Z Hlavnej na Štúrovu neodbočíte. Toto opatrenie má znížiť meškanie MHD a zvýšiť kvalitu služieb poskytovaných MHD
V záujme zrýchlenia MHD, znižovania meškania a zvyšovania kvality služieb poskytovaných DPMK, dochádza v týchto dňoch v centre Košíc k zmene dopravného značenia. Vodiči, ktorí budú mať svoje vozidlá zaparkované pred OD Dargov (resp. hotelom Double Tree by Hilton), nebudú môcť z parkoviska odbočiť priamo na Štúrovu ulicu.
Po spustení novej organizácie dopravy na Námestí osloboditeľov (protipruh) sme predpokladali, že vodiči osobných vozidiel budú využívať na prejazd najmä tento protipruh. Nestalo sa tak a DPMK zaznamenal výrazný nárast meškaní vozidiel MHD medzi zastávkami "Námestie osloboditeľov" a "Krajský súd". Pred spustením protipruhu bola jazdná doba medzi týmito dvoma zastávkami v priemere 3 minúty, v súčasnosti trvá v priemere 5 minút a v exponovaných časoch, najmä poobedňajšej dopravnej špičke, zaznamenávame jazdnú dobu 7 - 10 minút.
Aby sme zabránili takýmto dlhým prejazdom, požiadali sme správcu komunikácie o zmenu dopravného značenia. Na základe našej žiadosti bolo umiestnené vodorovné aj zvislé dopravné značenie na Štúrovu ulicu tak, aby nebolo povolené odbočenie z parkoviska na Hlavnej na Štúrovu ulicu. Vodiči, ktorí svoje vozidlá parkujú na parkovisku pred OD Dargov, resp. hotelom Double Tree by Hilton, sa môžu na Štúrovu ulicu dostať cez Rooseveltovu, alebo Pribinovu ulicu.
Veríme, že táto úprava zrýchli MHD, zníži meškania a prinesie vyššiu kvalitu poskytovaných služieb. Situáciu budeme naďalej monitorovať a ak sa časy prejazdov neskrátia, sme pripravení požiadať správcu komunikácie aj o ďalšie opatrenia.
veteran
1. Nie vždy chýba(la) kapacita spoja, problémom bol ponúkaný interval. neviem, ako bežný cestujúci, ale akonáhle mám 5-6 min. interval, tak sa nepozerám do CP, kedy mi to ide. A či príde 15m alebo 18m autobus, to je mi v zásade jedno, záleží od parametrov linky. Napríklad linka 15 by v pohode mohla jazdiť tak, ako predtým (SU15), len to chcelo zvýšiť počet vypravených vozidiel. A opäť sa dostávame k starému známenu problému objednávok vozkm a nie miestkm.
2. Nasadením skvostov od TaškentWagenTeamu sa síce zvýšila kapacita na linkách 2, 3, 4, ale zároveň znížila kapacita na iných linkách. Sú nasadzované hromadne takmer všade, navyše sa ich nakúpil nezmyselne veľký počet. Najmä štvorka dopadla dosť neslávne a tak sa ani nečudujem, že sú tendencie to nechať len po stanicu, keďže na zvyšku trasy ju niet s čím skoordinovať. Na jednej strane som rád, že sa tým vyhneme kadejakým výčnelkom v takte, na druhej strane mám veľkú obavu, že sa salámovou metódou dostaneme do stavu, že električky v Barci nadobro skončia. A pritom potenciál tam je.
3. Tak, ako sa dá chváliť zahustením v roku 2010, treba sa "pochváliť" aj riedením - a podotýkam robeným dosť nechutne poza bučky počas veľkých výluk - napr. škrtnutie jedného spoja na preklade 10+51 (pôvodne vykonávaný kĺbovým autobusom z linky 51) a následné "narovnanie" intervalu, škrtanie večerných spojov na linke 27. Veď kto si už len pamätá, ako to chodilo pred rokom 2014...
4. Ustavičné "zahusťovanie" a zmeny zmenených zmien sú ďalší aspekt prispievajúci k vyháňaniu cestujúcich z MHD. Raz sa spoj niekde pridá, potom sa niečo zruší, električka do Barce raz chodí každých 20 minút, potom už len raz za polhodinu, atď., atď. Bolo tu vôbec za posledných 15 rokov obdobie aspoň polroka, kedy sa neurobila ani jediná zmena (či už intervaly alebo trasy)?
K ďalším dvom odstavcom:
5. Fungujúca preferencia tu nie je, nakoľko aj keď je to zapnuté, preferuje sa výhradne len jediná trakcia, ktorá, žiaľ, nie je majoritná a ešte dlho nebude. Takže preferujeme štvorku odbočujúcu pri plavárni na stanicu s dvoma pasažiermi na palube, zatiaľčo dva klbáky s 250 ľuďmi stoja a čakajú. Toto je ukážkové vyháňanie ľudí do IAD. Tak sa rozhodnime, ktorú trakciu chceme ako dominantnú a nosnú. Ak má byť preferencia ED v súčasnom móde partizánskou akciou na donútenie "tých hore", aby z ED urobili nosnú trakciu (stavba nových tratí atď.), tak to akosi nevychádza. Nič nové sa nestavia, neprojektuje a ani len neplánuje.
6. Korekcia zákazom odbočenia z Hlavnej je IT terminológiou povedané "hotfix". Po slovensky menej okázalo "látanie problémov na kolene". Osobne neznášam polovičatú robotu a práve úsilie vynaložené na takéto látanie len "dáva požehnanie" neutešenému stavu na NO. Inými slovami, neriešia sa podstatné problémy, neodstraňujú sa chyby z minulosti, ale robia sa veci, aby to bolo len o trochu menej zlé... Rekonštrukcia koľají tu okrem výmeny materiálu nepriniesla prakticky nijaké vylepšenie. Mesto tu nič nové nepožadovalo, DPMK takisto. Čítať výťah z komunikácie projektanta s DPMK v projektovej dokumentácii je skutočne na zaplakanie. Miesto toho, aby podnik žiadal združenú zastávku všade, kde to je možné, žiadal otvorený zvršok všade, kde je to možné.