Informačné tabule budú zobrazovať najbližšie odchody spojov
V utorok 7. mája bola vo Vestníku verejného obstarávania č. 88/2013 zverejnené oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania na dodávku a inštaláciu elektronických informačných tabúľ v predpokladanej hodnote 55 390 eur. Súčasťou zákazky je dodávka a inštalácia elektronických informačných tabúľ pre cestujúcich, komunikačného systému vrátane dodávky potrebných komponentov, inštalačného materiálu s ich dopravou na miesto použitia a vykonanie činností spojených s inštaláciou, napojením a uvedením jednotlivých zariadení do prevádzky a zaškolenia obsluhy. Projekt spolufinancuje mesto Košice a Európsky fond regionálneho rozvoja (ERDF) v rámci projektu Atraktívna doprava pre dostupné mestá (Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities - ATTAC).
Nákup informačných tabúľ na vybrané zastávky bol podmienený upgrade-om informačného systému, základným predpokladom na rozšírenie možností informovania cestujúcich. Upgrade prebehol v uplynulých mesiacoch a v rámci neho boli do vozidiel MHD, ktoré boli vybavené starším typom palubného počítača, nainštalované nové palubné počítače. Prostredníctvom nich je možné zistiť aktuálnu polohu, či rýchlosť vozidla, a tieto údaje z vozidiel prostredníctvom siete využiť na informovanie cestujúcich na zastávkach. Na základe týchto informácií bude možné na informačných tabuliach na zastávke zobrazovať nie len odchody najbližších spojov podľa cestovného poriadku, ale najmä predpokladaný čas príchodu vozidiel na základe získaných údajov z prevádzky, ktoré zohľadňujú napríklad meškanie spoja. Každý takýto displej bude navyše vybavený Wi-Fi modemom, cez ktorý budú môcť cestujúci získať nielen ďalšie informácie o zmenách v MHD, ale aj ďalšie informácie (napríklad o podujatiach v meste).
Sheep221
Je pravda ze technologicky je to u nas o nicom, malo sa pouziva elektronika atd ale rovnez plati ze Bratislava ma s MHD v Brne ci Prahe spolocne asi tak velke tudle. Blava ma sice slusny park elektronizovanych K2S co je ozaj super a par reko T3 suprav ale inak nic, zvysok T3 a T6 su rovnako ako u nas v KE s povodnou elektronikou(ak sa to tak da nazvat v pripade odboporovych vyzbroji T3), trate rozbite informacne systemy tiez nula bodov takze ozaj nie je sa cim chvalit oproti tomu co mame v KE. Kdez to v Brne a Prahe maju uplne inak riesenu frekvenciu spojov, linkove vedenie, a rovnako aj kvalitu po technickej stranke. Vo velkom modernizuju KT8D5 a T3 a nakupuju sa aj nove vozidla a stavaju nove trate, ano je to pravda, na Cesko nemame aj ked zmiesame blavu a kosice dokopy.
Co mna, co sa tyka KE najviac mrzi su trolejbusy ktore su natom no uz dost zle a nic sa nerobi, az na par exemplarov je kazdy ako z ukrajiny, korozia po celej karoserii a jazda pripomina skor ugandu ako europu. Najvychodnejsia prevadzka MHD, co uz a tak to aj vyzera. Co by, juhoslavia rumuni a rusi a zachvilu nas uz davno predbehli aj a ukrajnci nas asi coskoro predbehnu takze je to smiesne no.