Z Hlavnej ulice na Štúrovu neodbočíte

Z Hlavnej na Štúrovu neodbočíte. Toto opatrenie má znížiť meškanie MHD a zvýšiť kvalitu služieb poskytovaných MHD

V záujme zrýchlenia MHD, znižovania meškania a zvyšovania kvality služieb poskytovaných DPMK, dochádza v týchto dňoch v centre Košíc k zmene dopravného značenia. Vodiči, ktorí budú mať svoje vozidlá zaparkované pred OD Dargov (resp. hotelom Double Tree by Hilton), nebudú môcť z parkoviska odbočiť priamo na Štúrovu ulicu.

Po spustení novej organizácie dopravy na Námestí osloboditeľov (protipruh) sme predpokladali, že vodiči osobných vozidiel budú využívať na prejazd najmä tento protipruh. Nestalo sa tak a DPMK zaznamenal výrazný nárast meškaní vozidiel MHD medzi zastávkami "Námestie osloboditeľov" a "Krajský súd". Pred spustením protipruhu bola jazdná doba medzi týmito dvoma zastávkami v priemere 3 minúty, v súčasnosti trvá v priemere 5 minút a v exponovaných časoch, najmä poobedňajšej dopravnej špičke, zaznamenávame jazdnú dobu 7 - 10 minút.

Aby sme zabránili takýmto dlhým prejazdom, požiadali sme správcu komunikácie o zmenu dopravného značenia. Na základe našej žiadosti bolo umiestnené vodorovné aj zvislé dopravné značenie na Štúrovu ulicu tak, aby nebolo povolené odbočenie z parkoviska na Hlavnej na Štúrovu ulicu. Vodiči, ktorí svoje vozidlá parkujú na parkovisku pred OD Dargov, resp. hotelom Double Tree by Hilton, sa môžu na Štúrovu ulicu dostať cez Rooseveltovu, alebo Pribinovu ulicu.

Veríme, že táto úprava zrýchli MHD, zníži meškania a prinesie vyššiu kvalitu poskytovaných služieb. Situáciu budeme naďalej monitorovať a ak sa časy prejazdov neskrátia, sme pripravení požiadať správcu komunikácie aj o ďalšie opatrenia.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Auto ma predsa stale vyhodu, ze dovezie na miesto urcenia bez prestupu. Pointa ma byt v tom, ze ludia to auto nezoberu, pretoze ho musia niekde zaparkovat, kolony na vjazde do mesta atd. Na to ale treba prave ten terminal, aby boli blizko seba konecna a prestup na TRAM, teoreticky by to slo spravit nejakou kusou konecnou bez smycky alebo nastupnou zastavkou, na ktorej by koncili aj tie busy a dalej by sa sli niekde otocit. Inak si celkom neviem na Furci ci KVP predstavit tram, to by sli len po hlavnej triede resp na KV by sli od Terasy na Moskovsku ci ku klastoru a dalej busom ci pesi? To je celkom daleko a ostala by nutnost po sidlisku busom.
Reakcia na: Dispecer #33:
Len pripomínam, že na južnom okraji intravilánu Barce sú v plánoch už narysované nové ulice (nová zástavba).

Stanica Barca je zastrčená kdesi 400 metrov od hlavnej cesty medzi domami a priemyslom. Električku tam bez asanácií nedotiahneš. A poniektoré domy v okolí sú (takmer) novostavby.

Priemysel severne zo severnej strany odtiaľ tak skoro nedostaneš. Jednak tam nemáš oporu v územnom pláne, jednak tam pribudli nové objekty (ten istý problém ako na Priemyselnej, ktorá bola opätovne prekreslená na priemysel aj v ÚP).

