Zmena nástupíšť liniek 4061 na Hlavnej stanici (od 3.2.2024)

Od soboty budú na linkách 40 6171 premávať nové kĺbové trolejbusy.

V súvislosti s nasadením nových kĺbových trolejbusov na linky 40 a 61 príde od 3. februára 2024 na Hlavnej stanici k zmene nástupíšť pre tieto linky.

  • Linka 40 bude na Hlavnej stanici odchádzať z nástupišťa F (spolu s linkou 41).
  • Linka 61 bude na Hlavnej stanici odchádzať z nástupišťa D (spolu s linkami 32 71 93).

Trolejbusy na linkách 40 a 61, ktoré spájajú Hlavnú železničnú stanicu s Autobusovou stanicou Nivy, resp. s Letiskom M. R. Štefánika, budú pri 2. a 3. dverách vybavené priestormi pre uloženie objemnejšej cestovnej batožiny. Na oboch linkách budú trolejbusy časť trasy premávať s využitím elektrickej energie uloženej v trakčných batériách (na linke 40 v úseku Autobusová stanica - Nové SND, na linke 61 v úseku Trnávka - Letisko). Batérie sa budú dobíjať počas jazdy pod trolejovým vedením. Energia z akumulátorov umožňuje trolejbusom dojazd minimálne 12 kilometrov mimo trolejového vedenia.

Nové veľkokapacitné trolejbusy budú od 3. februára nasadené aj na linku 71, čím príde k navýšeniu prepravnej kapacity medzi Hlavnou stanicou, Miletičovou a sídliskom Dolné hony.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trolley #86:
Striedač je tam preto, že sa tým pravdepodobne ušetrí nejaký ten vodič, ktorých je málo a ostatní vodiči nebudú zase mať každé kolo dlhú prestávku (nižšie mzdové náklady, pretože je treba menej vodičov). V minulosti neboli cez víkend ani delené služby, ale teraz kvôli šetreniu nákladov sú.
Reakcia na: Solider #85:
A prečo tam musí byť striedač keď vozov máme dosť.
Reakcia na: 3pa3ck3 #84:
Treba si porovnať, aké sú možnosti prestávkovania striedačom na linke 40 a 61.
Reakcia na: Trolley #83:
Nie je to aj kvôli nabíjaniu (keďže na L40 je väčší podiel trasy zatrolejovaný)?
Reakcia na: Urbanway 2423 #82:
A nebolo by lepšie keby tam boli samostatné vozy? Niektoré poradia už teraz robia min. cez víkend len L40.
Reakcia na: Trolley #81:
Nebude to tak, že striedač urobí jedno kolo na 40, zatiaľ čo druhý vodič má prestávku (cca 40 minút)? Podľa služieb tam totiž cez pracovné dni nie sú prestávky dlhšie ako 10 minút (okrem večera).
Reakcia na: Solider #80:
Ale kde sú prestávky? Pri SND nie a L61 cez víkend prestávkuje na Letisku.
Reakcia na: Trolley #79:
Kvôli prestávkam, ktoré sú na kolečku linky 40.
Mňa by skôr zaujímalo prečo vozidlá z linky 40 prejazdujú na linku 61 a nemajú obe linky samostatné vozy.
Reakcia na: david11 #43:
Samozrejme, že sa netlačili cestujúci, keď tam boli kĺbové vozy?! Tlačte sa som myslel, teraz, keď sú 12m.
Inak, neviem kedy sa DPB a niektorí zbavia domnienky, že vozidlo musí byť na totálku plné alebo, že vozí vzduch.
Linka 1, mala zostať v Petržalke a nie ju zobrať. Keby toto urobili cestujúcim linky 93 a povedali im, že prestupujte, tak by ich zabili!😉
Reakcia na: si #76:
Berme normálne podmienky, nie extrémne...
Pre 90% ľudí je to úplne pohode ..
Reakcia na: Ma178rek #75:
"A ten 1 prestup nezabije niekoho prípadna prechádzka zo zastávky Centrum smer Poštová "
nuz napriklad takeho 23.1. dopoludnia by Ta asi kazdy popohnal dacim ked by si mu povedal ze ho ten pesi presun nezabije.... 😛 )
Reakcia na: Andrej #73:
2 linkový variant aj terajší majú svoje pre aj proti
Ale keď si to porovnám chodia teraz elektrický rovnomerne vyťažené
Z Dúbravky chodili 4+5 v intervale 2/6 a 4ka bola preplnená a 5ka prazdnejšia
A ten 1 prestup nezabije niekoho prípadna prechádzka zo zastávky Centrum smer Poštová
Reakcia na: Andrej #73:
Na Obchodnú vieš ísť ako ľudia z Račianskej či Vajnorskej..
Reakcia na: david11 #71:
Elektricky z Dubravky uz nejazdia na Kapucinsku, takze uz nemaz moznost vyuzit dve typy dopravy na tu istu cestu, ale v roku 2017 trvala jazda linkou 5 z Pri krizi na Kapucinsku 24 minut. Teraz uz je cesta elektrickou dlhsia, ale nema to nic spolocne so zvolenym typom dopravy - za to mozes podakovat jednolinkovemu variantu.

Keby znova jazdil 2 linkovy system tak by to bolo v pohode.
Reakcia na: Andrej #66:
Skús pri porovnávaní dať rovnaký cieľ.
Reakcia na: Urbanway 2423 #69:
Aj tak sa dá. Otázka je ale rovnaká a síce prečo nemôžu byť vedené ako L61.
Reakcia na: Trolley #68:
Podľa mňa by nebolo na škodu, ak by išli tie dojazdy až po Bulharskú a potom na Rádiovú, aj keď by to o kúsok predĺžilo dojazd, pretože by sa tým obslúžila oveľa väčšia časť Trnávky.
Inak nemohli sa tie dojazdy L40 z hlavnej stanice včleniť do L61 s tým, že zo zastávky Slovínska by išli priamo po Rožňavskej k Depu Trnávka?