Na vybrané zastávky by mali pribudnúť elektronické informačné tabule

Informačné tabule budú zobrazovať najbližšie odchody spojov

V utorok 7. mája bola vo Vestníku verejného obstarávania č. 88/2013 zverejnené oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania na dodávku a inštaláciu elektronických informačných tabúľ v predpokladanej hodnote 55 390 eur. Súčasťou zákazky je dodávka a inštalácia elektronických informačných tabúľ pre cestujúcich, komunikačného systému vrátane dodávky potrebných komponentov, inštalačného materiálu s ich dopravou na miesto použitia a vykonanie činností spojených s inštaláciou, napojením a uvedením jednotlivých zariadení do prevádzky a zaškolenia obsluhyProjekt spolufinancuje mesto Košice a Európsky fond regionálneho rozvoja (ERDF) v rámci projektu Atraktívna doprava pre dostupné mestá (Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities - ATTAC).

Nákup informačných tabúľ na vybrané zastávky bol podmienený upgrade-om informačného systému, základným predpokladom na rozšírenie možností informovania cestujúcich. Upgrade prebehol v uplynulých mesiacoch a v rámci neho boli do vozidiel MHD, ktoré boli vybavené starším typom palubného počítača, nainštalované nové palubné počítače. Prostredníctvom nich je možné zistiť aktuálnu polohu, či rýchlosť vozidla, a tieto údaje z vozidiel prostredníctvom siete využiť na informovanie cestujúcich na zastávkach. Na základe týchto informácií bude možné na informačných tabuliach na zastávke zobrazovať nie len odchody najbližších spojov podľa cestovného poriadku, ale najmä predpokladaný čas príchodu vozidiel na základe získaných údajov z prevádzky, ktoré zohľadňujú napríklad meškanie spoja. Každý takýto displej bude navyše vybavený Wi-Fi modemom, cez ktorý budú môcť cestujúci získať nielen ďalšie informácie o zmenách v MHD, ale aj ďalšie informácie (napríklad o podujatiach v meste).

