Nepretržitá výluka na linkách S70R70 (6. – 12.5.2023)

Počas jedného týždňa nepôjdu žiadne vlaky medzi dvoma bratislavskými stanicami.

Pre rekonštrukčné práce na železničnej trati medzi Hlavnou stanicou a stanicou Bratislava-Nové Mesto v termíne od soboty 6. mája od 7:15 do piatku 12. mája 2023 do 20:00 nebudú v tomto úseku premávať žiadne vlaky na linkách S70 a R70.

Všetky vlaky liniek S70 a R70 budú počas výluky začínať a končiť v stanici Bratislava-Nové Mesto.

V úseku Bratislava hlavná stanica až Bratislava-Nové Mesto nebude zabezpečená náhradná doprava, železnice cestujúcim odporúčajú použiť linky MHD. Z Hlavnej stanice je možné cestovať linkami 61 a 71 na Trnavské mýto, kde sa dá prestúpiť na linku 4 k stanici Nové Mesto. Vhodné spojenie je možné naplánovať pomocou Plánovača cesty

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 3pa3ck3 #7:
ZSSK mi v čete na svojej stránke potvrdila, že sa bude jazdiť cez Raču
A nie je rýchlejšie pri ceste do okolia hl.st / centra mesta vystúpiť v Podunajských Biskupiciach, odviezť sa 78 jednu zastávku a potom z Dudvážskej ísť 71/72?
Reakcia na: Janodrak #38:
Na zastávke Zátišie si do 5 min.
Reakcia na: 810zssk #34:
Viac krát hej a dokonca z N.M. Meškanie bolo tak do 5 min. smer DS .. väčšie zažívam na trati 130 teraz..
Reakcia na: Joyki #40:
Myšlienka do budúcna: problémy s tarifou by nevznikli, ak by v integrovaných vlakoch platili iba lístky IDS (resp. budúcej národnej tarify)
Reakcia na: Mario2375 #39:
Kks minimum je aspoň ponechať lístky zssk na MHD linkách, ako gesto, keď už žiadna náhrada.
Reakcia na: Ike #37:
aka obsadenosť vs kapacita? myslíš tie prázdne vozy L4 čo chodia z/na NM? alebo to že už teraz viac ako 70% ľudí nastupuje do vlaku na novom meste..? takže to nebude taka velka zmena.. kks robite tu z toho vedu a nikdy ste na tej linke necestovali..
Keby aspoň dočasne zachádzala na stanicu nové mesto L51 pre rýchlejšie spojenie so stanicou Vinohrady
Reakcia na: Mario2375 #36:
Obsadenosť vs kapacita nič?
Reakcia na: lupask #32:
presne tak, tak budú mat o prestup navyše na trnavskom, no bože.. to je najväčší problém asi..
Reakcia na: lupask #32:
Hlavná stanica určite nie je stred vesmíru, ale je to stred západoslovenskej železnice.

Stotožňujem sa s tvojim záverom že nie je treba robiť cirkusy a stačí normálne zabezpečiť NAD.
Reakcia na: david11 #27:
A ty si niekedy použil S70? Lebo my čo áno vieme že na prestup si treba plánovať najmenej 30 minút 😀
Reakcia na: Bobinko #20:
Však ale DPB by za to dostal zaplatené. Nech si spočítajú koľko by tá sranda stála, a takú cenu nech ponúkajú subjektom čo o to majú záujem.

Len výpočet nákladov vopred je zrejme nad rámec schopností alfamenežmentu, ten vie len rozdrbať peniaze na 15Tr, 21Tr a N91, a potom prísť plakať že je na hranici krachu a potrebuje viac.
mi to pripada ako keby pre niektorych bola Hlavna stanica stred galaxie. Ja vam neviem ale odvazim sa odhadnut ze vacsina cestujucich na hlavnu stanicu v skutocnosti nechce ist na tu stanicu ale niekam inam. spojov je dost, cesta sa im predlzi a mozno trocha skomplikuje ale tyzden nie je tak vela aby kvoli tomu bolo treba robit take cirkusy
Reakcia na: Dezerter #30:
Priame kam? Ani z hlavnej nemáš priame všade.. Ani jedna radiála mimo špičky. Tiež nutný prestup.
Reakcia na: david11 #29:
Dajme tomu, aj keď priame spojenie by asi bodlo viac
Reakcia na: Dezerter #28:
Prestup na Trnavskom na všetky smery, na Vazovovej aj na L3.
Reakcia na: david11 #27:
21:55 je dojazd cez Vazovovu. Najbližšia 4 do mesta ide 22:10. Teoreticky by sa dojazdom mohli odviezť na Kuchajdu a počkať na ďalšiu 4 od Zlatých pieskov ale tam o nejakom komforte už nemôže byť reč.
Reakcia na: Dezerter #24:
Posledný vlak smer BA N.M. príde už o 21:45 električka o :55.
Smer D.S. odchody o :12 do 23h. príchod L4 o :07. Nastavené je to už teraz ok.
Na L50 je to podobné.
Reakcia na: TomJ #4:
Keďže OeBB oznámili, že cez Kittsee sa nebude jazdiť do noci z 8. na 9. 5., dovolím si tipnúť, že počas predĺženého víkendu bude IC ukončené na HLST
Reakcia na: Majo #23:
Áno, na Slovensku máme taký vžitý hlavnostanicocentrizmus a možno by to niektorým ľuďom ukázalo alternatívu.
Od večerných vlakov budú cestujúci jasať, keď zistia, že linka 4 do mesta ide každých 30 minút.
Reakcia na: Viko #10:
To by nebola NAD, ale NED. 😉

