Mestské zastupiteľstvo schválilo Plán dopravnej obslužnosti

Za schválenie hlasovalo 96% poslancov.

Mestské zastupiteľstvo Mesta Prešov schválilo Plán dopravnej obslužnosti a optimalizácie liniek MHD v alternatíve A, ktorý je minimalistický a bez výraznejších zmien. Obsahuje hlavne:

  • ponechané súčasné číslovanie liniek,
  • zrušenie liniek s 1 - 3 spojmi za deň,
  • nezmenené školské linky,
  • nezmenené výkony MHD.

Zhotoviteľom, spoločnosťou DIC Bratislava odporúčaná alternatíva B bola Komisiou pre územný plán, výstavbu, dopravu a životné prostredie zamietnutá z dôvodu množstva nelogickostí a potrebných stavebných úprav (vybudovanie obratísk, doplnenie trolejového vedenia atď.) v sieti MHD. Navyše by priniesla zníženie už tak nízkych a nedostačujúcich výkonov mestskej dopravy o 8 - 10%.

Plán dopravnej obslužnosti musel byť vyhotovený pre vytvorenie Master plánu dopravy v Prešove a ďalších dokumentov, na ktorých je závislé schválenie financií z Európskej únie na rozvoj dopravy v meste, napríklad na budovanie nových trolejbusových tratí, preferencie vozidiel mestskej dopravy či nákup nových ekologických vozidiel.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Páni! Zachovajte dekórum! 😕
Reakcia na: Marek74 #28:
Nehovorím, že tam musím sedieť ja, taký egoista niesom a ani netúžim si plniť vačky za guleváľačstvo a okrádanie podniku dotovaného z daní občanov, ako je to "dobrým" zvykom na Slovensku. Bohate mi stačilo, keby tam sedeli ľudia, ktorí majú pre dopravu vášeň a aj znalosti, a prichádzali by s podnetnými návrhmi a dobrými zmenami. Isto tu takí ľudia sú, len nemajú oblečené správne tričko, alebo nemajú sklony ku kleptománií.
Reakcia na: Davidoshmhd #29:
Dík za ponuku ☺ preberieme to cez e-mail ok? Napíš mi na ten, čo tu mám pripnutý ku kontu.
Reakcia na: 723.6 #27:
Pozri. Príď do Prešova na týždeň, prídeš na to, ktoré linky sú nosné a že aj linky ako 33 či 43 majú skutočne svoje opodstatnenie. 33-ka je dôležitá pre spojenie Širpa so Švábmi a Sekčovom, zároveň ňou cestuje množstvo študentov medzi jednotlivými sídliskami a SOA na Delni. Na L43 sa dokonca od 1.9.2015 musel na jeden spoj nasadiť klbák, nakoľko sólo tam nepoberalo ľudí. Okrem toho plní funkciu dojazdovej linky pre trolejbusy, v podstate to je plus pre cestujúcich. Dokonca sa ti rád povenujem a môžeme podebatovať.
Reakcia na: 723.6 #27:
Čo je v Marianke ma zaujíma asi tak, ako minuloročný sneh. Nikde som nenapísal, že som odborník na dopravu, ale som fanúšik MHD.

Neviem sa dočkať L 34 na Kollárovej a Odborárskej.

Škoda, že nie si v predstavenstve, lebo tvoje super nápady nemá kto vypočuť a realizovať, čo je jednoznačne na škodu veci.
Ak sa vyznáš do dopravy, tak ako môžeš posudzovať kvalitu dopravy podĺa počtu liniek?! Ide o frekvenciu a kapacitu! Ak si si nevšimol tak ten prvý návrh bez úvah o dobudovávaní trolejbusovej siete a tých zmenách L4 a 8, pričom aj tie som dal iba ako možnosť a nie nutnosť, čiže dal som priestor už v návrhu na inú alternatívu a tu mi napísal aj s hentým mudrlantom, že nediskutujem. A až teraz sa ti to podarilo sa vyjadriť konkrétne, no dík aspoň za to. Takže hotovo, 4 a 8 nechať, prvý názor je vonku a beriem.

