, že by sme my boli tí, čo majú patent na pravdu.
Dáme si slovnú úlohu:
SOR NSG 12 má na streche štyri tlakové fľaše, každú z nich o objeme 315 litrov (spolu 1260 litrov). Dokopy do nich viem natankovať približne 210 kíl zemného plynu. Hustota zemného plynu je 0,7 kg/m^3, čo činí 300 m^3 zemného plynu. Udávaná spotreba autobusu je 58 m^3/100 kilometrov, teda autobus vie na jedno natankovanie prejsť 517 kilometrov. Najdlhšia služba počas víkendu má bez prístavného, odstavného spoja a kilometrov na obrat medzi spojmi 288 kilometrov výkon. Ako často potrebuje autobus tankovať, aby som ho nemusel na druhý deň sťahovať z linky, lebo mi došiel plyn?
Poplatky za bankovú kartu sú určite nižšie, keďže je to služba, ktorú využíva veľa prevádzok a trh je oveľa pestrejší ako v prípade 4 mobilných operátoroch. Aj v tebou spomínanej Banskej Bystrici je SMS lístok o cca 30% drahší oproti rovnakému lístku z aplikácie CVAK, ktorá vyslovene len generuje rovnaké lístky pomocou platby platobnou kartou.
Chápem, že niekomu môže vyhovovať tento druh platby, no podľa mňa má viac nevýhod ako výhod. Vysoké poplatky, nemožnosť zakúpenia SMS lístku zo zahraničných čísiel, čas doručenia spätnej SMS vie kolísať od pár sekúnd aj do 5 minút.
V aplikácii zaplatíš platobnou kartou cez platobnú bránu, platba je zúčtovaná instatne a lístok máš hneď k dispozícii.
Aké oprávnené náklady? Zmluva s dopravcom už predsa nie je uzatvorená na princípe preukazovania ekonomicky oprávnených nákladov. Dopravca je, zjednodušene povedané, platený vysúťaženou sadzbou za odjazdené kilometre podľa mestom schváleného cestovného poriadku + nevyhnutné prejazdy, ktoré z neho vyplývajú.
Ak sa rozhodne, že medzi spojmi pôjde s autobusom tankovať aj trikrát, je to jeho vec, jeho strata. Nik mu to platiť nebude.
P.S.: Wow, tankovanie každý deň je nezmysel? Existuje vôbec nejaký dopravca s porovnateľným rozsahom premávky, ktorý netankuje každý deň?
SMS lístok je pre dopravcu najdrahší predajný kanál. Jeho prevádzka je spojená s dosť veľkými maržami pre operátorov a prevádzkovateľa služby. V začiatkoch SMS lístkov sa bežne marža pohybovala až do 25%. Len v ostatných rokoch, aj vplyvom konkurencie novších metód predaja, si niektorí dopravcovia dokázali vydupať mierne zníženie marží, no stále ostávajú obrovské. S nákladmi na prevádzku dopravných alebo bankových kariet sa to ani nedá porovnať. Preto všade, kde SMS lístok je, má formu veľmi doplnkového a najdrahšieho predaja. Rušiť sa síce asi nikde v najbližšom čase nebude, pochybujem ale, že pribudne nová prevádzka s týmto druhom lístka. SMS lístok je tak trochu už retro. Boli časy, keď nič modernejšie nebolo. Dnes sú trendom skôr appky a bankové karty.
Máš recht, ako inak dopravca preukáže oprávnený rozsah? Niekto urobí CP kde je samý prejazd a toto objednávateľ má potom cvakať, keď jalovych km bude 15-20 % celkového objemu?
No tak to je omyl. Potom ako chce dopravca preukazovať oprávnené náklady? Mňa ako objednávateľa zaujíma, koľko km nabehaných mu preplatatim. Nie že si bude jazdiť do vozovne na obed, každý deň tankovať a podobne nezmysly. Rovnako jalové km. Bez obeh je CP zdrap papiera, lebo efektivita na tom stojí. A práve pre toto obehy vozov sú súčasť toho, čo objednávateľ má vedieť. Povieš že malú časť medzi konečnými. A to ako objednávateľ skontroluje? Potom je jediná možnosť, že dopravca mu odovzdá síce obehy ktoré nemusia byť kompletné, ale tie budú podkladom pre oprávnené náklady. Inak si fakt neviem predstaviť,ako by to objednávateľ mohol kontrolovať.
A banková karta? To je o tom istom. Tento argument vôbec neberiem. Poslat sms je isto jednoduchšie než kadejaké appky, registrácie a dopravné karty. Ale hlavne že 2 evry hotovosti idú celé...a nik nevravím že má mať rovnakú cenu ako z karty. Ale proste chýba. Ja v BA a BB využívam práve toto.
SMS lístok predpokladám, že nie je preto lebo časť ceny samotného lístka skončí u operátora. Vo výsledku je tak lístok drahši, ako lístok v hotovosti. Napr. V Bratislave je ešte o 10 centov drahší ako klasický papierový lístok (tých bonusových 10 minút nerátam, keďže ak chceš mať istotu, že ti príde včas je vhodné si ho aspoň 2 minúty pred odchodom spoja zakúpiť).
Veľmi silne pochybujem, že sa budú zverejňovať obehy vozidiel. To je vyslovene interná záležitosť dopravcu, je jeho rizikom, ako si ich prípadne upraví, nakoľko mesto platí len malú časť prejazdov - tie, ktoré sú medzi konečnými. Inak si dovolím tvrdiť, že to verejnosť ani nemá čo zaujímať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.