DPMK sa ani na druhý pokus nepodarilo obstarať nové trolejbusy
Dopravný podnik mesta Košice zverejnil 22. decembra 2014 vo Vestníku verejného obstarávania oznámenie zrušení verejného obstarávania z dôvodu zmeny okolností, za ktorých sa vyhlásilo verejné obstarávanie. Predmetom zákazky "Obnova vozového parku trolejbusov v Košiciach" mala byť dodávka 3 kusov nových dvojčlánkových kĺbových nízkopodlažných trolejbusov. Ani na druhý pokus sa trolejbusy vysúťažiť nepodarilo.
Podľa informácií z vestníka nebola uzatvorená zmluva z nasledovného dôvodu: "Použitý postup zadávania zákazky bol zrušený z dôvodu, že v lehote na predkladanie ponúk bola predložená iba jedna ponuka. Verejný obstarávateľ dôsledne prehodnotil túto skutočnosť a dospel k záveru, že vzhľadom k tomu, že sa jedná o financovanie predmetu zákazky zo štrukturálnych fondov EÚ, prostredníctvom OP Životné prostredie, zo štátneho rozpočtu SR ako aj z vlastných zdrojov verejného obstarávateľa, jedná sa o dôvod hodný osobitného zreteľa, pre ktorý nemožno od verejného obstarávateľa požadovať, aby vo verejnom obstarávaní pokračoval. Vzhľadom k tomu, že verejný obstarávateľ potrebuje zabezpečiť obnovu vozového parku trolejbusov v Košiciach, bude vyhlásené nové verejné obstarávanie na tento predmet zákazky."
Prvé verejné obstarávanie na nové trolejbusy bolo vyhlásené ešte v júni 2014 a bolo zrušené z dôvodu neschválenia žiadosti o nenávratný príspevok ministerstvom životného prostredia. Druhé verejné obstarávanie bolo vyhlásené v septembri, zrušené bolo z dôvodu, že sa do súťaže prihlásil iba jeden uchádzač. Ostáva len dúfať, že sa nové trolejbusy podarí vysúťažiť aspoň na tretí pokus.
110mat110
Elektricka: Velka kapacita pri malych nakladoch. Nestoji v zapchach vdaka oddelenemu zvrsku. Je idealna na husto obyvane rovinate sidliska ako Jazero, Terasa popripade THC.
Trolejbus: Nizke naklady, efektivita v kopcoch. Trolejbus ma vdaka elektromotoru neporovnatelne lepsiu akceleraciu a je efektivnejsi v ostrych stupaniach ako autobus. Dole kopcom, kde autobus drie brzdy trolejbus vdaka rekuperacii zaraba peniaze. Idealny pre kopcovite oblasti. KVP, Furca, Zelezniky, Podhradova.
Autobus: Minimalne obstaravacie naklady a velka flexibilita. Dobry ako doplnok do oblasti, kde je neefektivna vystavba trolejbusu a elektricky. To je v KE sirsi intravilan.
Co sa tyka toho, ze elektricka zavadzia bus pruhu: Nikto nebrani vystavbe buspruhov na trati. Avsak ak by sa elektricka zburala, vyrastlo by tam parkovisko a este viac busov by stalo v este vacsich zapchach. Na nahradenie jednej T3 ti treba 2 12m autobusy. Na nahradenie KT takmer 3 18m busy.