Zrušenie predajne DPB v Novej radnici (od 29.12.2022)

Po zrušení multifunkčných automatov DPB zruší aj jedno zo svojich predajných miest.

Dopravný podnik Bratislava zruší od 29. decembra 2022 svoje predajné miesto cestovných lístkov v budove Novej radnice na Primaciálnom námestí. Išlo o najmladšiu predajňu DPB, ktorá bola v prevádzke od septembra 2020.

Ako náhradu môžu cestujúci využiť najbližšiu predajňu DPB v podchode na Hodžovom námestí, alebo v prípade potreby zakúpenia električenky, či dobitia kreditu na existujúcu čipovú kartu DPB môžu využiť aj najbližšiu poštu na Námestí SNP. Dopravný podnik odporúča cestujúcim aj elektronické formy nákupu cestovných lístkov.

Zrušenie predajného miesta DPB je cielené so záujmom priblíženia sa k zákazníkovi a ním preferovaným predajným kanálom na kúpu cestovného lístka a v neposlednom rade ekonomické hľadisko," uviedol DPB na svojej stránke.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #45:
ZSSK je čistá schizofrénia.

Cestujúcich tlačia do používania aplikácie Ideme vlakom a samotný GR ZSSK povie, že aplikácia má kritické bug-y.

https://youtu.be/h6bXhR3d_30?t=1423
Reakcia na: Ike #36:
Poznám kopu vcelku rozhľadených ľudí, ktorí sú krátko po 60ke, a prácu so smartfónmi a nákupy cez internet zvládajú len s problémami. To, že dôchodca vie niečo vybaviť online, nepovažujem za bežný štandard.
Reakcia na: 810zssk #45:
Tak asi v tom BID som sa viac krát pokúšal si ho kúpiť.
Reakcia na: david1 #44:
Na Hlavnej stanici už dávno nie sú. Sú tam len BID automaty.

ZSSK občas blúzni o zavedení automatov, ale ani po rokoch nikto výsledok nevidel. Namiesto toho bez náhrady rušia predaj lístkov a cestujúci nech si poradí ako chce. Prístup hodný firmy ktorá existuje primárne kvôli zadarmistom a platiaci cestujúci je len občasná anomália.
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Určite hej no na Hlavnej st. ich máme no väčšinu času sú nefunkčné.
Reakcia na: lostrail #42:
Tých by sa to týkať nemalo.
Reakcia na: N/A #41:
Pri listkoch na MHD je to pravdaze showstopper.
Reakcia na: lostrail #38:
Aj ZSSK pomaly likviduje predajne a preto od 1.1.2023 zaviedla poplatok 50 centov za vydanie CL v pokladnici/vo vlaku (bezplatná preprava sa premenovala na 100% zľava z cestovného).
Reakcia na: david1 #39:
Nebolo by tam (ale aj do iných staníc) potom dobré zaviesť po vzore ÖBB automaty, ktoré by vydávali základné lístky ZSSK (ktoré sú častokrát lacnejšie ako lístky IDS BK) a tým by odľahčili pokladne, v ktorých by sa vydávali iba zložitejšie lístky? Dalo by sa tým čo-to ušetriť na personáli (menej pokladní, v menších staniciach by bola pokladňa zrušená) a tiež by to zrýchlilo nákup CL.
Reakcia na: 810zssk #31:
Na Vinohradoch funguje jediná pokladňa , ktorú keď odstavím kúpou medzinárodného lístka z miestenkou hrozí dosť ľudom cesta vlakom bez lístka. A to tam prídem s číslami vlakov , ktorými chcem ísť..
Vinohrady nestíhajú v špičke obsluhovať ani svojich cestujúcich poriadne..
Reakcia na: 810zssk #31:
Neviem, komu ten priestor patri, ale pokial viem, tak za energie sa plati vzdy, resp. vzdy, ked je to vyuzivane a niekto tam kuri a svieti. Kto to potom uctovne plati, je asi jedno. Ak to teda aj patri magoriatu, odpadava akurat ten najom.

