Mesto predložilo na posudzovanie EIA zámer električkovej trate Pribinova - Košická

Verejnosť môže pripomienkovať zámer výstavby novej električkovej trate na Pribinovej a Košickej ulici.

Koncom júna predložil magistrát hlavného mesta SR Bratislava na posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA) zámer výstavby novej električkovej trate Pribinova - Košická. Zámer pre magistrát vypracovala spoločnosť Reming Consult. K predloženému zámeru môže verejnosť doručiť stanovisko do 2. augusta 2022 na adresu Okresného úradu Bratislava. Zámer bude k nahliadnutiu aj v priestore služieb občanom na Magistráte hlavného mesta SR Bratislavy na Primaciálnom námestí 1.

Predmetom zámeru je výstavba električkovej trate, ktorá prepojí existujúcu trať v centre mesta s traťou do Ružinova cez Pribinovu, Košickú a Miletičovu ulicu. Nová trať povedie územím, ktoré v súčasnosti zažíva prudký rozvoj a v dohľadnom období sa počíta, že na tomto území sa bude denne pohybovať okolo 200-tisíc ľudí. Súčasťou zámeru sú aj výsledky hlukových štúdií a vyhlásenie skupiny expertov o tom, že trať je možné realizovať aj bez negatívneho dopadu na budovu Slovenského národného divadla. Z hľadiska najmenšej hlukovej záťaže sa javí ako najvýhodnejšia trať priamo po Pribinovej ulici. Pre zníženie negatívnych dopadov sa v úseku okolo SND navrhuje najvyššia rýchlosť električiek 15 km/h, čo však môže byť ešte spresnené v ďalších stupňoch projektu.

Vedenie trate

Nová trať bola navrhnutá v dvoch variantoch, ktoré sa od seba odlišujú iba v umiestnení zastávky pri Trhovisku. Dĺžka trate bude približne 3,3 km, konštrukčne je trať navrhovaná ako pevná jazdná dráha. V centre mesta sa bude dvojkoľajne napájať na existujúcu trať na Šafárikovom námestí aj na zjazde zo Starého mosta. Zo Šafárikovho námestia trať pokračuje po oboch stranách Dostojevského radu na ľavú stranu Pribinovej ulice (v smere k SND), kde sa spojí s vetvou od Starého mosta. Na križovatke Pribinovej a Olejkárskej sa trať rozvetví, pričom priama vetva pôjde po Pribinovej ulici a odbočná vetva povedie okolo budovy SND. Odbočná trať má slúžiť ako náhradná trasa v prípade konania podujatí na námestí pred SND.

Za budovou SND na Pribinovej sa vetvy opäť spoja a trať bude pokračovať po pravej strane Pribinovej ulice pod most Apollo, kde zatočí doľava a po pravej strane Košickej ulice bude pokračovať cez dnešný areál Ryby, ktorý bude zbúraný, až za križovatku Košickej a Mlynských nív, kde za navrhovanou zastávkou prejde do stredového pásu Košickej a bude pokračovať až k Miletičovej ulici. Na Miletičovej je trať navrhnutá medzi súčasnou komunikáciou a areálom Trhoviska, pričom čiastočne zaberie časť jeho dnešného areálu. Za Trhoviskom sa trať rozvetví, priama vetva pôjde cez križovatku so Záhradníckou, za ktorou sa napojí na súčasnú električkovú trať do/z centra. Smerom do Ružinova trať odbočí pri severnom vchode Trhoviska a existujúcou komunikáciou pri parku sa napojí na trať do/z Ružinova za križovatkou Záhradníckej a Jégého.

Kryt električkovej trate je navrhovaný v úsekoch Šafárikovo nám. - Pribinova a na Miletičovej ulici z betónu, na Košickej ulici by mala byť trať zakrytá prevažne zeleným vegetačným krytom. Napájanie trate je navrhované z existujúcej meniarne "Martanovičova" na Olejkárskej ulici, ktorá bude potrebovať rozšíriť kapacitu, a z navrhovanej novej meniarne "Miletičova".

Výstavba trate si bude vyžadovať úpravu protipovodňových opatretní pri moste Apollo a tiež bude potrebné technicky vyriešiť preklenutie podzemných garáží pri SND na okraji Nám. M. R. Štefánika. Navrhuje sa buď nahradiť časť parkovacieho suterénu novou konštrukciou, vibroakusticky úplne oddilatovanou od budovy SND, alebo odstránenie časti parkovacieho suterénu a jeho nahradenie novým násypom, na ktorom bude zriadená električková trať.

Navrhovaná situácia trate v PDF: úsek Šafárikovo nám. - Prístavná, úsek Prístavná - Miletičova.

