Mesto obstaráva zhotoviteľa modernizácie električkovej trate na Slaneckej

Na rekonštrukciu Slaneckej cesty nadviaže modernizácia električkovej trate.

Mesto Košice vyhlásilo verejné obstarávanie na zhotoviteľa modernizácie električkovej trate na Slaneckej ulici. Pôjde o prvé dve ucelené časti projektu "Modernizácia električkových tratí (MET) - 2. etapa", konkrétne UČS 17 - Slanecká a UČS 18 - Obratisko Važecká. Modernizácia električkovej trate tak nadviaže na modernizáciu samotnej Slaneckej ulice, ktorá sa aktuálne dokončuje. Na uvedené dva úseky už v minulom roku získalo mesto stavebné povolenia a mestské zastupiteľstvo schválilo podanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok z eurofondov s celkovými oprávnenými nákladmi vo výške 82,95 mil. €.

Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 18. marca 5. apríla 19. apríla 20. mája 2024. Kritériom na vyhodnotenie ponúk bude najnižšia cena. Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na 66 518 565 €. Modernizácia týchto dvoch úsekov by mala byť dokončená do 305 395 dní od začiatku prác. Začiatok prác bude závisieť od úspešného výberu zhotoviteľa a získania finančných prostriedkov.

Úsek, ktorý bude modernizovaný, začína za zastávkou pod cestným nadjazdom križovatky VSS a končí obratiskom Važecká. V súčasnosti je koľajový zvršok na začiatku úseku štrkový otvorený, na Slaneckej ulici je zvršok prevažne na BKV paneloch, okrem priecestí, ktoré boli nedávno rekonštruované. Vedenie trate zostane zachované, optimalizované budú oblúky a zlepšia sa smerové a výškové pomery trate. Rekonštrukciou prejde aj meniareň "K" na sídlisku Nad jazerom.

V rámci modernizácie bude kompletne zrekonštruovaný koľajový spodok, zvršok, tiež bude kompletne vymenené trolejové vedenie a jeho stožiare. Koľajový zvršok bude prevažne zo žliabkových koľajníc NT3 na betónových podvaloch (na moste ponad železnicu drevených). Pod koľajovou traťou budú antivibračné rohože. Povrch trate bude z väčšej časti zazelenaný - rozchodníkové absorbéry hluku, v mieste zastávok bude kryt asfaltobetónový, pod mostami otvorený štrkový. Priecestia a koľajisko v obratisku budú na železobetónovej doske zhotovenej na štrkovom lôžku, výhybky v obratisku budú z koľajníc 57R1. Súčasťou modernizácie bude aj rekonštrukcia mosta ponad železnicu a mosta ponad Myslavský potok.

V predmetnom úseku budú zmodernizované električkové zastávky Levočská, Dneperská, Ladožská, Rovníková a Važecká. Vybudovaná bude jedna nová obojsmerná zastávka Čingovská, ktorá sa bude nachádzať medzi zastávkami Dneperská a Ladožská. Zastávky budú rekonštruované na dĺžku 50 metrov s nástupnou hranou vo výške 200 milimetrov nad temenom koľajnice. Povrch zastávok bude zo zámkovej dlažby s úpravou pre nevidiacich, prístupy na nástupištia budú bezbariérové. Zastávky budú vybavené novým mobiliárom, prístreškami a informačným systémom. Existujúce nevyužívané podchody pre peších sa zrušia a zasypú. Na zastávke Važecká je plánované zastrešenie celého prestupného terminálu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Fero1 #12:
Tá zelená na Moyzesovej je presne jedna z vecí, ktorú by jednosmerný okruh vyriešil, lebo by sa celá ulica prioritne nastavila podľa jazdy v jednom smere.