Prave tie dve predajne, co spominas, davaju asi najvacsi zmysel, aj ked uz podstatne mensi zmysel maju ich otvaracie hodiny. Jasne, ze by "otocili" daleko viac klientov, keby sa zamerali na exponovane casy odjazdov a prijazdov vlakov, resp. velke presuny ludi okolo vikendov a sviatkov. Chvilu by trvalo, kym by si ludia privykli a chcelo by to aj nejaku osvetu, ale som si isty, ze aj medzi studentami, ci mladymi ludmi by sa nasli taki, co by si pocas prestupu odskocili vybavit veci.

S tym, ze by ZSSK predajne mohli zvladnut aj predaj listkov (hlavne predplatenych) na MHD, suhlasim, nakoniec by v najhorsom pripade nemuselo byt administrativne nerealizovatelne posadit tam jedneho, pripadne viacerych predavacov od DPB, s ich vlastnymi stanicami, ak by aj ZSSK nezvladla "integrovany" predaj. Opat mozem pouzit to iste, co ty, a sice, ze uctovne bude niekto niekomu nieco platit za prenajom, ale nakoniec to aj tak vsetko zaplati stat, teda my.
Reakcia na: Ike #36:
ja osobne sice dochodca nie som, ale stale (aj s ostatnymi clenmi rodiny) pouzivam "normalny" klasicky tlacitkovy telefon.... ten moj ma sice uz vyse 10 rokov (co zas z hladiska ochrany prirody je urcite lepsie ako novy model kazdeho pol roka), ale kedze stale vydrzi na (povodnej) baterke pri normalnom pouzivani 8-10 dni, je relativne maly, lahky a prezije aj ked ho nahodou smarim o zem (no teda rozleti sa na 3 casti - baterku, jej kryt a zvysok a nie je to problem nasledne zoskladat zas nazad do funkcneho celku) tak nevidim dovod ho menit.... skrabkat hladkaciu dosticku kvoli nejakym aplikaciam mi ku stastiu nechyba....
Reakcia na: richardhudec #33:
Ja nerozumiem tomu robeniu strašiaka z dôchodcov. Ak by sme sa bavili o dôchodcoch v roku 2000 tak prosím. Ale napr. v mojom prípade sú dôchodcovia moji rodičia, ktorí ma učili pracovať s počítačom. Dnes majú dôchodcovia smartfóny a považujú ich za bežnú súčasť života. Stačí sa pozrieť na FB.
Reakcia na: 810zssk #31:
hlavnu stanicu posudit neviem, ale ten gastanovy hajik, kazdy koho poznam ide radsej do predajne dpb ako by mal riesit vydajne okienko zeleznic....
Reakcia na: 810zssk #32:
Prvú polku problému s predajňami by vyriešilo, keby BID aspoň na dohodu zamestnala aspoň niekoho normálneho z Brna na pár mesiacov a dokázali by sme kupovať lístky ako v Brne.

Druhú polku problému by vyriešila lepšia marketingová kampaň na kúpu električeniek online. Dávno som takéto niečo nepostrehol a kľudne by mohli byť nejaké prehľadné letáky k tomu aj na predajniach vyvesené - nečakaj a nehľadaj otváracie hodiny, za 30 sekúnd vybav kdekoľvek z mobilu. Prípadne keby sa hromadne propagovala možnosť kúpy električenky v IDSBK apke bez kadejakých kariet (aj keď tam to odo mňa chcelo nejaké debilné overovanie, na ktoré som čakal 24 hodín pri prvej registrácií kvôli možnosti kúpy PCL, čo by sa zišlo odstrániť, alebo zautomatizovať).

No a teda dajme ľuďom možnosť kúpy akéhokoľvek lístka vo vozidle a môžeme zlikvidovať väčšinu automatov a povedzme im, ako to najlepšie pre nich samých vyriešia s električenkou a predajne zostanú prázdne a môžu sa následne pozatvárať.

Neviem, či dôchodcovia na bezplatnú dopravy stále musia nejaké zbytočné čáry-máry robiť s električenkou, ale teda toto by sa zišlo tiež zjednodušiť a poriadne im to vysvetliť, kľudne aj počas 1 roka kedy by chodili na predajne by sa im povedalo, že stačí urobiť túto jednoduchú vec a už sem nikdy nemusíte prísť (len teda neviem či stačí urobiť jednu vec a či je jednoduchá, skôr tipujem že BID to vymyslela dosť zložito, aby to náhodou cestujúci nezneužili a necestovali s radosťou.
Reakcia na: S499.1023 #30:
Však od toho nie sme ďaleko, dokonca ZSSK ponúka širší sortiment lístkov IDS BK ako DPB.

