Zmeny v linkovom vedení (od 1.7.2015)

Prešovčanov čaká presmerovanie liniek, Vyšná Šebastová sa dočká MHD.

Od 1. júla 2015 dochádza k zmenám v linkovom vedení MHD Prešov. Upravujú sa trasy liniek 11 22 36 42 44 a N2. Rušia sa linky 34S a 36A a zriaďuje sa obsluha Vyšnej Šebastovej a jej časti Severná mestskou hromadnou dopravou.

  • Upravené trasy liniek:
    • 11 Terchovská - Slávičia - Škultétyho - Čierny most - Na Hlavnej - Poliklinika - Levočská - Na Rúrkach
    • 22 Teriakovce - Šalgovík - Laca Novomeského - Pod Táborom - Na Hlavnej - Sabinovská - Šidlovec
    • štandardnou trasou linky 36 bude: Trojica - Na Hlavnej - Rusínska - Laca Novomeského - Pod Šalgovíkom
    • 42 Borkút - Wilecova hôrka - Jilemnického - Železničná stanica - Čierny most - Nemocnica - Hviezdna
    • 44 Solivar - Kysucká - Laca Novomeského - Rusínska - Veľká pošta
    • Linka N2 bude naviac obsluhovať sídlisko Šváby v trase: Pod Šalgovíkom - Laca Novomeského - Švábska - Železničná stanica - ... - Sídlisko III - ... - Železničná stanica - Švábska - Laca Novomeského - Pod Šalgovíkom 
  • Rušia sa linky 34S a 36A.
  • Vznikajú nové linky:
    • 13 Veľká pošta - Rusínska - Karpatská - Ľubotice - Pažica - Šebastová - Herlianska - Vyšná Šebastová / Severná
    • 30 Železničná stanica - Jilemnického - Budovateľská - Štúrova - Železničná stanica
  • Zmeny v obsluhe zastávok:
    • Rušia sa zastávky Slávik a Slanská
    • Novým názvom zastávky Severná bude Šidlovská
    • Zastávka Limbová sa presúva za križovatku na ulicu Herlianska
Okrem týchto zmien začína od rovnakého dátumu platnosť prázdninových cestovných poriadkov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Co sa týka nočnej dopravy, ja v nej vidím aj svoje kladne špecifiká, prečo je to práve tak. Mrzí ma však, ze aj ona slabne, a to dost. ? Nie je nic zvláštne (myslím tieto letne dni), ak človek po 23.-tej hod. chce prejsť cez hlavnú križovatku, no nedá sa. Navyše, ak sem tam sa mihne poloprázdna B 932 E ..., ach, museli to byt časy s preplnenými 15 Tr.

Co sa týka linkoveho vedenia, to si vcelku pochvalujem.
Pozdáva sa mi to uzlovanie liniek - čiže napr. to, ze ak bývam v juhozápadnej časti mesta, tak viem, ze okrem tej ,,mojej" linky, si možem vybrať aj s inej linky, ktorej zastávka je zväčša ďalej. Inak povedané, ak bývam napr. na Bencurovej ul., tak pôjdem na zast. Sport, ale ak mi to nevyhovuje, tak na zast. L. Novomestkeho. Čiže oblast je systematicky pokrytá každych 30' nejakym spojom. Na strane druhej, jedna sa tu uz o veľké dochádzkové vzdialenosti, a tak takáto systematickost sa mierne stráca.

To, či toto, či hento ide na Solivar alebo na Sebastovu, považujem za zbytočnosť, kedže na stanici sa vykonáva rozjad, a tak ako pre cestujúceho spojenie NIE je nijako obmedzene. Osobne by som si rozjazdy (nie však take ako po 22. hod.) predstavoval aj v okrajových režimoch dňa. Priestor na to je - a dost veľký.

