Výluka liniek 14 na Jesenského (14.1.2024 14:05 – 23:45)

V nedeľu bude opäť krátkodobo vylúčená premávka električiek na Jesenského a Námestí Ľ. Štúra.

V nedeľu 14. januára 2024 v čase medzi 14:05 a 23:45 bude vylúčená premávka električiek liniek 1 a 4 po Jesenského, Mostovej a Nám. Ľ. Štúra z dôvodu zabezpečenia nerušeného priebehu podujatia v Redute. Dotknuté linky budú jednosmerne odklonené na obchádzkové trasy.

  • Linka 1 bude pri jazde z Hlavnej stanice premávať medzi zastávkami Poštová a Šafárikovo nám. cez Kapucínsku, tunel a nábrežie.
    • V tomto smere nebude obsluhovať zastávky Centrum, Jesenského a Nám. Ľ. Štúra.
    • Zastávku Centrum budú električky obsluhovať iba pri jazde na Hlavnú stanicu.
    • Namiesto neobsluhovanej zastávky Nám. Ľ. Štúra odporúčame využiť najbližšie zastávky Most SNP, alebo Šafárikovo nám. (možný presun z Nám. Ľ. Štúra autobusmi liniek 29 50 70)
  • Linka 4 bude pri jazde do Dúbravky premávať medzi zastávkami Centrum a Kráľovské údolie cez Nám. SNP, Kapucínsku a tunel.
    • V tomto smere neobslúži zastávky Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Most SNP a Chatam Sófer.
    • Cestujúcim odporúčame v smere z nábrežia do Karlovej Vsi a Dúbravky použiť linku 29 s prestupom na linku 4 na zastávke Lanfranconi.
    • Zo zastávky Jesenského odporúčame peší presun k najbližšej obsluhovanej zastávke Centrum.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 6503 #54:
Naivne som si to myslel. Máš pravdu.
Reakcia na: upravovač fotiek #53:
Tak ako uz napisat toto "Tak to mali bojkotovať. Im je ale úplne jedno, že svojou významnosťou obmedzia nevýznamných." je tiez na zamyslenie i IQ. 😉 Fakt si myslis, ze ti oceneni ludia (napr. Vlhova) vobec vedeli, ze nejaka elektricka tam nepremava? 😂 Nesranduj.
Reakcia na: ManU #52:
Dve osobné urážky v jednom príspevku. Gratulujem k dvojnásobnému pseudoargumentu ad hominem.

Tak to mali bojkotovať. Im je ale úplne jedno, že svojou významnosťou obmedzia nevýznamných.

Pre mňa za mňa nech si udeľujú vyznamenania aj trikrát v týždni, ale bez toho aby obmedzovali ostatných.
Reakcia na: upravovač fotiek #50:
Tebe asi slama trčí ešte aj z uší. Primitív #1... Vyznamenaní nemôžu za to, že prišlo k výluke električiek
Nevidel som, ako presne tam tí hostia prichádzajú, ale nedala by sa výluka urobiť tak, aby obmedzovala iba 1? Autá by prišli po Mostovej a odišli po Palackého a Štúrovej, takže na Mostovej by bola blokovaná iba koľaj, po ktorej nič nejazdí. Kvôli prípadnej kolóne by sa asi musela odkloniť 1 cez tunel, resp. by musel niekto koordinovať autá tak, aby nestáli na NĽŠ na koľaji, kadiaľ jazdí 1.
Reakcia na: milina #46:
Nech idú všetci tí vyznamenaní do riti! Ich "významnosť" obmedzuje ostaných "nevýznamných". Sú to úbožiaci.
Reakcia na: kvorka #44:
Ak tu niekto ostáva vo svojom nezmysle, tak si to ty. Skúsiš mi podsunúť "argument", ktorý následne vyvrátiš? Len do toho! Gratuľujem ti k roztrhaniu slameného panáka, ktorého sám vytvoríš. A nezabudni ho označiť za "progresívneho".
Reakcia na: upravovač fotiek #47:
Ty kokos, ja som ta doteraz cital upratovac fotiek. ;)))) Okuliare su dobra vec.
Reakcia na: draxter #43:
Ja som reagoval všeobecne na vyznamenania, uniformy, výložky, tituly a podobné veci. Tak pŕŕ, ukľudni sa. Mňa nezaujíma kto ani čo ani komu udeluje. Nech si všetky tie vyznamenania strčia do riti. Za každým vyznamenaním, pod každou uniformou, sa skrýva len obyčajný človek. A v prípade viacerých len obyčajný chudák. Je mi úplne u riti, či je to štátne alebo akékoľvek iné "vyznamenanie".
zdá sa mi to prehnané, aby kvôli prenosu RTVS od 20,00 do 22,00 bola pol dňa presmerovaná doprava
Reakcia na: kvorka #44:
Hlavne, že niekto je inteligentný a každého, kto sa mu znepáči označí za progresívneho, asi aby všetkým ukázal, čo si o ňom myslí, kým len ukazuje, že nevie, čo to slovo znamená.
Reakcia na: draxter #43:
A ešte sa nájde primitiv, čo ti dá mínus. Asi nejaký typický "progresiv" čo za informáciu nepodakuje a ešte ostáva vo svojom nezmysle, lebo však Danko....
Reakcia na: upravovač fotiek #42:
Ty si z akej diery vyšiel? Danko nie je nositeľom štátneho vyznamenania. To, na čo narazas, mu udelil minister Gajdoš.
Reakcia na: rosomak44 #39:
A koľko takých ľudí, ktorí si to vyznamenania zaslúži, tam bude? Mne úplne stačilo vidieť Kkt. Danka ako preberá a bozkáva výložky. Neskutočný úbožiak. A nie, v titule som sa nepreklepol.
Reakcia na: Valec #2:
Škoda že už aj imhd skĺzlo do roviny, že napíšeme "podujatie", miesto toho aby sme sa dozvedeli, kvôli komu zase bude zbytočne obmedzená MHD a nosný systém Bratislavy.

