Zrušenie predajne DPB v Novej radnici (od 29.12.2022)

Po zrušení multifunkčných automatov DPB zruší aj jedno zo svojich predajných miest.

Dopravný podnik Bratislava zruší od 29. decembra 2022 svoje predajné miesto cestovných lístkov v budove Novej radnice na Primaciálnom námestí. Išlo o najmladšiu predajňu DPB, ktorá bola v prevádzke od septembra 2020.

Ako náhradu môžu cestujúci využiť najbližšiu predajňu DPB v podchode na Hodžovom námestí, alebo v prípade potreby zakúpenia električenky, či dobitia kreditu na existujúcu čipovú kartu DPB môžu využiť aj najbližšiu poštu na Námestí SNP. Dopravný podnik odporúča cestujúcim aj elektronické formy nákupu cestovných lístkov.

Zrušenie predajného miesta DPB je cielené so záujmom priblíženia sa k zákazníkovi a ním preferovaným predajným kanálom na kúpu cestovného lístka a v neposlednom rade ekonomické hľadisko," uviedol DPB na svojej stránke.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #45:
ZSSK je čistá schizofrénia.

Cestujúcich tlačia do používania aplikácie Ideme vlakom a samotný GR ZSSK povie, že aplikácia má kritické bug-y.

https://youtu.be/h6bXhR3d_30?t=1423
Reakcia na: Ike #36:
Poznám kopu vcelku rozhľadených ľudí, ktorí sú krátko po 60ke, a prácu so smartfónmi a nákupy cez internet zvládajú len s problémami. To, že dôchodca vie niečo vybaviť online, nepovažujem za bežný štandard.
Reakcia na: 810zssk #45:
Tak asi v tom BID som sa viac krát pokúšal si ho kúpiť.
Reakcia na: david1 #44:
Na Hlavnej stanici už dávno nie sú. Sú tam len BID automaty.

ZSSK občas blúzni o zavedení automatov, ale ani po rokoch nikto výsledok nevidel. Namiesto toho bez náhrady rušia predaj lístkov a cestujúci nech si poradí ako chce. Prístup hodný firmy ktorá existuje primárne kvôli zadarmistom a platiaci cestujúci je len občasná anomália.
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Určite hej no na Hlavnej st. ich máme no väčšinu času sú nefunkčné.
Reakcia na: lostrail #42:
Tých by sa to týkať nemalo.
Reakcia na: N/A #41:
Pri listkoch na MHD je to pravdaze showstopper.
Reakcia na: lostrail #38:
Aj ZSSK pomaly likviduje predajne a preto od 1.1.2023 zaviedla poplatok 50 centov za vydanie CL v pokladnici/vo vlaku (bezplatná preprava sa premenovala na 100% zľava z cestovného).
Reakcia na: david1 #39:
Nebolo by tam (ale aj do iných staníc) potom dobré zaviesť po vzore ÖBB automaty, ktoré by vydávali základné lístky ZSSK (ktoré sú častokrát lacnejšie ako lístky IDS BK) a tým by odľahčili pokladne, v ktorých by sa vydávali iba zložitejšie lístky? Dalo by sa tým čo-to ušetriť na personáli (menej pokladní, v menších staniciach by bola pokladňa zrušená) a tiež by to zrýchlilo nákup CL.
Reakcia na: 810zssk #31:
Na Vinohradoch funguje jediná pokladňa , ktorú keď odstavím kúpou medzinárodného lístka z miestenkou hrozí dosť ľudom cesta vlakom bez lístka. A to tam prídem s číslami vlakov , ktorými chcem ísť..
Vinohrady nestíhajú v špičke obsluhovať ani svojich cestujúcich poriadne..
Reakcia na: 810zssk #31:
Neviem, komu ten priestor patri, ale pokial viem, tak za energie sa plati vzdy, resp. vzdy, ked je to vyuzivane a niekto tam kuri a svieti. Kto to potom uctovne plati, je asi jedno. Ak to teda aj patri magoriatu, odpadava akurat ten najom.

