Stanovisko konateľa BID, s. r. o, Petra Klučku k článkom uverejneným v Bratislavských novinách

So žiadosťou o reakciu na medializované vyjadrenia popisujúce doterajšiu činnosť koordinátora BID sme požiadali Petra Klučku, konateľa BID, s. r. o. Jeho reakciu uverejňujeme v plnom znení:

"Nie som zástanca polemiky k odborným problémom prostredníctvom tlačených, resp. elektronických médií. Som presvedčený, že Bratislavčania, obyvatelia bratislavského regiónu a návštevníci nášho mesta si predovšetkým želajú jasné a konkrétne stanovisko k otázke zlepšenia verejnej dopravy a k možnostiam jej zatraktívnenia voči enormnému nárastu individuálnej dopravy. Vedený snahou prispieť k tomuto cieľu chcem preto ako konateľ BID, s.r.o. reagovať na horeuvedené články.

Bratislavská integrovaná doprava, s. r. o. pripravila za krátku dobu svojej existencie od júla 2005 tri zásadné koncepčné materiály, ktoré vytvárajú základný predpoklad pre zavedenie prvej etapy integrovaného dopravného systému na území hlavného mesta SR Bratislavy a bratislavského regiónu. To znamená umožniť cestovať ľuďom jedným cestovným lístkom všetkými existujúcimi druhmi verejnej osobnej dopravy pri zaručenom pravidelnom intervale a nadväznosti spojov. Všetky tri materiály boli pozitívne ocenené odbornou „dopraváckou“ verejnosťou. Zdôrazňujem, odbornou! Zároveň boli kladne hodnotené aj príslušnými odbornými komisiami v zastupiteľstvách mesta a regiónu.

Spomínané teoretické materiály boli spracované odborníkmi z oblasti dopravy, v spolupráci s pracovníkmi Žilinskej univerzity, Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy, Bratislavkého samosprávneho kraja, ako aj zástupcami rozhodujúcich dopravcov – Dopravného podniku Bratislava, Slovak Lines, Železničnej spoločnosti Slovensko a Železníc Slovenskej republiky. Pri ich spracovaní sme vychádzali predovšetkým z dobre fungujúceho integrovaného dopravného systému Juhomoravského kraja.

Materiály vo svojej časovej a vecnej nadväznosti umožnili spoločnosti BID, s. r. o. spracovať základné požiadavky pre čerpanie prostriedkov z nedávno vyhláseného Operačného programu Bratislavského kraja. Dnes môžem preto s hrdosťou prehlásiť, že niekoľkomesačná práca celého tímu odborníkov bude po schválení príslušných projektových dokumentov znamenať viditeľné zlepšenie a skvalitnenie verejnej mestskej hromadnej a regionálnej dopravy. Je namieste sa preto všetkým zúčastneným poďakovať za prácu, s ktoru môže budúce vedenie pripravovanej BID, a. s. pripravovať všetky ďalšie nevyhnutné kroky pre skoré zavedenie Bratislavskej integrovanej diopravy.

Chápem obavy vedenia Dopravného podniku Bratislava zo zavedenia nového integrovaného dopravného sytému. Rovnaké obavy zdieľajú aj kolegovia dopraváci zo Slovak Lines a Železničnej spoločnosti Slovensko. Podobným vývojom však prešli aj iné európske mestá a nikde sa obavy z doplácania „jedných na druhých“ nepreukázali byť opodstatnené. Naopak. Všetci zúčastnení na zavedení integrovaného dopravného systému iba získali. V prvom rade to ale boli predovšetkým cestujúci v podobe atraktívnejšej verejnej dopravy a možnosti použitia verejnej dopravy za prácou, povinnosťami a zábavou, namiesto osobných automobilov.

Práve záruka tímovej spolupráce všetkých vyššie spomínaných zástupcov objednávateľov dopravy, dopravcov a koordinátora dáva predpoklady, že tento cieľ spoločne dosiahneme. To platí o všetkých doteraz uskutočnených rozhodnutiach BID, s. r. o., ktoré sa preukázateľne neuskutočnili bez vedomia príslušných odborne zdatných pracovníkov dopravcov a objednávateľov dopravy.

A k fiasku pilotného projektu vlakovej linky MHD č. 155? Ak je tým fiaskom myslená pretrvávajúca snaha vedení Mestských častí Bratislava Rača a Bratislava Vajnory o jej opätovné zavedenie, tak to chápem predovšetkým ako výzvu pre nás všetkých zainteresovaných, na spoločné hľadanie možností, ako odstrániť existujúci nepriaznivý stav vo financovaní prevádzky predmetnej linky. Linka 155 bol totiž lakmusový papierik našej pripravenosti začleniť regionálnu železničnú dopravu do verejnej dopravy miest a regiónov. Týka sa to preto nielen tejto linky a Bratislavy, ale celého Slovenska.

Záverom, nech mi je dovolené vyjadriť hlboké presvedčenie, že pripravovaná zmena organizačnej formy BID, s.r.o. na akciovú spoločnosť nebude znamenať prerušenie integračného procesu v oblasti verejnej dopravy v bratislavskom regióne. Ako rodený Bratislavčan chcem veriť, že v záujme riešenia nepriaznivého stavu vo verejnej doprave dajú všetci zodpovední „zelenú“ rozbehnutému integračnému vlaku v našom meste a regióne."

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.