Zmena nástupíšť liniek 4061 na Hlavnej stanici (od 3.2.2024)

Od soboty budú na linkách 40 6171 premávať nové kĺbové trolejbusy.

V súvislosti s nasadením nových kĺbových trolejbusov na linky 40 a 61 príde od 3. februára 2024 na Hlavnej stanici k zmene nástupíšť pre tieto linky.

  • Linka 40 bude na Hlavnej stanici odchádzať z nástupišťa F (spolu s linkou 41).
  • Linka 61 bude na Hlavnej stanici odchádzať z nástupišťa D (spolu s linkami 32 71 93).

Trolejbusy na linkách 40 a 61, ktoré spájajú Hlavnú železničnú stanicu s Autobusovou stanicou Nivy, resp. s Letiskom M. R. Štefánika, budú pri 2. a 3. dverách vybavené priestormi pre uloženie objemnejšej cestovnej batožiny. Na oboch linkách budú trolejbusy časť trasy premávať s využitím elektrickej energie uloženej v trakčných batériách (na linke 40 v úseku Autobusová stanica - Nové SND, na linke 61 v úseku Trnávka - Letisko). Batérie sa budú dobíjať počas jazdy pod trolejovým vedením. Energia z akumulátorov umožňuje trolejbusom dojazd minimálne 12 kilometrov mimo trolejového vedenia.

Nové veľkokapacitné trolejbusy budú od 3. februára nasadené aj na linku 71, čím príde k navýšeniu prepravnej kapacity medzi Hlavnou stanicou, Miletičovou a sídliskom Dolné hony.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trolley #86:
Striedač je tam preto, že sa tým pravdepodobne ušetrí nejaký ten vodič, ktorých je málo a ostatní vodiči nebudú zase mať každé kolo dlhú prestávku (nižšie mzdové náklady, pretože je treba menej vodičov). V minulosti neboli cez víkend ani delené služby, ale teraz kvôli šetreniu nákladov sú.
Reakcia na: Solider #85:
A prečo tam musí byť striedač keď vozov máme dosť.
Reakcia na: 3pa3ck3 #84:
Treba si porovnať, aké sú možnosti prestávkovania striedačom na linke 40 a 61.
Reakcia na: Trolley #83:
Nie je to aj kvôli nabíjaniu (keďže na L40 je väčší podiel trasy zatrolejovaný)?
Reakcia na: Urbanway 2423 #82:
A nebolo by lepšie keby tam boli samostatné vozy? Niektoré poradia už teraz robia min. cez víkend len L40.
Reakcia na: Trolley #81:
Nebude to tak, že striedač urobí jedno kolo na 40, zatiaľ čo druhý vodič má prestávku (cca 40 minút)? Podľa služieb tam totiž cez pracovné dni nie sú prestávky dlhšie ako 10 minút (okrem večera).
Reakcia na: Solider #80:
Ale kde sú prestávky? Pri SND nie a L61 cez víkend prestávkuje na Letisku.
Reakcia na: Trolley #79:
Kvôli prestávkam, ktoré sú na kolečku linky 40.
Mňa by skôr zaujímalo prečo vozidlá z linky 40 prejazdujú na linku 61 a nemajú obe linky samostatné vozy.
Reakcia na: david11 #43:
Samozrejme, že sa netlačili cestujúci, keď tam boli kĺbové vozy?! Tlačte sa som myslel, teraz, keď sú 12m.
Inak, neviem kedy sa DPB a niektorí zbavia domnienky, že vozidlo musí byť na totálku plné alebo, že vozí vzduch.
Linka 1, mala zostať v Petržalke a nie ju zobrať. Keby toto urobili cestujúcim linky 93 a povedali im, že prestupujte, tak by ich zabili!😉
Reakcia na: si #76:
Berme normálne podmienky, nie extrémne...
Pre 90% ľudí je to úplne pohode ..
Reakcia na: Ma178rek #75:
"A ten 1 prestup nezabije niekoho prípadna prechádzka zo zastávky Centrum smer Poštová "
nuz napriklad takeho 23.1. dopoludnia by Ta asi kazdy popohnal dacim ked by si mu povedal ze ho ten pesi presun nezabije.... 😛 )
Reakcia na: Andrej #73:
2 linkový variant aj terajší majú svoje pre aj proti
Ale keď si to porovnám chodia teraz elektrický rovnomerne vyťažené
Z Dúbravky chodili 4+5 v intervale 2/6 a 4ka bola preplnená a 5ka prazdnejšia
A ten 1 prestup nezabije niekoho prípadna prechádzka zo zastávky Centrum smer Poštová
Reakcia na: Andrej #73:
Na Obchodnú vieš ísť ako ľudia z Račianskej či Vajnorskej..
Reakcia na: david11 #71:
Elektricky z Dubravky uz nejazdia na Kapucinsku, takze uz nemaz moznost vyuzit dve typy dopravy na tu istu cestu, ale v roku 2017 trvala jazda linkou 5 z Pri krizi na Kapucinsku 24 minut. Teraz uz je cesta elektrickou dlhsia, ale nema to nic spolocne so zvolenym typom dopravy - za to mozes podakovat jednolinkovemu variantu.