Úsek Šafárikovo nám. - Prístavná. Zdroj: Zámer vypracovaný Reming Consult, a.s.

Zastávky

Na novej trati je navrhnutých 6 zastávok, z toho jedna združená s autobusmi a jedna čiastočne združená s autobusmi. Pracovné názvy zastávok sú Nové SND, Eurovea, Prístavná, Košická, Dulovo nám. a Trhovisko. Na Pribinovej ulici budú umiestnené dve zastávky (Nové SND a Eurovea), prvá približne na úrovni dnešnej nástupnej zastávky linky 29 a druhá za budovou SND pred križovatkou Pribinovej a Čulenovej ulice. Tretia zastávka (Prístavná) bude na úrovni dnešnej zastávky Prístavná pre linku 68 smerom z Petržalky, pričom zastávka električky má byť primknutá k autobusovej zastávke pre zabezpečenie jednoduchého prestupu. Za križovatkou Mlynských nív a Košickej je navrhnutá čiastočne združená zastávky električky a autobusov Košická (súčasná zastávka linky 68 Košická smer Miletičova). Na Dulovom nám. má byť obojsmerne združená zastávka električiek a autobusov.

Posledná zastávka s názvom Trhovisko je navrhnutá v dvoch variantoch. Podľa prvého by bola umiestnená na Miletičovej ulici na úrovni súčasnej autobusovej/trolejbusovej zastávky v smere k Trnavskému mýtu. Druhý variant počíta so zastávkou umiestnenou pri severnom vchode Trhoviska na spojovacej komunikácii medzi Miletičovou a Záhradníckou. V prvom prípade by zastávka Trhovisko mohla byť obsluhovaná električkami v smere do Ružinova aj v smere na Trnavské mýto a opačne, v druhom prípade by ju mohli obsluhovať iba električky idúce do/z Ružinova a električky idúce na Trnavské mýto/z Trnavského mýta by obsluhovali súčasnú zastávku Saleziáni.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lamark #130:
Z tohoto sporu bude ešte veľmi zaujímavá scéna...
Na jednej strane mesto, ktoré je transparentné ešte menej ako obvykle. Na druhej strane tím ľudí, ktorí svoje v princípe pravdivé čiastkové tvrdenia skladá do celku, ktorý nedrží pokope. Nielenže rozprávajú len o jednom z mnoha kolíznych bodov, ktoré determinujú výber variantu trasy, ešte aj ich pohľady sú veľmi úzke.

Autori zóny - je logické, že ak v 80. rokoch mesto rátalo s rýchlodráhou, oni tam žiadne koľaje nenavrhovali. Tým pádom by ale mali presadzovať jedine podzemku. Alebo nebodaj za poisťovňou už BKPŠ s elinou v jej projekte rátalo? Paradigma sa za štyri dekády zmenila a nejako na to treba reagovať.
Pamiatkari - Fajn, že zo zahraničia odkukali chránené pohľady, ale ako fungujú napr. v Londýne, ktorý je nimi posadnutý? Tam tiež nemôže po ulici v priehľade začať jazdiť niečo iné?
Teoretici - možno by bolo fajn nerámcovať všetko ako triedny boj medzi zlým kapitálom a dobrým verejným sektorom, keď celá Pribinova má dnešnú podobu len vďaka kombinácii oboch. Tézy o jedinom dokončenom priestore (v 500-tisícovom meste?) a najväčšej verejnej investícii (nie je ňou medzičasom SNG?) ma prekvapujú najviac.
Aktivisti - akoby videli mesto len na povrchu. Pozemok Metro a.s. je na Landererke na dve veci, ak pod ním mesto uvádza nezastavateľný koridor VN káblov.
A do toho všetkého tie krásne obrázky električkových zápch 😍Kvalitná diskusia jak vyšitá.
Bude v materaly zahrnutý v/po pripomienkovom konaní aj návrh koľajovej SLUCKY okolo SND ? Videl som na IMHD niekde grafický návrh.
Bude tam zahrnuté po pripomienkovom konaní aj návrh otacania električiek na križovatke ulici Záhradnícka ?
Videl som na IMHD niekde grafické návrhy kresby vyhypiek okolo SND i návrh možného otáčania Električiek na križovatke Záhradnícka - Miletičova. Je reálny návrh výzvy na zapracovanie,aby ta elina išla v podzemí s 3 ma novými zástavkami,ako je zakreslené v prezentácií?
Reakcia na: 810zssk #127:
Ty sa vyskytuješ dosť pravidelne v Brne, tak pozri, kam lezie zberač pri prekonávaní podjazdu pod traťou smerom na Chrenovú 🙂. A aj v Prahe sú také miesta - podjazd pod železničným mostom na Výtoni alebo na Křesomyslovej.
Reakcia na: Geravy #117:
Okrem argumentov ktoré už boli spomenuté by som pridal dopravnú obslužnosť. Odklon električky cez Landererovu by znamenal že bude ďalej od Eurovei II, čo bude významný cieľ ciest. Protiargument by mohol byť že bude ďalej od Nív a rozvojového územia medzi Landererovou a Mlynskými nivami, ale to bude obslúžené aj tak cez zastávky na Košickej.