K preferenciám stále tvrdím to isté, čo som napísal v #10, že bežný košičan produktívnom veku, ktorý má vodičák a peniaze na benzín, akúkoľvek VHD (nielen košickú) neznáša, pričom emócie prevažujú nad ráciom. A to nie len v mestách, ale hoci aj z Košíc do Bratislavy ide radšej autom ako VHD, hoci dorazí unavený. Môžeme o tom diskutovať, ale vidím to na desiatkach svojich priateľov, kolegov a známych. Poznám presne 1 človeka, ktorý v Košiciach uprednosní VHD pred autom (ak nevezie náklad a pod.). Preto som napísal, že ak zapneme preferencie, vodiči áut urobia celonárodnú vzburu. Má niekto z vás iné skúsenosti s ľudmi, ktorí majú na výber medzi VHD a autom?
Reakcia na: tbus #9:
Zelená vlna nikoho nenúti podvedome jazdiť agresívne. Pokiaľ je nastavená na 50km/h ako na Terase, každý vodič vie, že nemá zmysel ísť rýchlejšie, zelená ho "počká". Zelená vlna šetrí čas, šetrí emisie. Pokiaľ je však už 30 rokov po zavedení päťdesiatky na Moyzesovej zelená vlna nastavená na 65km/hod, "preteky" sú tam každé ráno, lebo nie je možné ulicou k Domu umenia prejsť naraz pri rýchlosti menšej ako 58km/h ani keď si prvý v poradní pri Radnici. Poobede ani nehovoriac, zelená vlna na Moyzesovej je príčinou neustálej zápchy a príčinou nezmyselných emisií stoviek áut čakajúcich na jednej ulici so "zelenou " vlnou na 3-4 križovatkách za sebou. Nám v Košiciach "toto stačí".... O preferencii MHD ani nehovorím. Moyzesova tvorí zápchy aj pri neprítomnosti preferncie MHD. Už za socíku tu boli postavené "rýchlostné" semafory, ktoré tam stoja dodnes nezapnuté a nikto zelenú vlnu neprestavil... Ale zaplatili sme milióny za semafory na Kuzmánke a tu zasa nikomu nevadí, že sme ich nezapli /oficálne vysvetlenie bolo - aby sa netvorili zápchy/. Je toto v poriadku? Koľko rokov potrvá, kým sa zapne preferencia na Terase? Električke by stačilo o tretinu menej času z konečnej na konečnú, keby bola zapnutá preferencia, ktorá tam je namontovaná. Mohli by byť za rovnaké peniaze intervaly dvojnásobne častejšie, lebo obeh súprav by bol rýchlejší pri rovnakom počte súprav aj vodičov električiek... Možno by viac ľudí chcelo ísť električkou a zápchy by boli redšie? či ?
Reakcia na: hanzija #4:
Mechanizmy opravujúce trať nezničia cestu.
Reakcia na: tbus #9:
Vedel by som si predstaviť o niekoľko križovatiek viac so signalizáciou bez rozlíšenia smeru, ale nie až tak veľa. Pochodil som veľa krajín, ale kapacitné križovatky s CSS bez rozlíšenia smerov som zažil len v Spojených štátoch a vidím ich na YouTube v ruských metropolách. V európskych mestách je to dosť podobné našim riešeniam. Viem si predstaviť, aby bola v meste 30 km/h a dvojpruhy znížiť na jednopruhové cesty a vtedy by šlo zjednodušiť omnoho viac križovatiek. Ale na takom riešení by padla vláda, lebo bežný našinec podľa mojich skúseností MHD pohŕda a hoci ho používanie auta poškodzuje psychicky aj finančne, odmieta o tom diskutovať (bez toho, aby preháňal pri popisovaní záporov MHD).
Reakcia na: mi.v #8:
Kosicki vodici su zleniveti rozmyslat, pretoze su semafory robene ako pre debilov, idealne zelene kazdy smer osobitne aj za cenu nizsej priepustnosti krizovatky.
Okrem toho semafor, z ktoreho dovidis na dalsi semafor, ta podvedome nuti jazdit agresivne v snahe stihat zelene... Nehody sa stavaju rovnako aj na svetelne riadenych krizovatkach, neriadene aspon nutia ludi spomalit.
Reakcia na: tbus #5:
V Košiciach jazdia vodiči tak, že trochu väčšia križovatka bez semaforov vždy patrí k najnebezpečnejším a najnehodovejším v meste. Začínam ich trochu podozrievať, že si o tie semafory vlastne koledujú.
Cena za celkovú rekonštrukciu 82 mil eur. T.vychádza na viac ako 3 000 eur za m 2 rekonštrukcie.
Dosť veľké číslo. Vyzerá to, že je to nacenené už v post covidových cenách stavebných prác a materiálu.
Takže čakám, či ponuky prekonajú tento stavebný rozpočet alebo budú aspoň o niečo priaznivejšie oproti plánu 🙃
Vidím tam pascu v inflácii. Ešte nie je istý ani dátum získania finančných prostriedkov, ale už sa súťaží o cenu. Týmto spôsobom opäť nebude možné dodržať cenu a bude sa to musieť dodatkovať.
Reakcia na: hanzija #4:
V Kosiciach sa riesia zapchy sposobene semaforom rozsirenim cesty a pridanim dalsich semaforov.
V Bratislave sa najprv opravuje trat, pri ktorej mechanizmy znicia cestu a potom nasledne cesta (Karlova Ves/Dubravka), Kosice musia mat svoje sposoby asi.
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #1:
A čo by si rád videl na vizualizácií? Veď tu v článku máš celkom podrobný opis.
Sú už nejaké vizualizácie toho, ako by mala trať na Jazere po rekonštrukcii vyzerať?