A tie vyznamenania - to je tiež hanba, že sa neodovzdávajú k výročiu republiky, ale až neskôr....a že pre koho je zákon zdrap papiera.
Reakcia na: Klepeto #8:
Fasádizmus patrí niekde do deväťdesiatok. Budova ako Reduta je organický celok, kde sa nedá len tak oddeliť exteriér od interiéru. To je ako vybúrať sálu historického SND a narvať tam niečo moderné... Ale súhlasím s tým, že sa určite dá nájsť spôsob ako zachovať hodnoty a pritom aj zlepšiť podmienky, hoci je to samozrejme nákladnejšie a vyžaduje si teda pohľad z perspektívy investície do budúcnosti, nie iba najbližších pár desiatok rokov. A to často chýba.
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
Sú vyznamenania a vyznamenania. Ak ich dostanú ľudia, ktorí napr. skutočne mnohým pomohli alebo vybudovali niečo naozaj hodnotné, tak tých by som vyznamenával rovno na námestí, nech všetci vidia, kto sú skutočné osobnosti (a nie kadejaké cele(v)rit(i)y...) .
Inak súhlasím, že to môžu spraviť aj bez obmedzenia MHD, prečo by ich nemohli udeľovať napr. na Hrade?
Reakcia na: Valec #30:
Po skončení futbalových zápasov, kde býva cez 10 000 fanúšikov, dokonca občas aj cez 20 000, tak zvyknú policajti uzavrieť ulice v okolí štadióna. Ale neuzatvárajú ich na 9 hodín a cez zápas je premávka normálne pustená. V tomto prípade sa tiež mohlo uzavrieť na potrebný čas pred podujatím a po skončení.
Reakcia na: upravovač fotiek #34:
Napríklad záchytné parkovisko pre limuzíny niekde na okraji mesta a odtiaľ kyvadlovka na ples alebo inú udalosť v centre? 😇
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
V zásade takéto riešenie s opačnou jednosmerkou v Kúpeľnej som mal na mysli, keď som uvažoval o zdvojkoľajnení Vajanského nábrežia netušiac, že cyklisti dostanú prednosť pred električkou...
Reakcia na: Bobinko #33:
Ja by som otočil kúpeľnú v úseku Medená - Vajanského nábrežie, aby všetky autá vychádzali tadiaľ a neblokovali koľajnice ani zastávku. Vyústenie Kúpeľnej na nábrežie by bolo s prikázaným smerom jazdy doprava tu:

https://www.google.com/maps/@48.1404852,17.1120315,3a,75y,167.87h,86.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1sw9Rp4x5vfzAeasuwkTWCFQ!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu

