Výluka vlakov do Viedne cez Marchegg (9.10. – 14.11.2023)

V nasledujúcich týždňoch bude pre výluku v Rakúsku možné vlakmi cestovať z Bratislavy do Viedne priamo iba z Petržalky cez Kittsee.

Pre rekonštrukčné práce bude v termíne od 9. októbra do 14. novembra 2023 prerušená premávka priamych regionálnych vlakov medzi Bratislavou a Viedňou cez Marchegg.

Počas výluky budú všetky viedenské vlaky REX z Bratislavy hlavnej stanice premávať len po stanicu Marchegg. Železničná spoločnosť Slovensko upozorňuje, že tieto vlaky bude prevádzkovať iba pre cestujúcich z Bratislavy do Marcheggu a okolia, čomu prispôsobí (zníži) ich kapacitu.

V úseku Marchegg – Schönfeld-Lassee bude zavedená náhradná autobusová doprava ÖBB podľa mimoriadneho cestovného poriadku. V autobusoch náhradnej dopravy nebude možné prepravovať bicykle.

Na cestovanie medzi Bratislavou a Viedňou bude možné využiť vlaky premávajúce zo stanice Bratislava-Petržalka cez Kittsee do Viedne. Medzi stanicami Bratislava hlavná stanica a Bratislava-Petržalka sa dá cestovať autobusovou linkou 93, je však potrebné zakúpiť si na ňu lístok IDS BK. Zo stanice Bratislava hlavná stanica budú priamo do Viedne a opačne premávať iba vlaky IC 44/IC 45 a RJX 160/RJX 167 premávajúce cez Petržalku a Kittsee.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Pajo #46:
ďakujem
Reakcia na: Pajo #46:
Dobrý trik 👍 Len je škoda že je viazaný na cestu cez Marchegg, čím sa redukuje počet použiteľných vlakov o polovicu.

Inak kým v januári umrie RailPlus zľava, dá sa ušetriť ešte kúsok viac.
Reakcia na: gejza #45:
Trik spočíva v kúpe 2 lístkov a predpokladá, že máš električenku pre BA.
Spiatočný lístok ZSSK Devínska Nová Ves-Siebenbrunn-Leopoldsdorf stojí 5.80€ a celodenný VOR Tageskarte Siebenbrunn-Leopoldsdorf-Wien vrátane MHD vo Viedni kúpený u OeBB stojí 10.90€, spolu je to 16,70€. Ušetríš tak 7,10€.
Reakcia na: Pajo #43:
úprimne - ak poradíš budem rád ... vopred ďakujem
Reakcia na: Pajo #43:
Ďakujem za rady. Do wiedne cestujem vlakom už 23 rokov, niečo som už pochytil čo sa týka kombinovaných lístkov. Dokonca bola doba, keď sa na jeden spiatočný lístok dalo v priebehu mesiaca ísť aj 4-5 krát podľa toho ako mal človek čas a šťastie na sprievodcu.
Reakcia na: Klepeto #42:
A aký lístok používaš? Potrebuješ aj MHD? Chceš poradiť ako mať lístok do Viedne vrátane celodennej MHD za 16.70€ namiesto 23.80€?
Dúfam, že výluka zajtra končí ako je v dátume. V piatok chcem cestovať do Wiedne. 😁
Reakcia na: upravovač fotiek #40:
Dielo „Komplexná rekonštrukcia a elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – št. hranica (Marchegg)“ pozostáva z dvoch stavieb:
Stavba A „ŽSR, Devínska Nová Ves – Marchegg, elektrifikácia trate“
Stavba B „Komplexná rekonštrukcia mostného objektu v žkm 37,910 trate št. hr. (Marchegg) – Devínska Nová Ves, TÚ 2805, DÚ 02, št. hr. OBB Devínska Nová Ves“

