Premávka historických vozidiel počas Bratislavských mestských dní (22. – 23.4.2023)

Počas najbližšieho víkendu vyjdú do ulíc hlavného mesta aj historické električky, trolejbusy i autobusy.

Počas víkendu 22. a 23. apríla 2023 sa budú konať tradičné Bratislavské mestské dni s množstvom podujatí v rámci celého mesta. Do podujatia sa zapojí aj Dopravný podnik Bratislava (DPB), ktorý zabezpečí po oba dni premávku historických vozidiel MHD z druhej polovice 20. storočia a začiatku 21. storočia. Historické vozidlá na príležitostných linkách A H a M budú cestujúcich prepravovať bezplatne.

V sobotu 22. apríla od 10:00 do 16:30 bude zároveň na zastávke historických vozidiel na Jesenského (pri historickej budove SND) pripravený stánok DPB s dopravnými suvenírmi, ako aj s personalistami DPB, ktorí záujemcov poinformujú o možnosti zamestnania sa v dopravnom podniku. Neďaleko na Šafárikovom námestí bude svoju činnosť prezentovať aj Bratislavská integrovaná doprava, ktorá záujemcom poskytne informácie o fungovaní IDS BK a taktiež o možnostiach zamestnania sa u jednotlivých dopravcov. Zábava tu bude pripravená aj pre deti.

Počas oboch dní bude tiež posilnená kapacita vybraných liniek MHD vzhľadom na očakávané vyššie prepravné nároky. Na linkách 4 9 a 47 budú premávať kapacitnejšie vozidlá.

  • Historické električky Tatra T2 #215 a DPMB #38 na linke A budú premávať v intervale 30 minút od 10. do 17. hodiny po trase Jesenského – Špitálska – Vazovova – Blumentál – Obchodná – Kapucínska – Tunel – Chatam Sófer – Most SNP – Jesenského.
    • Električky na trase obslúžia všetky zastávky okrem občasnej zastávky Vazovova podľa cestovného poriadku.
  • Historické autobusy Karosa B 741 CNG #2653 a Solaris Urbino 15 CNG #1218 na linke M budú premávať v intervale 30 minút od 10. do 17. hodiny po trase Jesenského – Dunajská – Autobusová stanica – Račianske mýto – Pod stanicou – Pražská – Mlynská dolina – ZOO – Botanická záhrada – Lanfranconi – Most SNP – Jesenského.
  • Historické trolejbusy Škoda 9 Tr #53 a Škoda 15 TrM na linke H budú premávať v intervale 30 minút od 10. do 17. hodiny po trase Šulekova – Hodžovo námestie – Kollárovo námestie – Americké nám. – Karadžičova – Svätoplukova – Prievozská – Miletičova – Jelačičova a späť.

„Pozývame všetkých obyvateľov ako aj návštevníkov Bratislavy, aby prišli cez víkend zažiť skvelú atmosféru nášho mesta. Popri objavovaní a spoznávaní rozmanitých miest a atrakcií budeme s našimi historickými vozidlami ďalším obohatením víkendového výletu. Radi sa s vami, milí naši cestujúci, stretneme aj osobne na zastávke Jesenského, odkiaľ si môžete okrem zážitkov odniesť aj niektorý z našich milých suvenírov,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: trolejbus6207 #59:
To nie je veľmi dobrá správa, snáď príde čoskoro k náprave. Aj keď je mi jasné, že prioritu majú prevádzkové vozy.
Tatrovka by bola super, ale budem úprimný, že bude zázrak ak sa ju podarí opraviť aspoň tak, ako je dnes Oerlikon. Teda do vystavovateľného stavu s tým, že sa bude dať odtiahnuť na tyči, resp. vidlici.
Reakcia na: trolejbus6207 #61:
Oerlikon: Však dajú Cegelec Europulse a cvakanie stykačov bude napodobňovať nejaké Arduino 😃.
Reakcia na: Andrej #62:
Nie som príliš v obraze, pred nejakou dobou bola vyvarená vlečka, či sa to odvtedy pohlo, netuším, skôr by som sa prikláňal k možnosti b), keďže situácia s personálom dielní sa blíži ku katastrofe
Reakcia na: trolejbus6207 #59:
Ináč, ako to ide s 6617? Pracujú na nej seriózne alebo je to len projekt na ktorom raz za pár týždňov pracuje niekto 5 minút keď nemá nič iné na práci?
Reakcia na: ES499.0001 #60:
Zabudni...