Prave tie dve predajne, co spominas, davaju asi najvacsi zmysel, aj ked uz podstatne mensi zmysel maju ich otvaracie hodiny. Jasne, ze by "otocili" daleko viac klientov, keby sa zamerali na exponovane casy odjazdov a prijazdov vlakov, resp. velke presuny ludi okolo vikendov a sviatkov. Chvilu by trvalo, kym by si ludia privykli a chcelo by to aj nejaku osvetu, ale som si isty, ze aj medzi studentami, ci mladymi ludmi by sa nasli taki, co by si pocas prestupu odskocili vybavit veci.

S tym, ze by ZSSK predajne mohli zvladnut aj predaj listkov (hlavne predplatenych) na MHD, suhlasim, nakoniec by v najhorsom pripade nemuselo byt administrativne nerealizovatelne posadit tam jedneho, pripadne viacerych predavacov od DPB, s ich vlastnymi stanicami, ak by aj ZSSK nezvladla "integrovany" predaj. Opat mozem pouzit to iste, co ty, a sice, ze uctovne bude niekto niekomu nieco platit za prenajom, ale nakoniec to aj tak vsetko zaplati stat, teda my.
Reakcia na: Ike #36:
ja osobne sice dochodca nie som, ale stale (aj s ostatnymi clenmi rodiny) pouzivam "normalny" klasicky tlacitkovy telefon.... ten moj ma sice uz vyse 10 rokov (co zas z hladiska ochrany prirody je urcite lepsie ako novy model kazdeho pol roka), ale kedze stale vydrzi na (povodnej) baterke pri normalnom pouzivani 8-10 dni, je relativne maly, lahky a prezije aj ked ho nahodou smarim o zem (no teda rozleti sa na 3 casti - baterku, jej kryt a zvysok a nie je to problem nasledne zoskladat zas nazad do funkcneho celku) tak nevidim dovod ho menit.... skrabkat hladkaciu dosticku kvoli nejakym aplikaciam mi ku stastiu nechyba....
Reakcia na: richardhudec #33:
Ja nerozumiem tomu robeniu strašiaka z dôchodcov. Ak by sme sa bavili o dôchodcoch v roku 2000 tak prosím. Ale napr. v mojom prípade sú dôchodcovia moji rodičia, ktorí ma učili pracovať s počítačom. Dnes majú dôchodcovia smartfóny a považujú ich za bežnú súčasť života. Stačí sa pozrieť na FB.
Reakcia na: 810zssk #31:
hlavnu stanicu posudit neviem, ale ten gastanovy hajik, kazdy koho poznam ide radsej do predajne dpb ako by mal riesit vydajne okienko zeleznic....
Reakcia na: 810zssk #32:
Prvú polku problému s predajňami by vyriešilo, keby BID aspoň na dohodu zamestnala aspoň niekoho normálneho z Brna na pár mesiacov a dokázali by sme kupovať lístky ako v Brne.

Druhú polku problému by vyriešila lepšia marketingová kampaň na kúpu električeniek online. Dávno som takéto niečo nepostrehol a kľudne by mohli byť nejaké prehľadné letáky k tomu aj na predajniach vyvesené - nečakaj a nehľadaj otváracie hodiny, za 30 sekúnd vybav kdekoľvek z mobilu. Prípadne keby sa hromadne propagovala možnosť kúpy električenky v IDSBK apke bez kadejakých kariet (aj keď tam to odo mňa chcelo nejaké debilné overovanie, na ktoré som čakal 24 hodín pri prvej registrácií kvôli možnosti kúpy PCL, čo by sa zišlo odstrániť, alebo zautomatizovať).