Hoci v špičke cúvať z 3. koľaje na 1. alebo 2. koľaj by nebolo dobré riešenie (vianočná električka sa na 3. koľaj odstavovala cez víkendy, čo je trochu rozdiel), technologicky (prispôsobením grafikonu) by sa to dalo vyriešiť. Samozrejme, že by to bolo potrebné začať pripravovať v dostatočnom predstihu. Keď už sa na NAD alebo NED nikto nezmohol, naozaj mohli pre cestujúcich urobiť to prozákaznícke minimum, čo skoro nič nestojí - akceptovať cestovné lístky ZSSK v trase ŽST Nové Mesto - Hlavná stanica.
Reakcia na: Ike #21:
Úsporné opatrenia = personálne kapacity došli.

A keby aj niekto rozhodol, že áno, ide sa to riešiť NED (náhradnou električkovou dopravou), tak silne pochybujem, že by ZSSK bola ochotná všetky tieto náklady uhradiť (keďže vynechaním úseku ušetrí).
Reakcia na: Bobinko #20:
Počkať, počkať!

To vážne niektorí ľudia tu na fóre chcú aby:
1. dispečer riadil dopravu,
2. dopravca zabezpečil turnusy,
3. vytvoril novú linku a nahral grafikony do vozidiel a
4. vypracoval výlukový CP?

Veď to je nehoráznosť. To sú predsa činnosti, s ktorými DPB nemá žiadne skúsenosti.

#ironyoff

Ale zase by som DPB nehanil, keďže je "len" dopravca a teda "vykonávateľ" a návrh na náhradnú dopravu mal byť minimálne výsledkom dohody objednávateľov iniciovanej tým, na ktorého strane k výluke došlo. No a samozrejme tu mal mať svoju rolu organizátor IDS.

DPB si v tejto veci svojvoľne (aj keď áno, sú precedensy) nemôže rozhodovať.
Reakcia na: si #15:
V podstate by toto riešenie najviac skomplikovalo život DPB.
1. Stav obratiska vieme aký je, čiže by to musel dispečing celé dni riadiť (resp. aspoň počas premávky L7).
2. Zabezpečiť vozidlá + vodičov.
3. Vytvoriť novú linku kvôli preferencii na križovatkách a nahrať ju do všetkých vozidiel.
4. Vypracovanie výlukového CP a s tým spojené činnosti (aj kvôli prestávkam vodičov).

Radšej nech sa to rieši cez tarify (uznanie lístkov) a je to vyriešené.
Reakcia na: frenky #18:
To nič nemení na tom, že tá koľaj sa na odstavenie vozov NAD na prestávky využiť dá, ak by sa chcelo. Pokiaľ viem, 7 jazdí poobede na Hl.st. takmer na otočku.
Reakcia na: Jak44 #17:
Keby si ty vedel, že tá Vianočka odtiaľ vycúvavala von a potom prešla cez voľnú 1./2. koľaj...
Reakcia na: Urbanway 2423 #16:
Samozrejme, ona je nezjazdná. Ale to neplatí na prípady kedy ju šotouši potrebujú. Vtedy sa tam Vianočná električka v pohode otočí na prestávky. 😁
Reakcia na: 810zssk #14:
Tá tretia koľaj na Hl. st. je pokiaľ viem nezjazdná. Tým ale netvrdím, že by obratisko na Hl. st. nestačilo pre NAD, 2-3 spoje za hodinu by nemali byť problém.
Reakcia na: Bobinko #11:
a to si este nespomenul co by take zahustenie znamenalo pre krizovatku mytna-imricha karvasa 😃
Reakcia na: Bobinko #11:
Samozrejme, poslať cestujúcich do riti je vždy lacnejšie riešenie, preto je na Slovensku tak populárne. Občas však to najlacnejšie neznamená správne.