Veľký Šaris čo si kritizoval, tak dva páry spojov L21v sedle a tri páry na L16 to neberiem. Radšej vložím po jednom spoji v špicke o 7, 14 a 15 h na L45 a mám kapacitu aj frekvenciu splnenú.

10 a 19 v návrhu existuje normálne a s častejšou premávkou dokonca, takže L19 nahrádza aj L44. Myslím, že intervaly aké majú niektoré linky v Prešove sú skôr na prímestské linky a nie do MHD, ak teda je záujem lákať do nej viac ľudí.

Linky ako 16, 25, 33, 35, 37, 43 kde máš pár spojov za deň to je treba rozumne upratať a premiestniť kapacity na linky, ktoré premávajú častejšie alebo BY MOHLI častejšie premávať.

Škoda bola ako vidím si hubu drieť s tým druhým príspevkom, lebo nevieme čo je tu linka a spoj, nevieme tiež, že viesť linky s minimálnym počtom spojov je nezmysel. Nechápeme ani návrhu taktu L 30, ktorý bol kópiou toho, čo je to dnes lebo každých 8h robí linka návozy a odvozy na Budovateľskú ulicu okolo 6:00, 14:00 a 22:00, s príchodmi 10 a 25 min. pred celou a odchodmi 7, 22 a o 14tej aj 37min po celej. Dúfam, že teraz je zas niečo jasnejšie z toho návrhu a aj to, že základné linky som nemenil takmer nijak. Skôr som mal obavy z reakcií na seknutie liniek 24 a 34 po Obr.mieru a tiež odklon 41 na Rus. N. Ves.

Apropo, napadla ma L18. Myslím, že jednu obec v podstate za mestom stačí jedna linka obsluhovať. Preto ak obec chce, tak pre prehľadnosť a úplnosť by som preferoval doobjednanie spojov na jednej linke a nie vymýšľanie druhej. Je to potom obdobný mrdník ako v Marianke kam premáva linka MHD a aj Slovak Lines a mrdník v tom je ako v kurník.
Reakcia na: 723.6 #25:
Trochu sa preber z toho svojho sna, že ty si ten génius, čo niečo vymýšľa a ostatní sú nuly. Neviem, či vôbec si bol niekedy v meste Prešov a či vôbec cestuješ MHD. Ak áno, tak nenapíšeš tie svoje nezmysly, lebo ináč sa to ani nazvať nedá.

Zobrať sídlisku Šváby jednu linku troch nosných liniek sídliska, ak nepočítam L10 a L19 a dať návrh na zlúčenie týchto troch liniek do jednej trolejbusovej linky, naviac s oklieštením Veľkého Šariša, to je fakt počin hodný génia! A to nebývam na sídlisku Šváby.

Odklon L4 alebo L8 cez ul. Pod Táborom nemá ani význam komentovať, lebo to je ako výstrel z Auróry.

Rovnako tak nápad s linkou, ktorá by mala byť zlúčením liniek 28 a 39 nemá chybu. Dám ti tip - keď už sme v Ľuboticiach, zájdime aj do Nižnej Šebastovej alebo ešte lepšie aj do Vyšnej Šebastovej. A ušetríš ďalšie linky.

Tiež je zaujímavé miešať obce v okolí Prešova, ktoré si platia MHD zo svojho rozpočtu a mestské časti, ktoré sú pre teba len okrajové časti. Vrcholom bola L30 s tou dvojicou spojov každé 4 hodiny, resp. 8 hodín. Len tak mimochodom, zabudol si ešte na L 16, 17, 25, 29, 33, 35, 37, 43, 44, 46 a všetky nočné spoje. Už teraz sa neviem dočkať.

Takže, ak to zhrniem, v minulosti vysielala STV reláciu s názvom Snívajte s nami a ten návrh mi tak pripadá. Ak sa chceš venovať doprave alebo dopravným systémom, OK, ale najprv si skús dať otázku, či ten výplod dáva aj nejaký zmysel alebo nie? Podľa mňa skôr druhá možnosť.

