VozidláElektričky › TWT / Pragoimex VarioLF2+

TWT / Pragoimex VarioLF2+

Úvod

Električka typu VarioLF2+ je šesťnápravová dvojčlánková električka určená pre jednosmernú prevádzku. Prototyp bol vyrobený v roku 2009. Električka koncepčne vychádza z typu Vario LF2, líši sa najmä novým typom podvozkov, vďaka ktorým mohla byť znížená vysokopodlažná časť. Obidva vstupy medzi podvozkami vozidla sú bezbariérové, krajné vstupy do vozidla majú jeden schod.

V rokoch 2014 a 2015 bolo do Košíc dodaných 33 električiek tohto typu. Prvá električka bola dodaná 24. júna 2014, posledná v októbri 2015. Od roku 2017 prebiehala dodávka 13 kusov z opcie. Tie dostali evidenčné čísla 834 - 846. Posledné vozidlo TWT/Pragoimex Vario LF2+ bolo zaradené do premávky 28. februára 2018. Nákup električiek bol realizovaný vďaka získaniu nenávratných finančných príspevkov z fondov Európskej únie.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. TWT / Pragoimex VarioLF2+ 801 – 833 2014 – 2015 2014 – 2015 33
2. TWT / Pragoimex VarioLF2+ 834 – 846 2017 2017 – 2018 13
Spolu 2014 – 2017   46

Technické parametre

Dĺžka 22600 mm
Dĺžka so spriahadlami 23700 mm
Šírka 2480 mm
Výška 3185 mm
Pracovná výška 3590 mm
Výška podlahy 350 mm (2. a 3. dvere)
650 mm (1. a 4. dvere)
Rázvor 1900 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 44
Počet miest na státie 131 (5 os/m2)
210 (8 os/m2)
Celkový počet miest 254
Pohotovostná hmotnosť 30000 kg
Celková hmotnosť 47780 kg
Elektrická výzbroj Škoda Electric, s asynchrónnym prenosom výkonu
Motor Pragoimex TAM 1003C/K (600 V), 4-pólový asynchrónny motor
Výkon motora 70 kW
Počet motorov 6
Celkový výkon 420 kW
Maximálna rýchlosť 65 km/h

Fotografie

Opis

Hrubá stavba karosérie VarCB3 - LF2 plus je zvarovaná, ľahkej oceľovej konštrukcie s antikoróznou úpravou a s laminátovými čelami design Pelikán. Vonkajšie bočnice sú z polyesterového skelného laminátu upevnené lepením na kostru hrubej stavby. Čelné partie krajných článkov sú zosilnené. Skrine električky sú nesené trojicou hnacích podvozkov Komfort+, ktoré sú koncepčne riešené ako otočné s dvojstupňovým vypružením a kolískou, v ktorej je riešené mechanické spojenie skrine s podvozkami. Spojenie skríň na strednom podvozku súčasne tvorí kĺb električky a nesie vnútorné časti obidvoch skríň električky.

Každý podvozok poháňajú dva asynchrónne motory. Zber prúdu je zabezpečený polpantografom Lekov EPDE 17-2600. V prípade brzdenia je energia prednostne rekuperovaná do pomocných spotrieb vozidla a do trolejovej siete. Na streche vozidla sú umiestnené celkom 3 kontajnery pohonu, na článku A je jeden kontajner a na článku B dva kontajnery zabezpečujúce napájanie trakčných motorov.

Vstupy krajných článkov z vonkajších strán podvozkov majú jeden schod s výškou 250 mm, nástupný prah má výšku 350 mm od temena koľajnice. Ostatné vstupy majú nástupnú výšku 350 mm od TK a sú bez schodov. Vnútorné schody v prechodoch článkov A a B a nad podvozkami tvorí jeden stupeň prekonávajúci výškový rozdiel 190 mm. Nízkopodlažná časť tvorí 43% celkovej plochy podlahy električky. Všetky okná na karosérii sú lepené, okná mimo čela vozidla a okien s informačnými panelmi sú posuvné. K vstupu do vozidla slúžia 4 dvere. Interiér vozidla je vybavený protišmykovou podlahou, sedadlami STER MX s textilnými poťahmi.

