Na jednokoľajku medzi Bratislavou a Komárnom príde opäť súkromný dopravca.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR zverejnilo víťaza súťaže na prevádzkovanie vlakovej dopravy na regionálnej trati Bratislava - Komárno. Vlaky na tejto trati sú v súčasnosti v úseku Bratislava - Kvetoslavov zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) ako linka S70 a dopravu zabezpečuje Železničná spoločnosť Slovensko. Povinnosťou nového dopravcu bude tiež zapojenie sa do IDS BK.
Záujem o prevádzkovanie dopravy vo verejnom záujme na tejto trati podľa ministerstva dopravy prejavilo 7 dopravcov. Z celkovo troch uchádzačov, ktorí sa dostali do finálového výberu (Železničná spoločnosť Slovensko, Leo Express a Yosaria Trains), vybralo ministerstvo ako víťaza českú spoločnosť Leo Express, ktorá by mala zabezpečovať dopravu na spomínanej trati v období od 10. decembra 2023 do 9. decembra 2032. Ministerstvo dopravy by však chcelo ponúknuť víťazovi, aby začal na trati jazdiť už od decembra 2022, teda o rok skôr. Ministerstvo v predmetnej súťaži ponúkalo aj možnosť predložiť ponuku na 1-ročné obdobie v roku 2023.
O víťazovi súťaže okrem ponukovej ceny rozhodovali aj ďalšie kritériá, napr. počet sedadiel vo vlakoch, podiel klimatizovaných či nízkopodlažných vozidiel. Ministerstvo požadovalo vek vlakových vozidiel najviac 40 rokov (od výroby, resp. poslednej zásadnej modernizácie) počas celej doby platnosti zmluvy, umožnenie prepravy aspoň 1 bicykla na každých 100 sedadiel a 1 toaletu v každom vlaku.
Porovnanie ponúk jednotlivých uchádzačov sa nachádza v oznámení o vyhodnotení ponúk.
V rokoch 2012 až 2020 dopravu na trati Bratislava - Komárno zabezpečoval súkromný dopravca Regiojet.
fanatikmhd
Krásna ukážka je RJ na dotovaných tratiach (vrátane komárna). Nepopierateľne novými vlakmi a opravenou traťou stúpla obrovsky (380% ak si dobre pamätám) prevádzka na základe dopytu. Počty cestujúcich masakrálne stúpli atď...ale...pozrime sa na tú prevádzku po takom 4-5 roku. Rozdiel od ZSSK 810 čo tam jazdili bol snáď len v tej nízkopodlažnosti....inak už relatívne bieda. taký 8my rok to už bolo za trest tam cestovať. A nenarážam len na 628 či neklimatizované poschoďáky. Pozrime si linku R8 Brno-Bohumín. Časť skalných fanúšikov RJ bude obraňovať stoj čo stoj, ale bežní cestujúci si moc nepochvaľujú. Linka je dotovaná, a teda nie je dôvod sa starať o kvalitu.
Preto vždy v diskusiách spomínam, keď chceme porovnávať, IC RJSK porovnávať JEDINE s IC ZSSK (a hej, mohli by sme tu vyviesť diskusiu na tému financovania náhodného dopravcu, ale to už je off topic....)...
ešte k 6 - Ak nie je radená krčma (o odkupe krčiem od RJCZ si povieme neskôr, prečo je podstav krčmových vozňov), tak nie je ani vozík. Len v BDs sa uloží akýsi človiečik s tlupou jedla (viz medializovaný prípad jednej ŤZP) a predáva odtiaľ....