1. Tatrovka tak skoro nehrozí, nie sú ľudia ani prachy
2. Výzbroj do Oerlikonu by najskôr musela byť k dispozícii a to teda nie je a je otázne, či niekedy bude :o(
Reakcia na: trolejbus6207 #59:
Už sa Tatrovka začala opracovať? Kedy sa má do Oerlikonu zabudovať výzbroj? (ak sa to vôbec plánuje)
Reakcia na: Solider #58:
Problém u trolejbusov je asi ten, že momentálne okrem 53-ky nie je pojazdný žiaden ďalší historičák - 152-ka má problém s brzdami, 6505 s poloosami, na 6617 sa pracuje, 6207 sa bude riešiť dodávateľsky, ak sa nájdu na to peniaze a Oerlikon + Tatrovka sú v stave, v akom sú...
Reakcia na: N/A #55:
Je určite dobré, že sa takéto podujatia stále organizujú, len tá kritika na ofuky ohľadom historických autobusov alebo trolejbusov je oprávnená, očakávania verejnosti sa rozchádzajú s očakávaniami šotoušov v tom, čo je vnímané ako historické a z reakcií ľudí-nešotoušov to bolo poznať.
Reakcia na: Solider #54:
Technická poznámka: Tyristory nebzučia.
Ja musím osobne povedať, že ani tento rok to nebolo až také zlé. Áno, namiesto SU15 mohli radšej vypraviť napr. TAM BUS, ale napr. 15Tr je pre veľa ľudí (a najmä deti) minimálne retro, pretože nie každý ňou jazdí na nočákoch. Čo sa podľa mňa podarilo je trasa trolejbusu, ktorá bola omnoho lepšia ako počas minulého leta. Aj v lete (ak sa počíta s premávkou H) by mohli trolejbusy jazdiť po trase Búdková - Hodžovo nám. - Záhradnícka a potom po dnešnej trase na Jelačičovu. Autobus mal tiež celkom dobrú trasu, keďže obslúžil aj ZOO. To by sa tiež mohlo zachovať aj v lete.
Reakcia na: Solider #54:
Povedzme si však to, že napriek pohľadu nadšencov a pod. sa urobila minimálne radosť deťom, ktoré ešte nie sú tak zainteresované do súvislostí a diania a minimálne keď som išiel okolo bolo zjavné, že sa deti tešia a tie autobusy či električky boli naozaj naplnené. V tomto smere bola pravdepodobne úloha splnená, no treba skutočne priznať to, že miera a "historickosť" vozidiel bola v tomto prípade trochu nižšia (bavíme sa o autobusoch). V prípade električiek by som vytkol jedine kapacitu, ktorá bola, žiaľ, nedostatočná. Myslím si, že to bola ale aj dobrá spätná väzba pre DPB a o rok sa tomu možno prispôsobia. Čo sa týka záložných vozidiel, tak sa obávam, že zo strany historičákov by už ani vlastne nebolo čo.
Reakcia na: Andy #49:
Vydávať ošumelý Solaris za historický autobus je pre bežného človeka nepochopiteľné, rovnako ako ťažko uveriteľné je vydávať premávkový voz za historické vozidlo ako v prípade 15 TrM. Ono to musí mať aj nejaký časový odstup, aby to bolo verejnosťou vnímané ako staré alebo nostalgické. Veď si urobme paralelu napríklad so železnicou - koľko ľudí by prišlo na Rendez, ak by tam vystavovali Peršingy s bzučiacimi tyristormi? Ľudia sa chcú pozerať predovšetkým na paru, majestátne hlučné a čmudiace stroje, či sadnúť si vo vozni so zatuchnutou arómou na nepohodlnú drevenú lavicu, s konduktormi odetými v dobových rovnošatách s dierkovačmi lístkov, jednoducho sa trochu pomyselne vrátiť do toho strateného sveta.