Na hl.st. máš tri koľaje.
Reakcia na: Bobinko #9:
A kam z tej železničnej stanice tá MHD jazdí? Tu sa nebavíme o neobsluhe nejakej náhodnej terciálnej stanice, ale o uzlovej stanici kde sú prípoje na X ďalších smerov. V tejto relácii žiadne jednoduché spojenie neexistuje (a ešte ani na tom nejednoduchom neplatia lístky ZSSK).
V zmluve pre arrivu je aj náhrada v prípade krátkodobej aj dlhšej výluky na železnici, a aj prípad akceptácie zssk lístkov v MHD, keďže sa tu bavíme o dopravcoch zaclenenych do IDS BK, a ešte k tomu o vyluke plne na území IDs BK. Ale ani jedno, ani druhe sa nikdy v živote nepraktizovalo, lebo podla mňa už aj samotná BID zabudla na svoju vlastnú zmluvu, a nikomu nenapadlo, že náhrada nie je odkaz na iný druh dopravy za vlastné peniaze, lebo to nie je náhrada.
Reakcia na: Viko #10:
Museli by si objednať výkony v DPB čo by bolo asi o dosť drahšie ako NAD, resp. odporúčanie použiť MHD.

A otázne je tiež obsadenie obratiska a nástupíšť linkami 1, 7 a X. Priemerný preklad vychádza pri 1 a 7 na 4 minúty v špičke.
Reakcia na: Bobinko #9:
NAD sa dá viesť aj električkou, kde žiadne zápchy situáciu nekomplikujú.
Reakcia na: 810zssk #8:
V ktorom meste mimo Bratislavy jazdí v špičke MHD zo železničnej stanice každé 4 minúty?

Kde na upchatom predstaničnom námestíčku chceš točiť NAD?

NAD dovezie cestujúcich, bude musieť odísť, aby neblokovala nástupištia a o 20 min. príde znovu, aby odviezla cestujúcich opačným smerom?

Vieš, aké sú intervaly BHS - KV (DS, KN) v špičke?

Toto riešenie je jediné racionálne. 🙄
Tá absencia NAD je totálny výsmech. Akože aby sa ľudia od smeru DS dostali do hlavného železničného uzla v štáte majú absolvovať pomerne zložitú cestu, navyše samozrejme nie sú prijaté žiadne tarifné opatrenia, takže ľudia s lístkami ZSSK majú úplnú smolu... O tom že vlak zmeškanú električku nepočká ani nehovorím...

Zaujímavé je že mimo Bratislavy si takéto veci nedovolia, ale tunajší cestujúci znesie všetko.
Reakcia na: TomJ #4:
Teoreticky sa stále dá medzi HLST a NM jazdiť úvraťou cez Raču, v tom prípade by sa obsluha staníc nemenila a v podstate ani nie je potrebné o tom informovať. Akurát by bolo potrebné zabezpečiť, aby na celú trasu bol nasadený Vectron plus bude potrebný druhý rušeň na úsek HLST - Rača
Reakcia na: birch #3:
cisto spekulujem, ale ked pred tyzdnom sa slo v ramci otvarania sezony historickym vlakom tymto tratovym usekom, tak za podjazdom popod trate 120 a 130 smerom na hlavnu stanicu sa slo hodne pomaly a niekto spominal ze tam su caste vykolaje....
V období od 6. do 12. 5. 2023 bude vlak rjx 160/167 končiť/začínať jazdu v stanici Bratislava-Petržalka. V úseku Bratislava hl. st. – Bratislava-Petržalka bude zavedená náhradná autobusová doprava (NAD). Autobusy NAD budú vedené v zmysle cestovného poriadku platného pre obdobie 2. – 22. 5. 2023. Stanica Bratislava-Nové Mesto nebude obsluhovaná autobusmi NAD.
Reakcia na: Ma178rek #2:
Mňa by ešte zaujímalo, ako budú vedené IC 44/45, lebo k tým sa mi zatiaľ nepodarilo nič dohľadať. Či pôjdu cez Marchegg alebo pôjdu medzi Trnavou a Novým Mestom cez Predmestie a vynechajú HLST.
Viete niekto, kde a čo všetko budú robiť? Na webe ŽSR sa uvádza 'oprava koľajového lôžka' bez bližších podrobností. Za týždeň sa toho dá urobiť veľa ale aj málo 😕
Reakcia na: FFF13 #1:
ZSSK dávalo status
Ako sa výluka dotkne napr. Rjx 160/167?