Chýba doriešiť len dve veci:
a) Aby ZSSK začala vydávať BČK na počkanie a bez nutnosti priniesť si vlastnú fotku. Vyžadovalo by to nejaké vybavenie navyše, ale dlhodobo by to bolo lacnejšie ako živiť predajne DPB (a tam kde by sa predajne DPB rušili by bolo možné odpredať HW DPB za zostatkovú cenu). Na druhej strane, ZSSK sa dlhodobo snaží BČK zbavovať (čo kvitujem), takže je otázka či by sa im do tohto chcelo.
b) Zrušiť nezmyselný model IDS BK kde si každý dopravca vydáva vlastné karty a dokáže s nimi pracovať len on sám. Nahradiť to jednotnou BID kartou nad ktorou bude operácie môcť robiť každý dopravca. Toto malo v normálnom svete existovať od spustenia IDS BK, stále sa ale nezdá že by sa nad tým u nás čo i len uvažovalo. Bolo by to pritom miliónkrát lepšie pre zákazníkov a lacnejšie pre objednávateľov.

Najväčšia sranda je dnes vydávanie duplikátu PCL. Najprv si musíš dať zablokovať pôvodnú kartu a dať vydať novú u dopravcu čo kartu vydal. Potom si musíš dať vystaviť duplikát PCL na tú kartu u dopravcu čo ten PCL predal. Ak vydavateľ karty a predajca PCL nie je ten istý dopravca, znamená to návštevu dvoch predajných miest + lajstro od prvého dopravcu pre druhého dopravcu. Jak u debilov.
Reakcia na: lostrail #28:
Ak sa nemýlim, ide o priestor magistrátu, kde väčšina prepážok sú magistrátne záležitosti ktoré tam zostávajú. Neušetrí sa teda okrem personálu (a manažmentu hotovosti + lístkov) prakticky nič, aj keď sa to možno preleje z jedného vrecka do druhého. Účtovne to bude magistrát stáť viac, DPB menej, ale to je jedno, lebo na konci dňa to všetko aj tak platí mesto.

Predajne Hlavná stanica a Gaštanový hájik sú podľa mňa pomerne zbytočné, keďže väčšinu agendy vybavíš aj v predajniach ZSSK na tom istom mieste. Problém je len agenda kariet, t.j. výdaj nových kariet a predlžovanie zľavy. Toto žiaľ ZSSK rieši len v obmedzenom rozsahu, ale radšej by som to riešil tým že sa zlepší obsluha na ich predajných miestach než živením duplicitných predajní.
Reakcia na: gejza #29:
Možno by stačilo, keby tá predajňa ZSSK riešila full service IDS BK. A totálne sci-fi by bolo, keby podobný servis ponúkala mekka modrogumnosti na Klemensovej.
Reakcia na: lostrail #28:
len jedna pripomienka - na Trnavskom je v podchode predajňa ZSSK, tak by možno stálo za úvahu urobiť z toho "predajňu" IDS BSK 🤔 🤔
Reakcia na: 810zssk #12:
Usetri na personale, energiach a prenajme. Nikto tam nebude sediet pri 10 stupnoch a bez osvetlenia (vypisujuc paragony, vsakze...). Ibaze by ten priestor mali k dispozicii zadarmo, co sice pochybujem, ale zas v tejto republike nic nie je nemozne.