Nmyslím si, že som niečo dobabral, ak som napísal svoj názor. A ďakujem, že máš starostlivosť o môj rozum, myslím si, že ho mám v poriadku a primeraný práci, ktorú robím.
Reakcia na: Marek74 #22:
Aký názor? Veď si iba prázdn ofrfľal niečo a nič nepredviedol. To nie je o akceptácií názoru, ale že neakceptujem to, keď si dakto obtrie o niečo ústa a sám iný návrh nepredloží. Ako mám s tebou diskutovať, alebo prijať iný pohľad keď si žiadny nedal?! Tu pán Yeshabek, sa očividne necíti už automaticky na triezvu diskusiu ale principiálne ako Gestapo či SS šiť do niekoho. Tak maj rozum a prednes alternatívu k môjmu návrhu alebo rovno povedz, že dnešný stav je najlepší a nič netreba meniť a diskusia skončila. Inak ty mne ideš kazať o akceptovaní iného pohľadu, keď ty si celú diskusiu doondil a kategoricky všetko zmietol zo stola. To je také ako keď ide pedofilný farár kázať svojim "ovečkám"o mravnosti.
Reakcia na: 723.6 #21:
Mene, mene, tekel, ufarsín, Danko.
Reakcia na: Marek74 #22:
Prosíťa, však ten týpek možno nebol v Prešove nikdy v živote, možno tam bol raz-dvakrát a svoje veľkolepé plány si maľuje do Google Maps.
Reakcia na: 723.6 #20:
Neklesnem na tvoju úroveň a nebudem nikoho urážať. Aspoň som si urobil obraz o tvojej schopnosti akceptovať iný pohľad na vec. Za svojim si ale stojím.
Reakcia na: S499.1023 #17:
Mal som na mysli buzerantov ako si ty, ktorí musia buzerovať ale hovno robia. Si choromyseľný zatvrdnutý psychopat, ktorý je neschopný niečo normálne urobiť a práve takí ako ty brzdia snahy pohnúť s dopravou. Teraz neviem, či sa tešiť, že niesi aj ty kdesi natlačený alebo alebo, že takých ako ty tu je po MsZ aj OcÚ jak múch na hnoji.
Reakcia na: Marek74 #15:
Krittizovať a neurobiť nič vie každý pisálek a tlčhuba. Prosím, predlož svoj návrh.
Reakcia na: Davidoshmhd #18:
Kríženec Dromológa, Udiaka a Kotlebu ma nemohol nechať v kľude ? .
Reakcia na: S499.1023 #16:
Už som sa fakt bál, že sa neozveš. Ďakujem. ?
Reakcia na: 723.6 #7:
Keď si ty sám 4%, neznamená to, že musíš všetkých okolo seba nazývať buzerantami.
Preboha, Dunčo optimalizuje pri prejazde IC-čka Kysakom už aj Prešov?
Reakcia na: 723.6 #14:
Ja to celé považujem za jeden obrovský nezmysel.
Na linkách 2, 5, 7 a 38 má byť ozaj Škultétyho a nie Jilemnického.

Ešte som zabudol dodať, že ako taký náčrt do budúcnosti úvahy o tratiach :
A) Pod Táborom umožní nahradiť autobusových linky 32, 32A, 36 a 36A dvoma trolejbusovými linkami 32 a 36.
😎 Švábska - Šváby - Delňa
- umožní nahradiť linky 28, 39 a 45 v úseku centrum - Šváby - Delňa jednou trolejbusovou linkou č. 45 ukončenou na Dúbrave
- linky 28 a 39 bude možné spojiť do linky pod číslom 28 alebo 39 s trasou Sídlisko III - Volgogradská - Mukačevská - Bjornsonova - Sabinovská - Hlavná - nemocnica - Duklianska - Ľubotice a späť
C) trať okolo nemocnice umožní prepojiť trolejbusovou linkou Sídlisko III s nemocnicou s pokračovaním na Pod Šalgovíkom a Sibírska, nie je nutné realizovať vzhľadom k frekvencií liniek.