Posunutím trate ku Šebastovciam obslúžiš aj budúce nové obytné zóny, aj Šebastovce a vieš do električiek dostať aj cezpoľných. A čo sa týka prípadných prestupov SAD-MHD na VSS alebo na Rybe, tak tam to nebude nikdy hrana-hrana.
Reakcia na: Dispecer #35:
Resp. myslíš Nižné Kapustníky alebo Južnú triedu / Ulicu osloboditeľov?
Reakcia na: afeno #34:
Frekventovaná cesta v akom zmysle?
Reakcia na: Dispecer #33:
Pri VSS by to bolo asi najlepšie, tam by bol však problém frekventovaná cesta. Výhodou by bola aj šíršia ponuka spojov (do centra mesta, na Terasu, a možno aj to Jazero...). A zas nejako to oddeľovať (myslím stavať terminál ktorý by v podstate nemal napojenie na električkovú trať) je trochu nezmysel.
Terminál niekde v Barci alebo Šebastovciach by svojim spôsobom nebol zlý, ale myslím si že všetky jeho nevýhody boli spísané v #32
Reakcia na: veteran #31:
Osobne si myslím, že lepšie riešenie by bolo urobiť prestupný terminál zo stanice Barca (resp. v areáli bývalého VSS), než stavať ďalej úplne nový...
Reakcia na: veteran #31:
A reálny efekt by bol ten, že by ľuďom dochádzajúcim do Košíc od juhu pribudol 1 prestup a predĺžilo by sa cestovanie. Fakt „integrujúci prvok“ hodný „vytlčenia prachov z Bruselu“... Alebo skôr prostriedok, ako preriediť rady tých, čo ešte stále verejnú dopravu používajú.
Predstavujem si seba (mám auto a finančne zvládam jeho prevádzku), keby som tam býval a chodieval autobusom, ktorý by mi naraz skrátili po Šebastovce. A odtiaľ jedna električková linka (určite nie mojím smerom) - a prípadne ešte aj vlak (len na košickú stanicu, čo by mi bolo tiež nanič). Výsledkom toho by určite bolo presadnutie do auta...
Reakcia na: Dispecer #30:
Predĺžiť to do Šebastoviec, urobiť tam terminál SAD + vlak + tram a voziť ľudí z okresu KS do mesta električkou. Keďže by to bol integrujúci prvok, dali by sa z toho vytĺcť prachy z Bruselu.
Reakcia na: veteran #29:
Kde v Barci vidíš potenciál pre električku? ?
Reakcia na: Author #27:
Nepreceňoval by som to "zahustenie" nakoľko:

1. Nie vždy chýba(la) kapacita spoja, problémom bol ponúkaný interval. neviem, ako bežný cestujúci, ale akonáhle mám 5-6 min. interval, tak sa nepozerám do CP, kedy mi to ide. A či príde 15m alebo 18m autobus, to je mi v zásade jedno, záleží od parametrov linky. Napríklad linka 15 by v pohode mohla jazdiť tak, ako predtým (SU15), len to chcelo zvýšiť počet vypravených vozidiel. A opäť sa dostávame k starému známenu problému objednávok vozkm a nie miestkm.

2. Nasadením skvostov od TaškentWagenTeamu sa síce zvýšila kapacita na linkách 2, 3, 4, ale zároveň znížila kapacita na iných linkách. Sú nasadzované hromadne takmer všade, navyše sa ich nakúpil nezmyselne veľký počet. Najmä štvorka dopadla dosť neslávne a tak sa ani nečudujem, že sú tendencie to nechať len po stanicu, keďže na zvyšku trasy ju niet s čím skoordinovať. Na jednej strane som rád, že sa tým vyhneme kadejakým výčnelkom v takte, na druhej strane mám veľkú obavu, že sa salámovou metódou dostaneme do stavu, že električky v Barci nadobro skončia. A pritom potenciál tam je.

