Mesto spúšťa na Šafárikovom námestí nový semafor, ktorý má zlepšiť dopravnú situáciu

Budú električky opäť premávať cez Šafárikovo námestie plynulo?

Po minuloročnej úprave dopravného riešenia na Vajanského a Rázusovom nábreží, kde boli vytvorené cyklopruhy, prišlo okrem iného aj k zhoršeniu plynulosti premávky vozidiel MHD. V prípade električiek bolo najvýraznejšie ich blokovanie automobilmi v križovatke na Šafárikovom námestí, ktoré nestihli včas opustiť križovatku z dôvodu zápchy na Vajanského nábreží. V decembri minulého roka preto prišlo v popoludňajšej špičke k vypnutiu preferencie električkovej dopravy na tejto križovatke, čo malo ďalší negatívny dopad na presnosť ich premávky.

Mesto sa situáciu rozhodlo vyriešiť úpravou križovatky, v rámci ktorej pribudol nový semafor na výjazde zo Štúrovej ulice na Vajanského nábrežie. Ten by mal zabezpečiť spolu s úpravou signálneho plánu zabezpečiť, aby automobily od Dostojevského radu neostávali v križovatke pre neustály prúd áut zo Štúrovej. Nový semafor bude v činnosti od 19. januára 2024. Počas nasledujúceho týždňa budeme situáciu najmä v popoludňajšej dopravnej špičke sledovať a signálne plány semaforov na križovatke prispôsobovať tak, aby čo najviac zlepšili prejazd vozidiel od Dostojevskeho radu v smere na Most SNP. Následne môžeme podľa potreby pristúpiť aj k úprave vodorovného značenia pred križovatkou na Dostojevského, ak by to dodatočne prispelo k plynulosti radenia vozidiel v novej dopravnej situácii," uviedlo hlavné mesto pri príležitosti jeho spustenia. K obnoveniu preferencie električiek sa mesto nevyjadrilo.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #98:
Ak by to znamenalo, že na Vajanského vznikne BUS pruh, máš môj hlas v najbližších voľbách.
Reakcia na: lostrail #98:
Toto znie ako rozumný a konštruktívny nápad💡👍🏻