Ako náhradu vjazdu z nábrežia v smere od Šafka cez Kúpeľnú by som poslal autá cez Nám. Ľ. Štúra, nech sa vykrútia okolo "obesených". Alternatívne by som spravil pravú odbočku tu, aby autá nemuseli jazdiť okolo obesených a dva krát križovať koľaj z Mostovej smerom na Šafko:

https://www.google.com/maps/@48.1400333,17.1102716,3a,90y,22.78h,95.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSr2BzEIIuIchPkC_BlLT7A!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Z Mostovej v smere od SND by som dal prikázaný smer doľava s výnimkou MHD a vozidiel nad 3,5 tony tu, aby autá vychádzali cez Medenú a Kúpeľnú:

https://www.google.com/maps/@48.1408688,17.1097112,3a,75y,179.68h,96.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1se9q1pdEU_ypYmgnogQHE-Q!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu

Myslím, že tých autobusov, smetiarskych áut a podobne tam nebude toľko, že by prekážali električkám.
Reakcia na: Valec #30:
Na také kvantá sa používa tzv. hromadná doprava. Nie že si každý jeden človek bude svoju riť vyvážať v dvojtonovej plechovke.
Reakcia na: 810zssk #31:
To fakt myslíš vážne, že otočiť Medenú? Teraz sa L4 nevie dostať na nástupnú hranu a odchádza na 2-3 signál. A ty tam ešte pustíš ďalšie autá, ktoré bloknú aj L1.
A pustiť ich po Jesenského, kde sa v križovatke stretáva L1+L1+L3+L3+L4+L4?
Ešte máš nejaké riešenie, ktoré výrazne obmedzí električky? 🙄
Reakcia na: 810zssk #31:
#nikdysatotaknerobilo
Nebolo by z dlhodobého hľadiska jednoduchým riešením otočiť Medenú do opačného smeru a nechať autá prichádzať po nej? Tým pádom by sa zápcha tvorila mimo električkovej dráhy - po nej by autá len odchádzali, čo by sa zvládnuť dalo (navyše by mohli byť smerované cez Jesenského, čiže po trati kde pravidelne nič nejazdí).
Reakcia na: gejza #28:
Čo ja viem 300 ľudí za 20 minút, to by muselo za minútu prísť 15 ľudí, resp. jeden každé 4 sekundy. Ani cez dvere by tak rýchlo neprechádzali. Aj tebe preto radím to, čo Erikovi v #15.

Reakcia na: Bobinko #16:
aký je ten dôvod ??? rád si to nechám vysvetliť
Reakcia na: Valec #5:
pokiaľ v krátkom čase prídu a v krátkom čase odídu, tak so zaťatými zubami pochopím výluku na 2 x po 20 minút .... avšak je mi záhadou, prečo musí byť viac než 9,5 hodiny paralyzovaný nosný prepravný systém verejnej hromadnej dopravy 🤔 🤔 🤔
Reakcia na: Urbanway 2423 #26:
Hej, to by stálo za úvahu. Pri takejto akcii by sa e4 roztrhla, poradia s obojsmernými vozmi by jazdili od mostu SNP do Dúbravky a zvyšné by končili buď na nám. SNP alebo by sa točili cez tunel, nábrežie a Šafko. Z centra by do KV zostala e9 cez tunel. Až bude na konci Petržalky slučka, bude obojsmerných vozov dosť.
Reakcia na: upravovač fotiek #25:
Trochu sme sa nepochopili. Spojku na Štúrovej som myslel ako konečnú pre 3 z Petržalky (napr. počas ČSOB maratónu). Spojka pri Moste SNP by zase slúžila pre ukončenie náhradnej linky z Dúbravky, resp. aspoň z Riviéry (napr. počas podujatí v Redute a na Silvestra). Tie spojky som nemyslel pre umožnenie 1-koľajnej prevádzky po nábreží, to by sa nedalo jednoducho realizovať kvôli tomu, čo píšeš.
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
Pri jazdnej dobe a intervaloch by si musel vytvárať "vláčiky" minimálne dvoch súprav a posielať ich spolu jedným smerom. O doplnení signalizácie a riadení dispečingom nehovoriac.