3. Tak, ako sa dá chváliť zahustením v roku 2010, treba sa "pochváliť" aj riedením - a podotýkam robeným dosť nechutne poza bučky počas veľkých výluk - napr. škrtnutie jedného spoja na preklade 10+51 (pôvodne vykonávaný kĺbovým autobusom z linky 51) a následné "narovnanie" intervalu, škrtanie večerných spojov na linke 27. Veď kto si už len pamätá, ako to chodilo pred rokom 2014...

4. Ustavičné "zahusťovanie" a zmeny zmenených zmien sú ďalší aspekt prispievajúci k vyháňaniu cestujúcich z MHD. Raz sa spoj niekde pridá, potom sa niečo zruší, električka do Barce raz chodí každých 20 minút, potom už len raz za polhodinu, atď., atď. Bolo tu vôbec za posledných 15 rokov obdobie aspoň polroka, kedy sa neurobila ani jediná zmena (či už intervaly alebo trasy)?

K ďalším dvom odstavcom:
5. Fungujúca preferencia tu nie je, nakoľko aj keď je to zapnuté, preferuje sa výhradne len jediná trakcia, ktorá, žiaľ, nie je majoritná a ešte dlho nebude. Takže preferujeme štvorku odbočujúcu pri plavárni na stanicu s dvoma pasažiermi na palube, zatiaľčo dva klbáky s 250 ľuďmi stoja a čakajú. Toto je ukážkové vyháňanie ľudí do IAD. Tak sa rozhodnime, ktorú trakciu chceme ako dominantnú a nosnú. Ak má byť preferencia ED v súčasnom móde partizánskou akciou na donútenie "tých hore", aby z ED urobili nosnú trakciu (stavba nových tratí atď.), tak to akosi nevychádza. Nič nové sa nestavia, neprojektuje a ani len neplánuje.

6. Korekcia zákazom odbočenia z Hlavnej je IT terminológiou povedané "hotfix". Po slovensky menej okázalo "látanie problémov na kolene". Osobne neznášam polovičatú robotu a práve úsilie vynaložené na takéto látanie len "dáva požehnanie" neutešenému stavu na NO. Inými slovami, neriešia sa podstatné problémy, neodstraňujú sa chyby z minulosti, ale robia sa veci, aby to bolo len o trochu menej zlé... Rekonštrukcia koľají tu okrem výmeny materiálu nepriniesla prakticky nijaké vylepšenie. Mesto tu nič nové nepožadovalo, DPMK takisto. Čítať výťah z komunikácie projektanta s DPMK v projektovej dokumentácii je skutočne na zaplakanie. Miesto toho, aby podnik žiadal združenú zastávku všade, kde to je možné, žiadal otvorený zvršok všade, kde je to možné.
Reakcia na: Author #27:
To že sa pred 7 rokmi zahusťovali intervaly u 4 autobusových liniek, dnes nikoho nezaujíma. Variá zďaleka neodvezú ten počet cestujúcich čo dvojičky T3, ktoré už skončili. Rekonštruujú sa trate, rýchlosť na výhybkách ostáva ako pred rekonštrukciou. Návrh pešej zóny a zákazu vjazdu pre IAD v koridore Hilton - Dargov som mal spracovaný v rámci organizácie dopravy NZC Aupark už do stavebného povolenia. Tak ako protipruh /s dvomi pruhmi/, 4 roky som presviedčal všetkých kompetentných, aby sa urobil aspoň jeden pruh. O tom, že v rámci IKD a MET sa nerealizujú pojazdné električkové trate aj pre autobusy, že sa neriešia integrované zastávky TRAM-BUS, nech spytuje svedomie DPMK? lebo ich nepýtal ani nepresadzoval. Že nefunguje preferencia ED ? Preto, lebo polícia uprednostňuje koordináciu pre IAD. Tam kde sa spustila, robí to obrovské problémy - viď plaváreň. DPMK pýta dve zelené pre električky v jednom cykle - toto sa postupne rieši. A po spustení Komenského budú električkám na výzvu vkladané signály voľno pri Okresnom úrade, na úkor zelenej pre IAD v trase Watsonova - Hlinkova. Som zvedavý, dokedy to vydrží. K NO - ťažko preferovať viac MHD, keď tam za hodinu prejde 220 autobusov - a opäť opakujem, v centre majú jazdiť električky, ktoré majú byť nosnou dopravou, autobusy iba doplnkové. Prečo 52 z Krásnej do Šace nechodí z VSS cez obchvat Červený rak, a Šacu a Krásnu nenavážame na električky, ktoré by sme posilnili na 5-minútové intervaly? Veď rýchlodráha je dnes úplne prázdna. Nebudem tu ďalej písať o problémoch MHD v Košiciach, dokiaľ sa nebudú stavať nové električkové trate, MHD za chvíľu už bude voziť iba dôchodcov. A ak je koncepcia stavať na VŠA nový futbalový štadión na mieste, kde územný plán rieši 30 rokov električkovú trať, a v KE nikomu nechýba, tak to má do koncepcie MHD veľmi ďaleko.
Reakcia na: PTKe #22:
V roku 2010 sa zahustili intervaly a vytvorili tak nosne linky A+T a postupne sa pri obnove Abus aj zvysovali kapacity nasadzovanim kapacitnejsich vozidiel (napr. linky 15, 17, 19, 52). U elektriciek sa zvysila kapacita nasadenim Varii miesto solo vozidiel (napr. linky 2, 3, 4) a je taktiez snaha, aby mali lepsie intervaly. Nie nove linky, ale prehladna siet liniek s atraktivnymi intervalmi dava v 1/4 milionovom mesta zmysel.

