V nočných hodinách do areálu DPMK dorazilo prvých 10 autobusov zo 127-kusovej dodávky.
V nočných hodinách do areálu DPMK na Hornádskej ulici dorazilo prvých 10 autobusov zo 127-kusovej dodávky, konkrétne 9 štandardných autobusov SOR NB 12 a jeden kĺbový autobus SOR NB 18. Do konca roka by malo prísť všetkých 61 krátkych a 19 kĺbových autobusov. Do premávky budú zaradené v januári, po montáži odbavovacieho a informačného systému. Do autobusov by mali byť namontované informačné tabule a označovače z vyradených autobusov, krátke autobusy by mali byť vybavené tabuľami BUSE, kĺbové autobusy by mali dostať tabule EMtest.
Evidenčné čísla budú prideľované nasledovne:
SOR NB 12 - 57xx
SOR NB 18 - 47xx
SOR EBN 10.5 - 67xx
SOR BN 9.5 - 58xx
Kona
Ohľadom informačného systému - kúpa nových tabúľ by vyšla veľmi draho. Je 127 vozov, do každého by sa muselo kúpiť asi 6-10 označovačov a 4-5 nových tabúľ - interiér 1-2, exteriér 3. Čiže spolu asi 1270-1905 kusov (pozrite ten rozdiel) a to by vyšlo na nemalé finančné prostriedky. Označovače by sa dali použiť stále, len panely by trebalo poopravovať. Aj tak si myslím, že označovačov bude tak či tak nedostatok, keď ku každým dverám majú ísť 2 označovače. A vozidlo má aj 5 dverí.
Ohľadom tendra - Ja preferujem pri takomto počte jedného výrobcu. Inak by sa museli vyhlasovať až štyri tendre, potom prerozdeľovanie peňazí do zákaziek... Proste by v tom bol bordel. Neschvaľujem ale to, ako bolo nastavené bodové hodnotenie. Nuž ale ďalej sa to už odvíja od počtu prihlásených účastníkov.
Čo sa týka paliva - Pri takomto tendri by v podstate potom víťaz ani neexistoval, keďže žiadny výrobca nevyrába čisto aj plyňáky. A tak či tak - sú omnoho drahšie, iba jedna plnička... Ale zase by sa to odzrkadlilo na výdavkoch - plyn je (zatiaľ) lacnejší ako nafta. Ale čo už. Veď predsa celkovo - plyn a nafta sú lacnejšie ako elektrina... (?)