Za nevýhody by som považoval istú deformáciu v miestovych kilometroch. Je teda celkom nespravodlivé (obzvlášť ak uz sídlisko Šváby ma 30' interval), ze taká Šebastová ma rovnaký interval ako Sibírska. Je pravdou, ze tieto radiály mam odsledovane slabo, ale tu nerovnomernosť je tak, či tak vidieť. Ak by sme chceli teda posilniť Sibirsku, tak skutočne linkou, ktorá by skončila v centre - problémom by však boli dlhé prestoje a aj nejaké to otáčanie sa pri Trojici. Ak by sa robili významne zmeny v LV, tak navrhoval by som, linku zo Sebastovej stiahnuť cez Lubotice a ďalej na Karpatsku. Jednu zo ,,Sibírskych" liniek zase hodiť aj na Táborisko ... .
Za menšiu nevýhodu, by sa dalo povedať aj nešťastne nagenerovanie CP N2, ktorá nepovoľuje vazbovost s N1+N3. Čiže ak chcem napr. cestovať z Vysokoškolského na Hlavnú, tak nemôžem využiť prestup na N2, lebo ta skutočne len pred možno 1' odišla, aby stihla pravidelný takt zo Sídliska III s N1. Možno by bolo dobre zvážiť, zavedenie zastávky Čierny Most pre nočnú dopravu na Škultétyho ul.

Osobne ma ešte napáda ako za reálne upravenie trasy N1, a to ako: ..., Obrancov Mieru - Poliklinika - Sabinovska - Sídlisko III - ... . Vytvorilo by to tak lepšie prepojenie väzieb v predmetnej oblasti.
Vzápätí ma napadlo obslúženie N2 Sídliska III ako klasická L4, ale bolo by to nevýhodne s toho hľadiska, ze Sabinovska by stratila prepojenie s centrom.


Co sa týka tej 1,5h ,,diery", tak na to by bol jednoduchý, prejednoduchy recept - zavedenie striedacov.
Niečo take ma aj dost nepriaznivú sociálnu rovinu - co by robil preboha vodič niekde vyše hodiny uprostred noci? ? Ak by sa vodiči dozvedeli o takomto zámere, tak to by ihneď nastala vzbura a ja by som bol do hodiny v nemocnici v kaluži krvi. ?
Mam skutočne dost, ako sa vodiči sťažujú na nové obehy vozidiel a s tým aj súvisiace časté prejazdy na L22 a pod. ... .


To by bolo s mojej strany snáď všetko.
Ďakujem tomu, kto si prečítal aspoň v priemere každú 3. vetu. ?
Reakcia na: matis #19:
Výhodný spoj kam? Voziť sa štyridsať minút po meste je výhodné?

A k predošlému príspevku s NS 3 – to je k tomu spojeniu Sekčova so Švábmi a centrom.
Reakcia na: Vladimír #12:
A čo je nelegitímne na nočnom spojení Sibírska – stanica – mesto – S3? Lebo nebolo ostatných 23 rokov, tak to má byť správne? Z mojej strany je to len hypotetická úvaha. Ak si zalistujem v starších knižných publikáciách, nachádzam tu linku NS 3 s trasou Trojica – Košická – Šváby – Exnárova – Pod Šalgovíkom. Vtedy to šlo a teraz nie?
Reakcia na: N/A #13:
Obrancov mieru má priame spojenie so S3 linkou 34 aj 38, nevidím dôvod, prečo by sa mala presmerovať cez Obrancov mieru aj L43. Podľa mojich informácií je linka 43 využívaná v oblasti Kollárovej relatívne slušne ...
Reakcia na: peterpo #18:
Vzhľadom na to, že na druhom konci L11 (Terchovská) iný ako midibus neprejde, inak to ani riešiť nejde. Ale tiež sa obávam, že cez školský rok sú spoje, kde na Rúrky midibus pri dnešnom intervale nepoberie. Ale veď uvidíme - toto je CP na prázdniny. Možno budeme prekvapení, a cez školský rok kľúčové spoje spraví normálny bus aspoň po Veľkú poštu alebo nebodaj budú nejaké spoje navyše.
Reakcia na: Solider #2:
Solider zrusit L12 je mozno dobre preteba ale prenas co zijeme na S2 tak to je vyhodny spoj hlavne v ranných hodinách a dal by som tam dal standart