K tomu, aby cestujuci aj viac vyuzivali MHD je vsak potrebne, aby prave v miestach najvacsich kongescii dopravy bola MHD rychlejsia ako IAD, ci uz na kolajniciach, alebo vdaka vyhradenym koridorom, ako aj vdaka fungujucej preferencii na CSS. A ano, aj vystavba v okoli NO, ale aj organizacia dopravy MHD spomalila a preto som rad, ze teraz aspon doslo k rozumnej korekcii.

A v pripade preferencie elektriciek tiez verim, ze pokial by sa jej niekto systematicky venoval, vyhodnocoval a doladoval ju, na niektorych miestach by mohla fungovat lepsie a mohla by aj priniest uspory casu. Pretoze, pokial by si niekto porovnal jazdne doby elektriciek spred modernizacie trati (2013) s tymi dnesnymi po modernizacii (2017), dosiel by k paradoxnemu zaveru..
Reakcia na: PTKe #22:
Podľa mňa síce v Košiciach jestvujú značné rezervy v organizácii MHD (niekedy fakt zostáva rozum stáť, ako možno niektoré veci tak absurdne riešiť - neviem, do akej miery sa na tom podieľa MMK a do akej miery DPMK), ale podstatné je to, čo je určite mimo DPMK: minimálna preferencia MHD a málo peňazí na prevádzku MHD.
A určite nejde o to, aby bolo čím viac liniek. Ide o počty spojov a ich rozumné trasovanie a cestovné poriadky.
Reakcia na: afeno #23:
PTKe podľa mňa myslel na podiel obyvateľov s pešou dostupnosťou k električkovým zastávkam, nie na podiel električkovej dopravy na celkových výkonoch alebo prepravených osobách MHD.
Reakcia na: PTKe #20:
Cize podla Vas centrom mesta maju prechadzat auta a vylucime tam MHD? Nemalo by to byt naopak? Kam tu MHD potom chcete dat ak by neprechadzala cez Namestie osloboditelov? Prečo všetky auta jazdia cez centrum ked maju k dispozicii obchvaty?
Reakcia na: PTKe #20:
Električková doprava má podiel na MHD ani nie 35%... tých 60 mohlo byť tak pred rokom 1989, aj to možno preháňam.
Re #22- V roku 2008 (teda pred menej ako 10 rokmi) prebehla reorganizácia drtivej väčšiny liniek. Povedal by som, že to bola tak posledná výrazna zmena v MHD..
Reakcia na: veteran #17:
protipruh určite pomohol, napr. aj Eurobus jazdí tadiaľ a nie okolo Hiltonu, ale bohužiaľ počas uzavretia križovatky VSS sa veľa vodičov opäť naučilo používať skratku cez NO, a už tak jazdia aj naďalej. A problémom je nelogická zahusťovačka okolia NO, len si spočítajme všetky rozbehnuté stavby bytových domov, polyfunkčných objektov, administratívnych plôch - tie vozidlá ako stavebníkov, tak aj následne obyvateľov či užívateľov sa tam musia dostať. A ešte poznámka - za 10 rokov pribudlo v Košiciach cca 24% automobilov, čo je vyše 21 tisíc vozidiel. Za tých 10 rokov ako posilnil DPMK mestskú hromadnú dopravu? Koľko nových liniek máme za ten čas v systéme MHD, kde zhustil intervaly?
