Výluka vlakov do Viedne cez Marchegg (9.10. – 14.11.2023)

V nasledujúcich týždňoch bude pre výluku v Rakúsku možné vlakmi cestovať z Bratislavy do Viedne priamo iba z Petržalky cez Kittsee.

Pre rekonštrukčné práce bude v termíne od 9. októbra do 14. novembra 2023 prerušená premávka priamych regionálnych vlakov medzi Bratislavou a Viedňou cez Marchegg.

Počas výluky budú všetky viedenské vlaky REX z Bratislavy hlavnej stanice premávať len po stanicu Marchegg. Železničná spoločnosť Slovensko upozorňuje, že tieto vlaky bude prevádzkovať iba pre cestujúcich z Bratislavy do Marcheggu a okolia, čomu prispôsobí (zníži) ich kapacitu.

V úseku Marchegg – Schönfeld-Lassee bude zavedená náhradná autobusová doprava ÖBB podľa mimoriadneho cestovného poriadku. V autobusoch náhradnej dopravy nebude možné prepravovať bicykle.

Na cestovanie medzi Bratislavou a Viedňou bude možné využiť vlaky premávajúce zo stanice Bratislava-Petržalka cez Kittsee do Viedne. Medzi stanicami Bratislava hlavná stanica a Bratislava-Petržalka sa dá cestovať autobusovou linkou 93, je však potrebné zakúpiť si na ňu lístok IDS BK. Zo stanice Bratislava hlavná stanica budú priamo do Viedne a opačne premávať iba vlaky IC 44/IC 45 a RJX 160/RJX 167 premávajúce cez Petržalku a Kittsee.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Pajo #46:
ďakujem
Reakcia na: Pajo #46:
Dobrý trik 👍 Len je škoda že je viazaný na cestu cez Marchegg, čím sa redukuje počet použiteľných vlakov o polovicu.

Inak kým v januári umrie RailPlus zľava, dá sa ušetriť ešte kúsok viac.
Reakcia na: gejza #45:
Trik spočíva v kúpe 2 lístkov a predpokladá, že máš električenku pre BA.
Spiatočný lístok ZSSK Devínska Nová Ves-Siebenbrunn-Leopoldsdorf stojí 5.80€ a celodenný VOR Tageskarte Siebenbrunn-Leopoldsdorf-Wien vrátane MHD vo Viedni kúpený u OeBB stojí 10.90€, spolu je to 16,70€. Ušetríš tak 7,10€.
Reakcia na: Pajo #43:
úprimne - ak poradíš budem rád ... vopred ďakujem
Reakcia na: Pajo #43:
Ďakujem za rady. Do wiedne cestujem vlakom už 23 rokov, niečo som už pochytil čo sa týka kombinovaných lístkov. Dokonca bola doba, keď sa na jeden spiatočný lístok dalo v priebehu mesiaca ísť aj 4-5 krát podľa toho ako mal človek čas a šťastie na sprievodcu.
Reakcia na: Klepeto #42:
A aký lístok používaš? Potrebuješ aj MHD? Chceš poradiť ako mať lístok do Viedne vrátane celodennej MHD za 16.70€ namiesto 23.80€?
Dúfam, že výluka zajtra končí ako je v dátume. V piatok chcem cestovať do Wiedne. 😁
Reakcia na: upravovač fotiek #40:
Dielo „Komplexná rekonštrukcia a elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – št. hranica (Marchegg)“ pozostáva z dvoch stavieb:
Stavba A „ŽSR, Devínska Nová Ves – Marchegg, elektrifikácia trate“
Stavba B „Komplexná rekonštrukcia mostného objektu v žkm 37,910 trate št. hr. (Marchegg) – Devínska Nová Ves, TÚ 2805, DÚ 02, št. hr. OBB Devínska Nová Ves“