majo na S2 sa L43 vyuziva v rannych hodinach iba do 8:00 ale zato vraátil by som ako chodila niekedy
Prezrel som si nový cestovný poriadok pre linku č.1 platný od 1.7.2015, ktorý je tu na imhd.
Je tam uvedené, že „všetky spoje sú obsluhované midibusom“.
Tak som zvedavý, ako to bude vyzerať počas špičky v smere na Rúrky. Určite sú istý v DPMP, že tí ľudia, ktorí cestujú teraz na Rúrky sa do autobusu zmestia? Alebo je zámer, aby sa ľudia z MHD presúvali do áut? Myslel som, že aspoň počas pracovných dní, resp. počas špičky budú nasadzovať normálny autobus.
Ako to bude napr. z autobusom z odchodom z Rúrok o 7:25 po 1.9.2015? Tam midibus kapacitne určite nebude stačiť. Osobne to vidím, že z toho budú sťažnosti a petícia, pokiaľ autobus nechá ráno zopár detí, ktoré sa tam jednoducho nezmestili.
Reakcia na: danielondrejcak #16:
Áno.
oni to myslia na trvalo že zrušia linky 34S a 36A ????
Reakcia na: dantik #14:
1. My sme nič nevypustili. Toto nie sú ani stránky mesta Prešov, ani stránky Dopravného podniku.

2. Zastávka Limbová sa neruší, len sa presúva za roh na Herliansku ul. Zastávka Slávik sa síce ruší, ale pre časť cestujúcich z oblasti Slanskej ul. bude náhradou nová zastávka Herlianska na Herlianskej ul., takže o spojenie neprídu. Zastávka Slánska je zrušená, to je pravda, ale vždy sa dá použiť zastávka Vranovská (podľa Google maps 4 minúty chôdze) alebo Pažica (5 minút chôdze). Pre väčšinu obyvateľov Nižnej Šebastovej sa nemení nič. Niektorým sa dostupnosť mierne zhorší, pre iných zase zlepší.

3. Je pravdou, že po Slánskej ul. MHD jazdí vyše 20 rokov, dlhé roky to však bolo len zopár spojov denne. Normálna pravidelná premávka po tejto ulici sa zaviedla až v roku 2007 linkou 34S.
Argument, že linka 13 nahradí 34S mi nesedí, pretože ste najako vypustili zastávky Limbová, Slávik a Slánska, takže by som rada vedela ktorý spoj nahradí 34S na týchto zastávkach, ktoré mimochodom využíva dost ľudí. Jediný záver, ktorý mi z toho vychádza je že MESTSKA! hromadná doprava bude vylúčená z MESTSKEJ! časti Nižná Šebastová aby mohla zachádzať do obce kde majú aj SAD. To neznamená, že by som bola proti zavedeniu noveho spoja do Vyšnej Šebastovej, ale nie na úkor obyvateľov NižnejSebastovej, ktorí minimálne na týchto zastávkach prídu o akékoľvek spojenie. Do tejto časti zachádzala MHD už viac ako 20 rokov, prečo sa teraz ruší ????? (Len samotná ulica Slánska je čo do rozlohy i počtu obyvateľov pravdepodobne väčšia ako celá Severná!)
K L13: Aha, takže aj v smere zo Šebastovej pôjde cez Ľubotice ?? Super....ja som si myslel, že pôjde len po tej MK-2 rovno na Sekčov. Tak potom dobre robia.

K L19: Nechodí tam zo Solivaru veľa ľudí, ale potom by asi bolo zbytočné prestupovať v meste z L44 niekde napr. Do L10.

K L30: Ale niektorí ľudia chodia mimo špičky na L2 a L5 na Obr. Mieru, alebo na 17. Novembra, a zbytočne cestujú 20 minút. Preto by L30 mohla chodiť aj cez 17. Novembra, a Obr. Mieru, ale na to rýchle spojenie na Stanicu som až teraz prišiel.