Ak nemáme dostatok pojazdných skutočne historických autobusov, vrátane pojazdnej historickej zálohy, tak to nehrajme na historickú linku, nech sa urobí bezplatná kyvadlová linka s modernými autobusmi, nie je to vôbec hanba. Skôr potom navonok zle vyzerá, že vodíme ľudí na historické autobusy a príde tam ZV 2563, chvályhodné, ale tak by to predsa nemalo byť.
Reakcia na: Andrej #47:
Myslím, že by bolo vhodné, keby DPB "vymyslel" nejakú príspevkovú organizáciu, kde by sme vedeli poslať 2% z daní, určite by sa niečo vyzbieralo na podporu historičákov
Reakcia na: 3pa3ck3 #48:
Turistami navštevované miesta v Bratislave sú v rámci pešej dostupnosti, netreba kopírovať každú vec od Prahy, keď miestne reálie sú úplne iné. Ani to, že máš taký ístý klavír ako pianista ešte neznamená, že z neho budú hrať rovnaké tóny.
Reakcia na: VladoPal86 #50:
Čo sa týka nasadenia tyristorových T3, tam je zas problém že väčšina z nich už boli prelakované do unifiku, takže ani z vonkajšieho pohľadu nevyzerajú historicky. Maximálne by mohli použiť 7733 a 7837, prípadne 7835 ak by jej tú odpornú reklamu konečne strhli.

Nemyslím si že je to najhorší nápad, určite by polomáčaná T3 potešila oveľa viac než keby bolo pristavené ZV vo forme Škodovky. A ja už 10 rokov dúfam že 7837 prežije dodávky nových električiek 😅
Reakcia na: mirec240 #46:
Treba sa v tomto pripade zamysliet aj nad tym, co nas moze cakat v lete, kedze firma ma zjavne problemy so stavom historickeho vozoveho parku a sami ponukaju len to, co maju k dispozicii. Sotousi vcera rozpravali v trolejbuse, ze vela vozov z autobusov ma prepadnutu STK a rovnako ani elektricky nemaju urobene papiere ci co, nevyznam sa im do toho, ale tak chapem ze ked to neve prejst STK, tak to jazdit nemoze....kazdopadne, niekolko rokov som chodil do roboty na polskych sporakoch a vcera ked som to videl, tak som si zaspominal na casy, ked prisli do Bratislavy, vobec som nepocitoval nejake historicke ci nostalgicke pocity....uvidime, kazdopadne tie elektricky zlyhali pekne, uz keby tam zapriahli aspon prevadzkove tyristorove T3ky to bude historicke pre decka, natlacit sa do jedneho drevenaku nie je ani bezpecne, ani pohodlne...ale tak co, vieme ako to je vsetci, netreba sa nad tym pohorsovat, budme radi aspon za to co je, ked neprsi, aspon kvapka...prjaem vam vsetkym peknu nedelu este.
V princípe nevidím nič zlé na nasadení nízkopodlažného Solarisu ako historického vozidla, ale malo by to byť nabudúce nejak výrazne označené, aby bežný človek, ktorý si deťmi ide užiť "jazdu starým autobusom", potom nebol sklamaný. Ako šotouš som sa jedno kolo odviezol, ale podľa reakcii bežných ľudí si dovolím tvrdiť, že nasadiť ho na takúto akciu ako historické vozidlo bez špeciálneho označenia nie je príliš rozumný nápad.
Reakcia na: mirec240 #46:
Možno by sa chcelo zamyslieť nad retrošotolinkou typu pražskej 23, kde by jazdili takéto nedávno vyradené vozidlá, avšak súčasne by slúžila ako podpora kapacity na dopravu medzi turistami navštevovanými miestami
Reakcia na: Jak44 #44:
Ak podnik nemá priestory na takéto zakonzervovanie, existuje ďalšia možnosť: poprosiť verejnosť o pomoc.

Už 100 krát som tu písal že by som bol rád prispieť na opravu HV, alebo prípravu nejakého miesta kde môžu byť zakonzervované pod strechou, a určite nie som jediný. Keď to raz dokázali pri oprave Sanosa, tak prečo nie teraz?

Toto je totiž problém, ktorý sa bude len zhoršovať čím dlhšie budú čakať. Koľko vozov by bolo zachránených pred zhnitím keby pred 10 rokmi mali nejakú halu? Pred 20 rokmi?