Z Hlavnej na Štúrovu neodbočíte. Toto opatrenie má znížiť meškanie MHD a zvýšiť kvalitu služieb poskytovaných MHD
V záujme zrýchlenia MHD, znižovania meškania a zvyšovania kvality služieb poskytovaných DPMK, dochádza v týchto dňoch v centre Košíc k zmene dopravného značenia. Vodiči, ktorí budú mať svoje vozidlá zaparkované pred OD Dargov (resp. hotelom Double Tree by Hilton), nebudú môcť z parkoviska odbočiť priamo na Štúrovu ulicu.
Po spustení novej organizácie dopravy na Námestí osloboditeľov (protipruh) sme predpokladali, že vodiči osobných vozidiel budú využívať na prejazd najmä tento protipruh. Nestalo sa tak a DPMK zaznamenal výrazný nárast meškaní vozidiel MHD medzi zastávkami "Námestie osloboditeľov" a "Krajský súd". Pred spustením protipruhu bola jazdná doba medzi týmito dvoma zastávkami v priemere 3 minúty, v súčasnosti trvá v priemere 5 minút a v exponovaných časoch, najmä poobedňajšej dopravnej špičke, zaznamenávame jazdnú dobu 7 - 10 minút.
Aby sme zabránili takýmto dlhým prejazdom, požiadali sme správcu komunikácie o zmenu dopravného značenia. Na základe našej žiadosti bolo umiestnené vodorovné aj zvislé dopravné značenie na Štúrovu ulicu tak, aby nebolo povolené odbočenie z parkoviska na Hlavnej na Štúrovu ulicu. Vodiči, ktorí svoje vozidlá parkujú na parkovisku pred OD Dargov, resp. hotelom Double Tree by Hilton, sa môžu na Štúrovu ulicu dostať cez Rooseveltovu, alebo Pribinovu ulicu.
Veríme, že táto úprava zrýchli MHD, zníži meškania a prinesie vyššiu kvalitu poskytovaných služieb. Situáciu budeme naďalej monitorovať a ak sa časy prejazdov neskrátia, sme pripravení požiadať správcu komunikácie aj o ďalšie opatrenia.
veteran
V smere z Palackého do centra by autobusy obchádzali križovatku s Jantárovou (tam nech si tvrdne IAD) a vchádzali by priamo na PJD (v zastávke Senný trh).
Opačne by MHD chodila po severnej strane, t.j. by odpadla tá nezmyselná zastávková turistika a autobusy by opäť obišli križovatku s Jantárovou. Ulicou Pri plavárni by boli privedené na Palackého ku podjazdom.
To všetko mohlo byť, ale súdružka architektka povedená vedením sa vyjadrila, že doprava vo východnej časti mesta je už vyriešená (vážne je?!), preto tam nič také plánovať netreba. Pri takýchto postojoch sa nečudujem, že na ÚHA podľa mňa nik netuší, že autobusy môžu a v iných mestách aj zvyknú jazdiť po koľajniciach a že to šetrí časom. Pri tom všetkom mohla byť záchrana v podobe fundovaných odborníkov v DPMK (poniektorí z nich majú plnú huby rečí najmä keď to nie je treba), ale keď čítam, čo sa z ich strany pripomienkovalo, tak neviem, či sa mám smiať alebo plakať...