Keby znova jazdil 2 linkovy system tak by to bolo v pohode.
Reakcia na: Andrej #66:
Skús pri porovnávaní dať rovnaký cieľ.
Reakcia na: Urbanway 2423 #69:
Aj tak sa dá. Otázka je ale rovnaká a síce prečo nemôžu byť vedené ako L61.
Reakcia na: Trolley #68:
Podľa mňa by nebolo na škodu, ak by išli tie dojazdy až po Bulharskú a potom na Rádiovú, aj keď by to o kúsok predĺžilo dojazd, pretože by sa tým obslúžila oveľa väčšia časť Trnávky.
Inak nemohli sa tie dojazdy L40 z hlavnej stanice včleniť do L61 s tým, že zo zastávky Slovínska by išli priamo po Rožňavskej k Depu Trnávka?
Reakcia na: Andrej #66:
Pred reko trate to bolo 25 minút takže si myslím že odtiaľ ( býval som vtedy za konečnou a síce električkou to bolo pomalšie ale pre mňa viac pohodlnejšie)
Reakcia na: david11 #61:
Linkou 4 z Pri kríži na Most SNP je to 22 minút, L84 z Pri kríži na Zochovu je to 21 minút. Odkiaľ prichádza tento mýtus že električka je pomalšia?
Reakcia na: Klepeto #62:
EU este dava na CNGcka. Ale uz nie naftu.
Reakcia na: juraj76 #38:
Po novom bude teda Trnávka vypravovať iba 4ks 31Tr na 42? Čo bude so zvyšnými 31Tr na Trnávke? Preradia sa na Hroboňovu, alebo sa nasadia 60 (6 poradí)?
A L64 už tiež nemá dojazdy na Trnávku.
Reakcia na: Petto #60:
Myslím, že ešte nemá, ale obávam sa, že aj keby chceli 24 m trojčlánok, tak už budú vyrábať iba elektrické a trolejbusové. Zase na L83 a L84 by tie elektrické nemusel byť problém, keďže by sa vedeli dobýjať počas dňa v Dúbravke cez strešný zberač. Tuším aj Van Hool má v ponuke už len tieto elektrické varianty. Na toto by možno mesto dokázalo čerpať aj eurofondy. Za vlastné si musí kupovať momentálne spaľovacie motory. Na to už EÚ peniaze nedáva.
Reakcia na: marek1978 #53:
No možno je cieľ toho kto sa nechce tlačiť presadol na o niečo pomalšiu električku, ktorá má v Dúbravke kapacity viac ako dosť..
Reakcia na: Klepeto #59:
Solaris ma urcite 24m 2klbovy abus so spalovakom ? To sa mi nezda. Zatial ma len ebus dodany dakde do Danska ci Holandska a my s Prahou ako tbus. Na 24m dvojkblbovy abus, ktory musime kupit sami uz fakt nebudu peniaze. To este ten predlzeny klbak 21m je schodnejsi ako mame dnes Capacity.
Reakcia na: Petto #55:
No, ale ak nedokážu ponúknuť hustejší interval čo bolo v začiatkoch, keď boli 83 a 84 v preklade s 3 min. a neboli ešte Mercedesy tak by nad tými 24 m busmi mali uvažovať. Solaris, ale aj Van Hool takéto trojčlánky už vyrába.
Reakcia na: Petto #57:
Vsak tie by stacili, nemusia to byt medaky.
Reakcia na: marek1978 #56:
Aj taky Otokar 21metrovy vyjde dnes lacnejsie ako Medak v roku 2010 kupeny. 🙂 ..
Reakcia na: Petto #55:
Bohuzial, ak niekto neustale slubuje, ze MHD je priorita, co sa tyka zlepseni a pod. a chce dostat viac ludi do MHD, tak si bude musiet uvedomit, že oslabenim kapacity o cca 450os/hod. bude katastrofa. Uz dnes je to neunosne a ja sa nedivim, ze ludia presadaju do aut. Tlacit sa nikomu nechce. A argumenty typu, ze "vsak este je volna kapacita" je uboha.