Reakcia na: veteran #17:
Choďte napr. do Brna, tam prakticky v úplnom centre autobusy nevidíte, ale električka je všade, postavíte sa na hociktorú zastávku, a šalinu tam máte prakticky do minúty. A nájdete ich aj na sídliskách, kde výškové prevýšenie je určite väčšie ako v KE majú KVP alebo THC.
Reakcia na: veteran #17:
V žiadnom štvrťmiliónovom meste v úplnom centre nie je doprava plynulá. A systém DPMK všetko čo má kolesá vo firme musí prechádzať Námestím osloboditeľov tomu len pridáva na problémoch. A ak tu máme koľajnice, po ktorých prejde v špičke za hodinu 50 električiek ale aj 200 autobusov je choré a poďakujme sa urbanistov, vďaka ktorým v tomto meste nemá priamy dosah na električku vyše 100 tisíc obyvateľov a tým nemôžme považovať tento systém MHD za nosný. Pred výstavbou sídlisk Furče, KVP a THC sa dalo povedať, že mesto je obslúžené električkami na 95%, dnes to je menej ako 60%. Dokiaľ sa toto nezmení, zabudnite v KE na plynulosť dopravy, ako IAD, tak najmä MHD.
Reakcia na: tbus #11:
To su preklady. Co ma 6' jednym smerom, nema opacnym. Samotna linka nikde 6 minut nema.

A toto opatrenie dost pomohlo. Vcera 25ka co zvycajne meskala pri optime aj 10-12 minut prisla s malym nadbehom.
tbus: Ja myslim idealny cas, kedy nemeskas vobec, ale od isteho bodu prejazdu az po dojazd na konecnu to meskanie uz len naberas /v horsom pripade az po navrat z vychodzej konecnej, vid 20-tkove sluzby/. Ci meskam 6 minut alebo 4 uz situaciu nijako nezachrani a ked viem, ze meskanie uz nezrovnam vdaka casom medzi zastavkami, tak mi je to duplom jedno.

veteran: 2. Su sluzby, kde mas zopar liniek, vsade presuny na ine miesta a stihnut sa to nebude dat ani za cenu porusenia predpisov. Zial podla PC niekomu vyslo ze tak to bude dobre... 3. Tak sa aj robi, nevyjde ti PO-cka kvoli meskaniu, odstojis patricny cas a ide sa dalej.
Reakcia na: Author #16:
Zavedenie protipruhu pôvodne malo byť, potom vypadlo, lebo komusi sa ho nechcelo realizovať a komusi inému napadlo, že retardovanou obchádzkou cez Fejovu vyženie autá z centra. No nevyženie, keďže tam vyrástlo to, čo vyrástlo. A keďže jednosmerné okruhy v centre padli (?), tak sa začalo opäť špekulovať s protipruhom.

