Realizovať sa bude podbíjanie a brúsenie koľajovej trate.
V závere septembra a v októbri bude realizovaná údržba električkovej trate na Račianskej radiále. Práce budú pozostávať z úpravy geometrickej polohy koľaje strojnou podbíjačkou, prebrúsenia hláv koľajníc brúsiacim vozidlom a z ďalších drobných prác na električkovej trati. Dopravný podnik chce týmito opatreniami dosiahnuť komfortnejšiu jazdu električkami a zníženie hlučnosti na tejto radiále.
Práce budú realizované pri výlukách električiek v pracovných dňoch počas večerných a nočných hodín a tiež počas prvého októbrového víkendu. Ako prvý bude opravený úsek od Vozovne Krasňany po konečnú v Rači a následne v prvej polovici októbra by sa mali práce presunúť na úsek od Račianskeho mýta po Vozovňu Krasňany. DPB preto prosí obyvateľov bývajúcich v okolí električkovej trate o trpezlivosť, pretože podbíjanie trate je spojené s krátkodobo zvýšenou hlučnosťou.
Podbíjanie a brúsenie trate vykoná spoločnosť RAILprotect s.r.o. z Ostravy, s ktorou DPB v uplynulých dňoch uzatvoril zmluvu o dielo. DPB vynaloží na tieto práce počas trvania zmluvy maximálne 363 000 € bez DPH, pričom za úpravu geometrickej polohy koľají zaplatí 20,80 € / m a za odstránenie vlnkovitosti koľajníc brúsením zaplatí 15,50 € / m. Či budú takto opravené aj iné úseky bratislavských električkových tratí, zatiaľ DPB neinformoval.
Jojan
Dávali sa pri budovaní pevnej jazdnej dráhy aj nejaké antivibračné prvky? Bokovnice, príp. niečo gumené odspodu pod koľajnice, lebo keď idem pešo po moste, tak električky prechádzajúce okolo robia naozaj dosť silné vibrácie, pocitovo mi to pripadá ako neodpružené, len natvrdo zabetónované. V čase stavby som v BA nebýval, preto sa pýtam.