Za schválenie hlasovalo 96% poslancov.
Mestské zastupiteľstvo Mesta Prešov schválilo Plán dopravnej obslužnosti a optimalizácie liniek MHD v alternatíve A, ktorý je minimalistický a bez výraznejších zmien. Obsahuje hlavne:
- ponechané súčasné číslovanie liniek,
- zrušenie liniek s 1 - 3 spojmi za deň,
- nezmenené školské linky,
- nezmenené výkony MHD.
Zhotoviteľom, spoločnosťou DIC Bratislava odporúčaná alternatíva B bola Komisiou pre územný plán, výstavbu, dopravu a životné prostredie zamietnutá z dôvodu množstva nelogickostí a potrebných stavebných úprav (vybudovanie obratísk, doplnenie trolejového vedenia atď.) v sieti MHD. Navyše by priniesla zníženie už tak nízkych a nedostačujúcich výkonov mestskej dopravy o 8 - 10%.
Plán dopravnej obslužnosti musel byť vyhotovený pre vytvorenie Master plánu dopravy v Prešove a ďalších dokumentov, na ktorých je závislé schválenie financií z Európskej únie na rozvoj dopravy v meste, napríklad na budovanie nových trolejbusových tratí, preferencie vozidiel mestskej dopravy či nákup nových ekologických vozidiel.
723.6
Ešte som zabudol dodať, že ako taký náčrt do budúcnosti úvahy o tratiach :
A) Pod Táborom umožní nahradiť autobusových linky 32, 32A, 36 a 36A dvoma trolejbusovými linkami 32 a 36.
Švábska - Šváby - Delňa
- umožní nahradiť linky 28, 39 a 45 v úseku centrum - Šváby - Delňa jednou trolejbusovou linkou č. 45 ukončenou na Dúbrave
- linky 28 a 39 bude možné spojiť do linky pod číslom 28 alebo 39 s trasou Sídlisko III - Volgogradská - Mukačevská - Bjornsonova - Sabinovská - Hlavná - nemocnica - Duklianska - Ľubotice a späť
C) trať okolo nemocnice umožní prepojiť trolejbusovou linkou Sídlisko III s nemocnicou s pokračovaním na Pod Šalgovíkom a Sibírska, nie je nutné realizovať vzhľadom k frekvencií liniek.
Poradie vybudovania tratí je možné prehodiť podľa priorít. Po dobudovaní nových úsekov môže byť prehodnotené aj súčasné vedenie trolejbusových liniek ak sa uváži, že na prepojenie Sekčova / Šalgovíku je vhodnejšie odkloniť jednu z liniek 4 a 8 cez ulicu pod Táborom.