Informačné tabule budú zobrazovať najbližšie odchody spojov
V utorok 7. mája bola vo Vestníku verejného obstarávania č. 88/2013 zverejnené oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania na dodávku a inštaláciu elektronických informačných tabúľ v predpokladanej hodnote 55 390 eur. Súčasťou zákazky je dodávka a inštalácia elektronických informačných tabúľ pre cestujúcich, komunikačného systému vrátane dodávky potrebných komponentov, inštalačného materiálu s ich dopravou na miesto použitia a vykonanie činností spojených s inštaláciou, napojením a uvedením jednotlivých zariadení do prevádzky a zaškolenia obsluhy. Projekt spolufinancuje mesto Košice a Európsky fond regionálneho rozvoja (ERDF) v rámci projektu Atraktívna doprava pre dostupné mestá (Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities - ATTAC).
Nákup informačných tabúľ na vybrané zastávky bol podmienený upgrade-om informačného systému, základným predpokladom na rozšírenie možností informovania cestujúcich. Upgrade prebehol v uplynulých mesiacoch a v rámci neho boli do vozidiel MHD, ktoré boli vybavené starším typom palubného počítača, nainštalované nové palubné počítače. Prostredníctvom nich je možné zistiť aktuálnu polohu, či rýchlosť vozidla, a tieto údaje z vozidiel prostredníctvom siete využiť na informovanie cestujúcich na zastávkach. Na základe týchto informácií bude možné na informačných tabuliach na zastávke zobrazovať nie len odchody najbližších spojov podľa cestovného poriadku, ale najmä predpokladaný čas príchodu vozidiel na základe získaných údajov z prevádzky, ktoré zohľadňujú napríklad meškanie spoja. Každý takýto displej bude navyše vybavený Wi-Fi modemom, cez ktorý budú môcť cestujúci získať nielen ďalšie informácie o zmenách v MHD, ale aj ďalšie informácie (napríklad o podujatiach v meste).
Sheep221
KT8cky su jedine vozidla este vhodne na NP reko, aj ked mam pocit ze sa unas od dalsich modernizacii nejak upustilo pretoze 528 - posledny reko voz sa vratil pred vyse tromi rokmi.
Nove vozidla uz vsetky dnes maju standardne aj repraky aj displeje,mali ich aj vtedy ale, jednoduhsia konstrukcia a volnost v DP pri manipulacii so vsetkym velmi rychlo umoznila vybrakovat z vozdiel vsetko co tam nezbytne nebolo treba, tj kable, popripade hlasice alebo zosilovace. Cize vidim to tak ze stare displeje sa ajtak skor ci neskor odlozia niekde do skladu ako nejaka nutna nahrada, teda dufam ze nepristupia k tomu ze kupia vozy bez displejov(ak sa to vobec da) a daju do nich tie pomaly 15 rocne displeje.