Prešovčanov čaká presmerovanie liniek, Vyšná Šebastová sa dočká MHD.
Od 1. júla 2015 dochádza k zmenám v linkovom vedení MHD Prešov. Upravujú sa trasy liniek 11 22 36 42 44 a N2. Rušia sa linky 34S a 36A a zriaďuje sa obsluha Vyšnej Šebastovej a jej časti Severná mestskou hromadnou dopravou.
- Upravené trasy liniek:
- 11 Terchovská - Slávičia - Škultétyho - Čierny most - Na Hlavnej - Poliklinika - Levočská - Na Rúrkach
- 22 Teriakovce - Šalgovík - Laca Novomeského - Pod Táborom - Na Hlavnej - Sabinovská - Šidlovec
- štandardnou trasou linky 36 bude: Trojica - Na Hlavnej - Rusínska - Laca Novomeského - Pod Šalgovíkom
- 42 Borkút - Wilecova hôrka - Jilemnického - Železničná stanica - Čierny most - Nemocnica - Hviezdna
- 44 Solivar - Kysucká - Laca Novomeského - Rusínska - Veľká pošta
- Linka N2 bude naviac obsluhovať sídlisko Šváby v trase: Pod Šalgovíkom - Laca Novomeského - Švábska - Železničná stanica - ... - Sídlisko III - ... - Železničná stanica - Švábska - Laca Novomeského - Pod Šalgovíkom
- Rušia sa linky 34S a 36A.
- Vznikajú nové linky:
- 13 Veľká pošta - Rusínska - Karpatská - Ľubotice - Pažica - Šebastová - Herlianska - Vyšná Šebastová / Severná
- 30 Železničná stanica - Jilemnického - Budovateľská - Štúrova - Železničná stanica
- Zmeny v obsluhe zastávok:
- Rušia sa zastávky Slávik a Slanská
- Novým názvom zastávky Severná bude Šidlovská
- Zastávka Limbová sa presúva za križovatku na ulicu Herlianska
Okrem týchto zmien začína od rovnakého dátumu platnosť prázdninových cestovných poriadkov.
Vladimír
S koncepčnosťou L13 mám aj ja trochu problém, zvlášť ak sa nič nemení na súčasnej SAD linke do Podhradíka. V tejto podobe síce linka nikomu neškodí (skôr pomáha), dobre však poukazuje na absurdnosť regionálnej obsluhy bez funkčného IDS.
S tou L44 súhlas. Niečo sa písalo o snahe obnoviť premávku k solivarskému cintorínu, môže na tom niečo byť, že to v budúcnosti bude predĺžená L44. Potom by aj bolo logické to zrušenie L19.
Pokiaľ ide o nočnú dopravu, nerozumiem tomu, prečo by to mal byť negatívny zásah a už vôbec nie, čo si myslel tým ĎALŠÍM negatívnym zásahom. Myslím si, že nočáky momentálne jazdia celkom logicky. Či má presmerovanie N2 cez Šváby opodstatnenie si netrúfam posúdiť, necestujem tým už pravidelne. Jediné, čo ma napadá, je stíhateľnosť hodinového obratu.