No a teda dajme ľuďom možnosť kúpy akéhokoľvek lístka vo vozidle a môžeme zlikvidovať väčšinu automatov a povedzme im, ako to najlepšie pre nich samých vyriešia s električenkou a predajne zostanú prázdne a môžu sa následne pozatvárať.

Neviem, či dôchodcovia na bezplatnú dopravy stále musia nejaké zbytočné čáry-máry robiť s električenkou, ale teda toto by sa zišlo tiež zjednodušiť a poriadne im to vysvetliť, kľudne aj počas 1 roka kedy by chodili na predajne by sa im povedalo, že stačí urobiť túto jednoduchú vec a už sem nikdy nemusíte prísť (len teda neviem či stačí urobiť jednu vec a či je jednoduchá, skôr tipujem že BID to vymyslela dosť zložito, aby to náhodou cestujúci nezneužili a necestovali s radosťou.
Reakcia na: S499.1023 #30:
Však od toho nie sme ďaleko, dokonca ZSSK ponúka širší sortiment lístkov IDS BK ako DPB.

Chýba doriešiť len dve veci:
a) Aby ZSSK začala vydávať BČK na počkanie a bez nutnosti priniesť si vlastnú fotku. Vyžadovalo by to nejaké vybavenie navyše, ale dlhodobo by to bolo lacnejšie ako živiť predajne DPB (a tam kde by sa predajne DPB rušili by bolo možné odpredať HW DPB za zostatkovú cenu). Na druhej strane, ZSSK sa dlhodobo snaží BČK zbavovať (čo kvitujem), takže je otázka či by sa im do tohto chcelo.
b) Zrušiť nezmyselný model IDS BK kde si každý dopravca vydáva vlastné karty a dokáže s nimi pracovať len on sám. Nahradiť to jednotnou BID kartou nad ktorou bude operácie môcť robiť každý dopravca. Toto malo v normálnom svete existovať od spustenia IDS BK, stále sa ale nezdá že by sa nad tým u nás čo i len uvažovalo. Bolo by to pritom miliónkrát lepšie pre zákazníkov a lacnejšie pre objednávateľov.

Najväčšia sranda je dnes vydávanie duplikátu PCL. Najprv si musíš dať zablokovať pôvodnú kartu a dať vydať novú u dopravcu čo kartu vydal. Potom si musíš dať vystaviť duplikát PCL na tú kartu u dopravcu čo ten PCL predal. Ak vydavateľ karty a predajca PCL nie je ten istý dopravca, znamená to návštevu dvoch predajných miest + lajstro od prvého dopravcu pre druhého dopravcu. Jak u debilov.
Reakcia na: lostrail #28:
Ak sa nemýlim, ide o priestor magistrátu, kde väčšina prepážok sú magistrátne záležitosti ktoré tam zostávajú. Neušetrí sa teda okrem personálu (a manažmentu hotovosti + lístkov) prakticky nič, aj keď sa to možno preleje z jedného vrecka do druhého. Účtovne to bude magistrát stáť viac, DPB menej, ale to je jedno, lebo na konci dňa to všetko aj tak platí mesto.

Predajne Hlavná stanica a Gaštanový hájik sú podľa mňa pomerne zbytočné, keďže väčšinu agendy vybavíš aj v predajniach ZSSK na tom istom mieste. Problém je len agenda kariet, t.j. výdaj nových kariet a predlžovanie zľavy. Toto žiaľ ZSSK rieši len v obmedzenom rozsahu, ale radšej by som to riešil tým že sa zlepší obsluha na ich predajných miestach než živením duplicitných predajní.
Reakcia na: gejza #29:
Možno by stačilo, keby tá predajňa ZSSK riešila full service IDS BK. A totálne sci-fi by bolo, keby podobný servis ponúkala mekka modrogumnosti na Klemensovej.
Reakcia na: lostrail #28:
len jedna pripomienka - na Trnavskom je v podchode predajňa ZSSK, tak by možno stálo za úvahu urobiť z toho "predajňu" IDS BSK 🤔 🤔