V smere Most SNP -> Šafárikovo nám. by išla 1 a 4 spolu, v smere opačnom by išla iba sama 4ka. Linka 1 by išla cez tunel. Koľajovú spojku by si musel na Štúrovej dať ešte pred zastávku, takže linka 4 idúca k Mostu SNP by tam stančili na opačnej strane, neviem či by mali ľudia vystupovať/nastupovať z koľajiska alebo ako si to predstavuješ. Pochybujem, že cez víkend by bolo dosť obojsmerných vozov pre výpravu liniek 3 a 4, aby mohli 30T na linke 4 otvoriť dvere vľavo v smere jazdy. Navyše by si spôsoboval potenciálne meškania na linke 3, na ktorej by sa ti tiež mohli vytvárať "vláčiky".
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
Dali.
Reakcia na: upravovač fotiek #21:
Pred Mostom SNP a rovnako aj na Štúrovej by možno pomohla aj klasická spojka. Pri MU by sa síce nedala využiť, ale napr. pri takýchto podujatiach už áno.
Reakcia na: Mhr1 #20:
Teraz, keď už tam je iba jeden pruh pre autá by to možno mohlo byť reálnejšie, pokiaľ by bola vôľa upraviť cyklotrasu. Nedali by sa na nábreží urobiť jednosmerné cyklotrasy s polovičnou šírkou na oboch stranách ceste, ktoré by boli od pruhu pre autá oddelené (napr. obrubníkmi) a IAD by prípadnú nehodu obchádzala po obojsmernej ET, na ktorej by bol aj BUS pruh? Jediní "ukrivdení" by boli cyklisti, ktorým by sa zúžila cyklotrasa cca na polovicu, zatiaľ čo by vznikol BUS pruh a druhá koľaj pre električky.
Reakcia na: Mhr1 #20:
Súhlasím, najmä v súvislosti s výstvbou trate na Pribinovej a odobčky do Podunajských biskupíc. Okrem toho by sa hodilo aj manipulačné, jednokoľajné obratisko pod Mostom SNP - tak, aby sa dali otáčať vozy z oboch smerov na nábreží.
Dvojkoľajka na Vajanského nábreží je potrebná ako soľ!
"Ostáva dúfať, že podobne bude vedenie mesta postupovať aj pri posudzovaní ďalších električkových výluk v centre hlavného mesta."

Táto túžba bola asi naozaj predčasná. Ale mesto má MHD ako prioritu. Všetci tomu veríme.

https://imhd.sk/transport/doc/sk/19240/Ples-v-opere-sa-zaobi%C5%A1iel-bez-v%C3%BDluky-elektri%C4%8Diek?dfpi=2
Reakcia na: Valec #15:
Lebo vôbec sa nedá zabezpečiť príjazd limuzín cez Palackého, že?
Reakcia na: Klepeto #8:
Tieto múdrosti spoza klávesnice...
1) Pri poslednej rekonštrukcii sa menili okná za zvukotesnejšie. Prvé roky to naozaj bol rozdiel, za iks vystúpení som počul elinu presne raz v chvíli úplného ticha. Stav trate sa ale zrejme medzičasom zhoršil. Nehovoriac o tom, že trať je od začiatku nielen zle zrealizovaná, ale aj koncepčne úplne nevhodne navrhnutá (keď vybetónuješ celú ulicu od koľajnice až po základy Reduty, čo má akože byť tá tlmiaca medzihmota?)

2) Nová sála bola v pláne ako prístavba filharmónie východným smerom ešte v 80. rokoch, ale nebolo to urgentné vtedy a v podstate nie je ani dnes - napríklad staré SND sa doslova zavrelo kvôli bezpečnosti a my tu ideme meditovať, či nepostaviť novú koncertnú sálu okrem terajšej plne funkčnej.
Reakcia na: upravovač fotiek #3:
Čo s tým má spoločné vedenie mesta?