Čiže elektrifikácia bude teraz a zdvojkoľajnenie neskôr spolu s výstavbou druhého mosta.
Reakcia na: volod #39:
Zdvojkoľajenie a elektrifikácia iba výhľadovo? To akože nebude súčasťou tej rekonštrukcie? A traťová rýchlosť iba 120 km/h? Na rakúskom úseku je traťová rýchlosť 140 km/h. Parametre výhybiek napojenia v ŽST DNV neuvádzajú vôbvec. Ani kde by mal byť styk napájacích sústav. Zároveň ma zaujíma o akom rýchlostnom obmedzení na 20 km/h píšu, lebo tam žiadne také nie je.
Reakcia na: Peon #37:
Lebo bola iba elektrifikovaná. Ale drevené pražce a staré koľajnice (miestami vykazujúce značnú vlnkovitosť ktorá sa prejavovala rachotom) ostali. Vymenili iba najhoršie úseky, traťová rýchlosť bola 80 km/h až 100 km/h (na krátkch opravených úsekoch, kde nedávalo zmysel zrýchľovať na pár sekúnd a následne brzdiť). Ja som sa čudoval, prečo elektrifikáciu nevyužili aj na opravu zvršku.
Prečo je (3-mesačná) výluka aj v úseku "Marchegg - Gänserndorf"? Veď tá trať bola v posledných rokoch zelektrifikovaná. Čo aj tá sa bude zdvojkolajňovať? To by však za 3 mesiace nestihli...
Reakcia na: Vladimír #32:
Je to tak. V prípade spomínaného Essenu si zase treba uvedomiť, že linka RRX1, ktorá má celonočnú prevádzku premáva naprieč konurbáciou Poruhrie, ktorá ma úplne inú štruktúru osídlenia ako SK. V ostatných častiach Nemecka je nočná doprava (s výnimkou S-Bahn systémov) ojedinelá. Zvyčajne len predlžujú dennú premávku cez víkend a následne ako aj spomínáš ju oveľa neskôr v sobotu a nedeľu spúšťajú.
Reakcia na: S499.1023 #34:
Ja mám skôr pocit, že havarijný je kamenný/tehlový viadukt. Rýchlostné obmedzenie, najprv dočasné (momentálne je to trvalá traťová rýchlosť ktorej úsek platnosti bol predĺžený až po koniec viaduktu na strane AT) platilo práve na ňom, nie na samotnom oceľovom moste. Tým netvrdím že most nutne je v nejakom výrazne lepšom stave než viadukt.
Reakcia na: Solider #26:
O zlom stave mosta sa vedelo od jeho provizórneho obnovenia po vojne. Ale Slovensko by hádam bez havarijného stavu mostov ani nevedelo žiť.
Reakcia na: birch #29:
A to sa ešte nepočítalo so zdvojkoľajnením a ŽSR sa zobudili vtedy, keď sa druhá koľaj objavila pred mostom 😂
Reakcia na: Michalziak #22:
Na druhej strane, v západných krajinách zasa býva v porovnaní s našim regiónom problém so skorými rannými spojeniami.
Hovorím z vlastnej skúsenosti. Keď som sa chcel dostať na 6:30 do Amsterdamu zo sto kilometrov vzdialeného Arnhemu, spojenie skrátka neexistuje. Paradoxne mi pomohla práve dlhá večerná premávka, takže som šiel posledným denným vlakom o 2:10 a necelé tri hodiny nasával atmosféru nočnej amsterdamskej stanice.
tam bude zrejme premávať len motorák radu 5047 OBB ktorý tu bol v Bratislave minulý týždeň v depe a na hlavnej stanici......asi zácvik rušňovodičov bol poznanie atď......
Reakcia na: 810zssk #19:
Jeden grafikon 2-3 roky naspäť boli v návrhu aj vlaky s príchodom do BA o 00:23. Odo dňa vyhlásenia, pričom do konečného GVD sa to myslím nedostalo.
Reakcia na: Solider #26:
Tak je možné, že pre 20 rokmi, kedy ŽSR mentálne zaspalo pri tomto projekte, sa ešte o zlom stave mosta nevedelo. Ale ten podopretý oblúk tam je už nejaký ten piatok, určite dosť na to, aby stihli pripraviť nový projekt aj v slovenských podmienkach.

