DPMK sa ani na druhý pokus nepodarilo obstarať nové trolejbusy
Dopravný podnik mesta Košice zverejnil 22. decembra 2014 vo Vestníku verejného obstarávania oznámenie zrušení verejného obstarávania z dôvodu zmeny okolností, za ktorých sa vyhlásilo verejné obstarávanie. Predmetom zákazky "Obnova vozového parku trolejbusov v Košiciach" mala byť dodávka 3 kusov nových dvojčlánkových kĺbových nízkopodlažných trolejbusov. Ani na druhý pokus sa trolejbusy vysúťažiť nepodarilo.
Podľa informácií z vestníka nebola uzatvorená zmluva z nasledovného dôvodu: "Použitý postup zadávania zákazky bol zrušený z dôvodu, že v lehote na predkladanie ponúk bola predložená iba jedna ponuka. Verejný obstarávateľ dôsledne prehodnotil túto skutočnosť a dospel k záveru, že vzhľadom k tomu, že sa jedná o financovanie predmetu zákazky zo štrukturálnych fondov EÚ, prostredníctvom OP Životné prostredie, zo štátneho rozpočtu SR ako aj z vlastných zdrojov verejného obstarávateľa, jedná sa o dôvod hodný osobitného zreteľa, pre ktorý nemožno od verejného obstarávateľa požadovať, aby vo verejnom obstarávaní pokračoval. Vzhľadom k tomu, že verejný obstarávateľ potrebuje zabezpečiť obnovu vozového parku trolejbusov v Košiciach, bude vyhlásené nové verejné obstarávanie na tento predmet zákazky."
Prvé verejné obstarávanie na nové trolejbusy bolo vyhlásené ešte v júni 2014 a bolo zrušené z dôvodu neschválenia žiadosti o nenávratný príspevok ministerstvom životného prostredia. Druhé verejné obstarávanie bolo vyhlásené v septembri, zrušené bolo z dôvodu, že sa do súťaže prihlásil iba jeden uchádzač. Ostáva len dúfať, že sa nové trolejbusy podarí vysúťažiť aspoň na tretí pokus.
veteran
Celonočný interval protismerných nočákov sa veľmi skoro zoškrtal, to neviem ako presne fungovalo čo do počtu vozidiel.
Posledná éra protismerných nočákov bola v roku 2006 – bolo to jednoduché, stačili tri služby z Košíc + záloha a jedna služba zo Šace. Niektoré mali ešte večer VZD v železiarňach a potom presnun na Staničné námestie. Stačili tri riadne košické služby 41 01 4 až 41 03 4 – prvá mala 100/101, druhá 102/103 a tretia 104/105.
Napríklad 41 01 4 vyštartovala zo Železničnej stanice ako 100 o 23:10, späť prišla o o 23:53, za predpokladu, že nikto nepožiadal o zachádzku. Ďalšie kolo trvalo od 00:10 do 00:53, potom prestávka a následne spoj linky 101 s odchodom o 01:40. Späť na stanici bol o 02:23, opäť prestávka a o 03:10 späť na linke 100. Posledný spoj šiel potom o 04:10 s príchodom o 04:53. Na ostatných dvojičkách 102/103 a 104/105 to bolo takmer navlas rovnaké.
Šacanočák 106 vykonávala šacaslužba 41 04 4, v tom čase tam bol napísaný Novoplan #5401. O 23:22 odchádzal zo Šace, na Člnkovej bol najskôr o 23:51, späť vyrážal o 00:05, v Šaci bol najskôr o 00:38, ak neboli zachádzky. Pokiaľ bol pracovný deň, tak sa presunul do garáže a mal len pohotovosť, ak šlo o deň pracovného pokoja, tak vykonal aj spoje o 01:22 zo Šace a 02:05 z Džungle. Ďalšími spojmi boli spoje o 03:04 zo Šace a 04:05 z Džungle vykonávané po všetky dni.
Poslednou službou bola nočná záloha 41 05 4.