Takmer 25-metrový dvojkĺbový trolejbus začal skúšobne voziť cestujúcich.
Od 16. novembra 2023 je v skúšobnej prevádzke s cestujúcimi nasadený prvý trojčlánkový trolejbus Škoda-Solaris Trollino 24 s číslom 6908. Predpísaných 5000 km trolejbus v najbližších týždňoch odjazdí prevažne na linke 71, ktorá premáva z Hlavnej stanice cez Miletičovu a Gagarinovu na sídlisko Dolné hony. Počas skúšok sa môže trolejbus objaviť aj na linkách 42 a 72. Na linke 71 budú následne po ukončení schvaľovacieho procesu nasadené aj zvyšné vozidlá, ktorých DPB vďaka príspevku z eurofondov nakúpil spolu 16. Väčšia časť z nich sa už nachádza v Bratislave. Výhodou tohto dvojkĺbového trolejbusu dlhého takmer 25 metrov je jeho veľká prepravná kapacita. Spolu odvezie okolo 180 cestujúcich, z toho 60 môže sedieť. Počtom dverí (5) sa nelíši od bežného bratislavského kĺbového trolejbusu. Trolejbus je vybavený aj menšou trakčnou batériou, vďaka ktorej môže prebehnúť kratší úsek aj so stiahnutými palicami a nemusí v prípade prekážky na ceste čakať na jej odstránenie. V rámci homologizačného procesu bude skúšobne s cestujúcimi premávať aj trolejbus #6903, ktorý sa otestuje na trolejbusových linkách v Žiline pre otestovanie prevádzky na trolejbusovej sieti s napätím 750 V (v Bratislave máme napätie 600 V).
Ďalšie nové vozidlá, električka Škoda 29T3 ForCity Plus a hybridný trolejbus Škoda 27 TrA Solaris, už svoje skúšobné kilometre s cestujúcimi odjazdili a hneď ako dostanú "pečiatku" od príslušného schvaľovacieho orgánu, budú tieto nové vozidlá zaradené do premávky na linkách bratislavskej MHD. Posledný nový typ vozidla, 12-metrový hybridný trolejbus SOR TNS 12, zatiaľ ešte svoje skúšobné jazdy v uliciach mesta nezačal. Prvé vozidlo už ale výrobca do Bratislavy dodal. Podobne ako dvojkĺbový trolejbus, aj SOR TNS 12 bude musieť najskôr odjazdiť 2500 km bez cestujúcich. Všetky nové vozidlá musia byť dodané a schválené do premávky do konca tohto roka.
jozin
Plati pravidlo A, ale su vynmimky b, c, d, e ...
To mi nepride ako robenie poriadku.