V oblasti prípravy a realizácie väčšiny projektov ŽSR je stav úplne tristný. Nebude to len nedostatkom peňazí, proste keď sa nechce, je to ešte horšie ako keď sa nedá.
Reakcia na: Solider #26:
A viete prečo je to tak? Lebo toto je Slovensko, krajina, kde nie je ani tak podstatný projekt samotný, ale koľko peňazí skončí vo vreckách politikov alebo iných papalášov.
Reakcia na: dolpet #24:
Dá sa to. Chcete byť v Salzburgu 2 dni vtedy, keď tam prídete o 07:52 a to jeden z posledných vlakov odchádza 21:07? To je luxusných 13 hodín a 15 minút a z 20tich dní dovolenky nechcem míňať na destináciu, kde sa necestuje celý deň.
Reakcia na: Urbanway 2423 #25:
Elektrifikácia sa plánovala ešte z OPD, ale vtedy sa čakalo na Rakúšanov a následne sa to dostalo do štádia, že nás predbehli a nie je to skoordinované. O zlom stave mosta sa údajne nevedelo. Ale to len vypovedá o tom, ako vyzerá projektová príprava na Slovensku. Všetky infraštruktúrne projekty majú kvôli tomu obrovské problémy.
Reakcia na: Solider #5:
Toto je inak dosť hanba, že ŽSR nedokázali skoordinovať rekonštrukciu a elektrifikáciu trate v AT s rekonštrukciou a elektrifikáciou cca 2km trate na slovenskej strane, veď o zlom stave mosta museli vedieť a je škoda, že kvôli necelým 2km nebudú môcť zatiaľ na trati jazdiť elektrické vlaky, aj keď v AT zrekonštruovali a elektrifikovali zvyšný, oveľa dlhší, úsek.
Reakcia na: Michalziak #15:
Tak Salzburg vlakom na jeseň deň , no
Reakcia na: 810zssk #19:
# nikdysatotaknerobilo
# cestujúcibytozneužili
# budovastanicejezatvorená
# tosanedá
Reakcia na: 810zssk #19:
Toto bohužiaľ funguje už len na Slovensku a v iných post-komunistických krajinách. Keď som bol na tento rok na dovolenke v Essene, tak som si len tak zo zaujímavosti tam pozeral cestovné poriadky, a zistil som, že tam ich regionálne vlaky vypravované viacerými dopravcami (Deutsche Bahn, National Express a pod.) jazdia častokrát aj v noci a nie sú tam ojedinelé aj odchody o cca 02:00. Len my na Slovensku musíme byť vo všetkom pozadu... 🙁
Reakcia na: si #16:
To je jasné. Keď idem napríklad na tie moje výlety, tak samozrejme musím ísť nemenovanou zelenou Taxislužbou, keďže nočné autobusy chodia nespoľahlivo a ja nechcem ani čakať so sockami ani sa hrať na Usaina Bolta v utekaní na vlak (bývam v Petržalke v okolí Technopolu)
Reakcia na: 810zssk #19:
Skúste sa dať viacerí dokopy a napíšte županovi Drobovi/na VUCku. Neviem ako v tomto, ale čo sa týka cyklotrás, tak na župe robia celkom fajn ľudia.
Reakcia na: david11 #17:
Toto je bohužiaľ opäť o stredovekom mentálnom nastavení na ministerstve dopravy. Jazdia vlaky s príchodom do Marcheggu o polnoci a jednej, ktoré by mohli prichádzať na hlavnú stanicu o 0:23 a 1:23 s luxusným prestupom na MHD do celého mesta. Fantastická dopravná obslužnosť medzi Bratislavou a najvýznamnejším mestom v okolí. Ale platí #ľudiavnocinecestujú, takže namiesto toho sa musí chodiť cez Petržalku kde si to prevádzkujú OBB viac-menej sami (a čuduj sa svete, tam ľudia v noci cestujú a dokonca tam pred časom zlepšovali interval doplnením spoja o polnoci) s mizerným napojením na MHD, o ktorom práve diskutujeme vo všeobecnej...
Reakcia na: hroch #11:
Chápeš ho zle. Píšu nie o cestujúcich z/do Marcheggu, ale z/do Marcheggu *a okolia*. Čiže aj pre ľudí do iných staníc na trase ktoré nie sú obsluhované z Petržalky. Do Siebenbrunn-Leopoldsdorfu asi ľudí nebudú posielať cez Kittsee. Z tohto hľadiska nevidím dôvôd aby prípoje zabezpečené neboli.