Ale mozno niekoho osvieti a uvedomi si, ze ked sa kupili 24m vozy, tak by bolo vhodne kupit 21m abusy nielen na tieto 2 linky, ale aj ine, aby tych ludi z aut a zachytnych parkovisk mali kam dostat. Ale vieme, aka je momentalne situacia s financiami.
Reakcia na: marek1978 #53:
4-napravove abusy na trhy su len Medak a Otokar. No obavam ze 83,84 skoncia za par rokov so sucasnymi Otokarmi 18,75m (stale lepsie a kapacitnejsie ako NB18). Nie je vola kupovat nove "20metraky". Ani raz nepadla mienka o nich nikde 🙄
Reakcia na: Samčo #46:
68/8 a 9 by mali byt Medaky, ak ich bude dost.
Reakcia na: Kubo123 #39:
Veru, oslabi sa kapacita a riadne. Spoje po 7.hod. z Dubravky su tak plne, ze sa stane, ze na Zaluhach sa uz ludia nezmestia do voza a to vacsinou idu aj 2 za sebou, lebo semafory. Ja som zvedavy, co sa planuje nakupit namiesto MBCC, lebo 18m vozy tam stacit nebudu.
Reakcia na: Petto #48:
Osekali sa časy na obratiskách na 42, 71 a 72, preto je tam cez pracovné dni o jeden voz menej na každej linke. 72 má po novom na Rajskej cez deň len štyri minúty na obrat, čo bude v špičke trochu na hrane. Je to kvôli prekladu so 71, ktorá je zase tak navrhnutá, aby sa nestretli dva dvojklbáky na stanici.
Reakcia na: Trolley #50:
Ano je. Dnes je 14. len ranka, 1-13 celodenky. Po novom 13 ranka, 1-12 celodenky. Budu sa zial tocit kazdych 90minut 24Metraky z konecnych. 😶
Reakcia na: Petto #48:
Tak či tak je tam jedno ranné poradie, ktoré ide do vozovne, tak ako dnes.
Reakcia na: Solider #47:
71 mozno pojdu na baterky smer DH - vybavene 😁
Reakcia na: Trolley #45:
Ten jeden zobraty spoj asi nikoho nezabije ked vzrastie kapacita na 71. Chceli usetrit jeden voz rano. Nic za tym ine nevidim.
Reakcia na: Trolley #45:
Otázne bude, či vôbec meniareň utiahne toľko vozov aj po tej kozmetickej redukcii 😂 Keďže nová meniareň Kaštieľska ešte akosi nie je postavená a k modernizácii káblov tam ešte nedošlo. Hlavne úsek od diaľnice po Lidl, ktorý má aj teraz problém s tromi vozmi.
Reakcia na: Kubo123 #39:
Meďáky sa teda pravdepodobne navrátia vo väčšom rozsahu opäť na 68. Nebolo by možno od veci ich šupnúť aj na 93 (ako kedysi). Závisí ale samozrejme od množstva pojazdných kusov...
Reakcia na: Petto #42:
Prečo sa oslabuje ranná špička na L71, 72, keď sa tvrdilo, že k zmene CP nepríde?
Schválne píšem obnovenie poobedného int. píšem a nie posilnenie vítam na L61.
Reakcia na: Salomon #28:
Práveže v tej L88 sa netlačilo.. preto to odtiaľ zobrali.
Ono aj Škodovky na L1 sú moc pri tom intervale. No hold nízkopodlažné máme iba tie. Radšej by som ich videl na L4,9.
Reakcia na: juraj76 #38:
Oslabuju aj 71/72 - 6min interval tam uz bude len 30min z Cilizskej od 6:53 do 7:23. Cim sa potreba dvojklbakov znizi z 14 na 13 tiez.
Reakcia na: Kubo123 #39:
Neblazni 😁 . Neblazni NB18 a Oto urcite nie je rozdiel 5 ludi.
Reakcia na: 2232S #16:
Tak potom na týchto linkách bude len 14 trolejbusov. Takže dosť sa bude dať použiť aj inde. Napríklad vypomôcť na linke 33.
Reakcia na: SimonMHD #33:
No v tom prípade sa L84 pekne oslabí kapacita. Keď tam dajú Sorky, tak je to o 27 miest menej a keď tam dajú Otokary, tak je to o 22 miest menej. Už teraz sú Meďáky na L83/L84 hlavne ráno poriadne plné. Som zvedavý, či dajú tých 6 kusov Meďákov, čo zvýšili z L84 na nejakú inú linku alebo či ich jednoducho nechajú v depe ako nejakú zálohu. Už teraz má Petržalka veľký problém zabezpečovať niektoré "kĺbové" služby 18-metrovými vozmi.
Mení sa aj výprava linky 42. Bude už len 14 vozidiel (doteraz 15) a z nich až 10 bude vypravovať vozovňa Hroboňova (doteraz 7).
Reakcia na: Klepeto #24:
K 40ke este aj vecerne dojazdy do Trnavky depa pribudli, Po starom sla posledna 40ka o 23.14,(do depa o 23.10), teraz to bude 23.55. Co je fajn.
Minule nam meskalo IC a stihli sme na chlp tu 23.14, lebo IC doslo na HL.ST. 23.08 a malo to byt povodne tusim 22.26..

