Reakcia na: eMDi #262:
Nie nevypravuju ich tak vela lebo sa kazia.
V roku 2021 sa Škoda Electric spolu so Solarisom stali víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 16 hybridných 24-metrových trolejbusov s trakčnými batériami pre linku 71 z Hlavnej stanice na Dolné hony, ktoré boli dodané v priebehu roka 2023. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 1 047 500 € bez DPH, v priebehu výroby sa pre 8 trolejbusov navýšila na 1 152 244 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda-Solaris Trollino 24 | 6901 – 6916 | 2023 | 2023 – 2024 | — | 16 |
Spolu | 2023 | 16 |
Dĺžka | 24700 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3500 mm |
Výška podlahy | 320 mm |
Rázvor | 5900 mm / 6000 mm / 7350 mm |
Počet dverí | 5 |
Počet miest na sedenie | 60 + 1 |
Počet miest na státie | 121 |
Celkový počet miest | 181 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 24750 kg |
Celková hmotnosť | 39330 kg |
Elektrická výzbroj | Škoda Electric, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení |
Motor | Škoda, štvorpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou |
Výkon motora | 160 kW |
---|---|
Počet motorov | 2 |
Celkový výkon | 320 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
druhá a tretia: ZF AV 133, portálová, hnacia zadná: ZF RL 82 A, tuhá, aktívne riadená |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | 2x Konvekta UltraLight UL 500 EM |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2x 24 kW |
Vykurovací výkon klimatizácie | 2x 30 kW |
6901 6902 6903 6904 6905 6906 6907 6908 6909 6910 6911 6912 6913 6914 6915 6916 |
6901 | nevyradené vozidlo: 16 (100 %) |
6905 | online: 7 (43,8 %) |
6902 | dnes v premávke: 9 (56,3 %) |
6904 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 2 (12,5 %) |
Andrej
Ty si sa už stretol v živote s počítačom? Každý deň po celom svete sa vyskytujú drobné softvérové chyby, ktoré sa maximálne do pár dní vyriešia, a potom všetci rýchlo zabudnú že sa niečo vôbec stalo. Hanba by bola, keby museli vrátiť do premávky 15 TrM kvôli vysokej poruchovosti nových vozidiel, alebo keby im praskali rámy, alebo keby začali spontánne horieť na ulici, nie že sa vyskytol nejaký glitch.
Prečo sa tu toľko veľa ľudí chová, ako keby v živote ešte nezažili dodanie nových vozidiel MHD? Ak vozidlo nepríde presne podľa harmonogramu, pripravené na jazdu na budúci deň, bez hocijakých drobných technických nedostatkov, a nie je sprevádzkované podľa kľúča ktorému šotouši rozumia, tak je zlé.
Majte aspoň trocha nadhľad.