Čiže elektrifikácia bude teraz a zdvojkoľajnenie neskôr spolu s výstavbou druhého mosta.
Reakcia na: volod #39:
Zdvojkoľajenie a elektrifikácia iba výhľadovo? To akože nebude súčasťou tej rekonštrukcie? A traťová rýchlosť iba 120 km/h? Na rakúskom úseku je traťová rýchlosť 140 km/h. Parametre výhybiek napojenia v ŽST DNV neuvádzajú vôbvec. Ani kde by mal byť styk napájacích sústav. Zároveň ma zaujíma o akom rýchlostnom obmedzení na 20 km/h píšu, lebo tam žiadne také nie je.
Reakcia na: Peon #37:
Lebo bola iba elektrifikovaná. Ale drevené pražce a staré koľajnice (miestami vykazujúce značnú vlnkovitosť ktorá sa prejavovala rachotom) ostali. Vymenili iba najhoršie úseky, traťová rýchlosť bola 80 km/h až 100 km/h (na krátkch opravených úsekoch, kde nedávalo zmysel zrýchľovať na pár sekúnd a následne brzdiť). Ja som sa čudoval, prečo elektrifikáciu nevyužili aj na opravu zvršku.
Prečo je (3-mesačná) výluka aj v úseku "Marchegg - Gänserndorf"? Veď tá trať bola v posledných rokoch zelektrifikovaná. Čo aj tá sa bude zdvojkolajňovať? To by však za 3 mesiace nestihli...
Reakcia na: Vladimír #32:
Je to tak. V prípade spomínaného Essenu si zase treba uvedomiť, že linka RRX1, ktorá má celonočnú prevádzku premáva naprieč konurbáciou Poruhrie, ktorá ma úplne inú štruktúru osídlenia ako SK. V ostatných častiach Nemecka je nočná doprava (s výnimkou S-Bahn systémov) ojedinelá. Zvyčajne len predlžujú dennú premávku cez víkend a následne ako aj spomínáš ju oveľa neskôr v sobotu a nedeľu spúšťajú.
Reakcia na: S499.1023 #34:
Ja mám skôr pocit, že havarijný je kamenný/tehlový viadukt. Rýchlostné obmedzenie, najprv dočasné (momentálne je to trvalá traťová rýchlosť ktorej úsek platnosti bol predĺžený až po koniec viaduktu na strane AT) platilo práve na ňom, nie na samotnom oceľovom moste. Tým netvrdím že most nutne je v nejakom výrazne lepšom stave než viadukt.
Reakcia na: Solider #26:
O zlom stave mosta sa vedelo od jeho provizórneho obnovenia po vojne. Ale Slovensko by hádam bez havarijného stavu mostov ani nevedelo žiť.
Reakcia na: birch #29:
A to sa ešte nepočítalo so zdvojkoľajnením a ŽSR sa zobudili vtedy, keď sa druhá koľaj objavila pred mostom 😂
Reakcia na: Michalziak #22:
Na druhej strane, v západných krajinách zasa býva v porovnaní s našim regiónom problém so skorými rannými spojeniami.
Hovorím z vlastnej skúsenosti. Keď som sa chcel dostať na 6:30 do Amsterdamu zo sto kilometrov vzdialeného Arnhemu, spojenie skrátka neexistuje. Paradoxne mi pomohla práve dlhá večerná premávka, takže som šiel posledným denným vlakom o 2:10 a necelé tri hodiny nasával atmosféru nočnej amsterdamskej stanice.
tam bude zrejme premávať len motorák radu 5047 OBB ktorý tu bol v Bratislave minulý týždeň v depe a na hlavnej stanici......asi zácvik rušňovodičov bol poznanie atď......
Reakcia na: 810zssk #19:
Jeden grafikon 2-3 roky naspäť boli v návrhu aj vlaky s príchodom do BA o 00:23. Odo dňa vyhlásenia, pričom do konečného GVD sa to myslím nedostalo.
Reakcia na: Solider #26:
Tak je možné, že pre 20 rokmi, kedy ŽSR mentálne zaspalo pri tomto projekte, sa ešte o zlom stave mosta nevedelo. Ale ten podopretý oblúk tam je už nejaký ten piatok, určite dosť na to, aby stihli pripraviť nový projekt aj v slovenských podmienkach.

V oblasti prípravy a realizácie väčšiny projektov ŽSR je stav úplne tristný. Nebude to len nedostatkom peňazí, proste keď sa nechce, je to ešte horšie ako keď sa nedá.