K tej reforme...
Predajne miesta ma zmysel umiestnovat v prestupnych uzloch, v pesej dostupnosti 2-3 minuty od vacsiny nastupist. Napr. taky podchod na Trnavskom myte (pokial viem, nic take tam nie je), niekde medzi zastavkami Zochova a Kapucinska, na Mlynskych Nivach, v blizkosti Zaluh (napr. v podchode a nie v akejsi budove, kde treba 10 minut slapat a potom sa vracat naspat), na Patronke, na rohu Nam. SNP a Kamenneho namestia, na Kollarku, pri Blumentali (v parciku napriklad), na buducich TIOPoch a podobne. Zo sucasnych umiestneni vnimam pozitivne akurat hlavnu stanicu, Most SNP a Gastanovy hajik (len tam umoznit predaj aj napr. v nedelu vecer, ked su presuny studentov na internaty, to sa tyka aj hlavnej stanice, predlzit otvaraciu dobu pocas piatkov a nediel aspon do 21:00, resp. operativne sa prisposobit, ak je v piatok napr. sviatok, presunut tieto mimoriadne hodiny na stvrtok, podobne napr. na velkonocny pondelok a ine podobne dni). Este kvitujem napr. podchod na Hodzovom, aj ked prave toto miesto je dost hlupe na prestupovanie (dlhe pesie presuny). Radsej si vyberam medzi Zochovou / Kapucinskou a Kollarkom podla toho, ci prestupujem na autobus alebo trolejbus. Hodzovo je fajn tak na leto, ked idete von do mesta daco popit a popri tom nasat atmosferu, nie na kazdodenne dochadzanie, ci operativne presuny.

Ale Primacialne namestie zatial stale vyhrava top v hluposti lokality, kedze tam v ziadnej rozumnej dostupnosti MHD nie je. Najblizsie je Nam. SNP, ale z hladiska prirodzenych tras presunov ludi je to uplne odveci.
Takze ano, reforma urcite a ak ma niekde sediet zivy clovek s ucelom predaja listkov, resp. hlavne vybavenia si casovych predplatenych listkov, nech je to na frekventovanom mieste a nie v oddychovej pesej zone mimo MHD.
Hlavne tie online veci by dost pomohli zredukovat pocet priehradok v takych predajniach, cize aj to je urcite cesta. A este keby sa platba platobnou kartou vo vozidlach rozsirila nasledovne:
- Zjednotili by sa CL, ktore je mozne zakupit v stacionarnych automatoch, s tym divnym listkom, ktory clovek ma po zaplateni kartou, napr. moznostou vyberu listka na dotykovom displeji vo vozidle (jeden "klik" navyse).
- Zabezpecit, aby platbu kartou umoznovali VSETKY "oznacovace" vo vozidle, lebo ked pride trebars tetris, aby clovek nebol obmedzeny nutnostou nastupit do prveho voza prvymi dverami zaroven dufajuc, ze ten jediny strojcek, ktory toto ma, nebude pokazeny. Obzvlast blbe je, ze prave tuto ficuru maju az tie najnovsie, ktore su aj v novych elektrickach po jednom, max. dvoch (a preco bol problem toto doprogramovat do tych, ktore prisli s nimi, resp. doplnit tam ten bezdrotovy terminal, kedze po hardverovej stranke uz nejde o uplny fail). Je take mile vediet, co vsetko je mozne v BA MHD a potom nastupit do nejakej T6A5, kde v druhom voze dva z troch (starych cervenych alebo oranzovych) oznacovacov maju vysvieteny cely displej a zobrazene tie bocne LED pasy, t. j. oznamuju cestujucemu: "oznac si, kde mozes". Spolu s celkovym dojmom z interieru je ta kulturna priepast neuveritelna. Casostroj do roku 2000.
Reakcia na: 810zssk #26:
Také otváracie hodiny sú pravdepodobnejšie. Podobne zostali aj niektoré pošty po obmedzeniach z minulých rokov.
Reakcia na: shaggy #25:
Vyzerá to že je do šiestej. Som si pomerne istý že keď som to pred pár dňami pozeral, tak bola niektoré dni do druhej a niektoré dlhšie.
Reakcia na: Spajdy #24:
Pobočku v Petržalke sme využívali napríklad my, Petržalčania. Aj keď to, že ešte funguje a je do 14:00, som netušil. Ale to bude tým, že všetko je online a posledné dva roky prakticky nevyužívam MHD, keďže v aute si nepripadám ako nechcený klient, ktorý len obťažuje.
Reakcia na: Ike #21:
Gaštanovým hájik mi prišiel vždy začiatkom školského roka vyťažený a keď som ešte nefungoval online, tak som chodil primárne tam, lebo to bolo na logickom mieste, cestou. Chodieval som z Rače a nikdy som tam nebol dáko sám. A na stn. Vinohrady je síce predajné okienko, ale lístky som tam prestal kupovať dávno pred tým, ako som prešiel na elektronickú električenku. Väčšinou tam funguje jedno a aj to je pomalé a ak by som chcel informácie o niečom, tak mám isté pochybnosti, či ich dostanem.

