Za schválenie hlasovalo 96% poslancov.
Mestské zastupiteľstvo Mesta Prešov schválilo Plán dopravnej obslužnosti a optimalizácie liniek MHD v alternatíve A, ktorý je minimalistický a bez výraznejších zmien. Obsahuje hlavne:
- ponechané súčasné číslovanie liniek,
- zrušenie liniek s 1 - 3 spojmi za deň,
- nezmenené školské linky,
- nezmenené výkony MHD.
Zhotoviteľom, spoločnosťou DIC Bratislava odporúčaná alternatíva B bola Komisiou pre územný plán, výstavbu, dopravu a životné prostredie zamietnutá z dôvodu množstva nelogickostí a potrebných stavebných úprav (vybudovanie obratísk, doplnenie trolejového vedenia atď.) v sieti MHD. Navyše by priniesla zníženie už tak nízkych a nedostačujúcich výkonov mestskej dopravy o 8 - 10%.
Plán dopravnej obslužnosti musel byť vyhotovený pre vytvorenie Master plánu dopravy v Prešove a ďalších dokumentov, na ktorých je závislé schválenie financií z Európskej únie na rozvoj dopravy v meste, napríklad na budovanie nových trolejbusových tratí, preferencie vozidiel mestskej dopravy či nákup nových ekologických vozidiel.
Davidoshmhd
Konkrétny návrh linkovania je v inom materiáli (nie je verejný a je majetkom Mesta), každopádne chválabohu, že neschválili alternatívu B. Bol to návrh, ktorý nemal žiadnu koncepciu, išlo len o bohapusté škrtanie a dokonca zoštíhľoval sieť MHD (nemala jazdiť na Terchovskú, k Zimnému štadiónu, na Slanskú, Pod Tábor, či Gymnázium sv. Moniky - je toho samozrejme ešte viac). Také Sídlisko III by prišlo za jeden pracovný deň o 10 spojov k poliklinike na Levočskej či 13 spojov k nemocnici. Šváby by prišli o spoje každým smerom, kam MHD jazdí.
Táto firma inak vykonala optimalizáciu v Trnave, kde po jej zavedení nastal veľký odliv cestujúcich. A toto Prešov nepotrebuje.