Poradie vybudovania tratí je možné prehodiť podľa priorít. Po dobudovaní nových úsekov môže byť prehodnotené aj súčasné vedenie trolejbusových liniek ak sa uváži, že na prepojenie Sekčova / Šalgovíku je vhodnejšie odkloniť jednu z liniek 4 a 8 cez ulicu pod Táborom.
Reakcia na: 723.6 #11:
Predpokladám, že namiesto Jilemnického má byť Škultétyho.
Vypadli mi ešte dve linky
17 (60), 30/-/30//-, Širpo - Duklianska - Levočská - Volgogradská - Sídlisko III. a späť
30 (60 alebo 35), us/us/us//us ( každých 4 a 8h dvojice spojov), žel.st. - Jilemnického - Budovateľská - Škultétyho - žel.st. (okruh)
Pohral som sa trochu s dnešným linkovým vedením, s minimálnymi úpravami, ktoré spočívali v zrušení liniek s minimom spojov a zrušení prípadne tých, ktoré môžu nahradiť existujúce linky. Nepočítal som v návrhu tiež s vylučovaním autobusových liniek z Hlavnej ulice. Ďalej sa návrh drží vylúčenia 12min intervalu a práce iba s intervalmi 120, 60, 30, 20, 15 a 10 minút. Časom by sa mohol interval 20 min vypustiť a prešlo by sa pri linkách s daným intervalom podľa využívanosti a vhodnosti na 15 alebo 30 min.