Z Fajnorovho nábrežia by čisto teoreticky mohla tá cyklotrasa potom pokračovať rovno, podísť Starý most a potom okolo areálu Min. vnútra sa napojiť na Pribinov bulvár. Sci-fi, viem 🙂
Reakcia na: TNM1 #95:
Konkretne by to mozno nemusela byt tato cyklotrasa. Mozno keby Vallo nesiel na ruku J&T, dalo sa to vyriesit aj na promenade, pokracujuc po Fajnorovom nabrezi, s vyustenim na Safku. Fajnorovo nabrezie je upokojene, koexistencia cyklistov a aut by tam nerobila problem. Na druhej strane, vobec by nebol problem ani keby sa zrusil parkovaci pas pozdlz ulice.
Reakcia na: titomi #91:
Dajme tomu, ze v mrazoch moze existovat prazdna cyklotrasa, ktora svojou existenciou nesposobuje meskanie MHD.
Reakcia na: Ike #26:
Takmer rovnaké šípky na semaforoch boli v Bratislave v 80-tych rokoch. 😁
Reakcia na: keks #74:
Ako konkrétne by sa mala táto cyklotrasa postaviť "rozumnejšie a ohľaduplnejšie", a aby bola "rozumných rozmerov"?
Reakcia na: andy27 #92:
Ja jazdím pravidelne bikom po BA. To čo si vymenoval, že nejde, sú žiaľ klasické výhovorky:
1/ na 5-10km je bicykel v čase dopravnej špičky plus mínus rovnako rýchly, ak sa neštveráme na Kolibu a podobne. Samozrejme, ak ti riešiš večer o 22hej, situácia bude iná.
2/ človek, čo pravidelne používa bike, tak ho nemá schovaný niekde v pivnici pod krabicami. Samozrejme, nie všade sa dá v robote luxusne parkovať, ale koľkokrát je to o dohode a dá sa aj rozumne ho uložiť.
3/ v robote nemáme sprchu, napriek tomu sme tam 6, cyklisti, čo to majú do roboty max do 15km. Každý má veci na prezlečenie, dá sa v pohode prezliecť na WC. Okrem 2 ľudí všetci nosia napríklad do roboty klasické nohavice, menia si len tričko. Nemajú s tým problém ani ženy a nikto to nehrotí tak, že príde komplet mokrý do roboty od potu. Navyše, človek čo pravidelne jazdí, zlepšuje sa mu kondička, menej sa potí.
4/ po BA je dosť využiteľných trás, sú aj pohodlné trasy po bočných uličkách s minimom áut. Do roboty v Ružinove chodíme cyklisti z Petržalky, Rače, Ružinova, Dúbravky a Devína.
Reakcia na: titomi #88:
Aj mňa napadlo, že sa diskusia odklonila k cyklodoprave, pritom téma článku bola iná. Ale keď som si všetko prečítal, tak som si všimol:
- ide o nový semafor na odbočení zo Štúrovej na nábrežie, ktorý má vyriešiť zápchy uprostred Šafárikovko námestia.
- niektorí prispievatelia tvrdia, že problém bol v cyklopruhoch a nie v chýbajúcom semafore.
- a teda táto debata sa akosi posunula k tomu, či by sa nemali cyklopruhy zreorganizovať.
- a tak sa diskusia mierne posunula k zmyslu cyklodopravy.
Reakcia na: titomi #91:
Pri vzialenosti nad 5-10km nie je bicykel rýchlejší ako auto. Ak máš bicykel niekde v pivnici a musíš ho komplikovane parkovať v práci, potom sa ešte prezliekať/umývať/sušiť a pod. Tak sa tá vzdialenosť ešte skracuje. A pár km potom môžeš ísť MHD alebo peši. BA je rozťahané mesto, v kopcoch tu bude cyklo vždy okrajová vec. Platí pre západnú časť mesta. Petržalka, Rača, Ružinov a ďalej je rovina, tam by to mohlo pri dobrých cyklotrasách fungovať. Ale aktuálne v BA nie je žiadna normálna súvislá cyklotrasa s dobrým povrchom, značením, oddelená od cesty, kde sa dá plynulo šlapať. A potom je tu ešte faktor premenlivého počasia.
Reakcia na: lostrail #90:
menej luxusná cyklotrasa už môže existovať, aj keď bude pri prvých mrazoch prázdna? Ako tu už bolo napísané - to je pomýlená logika.
Motivácia je v tom, že sa rýchlejšie (a lacnejšie) dostaneš tam, kam potrebuješ. Upchaté cesty a (pre niektorích) nemožnosť/nevôľa používať MHD môže byť tiež motiváciou. "Benefity" čo si napísal, sa nedajú realizovať.
Reakcia na: 810zssk #85:
Neviem teraz, ktory jeho prispevok presne myslis, ale pointa mojej reakcie spociva v tom, ze naco mat luxusnu cyklotrasu, ked pri prvych mrazoch je prazdna (bez ohladu na dovody)? Je na mieste pytat sa napr. aj magoriatu, ako chcu motivovat ludi, aby aj v zime vyuzivali bajky. Vselijake veci sa daju vymysliet, nejaka ta kavicka zadarmenko v meste, zlava na MHD, ked sa niekde cvaknes a podobne...
Reakcia na: titomi #88:
Cieľom cykloprojektov v BA nie je niečo užitočné spraviť. Cieľ je len PR a vyvolávanie hnevu. Ľudia, ktorí tie veci riešia buď nejazdia na bicykli alebo majú nejakú osobnostnú poruchu.
Rieši sa tu cyklodoprava, ale článok je o niečom inom. Nevadí 😂

TLDR: nezmyselné budovanie "cyklotrás" v BA je dôsledkom nedostatku financií a zlého manažovania (v zmysle schvaľovania nie bezpečných trás a nevyužívania príležitostí na vytvorenie niečoho stabilného, bezpečného)

Ja som síce cyklista nepravidelný, ale čo to som už odjazdil aj po cestách v BA.

Neviem, v akom období bola manželka "S499.1023" v Holandsku, ja som tam bol niekoľko rokov pred 5 rokmi, a síce je pravda, že sa kradlo, ale až také hrozné to nie je (nebolo). Kto kradne, je úplne bezpredmetné - je to neakceptovateľné.