L43 by som preto poslal cez Obr. Mieru, lebo počul som od niektorých vodičov, že v tej oblasti na Kollárovej veľa ľudí nenastupuje. Preto by som chcel, aby mali ľudia z Obr. Mieru ďalšie priame spojenie na S3.
Reakcia na: Solider #8:
Nevidím žiaden zmysel v argumentácii, že najpoužívanejšia denná linka by mala mať nočný ekvivalent. Máme sa rovnaký argument uplatniť aj u druhej, tretej, štvrtej, piatej najpoužívanejšej linky? Koľko potom nočných liniek má byť?

Takmer dvojhodinová diera je síce nepríjemná, ale nenapadá ma použiteľný a ekonomicky prijateľný spôsob, ako to hravo vyriešiť.
Reakcia na: N/A #9:
Prepáč, ale píšeš nezmysly.

Je pravdou, že L19 je historicky spojnicou (časti) Solivaru s nemocnicou, ale žiaden nárok na takéto spojenie neexistuje. Bolo by zaujímavé zistiť, koľko ľudí za deň z toho Solivaru k nemocnici cestuje. Tipnem si.. Desiati?

Ohľadne L13 si odporuješ aj sám. Najprv píšeš, že má blbú trasu cez Sekčov a Ľubotice a vzápätí ľutuješ, že Ľubotičania už nebudú mať spoj na Sekčov. Akože nebudú mať? Veď L13 v plnom rozsahu nahrádza zrušenú L34S! Naopak, L13 v trase cez mesto a Dukliansku by bola nelogickou duplicitou nosnej a ešte k tomu elektrifikovanej L1.

Funkciou L30 je zabezpečiť pre cezpoľných žiadané spojenie zo stanice na Budovateľskú a opačne. Navrhnutá trasa toto presne a vysoko efektívne spĺňa. Naopak, trasovaním cez Obrancov mieru by sa zrušilo rýchle spojenie Budovateľskej so stanicou, nehovoriac o súbehu s inými linkami.
Som v zahranici, takze sa vyjadrim strucne.

Majko: z akeho dovodu by si chcel mat spojenie od vsadial vsade? Nemocnica nie je tak dolezity zdroj ciest, aby mala spojenie s kazdou coby len trosicku vyznamnejsou oblastou v meste.
Ja osobne som zato, aby sa deklaroval system s co najmensim poctom liniek a co najslusnejsimi intervalmi na nich.
Preco by si odstranil vyhodu L43, ktora premava cez Kollarovu, ale namiesto toho, by si ju poslal cez Obr.M., kde je dostupnost priazniva?

Co sa tyka L13, tak ta bude patrit medzi "najpreradialnejsie" linky s nosnou obsluhou uzemia (obavam sa, ze tejto vete asi nikto nepochopi). To moze davat priami podnet na zrusenie spojov napr. cez vikend L28 (oblast Lubotic) a L32 (cely usek). Zato nahradila by ich len 1 linka (L13) s 60' intervalom, samozrejme, len po hranice mesta.
L19 vezie ľudí zo Solivaru k Nemocnici a naspäť. Jej spoje by mohli byť vložené do L10 (Sibírska - Šváby - Nemocnica a späť) jedine vtedy, keby predĺžili L44 až k Nemocnici (cez Hlavnú, Dukliansku a Šafárikovu), tam by mala konečnú, a potom by išla cez Hollého k Veľkej Pošte, a tak by išla na Solivar. Vtedy by mohli byť spoje z L19 vložené do L10.

L13 má trochu blbú trasu, cez Rusínsku, Sekčov a Ľubotice. Mohla by chodiť z Veľkej Pošty cez Hlavnú, Dukliansku, Dopravný Podnik a tak po Vranovskej do tej Vyšnej Šebastovej. Ľubotičania teraz nebudú mať spoj na Sekčov a ľudia zo Sekčova spoj do Ľubotíc, tak preto by som dal L13 do tej druhej trasy cez mesto, Dukliansku a Dopravný Podnik. L34S by som nechal tak ako je.

L30 bude chodiť po trase Železničná Stanica - Budovateľská - Železničná Stanica. Mohla by chodiť ešte cez 17. Novembra, Obrancov Mieru, Polikliniku, Hlavnú a Čierny Most. Aspoň by menej chodili linky 2/5. Potom by možno ešte jedna linka bola zriadená. Ale asi by nebolo dosť vozidiel.

