Reakcia na: Michal Mazánik #12010:
Ohľadom 100% nízkopodlažnosti je to otázne, keďže SAD-ka nejako rada preferuje skôr LE autobusy, aj keď zhorel Crossway tak kúpili LE a pritom taký Urbanway by bol lepší, len išli hovoriť o tom, že keď zhorel LE tak by sa aj mal nahradiť, čo fakt nie je argument keď reálne takéto zmýšľanie je fakt sprostosť, logickejšie je kúpiť 100% NP ako LE.#61 - nehrozí nasadenie cez víkend, ani iného kĺbu, tiež zo záhadného dôvodu nejdú cez víkend kĺbové autobusy, to by som tiež chcel vedieť aký dôvod si vymyslia, áno je možné, že sú oveľa prázdnejšie autobusy, ale reálne určite sa nájdu plné a aj ranná linka č. 24 musí byť plná keďže ak nevedia tak do roboty do Lauga chodia aj cez víkend.
Michal Mazánik
Autobus ma síce kapacitu (ak sa nemýlim) okolo 99 cestujúcich (jazdí tam zväčša Citelis 12M), no ak chceme, aby MHD bola komfortná a mohla cestujúcich zaujať, argument "kapacita nebola prekročená", v žiadnom príde neobstojí a to je nevyhnutné si uvedomiť. V mojom prípade +-83 cestujúcich v autobuse bez klimatizácie a s malými oknami v žiadnom príde nie je možné považovať za komfortnú a atraktívnu MHD.
Podobne tvrdenie, že harmoniky nemôžu jazdiť kvôli rekonštrukcií plynovodu na ul. Gen. M. R. Štefánika je nepresné, pretože harmoniky v lete nejazdia už niekoľký rok po sebe (aj keď ulica bola minulé roky plne prejazdná) a plynovod bol v rekonštrukcií aj koncom školského roka, kedy ešte harmoniky jazdili. Naviac, v časti, po ktorej jazdí linka 24, by harmonika prejsť mala.
Ak má byť MHD skutočne atraktívna, považujem za nevyhnutné, aby kompetentní ma meste aj u dopravcu zmenili spôsob uvažovania. Postupné posilňovanie spojov, vytváranie atraktívnych intervalov a primerané nasadzovanie harmoník, by mali byť samozrejmosť...