Pobyt v tej krajine ma naučil a ukázal mi, akým spôsobom je možné mať funkčnú dopravu - hromadnú, individuálnu, cyklo. To vychádza z histórie a myslenia/kultúry ľudí. Slovensko žiaľ takú úroveň nedosahuje. Bratislava nie je Slovensko, a posledné voľby to celkom jasne ukázali.

To, akým spôsobom sa tvorí cyklistická infraštruktúra v BA je tragické. Nemá začiatok, nemá koniec, je rôzne značená, je uprostred cesty (dobre, na kraji) "označená" logom na ceste, alebo oddelená bielou čiarou, prípadne vedená po chodníku. Chváliť sa nimi je úplne scestné. Takéto cyklotrasy nemôžu a nie sú bezpečné pre žiadneho účastníka cestnej premávky. Máme národného cyklokoordinátora (máme ešte? určite bol), máme Cyklokoalíciu a iné spolky, a niektoré z nich na vytváraní daných paškvilov aj spolupracovali. Nerozumiem tomu, ako ktokoľvek môže súhlasiť, aby sa také niečo realizovalo.

Vytvorenie cyklochodníka na nábreží takým spôsobom nie je to najhoršie, čo tu bolo v tejto problematike realizované. Minimálne je to "oddelené" od zbytku dopravy - čo je vždy dobré. Rozhodne to ale ako celok nie je správne riešenie. Dokonca si myslím, že spôsob vyhotovenia sa líši od projektu - ale je to len môj dojem.

Príkladom nesystematického myslenia a (zrejme) aj nedostatočnej komunikácie je nie tak dávno realizovaná "rekonštrukcia" chodníka na Pionierskej. Jedna tretina sa rozbila, aby sa z nej 2 tretiny použili na zeleň a zvytok sa opäť zalial asfaltom. A na cestu sa namaľoval "cyklopruh", ktorý je ltt široký na riadítka na bicykli (niektorí s horským bicyklom sa ta možno aj s rajdami nezmestia). Pritom je chodník široký ako cyklopruh na nábreží, a jeho využívanosť tiež podobná. Treba zeleň? Áno, treba. Ale keď už raz mám potrebu rozbiť chodník, tak prečo ho nerozdeliť, primerane zúžiť, vytvoriť oddelenú cyklotrasu (od cesty, od chodníka), a dať tam aj tú zeleň. Lebo...

Netreba ale zabúdať ani na to, že spomínané Holandsko či Dánsko, sú krajiny s iným finančným zabezpečením ako Slovensko. Aj keď ja stále tvrdím, že tu peniaze sú, len sa používajú na nezmysli. Ako napríklad projekt "Plató Staromestská", ktorý by mal zmysel, keby malo mesto financie v dobre kondícii.
Reakcia na: keks #86:
A teraz reaguješ na koho? Ja tu popravde nevidím nikoho kto by ho obhajoval.
Reakcia na: 810zssk #85:
Zároveň to nemení nič na tom, že obhajovať hlúpe rozhodnutie o hlúpej cyklotrase je ... no, tiež hlúpe.
Reakcia na: lostrail #83:
Jedno ti to byť môže, ale nič to nemení na tom že to čo napísal Matej je kravina.
Reakcia na: Ike #43:
Akukolvek vetu, ktora zacina v style "Keby kazdy..." ani necitam do konca.
Reakcia na: 810zssk #56:
Z pohladu cloveka, co vyuziva MHD, mi moze byt jedno, v com je problem. Vidim prazdnu cyklotrasu a bus stojaci v zapche.
Reakcia na: keks #74:
Kto robí, robí aj chyby. Veď nespravili cyklotrasu len na nábreží.

Ešte spojazdnili za Valla aj mnoho ďalších dooringových samovražedných cyklopruhov. 😄🙄Napr. na Kriznej, Pionierskej či pri rozhlase. 😃
Reakcia na: Ike #80:
A zase len "niekde inde sa to urobilo nejako." No a čo?
Tvo komentár nehovorí ako, ani kde postavili cyklotrasy, koľko pruhov obmedzili, aká na nich bola predtým premávka, kam sa autá a MHD presunuli, ak to bolo nutné...
Mimochodom, nie, 700 m nie je nárazovo. Cyklotrasa široká na celý pruh spomaľujúca vyťaženú cestu a spomalujúca MHD je nárazovo.