Ako cestovať do Nemocnice Bory linkami MHD?

Zastávka MHD priamo pred novou Nemocnicou Bory zatiaľ obsluhovaná nebude. Kde musia jej návštevníci vystúpiť?

Na prelome marca a apríla tohto roku začne fungovať nová nemocnica v lokalite Bory. Podľa zatiaľ dostupných informácií k termínu spustenia ambulantnej časti novej nemocnice nepríde v tejto lokalite k zmene organizácie liniek MHD a teda novovybudovaná autobusová zastávka priamo pred budovou nemocnice zatiaľ nebude obsluhovaná. Pri cestovaní MHD k Nemocnici Bory budú môcť jej návštevníci využiť najbližšiu obsluhovanú zastávku OC Bory, prípadne Hany Ponickej.

Pri ceste do Nemocnice Bory z Autobusovej stanice, Račianskeho mýta, spod Hlavnej stanice, Patrónky a Devínskej Novej Vsi odporúčame cestovať linkou 21, ktorá obsluhuje zastávku OC Bory. Z tejto zastávky je budova nemocnice dostupná chôdzou (cca 8 minút) okolo nákupného centra Bory Mall.

Pri ceste do Nemocnice Bory z Dúbravky odporúčame použiť linku 36 alebo linku 123, na ktoré sa dá prestúpiť z električky linky 4 na zastávke Podvornice alebo Pri kríži. Uvedené linky taktiež obsluhujú zastávku OC Bory. Pri cestovaní linkou 123 z Dúbravky je možné vystúpiť už na zastávke Hany Ponickej, z ktorej je budova nemocnice dostupná asi 6-minútovou chôdzou.

Pri ceste do Nemocnice Bory z Lamača odporúčame použiť linku 123 a vystúpiť na zastávke OC Bory a pri ceste zo Záhorskej Bystrice linku 36, ktorá taktiež obsluhuje zastávku OC Bory.

Z Petržalky je možné cestovať do Nemocnice Bory s prestupom z liniek 83 84 192 na Patrónke na linku 21 v smere Devínska Nová Ves. V určitých časoch je medzi Petržalkou a zastávkou OC Bory možné cestovať aj priamou linkou 92.

Z centra mesta a ďalších mestských častí je možné využiť buď prestup na linku 21 (na zastávkach Autobusová stanica, Krížna, Račianske mýto, Pod stanicou, Patrónka), alebo cestovať električkou linky 4 do Dúbravky s prestupom na linky 36 123 na zastávke Podvornice.

Konkrétne spojenie odporúčame naplánovať si prostredníctvom Plánovača cesty.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #80:
" predpokladali že v DPB a na magoriáte nie sú načisto pometení "

Bola to reakcia na toto.
Reakcia na: Urbanway 2423 #80:
Môžeš to zohľadniť pri najbližších komunálnych voľbách v roku 2026.
Inak, okrem dennej obsluhy by mala mať nemocnica (a Bory) aj nočnú obsluhu MHD, pretože tam v nemocnici má byť aj urgentný príjem. Na začiatok by sa tam mohla odkloniť N21, na ktorú by sa musel pridať 1 voz (vozy by sa mohli po jednom kole striedať na N70 a na N31 by jazdil 1 voz).
Reakcia na: N/A #78:
Veď práve o to ide, že mesto si MHD na obsluhu nemocnice neobjednalo, aj keď vedelo, kedy má byť otvorená nemocnica.
Reakcia na: Solider #73:
Aha, čiže keby sa teraz na pol roka odstavili Kramáre od veškerej obsluhy, tak to je v poriadku, lebo to nie je na furt?
Reakcia na: 810zssk #76:
Linka je pripravená. Stačí si ju objednať.
Reakcia na: Solider #69:
Ja som tu už písal, že by tam mohla zachádzať jedna vetva L21. Tá kratšia.
Penta to má ako koncovú nemocnicu pre celé SK. Nejde o žiaden lokálny špitál..
Kapacita voľná v L21 je habadej. Vždy sa tam ide voči hlavnému prúdu.
Išlo by o najekonomickejšie riešenie, ktorým prepojíš stanice s Bormi.
Reakcia na: Solider #73:
Vzniklo to tam kde niektorí ľudia naivne predpokladali že v DPB a na magoriáte nie sú načisto pometení a nezačnú nad obsluhou nemocnice uvažovať 3 mesiace po jej otvorení.
Reakcia na: Ike #71:
Verejný záujem je taký tekutý pojem, že je úplne zbytočné sa doťahovať o tom, čo ním je a čo už nie je. Ak tam bude premávať linka 123, tak bude zabezpečená dopravná obsluha územia, pritom zastávka OC Bory je v pešej dostupnosti. Preto som uviedol príklad s Nemocnicou Antolská, kde je v pešej dostupnosti zastávka Ľubovnianska, hoci k vchodu do nemocnice je to ešte pol kilometra.