linka 1 (kapacita : 60), interval : 10/15/10//20, trasa : Nižná Šebastová - Duklianska - Hlavná - Masarykova - žel.st. - Solivarská - Solivar a späť
2 (60) 30/30/30//30, Dúbrava - Sabinovská - Hlavná - Jilemnického - 17. novembra - Obrancov mieru a späť (pokračuje ako linka 5 na Budovateľskú)
4 (90), 10/15/10//20, Pod Šalgovíkom - gen. Svobodu - Solivarská - žel.st. - Masarykova - Hlavná - Levočská - Volgogradská - Sídlisko III. a späť
5 (60), 30/30/30//30, Budovateľská - Jilemnického - Masarykova - Hlavná - Obrancov mieru a späť (pokračuje ako linka 2 na Dúbravu)
7 (60), 30/60/30//-, Širpo - Duklianska - Hlavná - Masarykova - Jilemnického - Budovateľská a späť
8 (90), 10/15/10//20 Sibírska - gen. Svobodu - Solivarská - žel.st. - Masarykova - Hlavná - Levočská - Volgogradská - Sídlisko III. a späť
10 (60), 30/30/30//60, Sibírska - gen. Svobodu - Švábska - žel.st. - Masarykova - ◄Moyzesova - nemocnica a späť
11 (35), 60/60/60//60 , Terchovská - Škultétyho - Hlavná - Levočská - Na Rúrkach a späť
12 (35), 30/60/30//60, Šidlovec - Dúbravská - Sídlisko III - Prostějovská - Volgogradská - Odborárska - Kollárova - Pavlovičovo nám. - Masarykova - nemocnica a späť
13 (60) 60/60/60//120, Vyšná Šebastová - Nižná Šebastová - Ľubotice - Prešovská - Pod Táborom - Veľká Pošta a späť
14 (60), 30/120/30//120, Kanaš* - Sabinovská* - Hlavná - Masarykova - Petrovianska - Záborské a späť
15 (60) 60/60/60//60, Za Kalváriou - Odborárska - Levočská - Šafárikovo -◄Moyzesova - nemocnica a späť
18 nahradená prímestskou linkou
19 (60), 30/60/30//120, Solivar - Laca Novomeského - Pod Táborom - Masarykova -◄Moyzesova - nemocnica a späť
21 (90), 30/60/30//120, Malý Šariš - Levočská - Hlavná - nemocnica - Duklianska - Fintická - Fintice a späť
22 (60), 30/60/30//60 , Teriakovce - Šalgovík - Pod Táborom - Masarykova - Hlavná - Sabinovská - Jánošíkova - Šidlovec a späť
24 (60), 30/120/60//120, Haniska - Košická - žel.st. - Masarykova - Hlavná - Levočská -◄Odborárska -◄Kollárova - Obr. mieru a späť
28 (90), 20/60/30//60, Delňa - Šváby - Švábska - Solivarská - žel.st. - Masarykova - Hlavná - Duklianska - Ľubotice a späť
32 (90), 10/-/-//-, Sibírska - gen. Svobodu - Rusínska - Masarykova - Hlavná►-◄Okružná - Trojica a späť
32A (90), -/60/15//60, Sibírska - gen. Svobodu - Rusínska - Masarykova -◄Hlavná - Okružná►- Trojica a späť
34 (90), 30/-/30//-, Pod Šalgovíkom - gen. Svobodu - Švábska - Jilemnického - Budovateľská - 17.novembra - ◄Kollárova - ◄Odborárska - Obr.mieru a späť
36 (90), 30/-/-//-, Pod Šalgovíkom - Rusínska - Masarykova - Hlavná►-◄Okružná - Trojica a späť
36A (90), -/60/30//60, Pod Šalgovíkom - Rusínska - Masarykova -◄Hlavná - Okružná►- Trojica a späť
38 (90), 10/15/10//20 , Sídlisko III - Volgogradská - Obrancov mieru - 17. novembra - Jilemnického - žel.st. - Solivarská - gen. Svobodu - Sibírska a späť
39 (90), 30/60/30//60, Sídlisko III - Volgogradská - Mukačevská - Bjornsonova - Sabinovská - Hlavná - žel.st. - Solivarská►- Švábska►-◄Košická - Švábska a späť
41 (60), 60/120/60//120, Surdok - Duklianska - Hlavná - Trojica - Masarykova - žel.st. - Solivarská - Solivar - Ruská Nová Ves a späť
42 (35), 60/120/120//120, Borkút - Jilemníckého - žel.st. - Masarykova - nemocnica - Hviezdna a späť
45 (90), 20/60/30//60 , Delňa - Šváby - Švábska - Solivarská - žel.st. - Masarykova - Hlavná - Sabinovská - Veľký Šariš a späť
Reakcia na: Davidoshmhd #8:
Však to keďže neviem tak nekritizujem zas tak do podrobna aký ten plán bol. No takisto čo tvrdím aj v prípade Banskej Bystrice, že ak má MHD lákať ľudí v takýchto mestách, tak pri intervaloch dlhších ako 15 minút môžu zabudnúť, najmä ak sa jedná o sídliská. Samozrejme víkendy môžu byť na niektorých linkách aj linky s 30 minútami- Veľmi by ma ten návrh zaujímal, škoda, že ho mesto nezverejnilo aj keď ako poznám ľudí, tak tajomstvo sa dlho nepodarí udržať a ten návrh bude do mesiaca na imhd.sk ?