L43 by som upravil trasu. Mohla by chodiť v tejto trase: Železničná Stanica - Mestská Hala - Pod Kalváriou - Obrancov Mieru - Levočská - Sídlisko III/Bajkalská - Sabinovská - Duklianska - Nemocnica. Jej posledný spoj by som zrušil.
Reakcia na: Vladimír #3:
V tom prípade nie je problém, aby tam jazdila midibusová obslužná linka 44 v hodinovom intervale. Ja osobne preferujem zrušenie linky 12 v súčasnej podobe, pretože je značne neefektívna. Spojenie Sekčova s nemocnicou by sa malo riešiť kapacitnejšou linkou 10, spojenie sídliska II a III s nemocnicou zase kapacitnejšou obslužnou linkou 29 (dávnejšie som načrtol možné riešenie prepojenia liniek 15/29/43).

Podľa môjho osobného názoru presmerovanie linky N2 cez Šváby je z dôvodu neexistencie nočného priameho spojenia Švábov s centrom mesta. Pri takejto základnej relácii je podľa mňa prestupovanie na stanici neprijateľné. Samotná myšlienka linky spájajúcej významné body – Sekčov, Šváby, stanicu, centrum mesta, S2 a S3, nie je zlá, práve naopak, súhlasím s ňou. Ostanú však ostatné nejasnosti pri N1 a N3. Ak je linka 8 najpoužívanejšia denná linka, prečo by nemal existovať aj nočný ekvivalent? Rovnako je pre mňa záhadou, ako je možné roky tolerovať takmer dvojhodinovú dieru v odchodoch, kvôli prestávkam pre vodičov, najmä v piatok a sobotu, v čase, kedy väčšina podnikov akurát zatvára?

Rovnako je potrebné otvárať otázku nosnej linky s hustým intervalom pre Šváby, v budúcnosti možno prevoditeľnú na trolejbus.
Reakcia na: marta85 #4:
Problém má veľmi jednoduchú podstatu a tá spočíva v tom, koľko obyvateľov žije na sídlisku Sekčov v porovnaní s tým, koľko obyvateľov žije v obci Vyšná Šebastová. Matematika je jednoduchá a nijako nepustí. Na Sekčove žije asi o 26-tisíc obyvateľov viac, čiže je tam evidentne aj väčší dopyt po kvalitnom dopravnom spojení a samozrejme rovnako to impilkuje aj väčšie množstvo individuálnej automobilovej dopravy, najmä statického charakteru, ktorá v súčasnosti tvorí jeden z najvážnejších problémov sídliska.

Nemôžete akýmkoľvek spôsobom spochybniť, že záujmy obyvateľov mesta, pre ktorých sa primárne vykonáva obsluha mestskou hromadnou dopravou, sú a mali by byť prednejšie, ako záujmy iných obyvateľov. Isteže vás poteší kvalitná doprava vo forme MHD až priamo do dediny, netreba však zabúdať, že ten autobus, ktorý bude chodiť až do dediny, mohol slúžiť obyvateľom a návštevníkom mesta Prešov, hlavne vtedy, ak sa do preplneného autobusu ani nedostanú, vďaka škrtom spojov pred pár rokmi.

Nakoniec, pravdepodobne žijete na dedine, kde máte podstatne nižšie náklady a dane ako obyvateľ mesta, neprispievate na chod mesta, preto mi príde sebecké očakávať služby od mesta a nárokovať si ich. Preto sa domnievam, že práve ten Sekčov má úplne prirodzené právo žiadať posilnenie dnes už kapacitne nepostačujúcej dopravy, i z toho dôvodu, že oslabenie spred pár rokov spôsobilo presun značnej časti cestujúcich k doprave vlastným autom, čo spôsobuje v Prešove nevídané kolóny a ten „nedostatok“ parkovacích miest.
Reakcia na: N/A #5:
Pardon, toto nemalo reagovať na nijaký príspevok.
Reakcia na: marta85 #4:
S akým intervalom budú chodiť linky 13, 22 a 30 ? A aké vozidlá na nich budú chodiť ???