Od 1. decembra začínajú jazdiť nové električky Vario LF2+
V pondelok, 1. decembra 2014, boli v areáli vozovne na Bardejovskej ulici, za prítomnosti vedenia mesta, DPMK a zástupcov médií, do premávky slávnostne uvedené nové električky Vario LF2+. Po slávnostnom "krste" nasledovala prezentačná jazda z vozovne na Staničné námestie a späť. Prvé štyri električky Vario LF2+ budú už dnes nasadené do popoludňajších služieb na linke 3. Ďalšie tri vozidlá, ktoré sú už v Košiciach, budú nasadené v najbližších dňoch. Ostatné električky budú do premávky pribúdať po ich dodaní a sprevádzkovaní.
Prvá električka bola dodaná 24. júna 2014, do polovice septembra sa podrobovala homologizačných skúškam potrebným na schválenie nového typu električky do premávky. Do konca roka 2015 má byť dodaných dohromady 28 vozidiel tohto typu. Nákup nových električiek bol spolufinancovaný 85 % z fondov Európskej únie, 10 % zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5 % spolufinancuje DPMK. Dopravný podnik získal na obnovu vozového parku z Operačného programu Doprava maximálne 38,5 milióna eur. Cena jednej električky Vario LF2+ predstavuje 1,449 milióna eur. Spoločnosť Pragoimex z Prahy zabezpečí a poskytne aj záručný a pozáručný servis vrátane opráv pre každú električku počas 15 rokov, resp. do najazdenia 750 000 km od schválenia technickej spôsobilosti na prevádzku.
Električka TWT / Pragoimex VarioLF2+ predstavuje zaujímavý pomer ceny a úžitkovej hodnoty. Toto vozidlo je obľúbené nielen u cestujúcich, vodičov ale aj u samotných prevádzkovateľov. Použité prvky a komponenty garantujú nízke prevádzkové náklady a tiež náklady na údržbu, spoľahlivosť a vysokú disponibilitu v prevádzke. Nevyžadujú si žiadne zásadné zmeny v dielenskej infraštruktúre údržby vozidiel. Minimálne dopady na opotrebenie kolies a koľajníc zaručujú použité otočné podvozky a maximálne nápravové zaťaženie do 8 ton. Všetky podvozky sú hnacie, čo umožňuje 100 % využitie trakcie v režime jazdy aj brzdy, teda zaručuje výbornú dynamiku vozidla. Celoelektrické riadenie bŕzd garantuje prevádzkovú spoľahlivosť a nenáročnú obsluhu. Interiér vozidla ako aj dizajnové prvky, rozmiestnenie sedačiek a miest na státie ponúka cestujúcim dostatok pohodlia a priestoru. Nové električky je možné v prípade potreby spriahnuť do súpravy a tak zdvojnásobiť prepravnú kapacitu. Vario LF2+ je moderné vozidlo s vysokou úrovňou samodiagnostikovania prípadných porúch, čo urýchľuje identifikáciu poruchového prvku. V prípade poruchy dokáže električka dôjsť do vozovne bez pomoci iného vozidla s použitím iba jedného podvozku. Električka má rekuperáciu brzdnej energie (rekuperácia – premena kinetickej energie na využiteľnú elektrickú energiu, ktorú vozidlo vracia späť do siete) až do veľmi nízkej rýchlosti.
(DPMK)
LC