Na hlavnej stanici ale tú prevádzku celkom nechápem, to mi príde kúsok zbytočné, ako sa tu už písalo.

Ale ani neviem, že v Petržalke dáka taká pobočka je, a ak má otváracie doby len do 14tej tak som si nie istý, pre koho je určená.
Reakcia na: N/A #22:
Nie, nejdú. Odmena za rozúčtovanie je stanovená fixne, neodvíja sa od počtu lístkov, ani výšky tržby ktorú dopravca mal. Navyše je príjmom BID (keďže rozúčtovanie robí BID), takže to aj tak vôbec s témou nesúvisí. Pre DPB je odmena za rozúčtovanie nákladom, nie príjmom.

Na to že si sa tu už trikrát oháňal deľbou tržieb ju máš naštudovanú dosť slabo.
Reakcia na: Ike #20:
Provízia z predaja a odmena rozúčtovateľa.

Čiže z každého lístka idú 2 položky.
Reakcia na: 810zssk #16:
Stratovosť je vo verejnej doprave ok. Je to ekonomicky oprávnený náklad v rámci plnenia rámcovej zmluvy o službách a mesto sa zaviazalo, že to bude DPB refundovať s primeraným ziskom. Rozumiem aj tomu, že mesto môže DPB z pozície jediného akcionára nariadiť hospodárnejšie správanie. Ale očakával by som, že teda sa predajné miesta zredukujú na minimum a budú fungovať v rozumnom čase, pokojne aj poobede, ale tak, aby sa maximalizoval prenájom, ktorý je predpokladám viazaný na čas paušálne (teda aby sa čo najmenej platilo za čas, kedy je prevádzka zatvorená, ale zároveň aby boli minimalizovali osobné náklady).

Mierne nesúhlasím s tým, že musia byť v dôležitých uzloch. Ja by som sa možno pozrel na to, čo by verejnosť povedala na predajniach v shoppingoch (aka OCs).

Za mňa sú najväčší luxus tá Petržalka a potom HLST. Na zváženie je aj ten Gaštanový hájik, aj keď je to majetok DPB.
Reakcia na: N/A #17:
To máš jedno, ako sa delia tržby. Podstatná je tá provízia, všetko ostatné ide do systému, kde sa to premelie, preperie a rozdelí, ale to by sa rozdelilo aj keby tam bol automat, alebo nič.
Reakcia na: N/A #17:
Reaguješ na niečo čo som nenapísal. A ako som spomínal, deľbu tržieb mám dávno prečítanú. S výnimkou provízie je úplne jedno ktorý dopravca lístok vydal a teda ak by tie lístky na stanici namiesto DPB predávala ZSSK, DPB príde len o tú províziu.
Reakcia na: N/A #17:
Kde píše, že si delia tržby rovnakým dielom?
Reakcia na: 810zssk #16:
Rovnakým dielom si delia tržby? Ťažká úvaha.

Odporúčam si tvoriť Štandardy finančných tokov IDS BK a časť DELENIE TRŽIEB MEDZI DOPRAVCOV V IDS BK.

Dosť veľa strán rieši delenie tržieb. Koeficienty, adresné, neadresné, zónové, kombinované, atď.

Reakcia na: N/A #15:
Tržbou predajne je pre tieto účely výlučne provízia z predaja cestovných lístkov. Zvyšok ceny lístkov by sa totiž vybral aj keby bol lístok namiesto predajne DPB vydaný v predajni ZSSK.

Spôsob deľby tržieb medzi dopravcami IDS BK mi je známy. Mimo tej provízie, ku ktorej som sa už vyjadril, sa tržba delí úplne rovnako bez ohľadu na to ktorý dopravca lístok predal.

V praxi to teda znamená že jediné čo DPB zarába na existencií predajne Hlavná stanica je provízia z predaja lístkov, mínus náklady na prevádzku predajne a - to je dôležité - výrobu (tlač) lístkov + realizáciu platieb. Nevylučujem že to môže byť v pluse, ale opäť sa pýtam či je to tak?

