Kvôli výraznej obnove vozidlového parku autobusmi SOR v Košiciach skončili už aj legendárne hranaté Karosy.
V piatok 7. februára 2014 sa v premávke poslednýkrát objavili "hranaté" Karosy B 732. Po dodávke nových autobusov SOR boli z premávky postupne odstavené všetky zvyšné naftové Karosy B 732 a B 832 a plynové Karosy B 732.NGS, teda poslední zástupcovia "700-vkovej" rady autobusov Karosa v košickej MHD, ktorá patrila medzi najrozšírenejšie nielen v Košiciach, ale aj v celom bývalom Československu.
Autobusy typu Karosa B 732 v Košiciach premávali od roku 1984, teda celých 30 rokov. Jazdili prakticky na všetkých linkách MHD. Posledné nové autobusy tohto typu boli dodané v roku 1992, s výnimkou desiatich autobusov tzv. "ukrajiňákov" dodaných v roku 2000, oficiálne však vedených ako generálne opravy autobusov z 80-tych rokov. Najmä vďaka generálnym opravám tieto autobusy jazdili až do roku 2014. Z posledných jazdiacich autobusov už každý prešiel väčšou či menšou opravou karosérie. Niekoľko autobusov bolo v dielňach spoločnosti Zliner upravených na prepravu invalidov na vozíkoch. V rokoch 2002 až 2004 bolo spoločnosťou Starko 15 autobusov modernizovaných a prestavaných na pohon stlačeným zemným plynom. Niektoré vozidlá boli ku koncu svojej prevádzky využívané aj ako pracovné vozidlá, napr. tzv. rozmrazovacie vozidlo vybavené zariadením TO-5, ktoré sa v garáži využívalo ako pomoc pri štartovaní autobusov počas silných mrazov, niektoré boli upravené na účel "pojazdnej dielne".
Dopravnému podniku však naďalej ostal jeden autobus, #6289, ktorý nikdy v MHD nejazdil, pretože už od sprevádzkovania slúžil ako vozidlo autoškoly. Dnes je využívaný ako autobus civilnej ochrany, napr. pri prevoze ležiacich pacientov počas evakuácie.
LABTEC
Možno už niesu peniaze na naftu pre rozlúčkovú jazdu, treba splácať SOR-ky a 732 šup rýchlo do šrotu... Česť ich pamiatke.