Nastupiste F je tam, kde teraz stoji 61ka? Po novom budu na nastupisti pri tej drevenej podstrieske 32,71,93 a 61? A vedla 40, 41 ? Ci som to pochopil spravne, preto sa pytam..

Som rad za posilnenie+zkapacitnenie 40ky, chodila celkom plna, ked som siel a velkym ruksakom na vlak, z Kriznej to obcas bola sranda, ked tam dosla celkom plna.. k tomu deges..
Reakcia na: SimonMHD #33:
A tie trnávkové poradia nemôžu robiť výjazdy a dojazdy ako v minulosti?
Reakcia na: Urbanway 2423 #26:
Súhlasím a kľudne by som ju dal na stanovište záložného vozidla na konečnú C.V. Takto sa aspoň uvoľní jeden kĺbový Otokar do normálnej výpravy, keď sú neschopný zabezpečiť opravu toho kvanta odstavených kĺbov vo vozovniach.
Reakcia na: Urbanway 2423 #26:
Tak na 71 budu hybridne, takze tam moc zalozaky nebude treba. Ojedinele iba pri nejakej mimoriadnosti velkej
Reakcia na: Kubo123 #31:
Pozeral som, že poradia 1-5 ostávajú Petržalke a poradia 6-12 bude vypravovať JD/Trnávka.
Reakcia na: D555.3008 #11:
letiskové Solarisy kupoval DPB za svoje, toto nemá nič spoločné s eurofondami
Pozerám, že sa mení CP aj L84. Nie sú tam ranné ani večerné (myslím tie okolo 17., 18. hod.) dojazdy do depa Petržalka. Bude Petržalka zabezpečovať na L84 len celodenné služby alebo je to inak?
Reakcia na: 2232S #16:
👍🚍 správne
Čo sa má zmeniť na CP linky 30?
To prehodenie nástupíšt mi príde ako, že chcú mať 40-vé linky pri sebe lebo 41 bude 44. Ak to nie je šoutošovina, tak….
Linka 88 už nebude kĺbová? Tajne som dúfal, že nájdu nejaké vozy ale myslím si, že je súca na zánik. Preto som v minulosti písal, že lokalita Háje, vždy tak nejak, trpela akoukoľvek zmenou v Petržalke už aj za čias 47/81 a potom bum, zrušené.
Nechcem sa nikoho dotknúť ale vnímam to veľmi zle lebo linka 88 je síce sólo voz ale grafikon je nezmenený, takže ľudia tlačte sa!
Prečo sa menil aj prejazd na N72/1, ktorý robí po novom 44/1? Veď 27TrA mohla bez problémov robiť aj N72 (teoreticky by mohla začínať už na Hl. st.), čím by sa kapacitne posilnil polnočný odchod N72. Navyše teraz bude mať 44/1 55-minútovú prestávku v Depe Hroboňova, zatiaľ čo 40/1 má teraz iba 20-minútovú prestávku pri Novom SND.
Reakcia na: Petto #15:
Aspoň jedna 27TrA by mohla robiť záložné vozidlo, keďže by mohla hradiť v podstate všetko bez zníženia kapacity. Aj na 71 by určite bolo lepšie, keby prišiel kĺbový trolejbus a nie krátky, ako to niekedy býva v súčasnosti. Škoda, že sa 27TrA neplánujú nasadiť aj na niektoré delené poradia 33 (napr. na autobusovú 33/5).
Vedel by mi niekto prosím vysvetliť relevantný dôvod tejto absolútne nepochopiteľnej výmeny? Aký má zmysel prehadzovať nástupištia dvoch liniek, ktoré sa vzájomne prejazdujú?