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: dewj #34:
ATTAC? Štrúdle vyžraté, šampus a minerálka vypité, propagačné matroše natlačené, vysačky a polokošele rozdané... Čo viac by si chcel? ? ?
Co je s týmto projektom ?????
Reakcia na: Isidor #32:
Huraaaah ❗ ? ? ?
Reakcia na: Isidor #28:
To je v KE toľko šotoušov? ?
Reakcia na: Isidor #28:
lebo EÚ
Reakcia na: Isidor #28:
55-tisíc na inf.tabule, 22-tisíc na "propagáciu"... ?
tuší niekto, prečo k tomuto "projektu" potrebujeme 1300 tričiek, 1000 skladačiek atď. za 600 000 bývalých korún?
http://www.kosice.sk/article.php?id=12689
Dnes som si v autobuse všimol, ako sa opäť palubák zasekol na jednej zo zastávok (vídavam čoraz častejšie), no som zvedavý ako sa pri takejto "spoľahlivosti" budú dať získavať reálne údaje o polohe a meškaní ?
No prave spolocnost Ja&Ty resp. Penta som nemal nam mysli ☠
Reakcia na: monoblok #24:
Neboj nič, SMER to tu zachvíľu prevezme, len musí najprv nechať "kľaknuť" DPMK, potom si to tu veslo bude prevádzkovať J&T. ?
Reakcia na: LUKYmhd #21:
Praha uz B741 vyradila, posledny spoj dojazdil niekedy pred 3-4 tyzdnami. Inak KE MHD nie je zla, len ked tak clovek pocuva, ako ma DPMK na vsetko malo penazi, tak sa aj bojim tych novych vozidiel, aby zase nevydrzali polovocnu dobu oproti inym mestam. Radsej by som videl vstup nejakeho sukromneho kapitalu do DPMK a nakup radsej drahsich vozidiel+ poriadna udrzba, aj za cenu jemneho zvysenia cestovneho, alebo zvysenia dotacie...
Reakcia na: tbus #19:
Počkaj, budeš prekvapený, to až vtedy začne Rudyke s príspevkami o tabuliach. ?
Dennodenne cestujem našou košickou MHD a nepripadá mi ako najhoršia na svete ako to tu mnohí prezentujete. Ano mame este nejaký ten počet starších vozidiel ale myslí, si že nie sme jediný. (Aj Praha má ešte v prevádzke nejake B741). Čaká nás dodávka nových autobusov, taktiež aj nových električiek aj ked o čosi neskôr. Mýslím si, že aj Košická MHD má potenciál a určite by som je neradil medzi tie uplne najhoršie. Samozrejme že m§že byť aj na lepšej úrovni a verím že tomu tak aj časom bude, všetko má svoj čas.
Reakcia na: Rudyke902 #18:
tbus ma pravdu, aj napriek tej rade zvysnych displejov ktora ostane, si myslim ze aj kupovat nove displeje pre tych par zbilych T3 je uz nezmysel, ako sorry ale realita je taka ze nase T3 a T6 mozno onedlho tiez skoncia v srote, sak sa prejdi dakedy po konecnej a pozri dopredu(pred tiahlom) na stav karoserie, az na nejake vynimky je to uplne skorodovane a prehnite, takze az na par KT8D5 ktore su v ako takom stave uz nema vyznam terajsie vozidla nejak modernizovat ci renovovat, proste sa to uz neoplati do nich investovat nejake dalsie peniaze. Ked is tak vezmes ze reko T3(na T3P alebo RP co je taka realna modernizacia nie u nas typu rozsirena VP), je na ich vek celkovy stav pridraha, sa neoplati opravovat zhnitu karoseriu, montovat novu elektroniku, rozvody a GO podvozkov+vsetka ta praca ked za tie peniaze kupis cisto novu elektricku v ktore je vsetko technicky aj prakticky inak vyriesene a nie je nutne nic rucne prerabat. Nieco podobne by islo napisat o T6tkach, ktore sa ale naproti T3 nikdy nemodernizovali okrem instalacie displejov u vozidiel 1.(Kosice, Bratislava) a 2. serie(Ostrava, Bratislava).
KT8cky su jedine vozidla este vhodne na NP reko, aj ked mam pocit ze sa unas od dalsich modernizacii nejak upustilo pretoze 528 - posledny reko voz sa vratil pred vyse tromi rokmi.
Nove vozidla uz vsetky dnes maju standardne aj repraky aj displeje,mali ich aj vtedy ale, jednoduhsia konstrukcia a volnost v DP pri manipulacii so vsetkym velmi rychlo umoznila vybrakovat z vozdiel vsetko co tam nezbytne nebolo treba, tj kable, popripade hlasice alebo zosilovace. Cize vidim to tak ze stare displeje sa ajtak skor ci neskor odlozia niekde do skladu ako nejaka nutna nahrada, teda dufam ze nepristupia k tomu ze kupia vozy bez displejov(ak sa to vobec da) a daju do nich tie pomaly 15 rocne displeje.
Reakcia na: Rudyke902 #18:
Tabule na zastavky sa riesia v uplne inom projekte ako tabule vo vozoch. Vozy sa dovybavuju postupne za peniaze DPMK/mesta uz vyse 7 rokov, toto je projekt spolufinancovany cez EU fondy a riesi nieco co tu okrem USS zatial nebolo, a bolo by to rovnako vhodne zaviest. Ked pridu nove autobusy/elektricky, tak bude dostatok tabul z vyradenych vozov (mozno aj z trolejbusov), takze myslim si ze radsej rok pockat, ako teraz nakupovat nove tabule do elektriciek, a stare a funkcne by sli o rok nanajvys do skladu.
Tak to myslím ako fór je dobré toto!! ? Nemáme vo vozoch ešte ani poriadne doriešené vizuálne a zvukové informovanie cestujúcich, a mi ideme kupovať displeje na zastávky - pre skvalitnenie dopravy pre cestujúcich? Polovica vozov čo bola vybavená EM test displemi a prešla VP - tak už skoro nieje ani jedna suprava z nich kde by tie displeje aj fungovali! (356 357 408 ....) o vnutornych EM test displejoch ani nehovriac, v polovica vozoch T3 a T6 a aj KT na nich ani nič nevidiet (zle nastavený jas), hlásenie zastávok cez repráky o ničom (pár NP KT, T6) je skôr vínimka, no v nich žial doteraz na Buse displejoch (týka sa aj všetkych autobusov) okrem času a konečnej je "tma" .. Takže kultura informovania cestujucich vo vozoch je horšia ako pred rokom ... a idu sa kupovat displeje na vybrané zastávky? Nebol náhodou už aj taky pokus (areál USS) a je to nefunkčné? Nebolo by lepšie za tie peniaze nakúpiť NOVE displeje (Buse napríklad), a aj repráky a dovibavit všetky vozy komplet zvukovými aj vizuálnymi systémami tak ako sa na EHMK patrí? To čo je inde v mestách EU štandard? Škoda sa nad tým zamýšlať, fakt... nedoriešený celý systém od palubákov až po displeje a už sa ide na niečo ine... O ničom! ?
ano spolahliva je dost ale nie je taka kvalitna ako v cesku
Reakcia na: Sheep221 #15:
Na to v akom stave je KE MHD je zatial stale spolahliva, denne cestujem a nejaky problem zazijem malokedy. Ak je co vypravit tak sa spoj vypravi vzdy. Ak aj nie, su to len bezne vypadky, poruchy, co sa stava urcite aj v Brne. Na Ukrajine som nebol, poznam ju len z fotiek a videi, ale pochybujem, ze nas ide niekto "predbehnut", neviem teda v com by nas mali predbiehat. 50 novych autobusov len tak zrazu uroven dopravy nezvysi. A vychodnejsie od KE su este 4 prevadzky MHD: TV, MI, HE, VT.