Na severnej strane (bývalého) Námestia osloboditeľov malo proste vzniknúť to, čo bolo pôvodne plánované, t. j. zóna s vylúčenou IAD a hlavne normálne rozmiestnené zastávky (tento problém sa nerieši a dlho ani nebude riešiť).

Bohužiaľ, to, čo sa prezentuje v TS je len horúca záplata na problém, ktorý spôsobila nekoncepčnosť pri výstavbe toho nezmyslu na námestí a rekonštrukcii tratí. Prešlo 6 rokov od otvorenia obchoďáku a doprava stále nie je doriešená, len samá látanina a nijaká vízia do budúcnosti (len konzervovanie status quo a prípadné chvatné riešenia vypuklých problémov).
Reakcia na: veteran #5:
Ja v TS sprave popisanu aktivitu vnimam pozitivne.

Zavedenie "protipruhu" znamenalo nielen vyrazne spomalenie prejazdu MHD centrom, ale najma vyrazny narast rozpylu pri pejazde tymto usekom, s naslednymi negativnymi vplyvmi na presnost, koordinacie, zhlukovanie. Nie je mozne, aby na jednom medzizastavkovom useku sa predlzil prejazd pre MHD z 3min na 3-10 min len preto, aby sa preferovala IAD..

Urcite to nie je jedine miesto, ktore je potrebne riesit (efekty preferencie nielen na ostatnu dopravu v meste, ale aj na samostnu kolajovu dopravu uz boli naznacene nizsie..), ale s ohladom na pocet prechadzajucich liniek urcite najvyznamnejsie miesto v sieti.
Reakcia na: 110mat110 #14:
15+16, 71+72, a xy dalsich liniek, ktore su v spolocnych usekoch prelozene
Reakcia na: tbus #11:
Aka linka ma 6' interval v spicke?
Reakcia na: P1X3L3310 #12:
1. Nijaká linka nemá 6' interval celodenne a raz na neho musí nabehnúť.
2. Existuje niečo také ako logistika, t.j. vyrovnávacie časy na konečných, presuny autobusov medzi linkami a tak ďalej. A tieto časy sú najmä v špičke stlačené na minimum, niekde sú už teraz nereálne.
3. Existuje niečo také ako zákonník práce a povinné prestávky. Tebe by sa páčilo mať menšiu prestávku než na akú máš nárok? Mne teda nie.
Reakcia na: tbus #11:
je to uspech, ked ma linka interval 6 minut a kazdy meska 6 minut tak spoje idu načas
Reakcia na: Riks #9:
to, ze autobus nebude meskat 8 minut, ale len 6, je prezentovane ako uspech ? nikoho netrapi, ze v spicke je 6 minut vacsinou uz cas dalsieho spoja
Reakcia na: afeno #7:
Súhlasím a dopĺňam, že Ulica Pri plavárni mala zostať v pôvodne plánovaných parametroch a mala byť výlučne pre rezidentov a MHD.

V smere z Palackého do centra by autobusy obchádzali križovatku s Jantárovou (tam nech si tvrdne IAD) a vchádzali by priamo na PJD (v zastávke Senný trh).

Opačne by MHD chodila po severnej strane, t.j. by odpadla tá nezmyselná zastávková turistika a autobusy by opäť obišli križovatku s Jantárovou. Ulicou Pri plavárni by boli privedené na Palackého ku podjazdom.