Prevádzka

Prvé štyri električky boli do premávky zaradené 1. decembra 2014 na linku 3. Po zaradení ďalších kusov sa sporadicky objavovali aj na iných linkách.

Počas výluk od februára do apríla 2015 sa ich domovskou linkou stala linka 9 a niektoré delené poradia na linkách R.

Od mája do decembra 2015 premávali kvôli výlukám len na linkách R1 a R2.

Od 20. decembra 2015 premávajú električky tohto typu na všetkých linkách, s výnimkou liniek 6 a 9 počas pracovných dní, a linky 5, kde je potrebná obojsmerná električka.

Po príchode 2. série sa električky objavujú aj na určitých poradiach liniek 6 a 9.

Katalóg vozidiel

801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833

834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846

Legenda a štatistika

801nevyradené vozidlo: 46 (100 %)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: reparil #120:
Kandiduj so svojím volebným programom na primátora a realizuj.
Reakcia na: S499.1023 #119:
no tak tie rasiho kadibudky odpredajme za lacny peniaz na ukrajinu alebo vychodne trhy a aky problem? nech sa vyhlasi novy tender za euro prachy a nech sa nakupia trebars skody alebo CAF urbos , prip pesa twist, moznosti na nahradu je viac..ved to chcel spravit aj polacek primator aby sa zbavil tych srotov co tu svojho casu dpmk pod rasiho vedenim vo velkom nakupili a teraz sa ich nevieme zbavit , ale ze sa o to bude pokusat sam to povedal pred kamerami svojho casu.. byt na jeho mieste v tychto podmienkach okamzite to odpredam.. hodia sa do oblasti kde je skoro stale zima alebo chladne pocasie kde klimu nebudu potrebovat napr. ,su take krajiny aj dnes, napr aj rusi maju take casti krajiny.. alebo blizke rusku kde su hory a su to chudobne krajiny tam to bude stacit, napr uzbekistan tadzikistan kazachstan gruzinsko a pod
Reakcia na: Isidor #112:
Reparil je zjavne inžinier z Vysokej školy Života (elebo možno RSDr. z VUML), tak by mal vyraziť do Düsseldorfu a vysvetliť tam dopravnému podniku, integrátorovi aj Siemensu, že tá klimatizácia sa bez problémov domontovať dá a ak tvrdia, že nie (pretože by sa prekročil nápravový tlak), tak sú neschopní smeráci a rašiovci.
Reakcia na: mi.v #117:
Ručné od brzdenie podvozku
Čo sú tie čierne kruhy na bočných krytoch predného a zadného podvozku a kedy sa objavili? Na fotkách ich ešte nevidím. Niektoré vozidlá ich majú, iné ešte nie. Má ich napríklad #835.
Reakcia na: Podhradovčan #114:
na SP je potrebnych tusim ze 60000 km. Tolko hadam za tri roky nabeha
Reakcia na: Podhradovčan #113:
Rozklikni si ju a zistíš - je to tam napísané.
Reakcia na: Podhradovčan #113:
Resp. To už toľko km najazdila že je na SP?
Čo sa stalo s #806 ?
Reakcia na: reparil #111:
To nemusí byť tak samozrejmé, že sa dá domontovať - na záťaž navyše musí byť dimenzovaná strecha...
100% nizkopodlaznost sa uz spravit neda, ale vzdy je mozne do zakupenych vozov dodatocne domontovat klimu.. aby aspon ciastocne zdvihli komfort v cestovani hlavne v letnych mesiacoch a horucavach ,mali by spravit tender na klimy do brik.. a ne tam vyhadzovat eurofondy na nakup dalsich smradobusov ci zbytocnych elektrobusov..
Reakcia na: Matejo #109:
raz určite.
Reakcia na: mi.v #107:
Alebo nižšie rašišné ?
Reakcia na: tbus #106:
možno mali nižšie poštovné
Reakcia na: piggee #103:
predpokladám, že nemajú najmodernejšie emtest tabule, preto sú lacnejšie
Reakcia na: orlov #104:
Nie sú. Majú celovozidlovú klimatizáciu a 100% NP.
A sú prakticky rovnaké ...
Reakcia na: Dispecer #101:
Takze tie Stadler pre Ostravu vychadzaju cca o 10 mega czk lacnejsie.