Na jednokoľajku medzi Bratislavou a Komárnom príde opäť súkromný dopravca.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR zverejnilo víťaza súťaže na prevádzkovanie vlakovej dopravy na regionálnej trati Bratislava - Komárno. Vlaky na tejto trati sú v súčasnosti v úseku Bratislava - Kvetoslavov zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) ako linka S70 a dopravu zabezpečuje Železničná spoločnosť Slovensko. Povinnosťou nového dopravcu bude tiež zapojenie sa do IDS BK.
Záujem o prevádzkovanie dopravy vo verejnom záujme na tejto trati podľa ministerstva dopravy prejavilo 7 dopravcov. Z celkovo troch uchádzačov, ktorí sa dostali do finálového výberu (Železničná spoločnosť Slovensko, Leo Express a Yosaria Trains), vybralo ministerstvo ako víťaza českú spoločnosť Leo Express, ktorá by mala zabezpečovať dopravu na spomínanej trati v období od 10. decembra 2023 do 9. decembra 2032. Ministerstvo dopravy by však chcelo ponúknuť víťazovi, aby začal na trati jazdiť už od decembra 2022, teda o rok skôr. Ministerstvo v predmetnej súťaži ponúkalo aj možnosť predložiť ponuku na 1-ročné obdobie v roku 2023.
O víťazovi súťaže okrem ponukovej ceny rozhodovali aj ďalšie kritériá, napr. počet sedadiel vo vlakoch, podiel klimatizovaných či nízkopodlažných vozidiel. Ministerstvo požadovalo vek vlakových vozidiel najviac 40 rokov (od výroby, resp. poslednej zásadnej modernizácie) počas celej doby platnosti zmluvy, umožnenie prepravy aspoň 1 bicykla na každých 100 sedadiel a 1 toaletu v každom vlaku.
Porovnanie ponúk jednotlivých uchádzačov sa nachádza v oznámení o vyhodnotení ponúk.
V rokoch 2012 až 2020 dopravu na trati Bratislava - Komárno zabezpečoval súkromný dopravca Regiojet.
fanatikmhd
1) Vibrácie - Ide o efekt nášho koridoru (ŽSR), a vlakov idúcich 160km/h - najmä také krásne úseky ako Trnava-Báhoň a následný lom oblúka v zastávke sú ukážkové budúce "Z"/"K"...
2) Zásuvky - ak sa nejedná o veľmi starý vozeň, mrkni pod sedadlo. Mnohé vozne schovávajú zásuvky pod sedadlom...
3) minikôš - Ono len stačí vysvetliť študentom že ten bordel z intráku majú vyhodiť do kontajnera, nie do vlaku. Na bežný odpad to stačí bohate, ak ho naplníš, skôr sa zamysli nad sebou koľko odpadu si dokázal vyprodukovať za pár hodín jazdy vlakom....
4) Cp bola blbosť, plýtvanie papierom. Keď pootočíš krkom (od mobilu s ktorým si na bezplatnej wi-fi a máš prístup k CP) tak máš VŠADE obrazovky s jazdou vlaku. Tam ho máš. Je to kus ekologickejšie.
5) Hlasitosť je regulovateľná. Ak si v kupé, náš tam ovládač. Ak si v otvorenom, povedz sprievodcovi , a ten to stlmí na predstavku.
6) Vozík s občerstvením nechodil - on chodí, ale predrať sa uličkou je niekedy nemožné. Preto je tam reštauračný vozeň, ihneď ZA prvou triedou (medzi 1. a 2. triedou), takže si mal od seba nanajvýš 28m plnohodnotnú reštauráciu. Minerálku máš v prvej triede btw zadarmo tiež, takže ten argument je docela off... Nepoznáš legendárnu VLAQUA?
Inak rozdiel medzi RJSK a ZSSK v podaní IC vlaku je skôr len v opotrebení vozoparku (najmä absencia vozňov ako je Astra je cítiteľná v diaľkovine) spolu so znechuteným personálom (ktorý sa musí nonstop ospravedlňovať ufňukaným ľuďom ktorí nonstop vidia len na RJSK pozitíva na ZSSK negatíva) tvoria negatívnu vizitku ZSSK.
Ale, úprimne, tak zle by som to nevidel.
Jo, a ešte jedna vec. Nezabúdaj, že RJ jazdil komerčne - teda sa musí snažiť, aby mal cestujúcich. ZSSK jazdila (a jazdí na 6xx) na základe zmluvy o službách vo verejnom záujme (dotovaný vlak) = môžu každému cestujúcemu napluť do tváre, a aj tak dostanú zaplatené za odjazdené km.... Preto aj tie porovnávky nižšie RJ na úseku BA-PHA vs Metropolitan ČD/ZSSK nie sú úplne košér.....