Už sa to vlani riešilo, že aký je dôvod. Dôvod je rovnaký.
Reakcia na: upravovač fotiek #11:
Však sa tam choď tak polhodinu pred začiatkom akcie pozrieť, ako to tam vyzerá.
Reakcia na: david11 #9:
Neviem čo sa rozčuľujú. Koľajnice na Mostovej boli ešte predtým, než Redutu postavali. A jazdili tam lokomotívy s vozňami až do Viedne.
Reakcia na: upravovač fotiek #11:
Podľa všetkého si z celej električkovej trate urobia jedno veľké parkovisko papalášskych limuzín. Však plebs sa prispôsobí výluke. Snáď nechceš aby papalášsky kočí parkovali niekde ďaleko na oficiálnom parkovisku, keď sa im mesto strká do rite a umožní im robiť si parkovisko na koľajniciach vraj "nosného" dopravného systému.
Reakcia na: Šantilka #6:
Ja pohŕdam akýmikoľvek vyznamenaniami, titulmi, uniformami, výložkami a pod. somarinami. Vôbec celým elitárstvom. Sa tam stretnú, navzájom si potľapkajú po ramenách, akí sú významní, keď dostanú vyznamenanie. A je im úplne u riti, že ich významnosť znepríjemné cestovanie stovkám ľudí.
Reakcia na: Valec #5:
A to museli kvôli nim zastaviť premávku električiek? Pôjdu cez vchod z Mostovej?

https://www.google.com/maps/@48.1410917,17.1096367,3a,90y,117.22h,91.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1smgyMYKQgMPgD11QvJdOFeQ!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu

Tam si môžu kľudne autá zastvovať na koľajniciach a vystupovať/nastupovať. Aj tak sa tam jazdí iba jednosmerne, žiadna výluka električiek nie je potrebná. Prečo by mali vychádzať cez Mostovú? Nech vychádzajú cez Palackého a Štúrovu. Prázna autá, po tom, ako vysadia ešte "bežných" ľudí, môžu odísť aj tou trasou. A taktiež, rovnakou trasou, sa môžu už "vyznamenaní" ľudia odviezť z podujatia.
Ahoj, chybička sa vľúdila:
Lafranconi » Lanfranconi
Reakcia na: Klepeto #8:
V prvom rade tam mali spraviť poriadne odhlučnenú trať. Duní to riadne pri prejazdoch Škodovíc.
Reakcia na: Šantilka #6:
Reduta prešla rekonštrukciou, takže ju mali zamerať aj týmto smerom. Teda kvalitné moderné okná s dostatočnou zvukovou izoláciou ako aj interiér samotnej sály dôkladne odhlučniť od okolia. No keďže ide o pamiatku, tak žiadne takéto zásahy do modernizácie toho priestoru neboli dovolené. Tak nech sa nesťažujú. Ak by malo byť po mne, tak by som celú Redutu vykuchal ako kura od vnútorností a vo vnútri vystaval hypermodernú koncertnú sálu. Lenže tu sme totálne spiatočnícky a nevieme a nechceme spájať históriu s modrenými výdobytkami. Takže nech si tam orchester aj naďalej vrzuká za tónov prechádzajúcej električky. Skôr by som prijal ak by sa postavila úplne nová moderná budova filharmónie, kde by sa všetky tieto koncerty presunuli. Najlepšie v mieste ako je Nové Lido alebo na pozemkoch výstaviska Incheby. Proste pri Dunaji a kľudne nech sa to volá aj Dunajská národná filharmónia.
Reakcia na: Šantilka #6:
A pri koncertoch to nevadí?

Neviem, ako teraz, ale pred rokmi som zažil, ako orchester hral pianissimo a do toho ohromný hluk od prechádzajúcej električky.
Reakcia na: upravovač fotiek #1:
tusim ta skrie, ze sa tam nebudes vycapovat ty 😉
p.s. inak elektricky pri redute robia riadny hluk, ktory sa prenasa aj do interieru reduty, takze odovzdavanie statnych vyznamenani za takto nedostojnych podmienok - ty by si chcel dostavat?
Reakcia na: Max #4:
V pomerne krátkom čase tam prichádza (a po skončení odchádza) množstvo hostí, ktorí tam z áut vystupujú pred vchodom na určitom mieste. Častokrát je preto kolóna na celej Mostovej a nezriedka až na nábreží. Tým pádom by si tam s električkami vzájomne zavadzali.
Ako im tá vlastne električka ruší priebeh podujatia?
Potrebujú zaparkovať auto na električkovej trati, aby dostali vyznamenanie? 🤔
Reakcia na: Valec #2:
Tak to by si zaslúžilo aj odovzdanie ceny za najzbytočnejšiu výluku nosného systému MHD vedeniu mesta. Ideálne v rovnaký čas!
Reakcia na: upravovač fotiek #1:
Odovzdávanie štátnych vyznamenaní v Redute.
Zasa bude kvôli smotánke obmedzovať nosný systém? Pleseň v opere? A bude sa tam vycapovať aj Vallo?