Reakcia na: Solider #72:
To majú zjavne ukotvené v hlave ešte z čias ČKD-Kremnica a K+M-Kremnica, že najlepšia výhybka je žiadna výhybka.
Spoločnosť Škoda Electric sa s týmto typom trolejbusu (spolu s kĺbovou verziou Škoda 31 Tr SOR) stala v roku 2013 víťazom výberového konania na dodávku nových trolejbusov pre Bratislavu. Časť trolejbusov (rad #6100) bola vybavená dieselgenerátorom (APU - Auxiliary Power Unit) umožňujúcim jazdu mimo trolejového vedenia. Spolu bolo v rokoch 2014 - 2015 dodaných 50 vozidiel Škoda 30 Tr, z toho 15 vybavených APU. Cena jedného trolejbusu bez APU bola 403 578 €, vozidlo s APU stálo 498 338 €.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 30 Tr SOR | 6001 – 6015 | 2013 – 2014 | 2014 | — | 15 |
2. | Škoda 30 TrDG SOR | 6101 | 2014 | 2014 | — | 1 |
3. | Škoda 30 TrDG SOR | 6102 – 6115 | 2015 | 2015 | — | 14 |
4. | Škoda 30 Tr SOR | 6016 – 6035 | 2015 | 2015 | — | 20 |
Spolu | 2013 – 2015 | 50 |
Dĺžka | 12180 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3400 mm |
Výška podlahy | 360 mm
320 mm (nástupná hrana dverí) / 240 mm (s kneelingom) |
Rázvor | 6180 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 32 + 1 + 2
28 + 1 + 2 (s APU) |
Počet miest na státie | 62
32 (s APU) |
Celkový počet miest | 94 + 1 + 2
60 + 1 + 2 (s APU) |
Pohotovostná hmotnosť | 10680 kg
12780 kg (s APU) |
Celková hmotnosť | 17550 kg
17270 kg (s APU) |
Elektrická výzbroj | Škoda Electric SJ 3.1, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/280 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení |
Motor | Škoda Electric 4 ML 3444 K/4, trojfázový asynchrónny
APU: KIRSCH APU 100 DIPME - dieselový štvorvalcový motor Iveco NEF N40ENT (Euro 5, 118 kW / 2700 rpm) s elektrickým generátorom PME 250 s nom. výkonom 100 kW / 700 V DC |
Výkon motora | 160 kW |
---|---|
Počet motorov | 1 |
Celkový výkon | 160 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | RBL C 500V, s hydraulickým posilňovačom |
Nápravy | predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: ZF AV 132 II/80, portálová, hnacia |
Pneumatiky | 285/70 R 19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (zadná náprava) |
Klimatizácia | Eberspächer Sütrak AC 515 G2 |
Chladiaci výkon klimatizácie | 22 kW |
6001 | nevyradené vozidlo: 50 (100 %) |
6005 | online: 15 (30 %) |
6005 | dnes v premávke: 23 (46 %) |
6004 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 4 (8 %) |
Minko
Ak tie sklá majú tak potom je determálne sklo buď slabé alebo situáciu nezachráni (max. pomáha možno usporiť na klíme). Zrejme si v lete ešte nesadal do auta s koženným interiérom do ktorého celý deň pálilo slnko alebo opačne v zime celý deň stálo vonku. nehovoriac napríklad na koženkách vo vrakosách sa aspoň mne osobne šmýka, stačí že šofér prudšie pribrdzí a už ma to vyhadzuje zo sedadla smerom vpred. Áno koženka je možno jednoduchšia na základnú údržbu (nie celkovú) ale za maň osobne neprináša žiaden komfort pre cestujúceho naopak oproti látkovému (udržiavanému) sedadlu ho ešte znižuje.