Prešovčanov čaká presmerovanie liniek, Vyšná Šebastová sa dočká MHD.
Od 1. júla 2015 dochádza k zmenám v linkovom vedení MHD Prešov. Upravujú sa trasy liniek 11 22 36 42 44 a N2. Rušia sa linky 34S a 36A a zriaďuje sa obsluha Vyšnej Šebastovej a jej časti Severná mestskou hromadnou dopravou.
- Upravené trasy liniek:
- 11 Terchovská - Slávičia - Škultétyho - Čierny most - Na Hlavnej - Poliklinika - Levočská - Na Rúrkach
- 22 Teriakovce - Šalgovík - Laca Novomeského - Pod Táborom - Na Hlavnej - Sabinovská - Šidlovec
- štandardnou trasou linky 36 bude: Trojica - Na Hlavnej - Rusínska - Laca Novomeského - Pod Šalgovíkom
- 42 Borkút - Wilecova hôrka - Jilemnického - Železničná stanica - Čierny most - Nemocnica - Hviezdna
- 44 Solivar - Kysucká - Laca Novomeského - Rusínska - Veľká pošta
- Linka N2 bude naviac obsluhovať sídlisko Šváby v trase: Pod Šalgovíkom - Laca Novomeského - Švábska - Železničná stanica - ... - Sídlisko III - ... - Železničná stanica - Švábska - Laca Novomeského - Pod Šalgovíkom
- Rušia sa linky 34S a 36A.
- Vznikajú nové linky:
- 13 Veľká pošta - Rusínska - Karpatská - Ľubotice - Pažica - Šebastová - Herlianska - Vyšná Šebastová / Severná
- 30 Železničná stanica - Jilemnického - Budovateľská - Štúrova - Železničná stanica
- Zmeny v obsluhe zastávok:
- Rušia sa zastávky Slávik a Slanská
- Novým názvom zastávky Severná bude Šidlovská
- Zastávka Limbová sa presúva za križovatku na ulicu Herlianska
Okrem týchto zmien začína od rovnakého dátumu platnosť prázdninových cestovných poriadkov.
Matej78
Co sa týka linkoveho vedenia, to si vcelku pochvalujem.
Pozdáva sa mi to uzlovanie liniek - čiže napr. to, ze ak bývam v juhozápadnej časti mesta, tak viem, ze okrem tej ,,mojej" linky, si možem vybrať aj s inej linky, ktorej zastávka je zväčša ďalej. Inak povedané, ak bývam napr. na Bencurovej ul., tak pôjdem na zast. Sport, ale ak mi to nevyhovuje, tak na zast. L. Novomestkeho. Čiže oblast je systematicky pokrytá každych 30' nejakym spojom. Na strane druhej, jedna sa tu uz o veľké dochádzkové vzdialenosti, a tak takáto systematickost sa mierne stráca.
To, či toto, či hento ide na Solivar alebo na Sebastovu, považujem za zbytočnosť, kedže na stanici sa vykonáva rozjad, a tak ako pre cestujúceho spojenie NIE je nijako obmedzene. Osobne by som si rozjazdy (nie však take ako po 22. hod.) predstavoval aj v okrajových režimoch dňa. Priestor na to je - a dost veľký.
Za nevýhody by som považoval istú deformáciu v miestovych kilometroch. Je teda celkom nespravodlivé (obzvlášť ak uz sídlisko Šváby ma 30' interval), ze taká Šebastová ma rovnaký interval ako Sibírska. Je pravdou, ze tieto radiály mam odsledovane slabo, ale tu nerovnomernosť je tak, či tak vidieť. Ak by sme chceli teda posilniť Sibirsku, tak skutočne linkou, ktorá by skončila v centre - problémom by však boli dlhé prestoje a aj nejaké to otáčanie sa pri Trojici. Ak by sa robili významne zmeny v LV, tak navrhoval by som, linku zo Sebastovej stiahnuť cez Lubotice a ďalej na Karpatsku. Jednu zo ,,Sibírskych" liniek zase hodiť aj na Táborisko ... .
Za menšiu nevýhodu, by sa dalo povedať aj nešťastne nagenerovanie CP N2, ktorá nepovoľuje vazbovost s N1+N3. Čiže ak chcem napr. cestovať z Vysokoškolského na Hlavnú, tak nemôžem využiť prestup na N2, lebo ta skutočne len pred možno 1' odišla, aby stihla pravidelný takt zo Sídliska III s N1. Možno by bolo dobre zvážiť, zavedenie zastávky Čierny Most pre nočnú dopravu na Škultétyho ul.
Osobne ma ešte napáda ako za reálne upravenie trasy N1, a to ako: ..., Obrancov Mieru - Poliklinika - Sabinovska - Sídlisko III - ... . Vytvorilo by to tak lepšie prepojenie väzieb v predmetnej oblasti.
Vzápätí ma napadlo obslúženie N2 Sídliska III ako klasická L4, ale bolo by to nevýhodne s toho hľadiska, ze Sabinovska by stratila prepojenie s centrom.
Co sa týka tej 1,5h ,,diery", tak na to by bol jednoduchý, prejednoduchy recept - zavedenie striedacov.
Niečo take ma aj dost nepriaznivú sociálnu rovinu - co by robil preboha vodič niekde vyše hodiny uprostred noci? ? Ak by sa vodiči dozvedeli o takomto zámere, tak to by ihneď nastala vzbura a ja by som bol do hodiny v nemocnici v kaluži krvi. ?
Mam skutočne dost, ako sa vodiči sťažujú na nové obehy vozidiel a s tým aj súvisiace časté prejazdy na L22 a pod. ... .
To by bolo s mojej strany snáď všetko.
Ďakujem tomu, kto si prečítal aspoň v priemere každú 3. vetu. ?