Ad stratovejšie predajne - prevádzka predajných miest je súčasťou služieb ktoré DPB poskytuje. Rovnako ako máme linky ktoré sú menej vyťažené, má zmysel prevádzkovať aj predajne ktoré budú menej vyťažené. Ideálne by to malo byť geograficky rozhodené pomerne rovnomerne, vždy v hlavných uzloch pre jednotlivé časti mesta, a ako som už písal, považujem za vhodnejšie mať menej predajní s lepšími otváracími hodinami než opačne (načo je komu predajňa v Petržalke do 14:00 je mimo môjho chápania).

Za najväčšiu neefektivitu však považujem prevádzku predajní tam kde už predaj zabezpečuje iný dopravca IDS BK.
Reakcia na: 810zssk #14:
Ak hlavná stanica generuje tržby, ktoré pokryjú náklady prípadne vygenerujú nejaký minimálny zisk, tak nech ostane. Ale zobrať peniaze a presunúť ich inde do stratovej predajne? V ťažkých časoch tie peniaze treba niekam kde sa lepšie využijú.

Odúčtovanie znamená presun tržieb podľa presne daných podmienok medzi IDS BK členmi. A ver, že je to hotová veda (otázne či len u nás alebo aj vo svete).
Reakcia na: N/A #13:
No hej, ak predajňa na hlavnej stanici *len na provízií z predaja* robí toľko že to pokryje náklady na jej prevádzku, tak prosím, potom nech kľudne zostane a financujú sa z nej stratovejšie predajne. Ale je to tak?

Neviem v čom by bol predaj u ZSSK doplnkový, sú to predsa lístky aj na ich vlaky, v ponuke je celý sortiment lístkov a za bežné ceny. Problém sú len tie karty (a možno bonusové zľavy? Nie som si istý.)

(Nie je mi zrejmé čo rozumieš pod odúčtovaním tržieb, takže k tomu sa vyjadriť neviem.)
Reakcia na: 810zssk #12:
A odúčtovanie tržieb a provízia z predaja?

Ak si dokáže predajňa zarobiť a je primárne určená pre cestujúcich MHD, tak jej existencia je v poriadku. Pre ZSSK je to len doplnkový predaj.
Reakcia na: lostrail #9:
No zrovna tu tá finančná úspora veľká nebude, keďže mesto bude priestor ďalej prevádzkovať, ušetrí sa doslova len na personále.

Predajné miesta by celkovo potrebovali reformu. Umožniť viac riešiť veci online, zredukovať počet predajných miest ale zlepšiť ich otváracie hodiny, a šetriť najmä na rušení predajní tam kde existujú duplicitné predajné miesta iného dopravcu IDS BK. Napríklad predajňa na Hlavnej stanici je pomerne zbytočná, keď skoro všetku agendu vybavuje aj ZSSK. Jediné v čom má tá predajňa zmysel je výdaj BČK na počkanie + s EP, čo ZSSK nedokáže (ale mohla by).
Reakcia na: lostrail #8:
Do Dúbravky!
Pod Novym mostom je predajna este stale zavreta? Ci ju uz definitivne zrusili?
Mimochodom, ked ju otvarali, uz vtedy som si dovolil zapochybovat o jej zmysle (miesto), obzvlast v suvislosti s navrhovanymi otvaracimi hodinami. Skoda, ze DPB tento experiment trval dva roky, resp. dva roky do toho zbytocne liali peniaze. Tipujem, ze zatvorenie prichadza po nejakom internom audite zameranom na setrenie z dovodu vysokych cien energii a inflacie.
Reakcia na: N/A #2:
Toto! 😁 A este L1 zo stanice do Karlovky!
Reakcia na: N/A #6:
Nieco mi hovori, ze som asi stastny clovek, ak mi to meno nic nehovori.
Reakcia na: 810zssk #1:
navzdy sa zachova v pamati Vachova 😃
Reakcia na: 810zssk #1:
"DPB neruší 15 minútový lístok, iba ho zdražuje o 20 centov a cestujúcemu sa predĺži platnosť na dvojnásobok"
Žiaden človek sa nedokáže tak priblížiť k človeku, ako sa DPB dokáže priblížiť k človeku.
Pekný apríl ale je december
Už sa blíži obnovenie L5 Rača-Dúbravka. 😀😀
Ten posledný odstavec je čisté zlato. Približovanie sa zákazníkovi rušením predajne dopĺňa úplná absencia koherentnosti vety na úrovni ktorá vo mne vzbudila spomienky na časy Zuzany V.