Pochopil by som, keby išla 61 tam ALEBO 40 onam, aby stáli na rovnakom nástupišti, ale načo je dobrá výmena?
Reakcia na: Petto #23:
L40 má prilepšené aj v rannej špičke. Int. 6 min. má až 2 ranné hodiny a v 9 hodine aj vložené dojazdy čo robí aj 4 min. po Račko, zatiaľ čo doteraz má 6 min. iba v 7 rannej hodine a aj to nie celej.
Aj vikendova L40 si prilepsi z 10min na 7-8 min. V case cca od 12 do 19 hod.
Reakcia na: Petto #17:
Dojazdy L72 pretrasovali cez Štefánikovu, pod stanicou a Prokopa. Predpokladám ako náhrada za L71, ktorá všetky dojazdy bude mať po novom na Trnávku a východná časť mesta by stratila spojenie s Hlavnou v neskorých večerných hodinách pred polnocou.
Reakcia na: Solider #19:
Dik, uz som to tiez nasiel. 🙂
Reakcia na: Solider #13:
Tak cez víkend dopoludnia cca do 10:00 15-minútový interval, ranná špička až na pár výnimiek 7,5 minútový interval cez školský rok a 10 minútový interval cez prázdniny.
Reakcia na: Petto #17:
Zaviedla sa tam premávka linky 47, tak dojazdy cez Hrad už nie sú potrebné.
Reakcia na: 2232S #16:
Tipujem len docasne, ci ? Kym nebudu vsetci zaskoleni na hybridy.
Nenapadne zmizli aj nocne dojazdy L72 cez Palisady do vozovne Hrobonova.
Reakcia na: Petto #15:
40+61 budú aj 3226 3228 3231.
Denna potreba 27tr bude pre 40+61 vdaka prejazdom 17ks, takze 6ks free. Aj to len rano 17, sedlo 10 a poobedna spicka 14.

A rozbili prave poobedny preklad od Avionu smer mesto. L61 bude 7,5min interval , L63 10min. 😁
Reakcia na: SimonMHD #1:
Podľa mňa kvôli výjazdom a dojazdom by sa meniť mali.
Reakcia na: Pajo #2:
Zdroj?
Reakcia na: Ma178rek #8:
Len na 32 a 93. Typujem 96 dostanú vodiči s otokarmi namiesto 32.
Reakcia na: Petto #9:
ja tiež by som tie police zrušil😃 ,ale asi taká bola objednavka a preplatenie vozidiel z EU fondov🤔 🤔
Reakcia na: Klepeto #5:
tak si sa zle dival😎 🤔
2x 71 sa zíde na stanici celkom bežne 😉 ale tak na krátší čas
Reakcia na: Ma178rek #8:
Osobne by som tie police vyrval a dorobil 2 rady sedadiel, to ma väčší zmysel.
Reakcia na: Petto #7:
Pôjdu na iné linky, 32,93,96, myslím si že nájde sa využitie hoc tie police sú príliš obrovské 😞
Reakcia na: Klepeto #5:
Občas sa stane ale málokedy
Však keby ráno nie sú kolóny či sa niekedy stane
Tak ak nič nemeská, vedia sa tam stretnúť až 3 vozy ..
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Nikdy som nevidel na stanici dva vozy L71 ani doteraz, keď tam jazdia trolSORky
Budú sa meniť aj výstupištia liniek, pretože dva Solarisy 24 sa na súčasné výstupište 71 nezmestia?

Neplánujú na 61 dojazdy do vozovne tak, ako je to zvykom na iných linkách, alebo bude ešte ďalšia zmena, keďže sa neupravovali ani dojazdy na 71 z Trnávky? Keďže trolejbusy na 71 budú mať tiež batérie, tak by mohli robiť aj výjazd z Trnávky na DH, kde by od Zimného štadióna priamo odbočili k Saleziánom.
Malo by sa to rozdeliť takto:
Ľavé nástupištie:40, 61, 71
Pravé nástupišie:32, 44(41),93
Áno, na linke 71 bude z dôvodu zväčšených trolejbusov zredukovaný interval na dvojnásobný.
Budú sa nejako meniť súčasné CP??