S tými Švábami neviem čo porobili ale keď sa na to tak pozerám, tak jediné čo ma napadá, že zlúčiť linky 10+19, 39+45, ponechať 28 a do týchto liniek vložiť nové spoje, tak aby zvládali kapacitne pobrať za linky, ktoré obsluhovali mesto 3 až 7 pármi spojov behom dňa čiže 33, 34, 35 a 37. Lepšie je mať menší počet liniek a pokiaľ možno s intervalmi na sídliskách aspoň 15 minút aby mali. Už také tie okrajové časti, kam premáva iba jedna linka (Vyšná Šebastová, Teriakovec, Ruská Nová Ves, Haniska, Záborské, Kalvária, Bzenov, Malý Šariš, Rúrky, Surdok, Kanaš) tie popárovať podľa počtu spojov a tak aby im linka prechádzala naskrz centrom, príp. tam môže končiť. Hmm, snáď sa niečo funkčné a zaujímavé upečie v budúcnosti. Vozidlový park má Prešov jeden z najlepších v republike, tak keby linkové vedenie doladili, by to bolo dokonalé.
Reakcia na: 723.6 #7:
S rozšírením trolejbusovej siete z Eurofondov sa počíta.
Reakcia na: 723.6 #7:
V prvom rade - uznávam, že Prešov nejakú optimalizáciu potrebuje, ale nie takú, ako ju vykonali týpci z DIC Bratislava.
Konkrétny návrh linkovania je v inom materiáli (nie je verejný a je majetkom Mesta), každopádne chválabohu, že neschválili alternatívu B. Bol to návrh, ktorý nemal žiadnu koncepciu, išlo len o bohapusté škrtanie a dokonca zoštíhľoval sieť MHD (nemala jazdiť na Terchovskú, k Zimnému štadiónu, na Slanskú, Pod Tábor, či Gymnázium sv. Moniky - je toho samozrejme ešte viac). Také Sídlisko III by prišlo za jeden pracovný deň o 10 spojov k poliklinike na Levočskej či 13 spojov k nemocnici. Šváby by prišli o spoje každým smerom, kam MHD jazdí.
Táto firma inak vykonala optimalizáciu v Trnave, kde po jej zavedení nastal veľký odliv cestujúcich. A toto Prešov nepotrebuje.
A konkrétne plány linkovania sú tam aj niekde? Ako toto je taký typický boľševický postoj starých páprdov, ktorí nedajbože aby boli zmeny, bože chráň. Všetci posratí zo zmien. A absolútne žiadna vôľa investovať. Akonáhle boli spomenuté investície, tak už zamietnuté. A hlavne, že všetci tí buzeranti čo kandidujú na poslancov a primátorov drzo klamú ľudí, že ako vyriešia dopravu, ako poznajú riešenia a keď hlasujú tak to je ako keby sa vymočili voličom to ksichtu. Takže všetko nechajme ako je, neinvestujme, nemeňme nič aby božechráň nezačali babky demokratky vypisovať, že nemôžu ísť na opačný koniec mesta obháňať akcie v supermarkete, čo je ozaj to posledné čo potrebujeme riešiť v doprave. Oveľa viac nám treba myslieť na to, ako pritiahnúť do MHD ľudí, ktorí pracujú a teda platia plné cestovné, dôchodci už sa dostanú nejak a to nehovorím, že mi sú ukradnutí ale spoje do nemocníc chodia, chodia celé dni, lebo nechodia tam iba dôchodcovia ale celé vekové spektrum ľudí. A na nákupy podriaďovať MHD a viesť vo veľkých mestách linky, ktoré jazdia medzi sídliskami 1x za hodinu to je choré na mozog. Samozrejme iné je ak je nejaká mestská časť s charakterom obce, kde v špičke sú nanajvýš potrebné 1-3 autobusy za hodinu a v sedle 1, tak ide okolo nejakého nákupného centra ale aby išla naprieč mestom, tak to je zvrhlosť, lebo na Slovensku to je tak, že ak to má jedna mestská časť, tak chcú aj ďalšie 3-4 to isté a zosúlaďte 4-5 liniek na jednom konci a tieto s linkami na opačnom konci. Potom vyzerá obsluha sídliska Šváby tak, ako vyzerá. Navyše ak s obľubou sa tu šermuje eurofondami, prečo nejdú touto cestou aj poslanci a nenavrhnú rozšírenie trolejbusovej siete z Eurofondov alebo dopravná komisia mesta? Ale do volieb MsZ ešte ďaleko, dovtedy zaúraduje amnézia a zas si zvolíme tých istých páprdov a guleváľačov, ktorí ak majú niečo robiť, tak dostanú absťák a zablokujú to.
Reakcia na: Matej78 #5:
39 000 €
Koľko nakoniec za to DIC-ka dostala eur?
Reakcia na: N/A #1:
Možnosť mierneho navýšenia výkonov nie je vylúčená.
Reakcia na: N/A #2:
Tu je možné nájsť materiál pre MsZ: https://mesto-presov.digitalnemesto.sk/DmApi/fileDownloadDZ/39a978d2-a716-4a4e-82a4-954f11974ae8
Celý dokument nie je zverejnený.
Mimochodom, kde by som mohol tento dokument nájsť online? ?
V praxi to teda znamená, že sa nič nezmení. Prečo mesto odmieta mierne zvýšiť výkony najvyťaženejších liniek?