Ďalšia vec je, že to nie je poliklinika, je to koncová nemocnica a sú tam nemocničné ambulancie, čiže tam nebudú chodiť babky ráno na 7 na odber, je tam úplne iný typ vyšetrení a zákrokov, čiže tam nie je dôvod, aby tam premával autobus každých 5 minút.
Ja sa nejako neviem stotožniť s názorom, že L21 je tá pravá na obsluhu Borov aj za cenu, že sa tým predĺži cestovanie obyvateľom Devínskej.

L21 nezachádza na Kramáre a nie je to ani požadované, lebo tamojšia nemocnica je dostatočne obslúžená inými linkami MHD.

Podobne ani L93 alebo L95 nezachádza na Antolskú a je nutný prestup na L98/L99 - kompromis medzi pohodlím a dostupnými finančnými zdrojmi.

Nemocnica Bory by mala byť obslúžená MHD tak, aby do nej jej zákazníci mali pohodlný, bezpečný a frekventovaný prístup verejnou dopravou. Za mňa by lokálkny vymeták z OC Bory v intervale 7,5m počas bežnej pracovnej doby ambulancií a 15m v ostatnom čase túto definíciu spĺňal. Navyše bude po dobudovaní vlakovej zastávky slúžiť aj niektorým cestujúcim zo Záhoria.

Na zvládnutie ranného náporu zamestnancov a pacientov by mohli slúžiť účelové zachádzky niektorých spojov L21 smerom z centra do Devínskej.
Reakcia na: si #70:
A kde teda vzniklo to, že tam nič nepremávať nebude? Pretože bolo verejne komunikované, že tam bude doprava zavedená, ale neskôr.
Reakcia na: Ike #71:
Vieš čo sa myslí pod pojmom právo na zdravotnú starostlivosť?

To, že niekoho neotočia pred dverami nemocnice, lebo X, Y, Z aj keď nesplnil napr. úhradu zdravotných odvodov alebo je to právoplatne odsúdený vrah.

Nie to, že ku nemocnici musí viesť linka MHD...odporúčam zainvestovať do kníh s komentármi k ústavným článkom.
Reakcia na: Solider #69:
Doprava vo verejnom záujme nejazdí tam kde je dopyt ale tam kde sú inštitúcie poskytujúce základné ústavné práva, napríklad právo na zdravotnú starostlivosť a právo na prácu.

A keďže najnovšia a nie najmenšia nemocnica poskytuje ako zdravotnú starostlivosť tak aj pracovné miesta, dalo by sa predpokladať, že spĺňa predpoklad na vedenie MHD.

Ústavný výklad verejného záujmu tu viacero zosmiešňujú, nikto však nevzniesol voči nemu relevantné námietky a neposkytol alternatívny výklad.
Reakcia na: Solider #69:
pokial tam nic premavat nebude, tak ten dopyt tam ani nikdy nebude, pretoze vacsina sa zariadi nejak inak (napriklad pouzije auto 😃 ), pokial tam tu linku (21) presmerujes, tak vzhladom na okolie sa tam ten dopyt v priebehu 1-2 rokov pravdepodobne vytvori...
Reakcia na: Urbanway 2423 #68:
A je tam taký dopyt, aby tam premával kĺbový autobus každých 6 minút? A kvôli tomu vymietol všetky kruháče a predlžoval jazdnú dobu do DNV?
Reakcia na: Solider #67:
Otázkou je skôr, prečo by tam nemohla 21 zachádzať, keďže v okolí zastávky OC Bory dnes skoro nič nie je (k OC sa dá ľahko dostať aj zo zastávky pred nemocnicou), na rozdiel od zastávky pred nemocnicou, kde je nemocnica, OC a sídlisko. Ďalšia vec je, ako zabezpečiť prestup (ideálne na hrane) z 21 na linku k nemocnici, pretože pokiaľ tá lokálna linka nepôjde po trase Dúbravka - Nemocnica Bory - DNV/VW, tak napr. 21 a 123 nebudú mať spoločnú zastávku, kde by sa dalo medzi nimi prestúpiť, čo je celkom problém.
Reakcia na: david11 #66:
Veď pri vchode do Nemocnice Bory je tiež autobusová zastávka, kam bude zachádzať 123 alebo iná lokálna linka. Prečo by tam mala zachádzať 21?
Reakcia na: Solider #63:
Nie je náhodou pti vchode zastávka Nemocnica Antolská?
Reakcia na: Solider #63:
K Nemocnici Bory je to v závislosti od nástupišťa na OC Bory o 100-200 ďalej ako k Antolskej z Ľubovnianskej, a aj tak tam zatiaľ nič nejazdí.
Úprava CP sa plánuje v priebehu leta 2023. V ramci plošnej zmeny bude udajne zabezpecena aj obsluha nemocnice. Info z Vallovho FB