Mňa by skôr zaujímalo či plánuju posilniť vlaky cez Kittsee keď tam chcú prehliať ďalšie stovky ľudí.
Reakcia na: Michalziak #13:
To je o nastavení GVD. Vlaky do Marcheggu idú aj neskôr ako aj 22:17. Kedysi pokračovali aj do BA s príchodom k tretiemu nočáku.. No kapacitne nepostačoval po koncertoch tak namiesto posilnenia ho zrušili. Skoro ráno opačne detto..
Reakcia na: Michalziak #13:
nuz, len pokial sa prisuvas na ten vlak inac ako autom, tak pokial zrovna nebyvas v petrzalke (idealne este v pesej dostupnosti od petrzalskej zeleznicnej stanice) tak z hladiska dostupnosti Ti z vacsiny miest v meste bude asi lepsia ta hladna stanica.... a presun na tu petrzalsku Ti nejaky ten cas zaberie navyse....
Reakcia na: 6503 #14:
Tam zase nie. Tie vlaky ale zastavujú v mestách, ktoré sú bližšie a sú tiež pekné, napríklad Klagenfurt am Wörthersee, Graz, Salzburg alebo Norimberg.
Reakcia na: Michalziak #13:
To cestujes na 1-dnove vylety do Benatok, Zurichu a tak? To mi nepride moc efektivne.
Reakcia na: upravovač fotiek #6:
Samozrejme... Nehovorím, že by ľudia nemali cestovať do Viedne cez Hlavnú Stanicu. Hovorím iba o tom, že trasa cez Petržalku má omnoho viac výhod ako tá cez Marchegg a Devínsku Novú Ves. Napríklad prvý vlak zo stanice Bratislava-Petržalka Vám ide už o 4:15, pokým vlak z Hlavnej stanice odchádza najskôr o 05:37 a prichádza do Viedne o 06:44. Medzitým, vo Viedni nechytíte prvý Rjx do Zürichu, Rj do Benátok a budete mať 5 minút na prestup v prípade prestupu na vlak ICE 228 v smere do Dortmund HBF. A naopak... Posledný vlak smer Hlavná stanica Vám ide už 22:17 a posledný vlak smer Bratislava-Petržalka ako linka REX 6 o 23:44 a ako linka ÖBB S60 dokonca o 00:55. Medzitým využijete tento spoj z vlakov EN Kálman Imre z Budapešti, ICE 229 z Dortmund HBF, EC 151 Emona z Terstu a Ľubľany a podobne. Čiže len toľko k efektivite vlakov z Hlavnej stanice. Osobne aspoň teda pre mňa čo cestujem na jednodňové výlety. Ale fakt ak je niekto čo ja viem z Dúbravky, alebo Devínskej Novej Vsi a Wien HBF je ich Final Destination a idú na Stefansplatz na jeden dobrý Wienerschnitzel, tak potom pre nich je dobre využiť vlak z Hlavnej stanice
Reakcia na: hroch #11:
A práve to je to, čo ma zaujíma. Lebo skysnúť v Marcheggu hodinu sa mi moc nechce. Lenže aj s hodinou extra to bude porovnateľné s trasou do Petržalky, lebo presun v rámci Viedne + presun v rámci Bratislavy. A možno to aj s hodinou extra bude stále rýchlejšie.
Reakcia na: upravovač fotiek #10:
To chapem. Ale zaroven ten text chapem tak, ze prave ten pripoj do/z Viedne Ti negarantuju, lebo vlaky budu prevadzkovane pre cestujucich do/z Marcheggu. Ci budu cakat na pripojny bus je asi otazka na ZSSK
Reakcia na: hroch #9:
Ja cestujem do Viedne, ale z Devínskej, nie centra mesta.
Reakcia na: Dezerter #1:
Ja si nemyslim, ze to bolo myslene takto. Uz v minulosti v podobnych situaciach vlaky na SK strane isli normalne aj v ramci IDSBK. Podla mna tym chceli povedat, ze vlaky nebudu prevadzkovane pre cestujucich do Viedne - ti maju pouzit linku z Petrzalky.
Reakcia na: S499.1023 #7:
Áno, to beriem. Ak to tak naozaj bude a budú garantované prípoje. Nie že mi vlak z Marcheggu do DNV odíde pred nosom, keď sa zdrží autobus, lebo sa omeškal vlak z Viedne. Že sa mi cesta predĺži o 10 až 20 minút prežijem.
Reakcia na: upravovač fotiek #2:
Však cestovať môžeš. Ale medzi Marcheggom - Schönfeld-Lasse pôjdeš autobusom NAD a bude Ti to trvať dlhšie.
Reakcia na: Michalziak #4:
Ale nie všetci cestujú medzi Wien HBf. a Petržalkou!
Reakcia na: thomas123 #3:
Momentálne sa súťaží zhotoviteľ elektrifikácie a rekonštrukčných prác na trati a na moste, ktorý je v zlom technickom stave.
Ja Vám to poviem úprimne, aj keď to bude mimoriadne nepopulárne... Vlaky Wien HBF - Bratislava Hl. Sú dobré, ale omnoho efektívnejšie v rámci pripojov na stanici Wien HBF sú vlaky, ktoré idú zo stanice Bratislava-Petržalka. Ak idem na vlak o 04:15, tak vo Viedni stíham vlak Rjx o 05:28 a môžem byť na jednodňovom výlete dlhšie.
Som zvedavý koľko bude SK strane trvať elektrifikácia toho kúsku trate. Lebo teraz je výluka na rakúskej strane, samozrejme ŽSR určite nevyužíjú tento čas na prípavu elektrifikácie.
Aké odporúčanie je pre cestujúcich medzi stanicami ŽST Devínska Nová Ves a Wien Stadlau? Ako majú cestovať?
Prečo by tým nemohli ísť cestujúci aj do DNV? Čo na to BID? Však ide o vlaky linky S20. Viete mi to niekto vysvetliť, či to dáva zmysel?