To všetko mohlo byť, ale súdružka architektka povedená vedením sa vyjadrila, že doprava vo východnej časti mesta je už vyriešená (vážne je?!), preto tam nič také plánovať netreba. Pri takýchto postojoch sa nečudujem, že na ÚHA podľa mňa nik netuší, že autobusy môžu a v iných mestách aj zvyknú jazdiť po koľajniciach a že to šetrí časom. Pri tom všetkom mohla byť záchrana v podobe fundovaných odborníkov v DPMK (poniektorí z nich majú plnú huby rečí najmä keď to nie je treba), ale keď čítam, čo sa z ich strany pripomienkovalo, tak neviem, či sa mám smiať alebo plakať...
Stačilo by to, aby sa s autobusom mohlo jazdiť po koľajniciach kde sa dá, už len ten Dargov by ušetril 2-3 minúty, žiaľ nedá sa, tu je autobus je niečo podradné...
Problem je Mojmirova. Treba ju zjednosmernit od sturovej smerom do centra. Autobusy by mali zelenu cely signal "volno" pre elektricky. To je podla mna dostatocna doba na prejazd celej lajny od semafora az po hilton.
Reakcia na: veteran #5:
Tvrdím to už dlho, a stále si za tým stojím. (nie len) podľa mňa malo byť teleso električkovej trate v úseku Zimný štadión- Staničné námestie vyhotovené ako pevná jazdná dráha, po ktorej by premávali aj autobusy, trolejbusy(...?). To že ani po MET1 nebude zriadená združená zastávka Krajský súd, je už len čerešničkou...
To, že sa ruší odbočenie z Hlavnej je síce pekné ale to je fakt minimum pre to aby sa MHD zlepšovala. Linky idúce od Národnej triedy aj tak naberú meškanie pri plavárni, tie od Prešovskej cesty zas na Palackého.
Toto sú reálne dôsledky aktuálneho vedenia mesta. Nie "detaily" typu, že realizácia IKD trvala dlhšie ako mala, že na ČSL Armády sa dva 50 ročné stlpy iba natreli na strieborno... To je nič. Ale zakonzervovanie, dokonca zhoršenie situácie, aká tu bola pred IKD a MEU, to je skutočný problém, ktorého dôsledky budú trvať niekoľko rokov, možno aj desaťročí.
Reakcia na: tbus #4:
Vďaka. ?
Reakcia na: tbus #4:
Mňa zas udivuje, že odbočenie z Hlavnej sa rieši ako najväčší problém zemegule. Teda aspoň sa to tak prezentuje. Niet "krajší" pohľad, ako električka štvorka a jedným pasažierom na palube vyblokuje pri plavárni štyri autobusy s 350 pasažiermi na palube.

ED sa síce môže tváriť ako nosná trakcia (reálne ňou nie je), ale nechápem prečo jej niekto uzurpoval právo blokovať zvyšok MHD s rádovo väčšou obsadenosťou.
Reakcia na: veteran #3:
Preklepy a čiarky už sú opravené.

Zaujímala by ma aj jazdná doba električiek v tomto úseku (ako nosnej, preferovanej, atraktívnej ekologickej, atď trakcie). Z mojej skúsenosti je prejazd autom stále rýchlejší ako akákoľvek MHD (vrátane elektrobusov). Žiaľ aj po nedávnych obrovských investíciách do električiek a okolitej infraštruktúry, doprava sa spomaľuje.
Dištancovať sa dá od obsahu.
(Alebo aj od spisovného jazyka (?)) ?

Už keď Rooseweltova nikomu nevadí, tak aspoň čiarky a preklepy by bolo dobré poopravovať, dosť blbo sa to číta 🙂
Reakcia na: veteran #1:
Veď uvádzame, že to je tlačová správa ("-TS DPMK-") a nikde netvrdíme, že sa s tým stotožňujeme alebo čo... ?
Odporúčam adminom (fakt v dobrom) neveriť slepo autorke týchto chválenkárskych slohoviek a čítať pozorne všetko, čo vzíde z jej klávesnice.

Na 19 riadkoch sa dotyčnej osobe podarilo vyprodukovať 11 gramatických/konštrukčných/faktických chýb (!)

Že PíÁr len odzrkadľuje kvalitu služieb poskytovaných týmto skvelým podnikom, to je dávno známe, ale skutočne by tento web nemusel takto znižovať svoju vážnosť ?