Navyše, tá trať sa rieši najmä preto že developer vníma jej prínos a nalial do nej nejaké peniaze. Ak mu potom vyberieme riešenie ktoré jeho projekt aj tak úplne odignoruje, tak sa do budúcna málokto bude púšťať do takýchto projektov.
Reakcia na: S499.1023 #125:
No už oveľa nižší by teda byť nemohol, však tam ide zberač skoro úplne dole.
Reakcia na: Petto #122:
Tunelom nazývaš ten prejazd domom u sv. Tomáša? Ten nie je nijako extra nízky.
Reakcia na: Petto #122:
Len pre dovysvetlenie - v Prahe sa nachádza stavba s názvom Letenský tunel, ale ten je trochu severnejšie a bez električkových koľají
Reakcia na: ceres #121:
Neviem ako sa vola ten elektrickovy "1-kolajovy tunel" na Letenskej ulici. Len podla google maps som ho tak nazval.
Reakcia na: Petto #119:
15T a T3 cez Letenský tunel?
Reakcia na: Geravy #117:
Pre mna je hlavne nepochopitelne, ako si moze niekto mysliet, ze elektricka iduca po priamej trati (popred divadlo) bude hlucnejsia ako elektricka, ktora musi prejst dvoma ostrymi oblukmi (aby obisla divadlo zozadu). A ked sa da navyse predpokladat, ze na trati popred divadlo by bola znizena rychlost, kedze by to bola premavka po pesej zone (nieco podobne, ako chodia elektricky pomedzi ludi na Obchodnej).
A ako uz bolo spomenute, tak trasa poza divadlo by znamenala dalsiu komplikaciu na krizovatke Kosicka-Pristavna.

Elektricka popred divadlo mozno nieje idealna, ale ma menej nevyhod ako elektricka poza divadlo.
Reakcia na: Geravy #117:
Ak prejde nakladiak popod Apollo tak aj elektricka. Zberac na streche vie ist "prikrceny" do istej hranice. Ked to zvladaju v Prahe 15T i T3 s tym zberacom cez Letensky tunel tak to vidim ako najmensi problem u nas. Pribinova je sice bezkolizna hoc najrychlejsia nebude a bude sa tam elektricka suchtat ako dnes elektricky po Obchodnej.
Reakcia na: Geravy #117:
Napr. v tom, ze ak by bola vedena po Pribinovej, tak by presla popod most a urovnovo krizovala nanajvys jednu vetvu Pristavnej (keby bola taka vola, aj to by sa mohlo riesit mmimourovnovo, no hlavne pdstatne jednoduchsie, ako pripadna MUK Kosicka x Apollo). Divam sa na to miesto pod mostom z okna a rozhodne nevidim problem tadial elektricku tahat (pravda je, ze ostrovceky tomu teraz neprisposobuju, no to je najmenej). Postavili novu komunikaciu, ktora ma byt pokracovanim Pribinovej, v areali pristavu (neviem, ci im to vobec este patri). Ked mohli urobit take nieco, nemyslim, ze by mali problem doplnit tam este trat.
Ak by bola vyustena na Landererovej, musela by prechadzat svetelnou krizovatkou, kde je uz teraz husta doprava (a dochadzalo by tam k zhlukovaniu elektriciek). Absolutnu preferenciu by tam nebolo mozne zaviest z dovodu zapch na moste Apollo prave v spickach, ked by to bolo najviac potrebne. Z elektricky, ktora ma byt rychla a kapacitna, by sa stal v podstate lokalny vymetak. Ta ulica je pomene na hrane uz dnes. Pochopitelne pocitam s intervalom kazde dve minuty v kazdom smere.

Okrem toho, obluk na Olejkarskej by uz bol blizko budovy SND, cize este vacsi hluk ako priama trat bez odboceni.

Kym subor Culenova, prip. Twin city, su ako-tak pokryte trolejbusmi na Mlynskych Nivach, v oblasti okolo Panorama City, Tower 115 a Eurovea 2 nie je takmer ziadna MHD. Par autobusov, ktore su vedene uplne nemoznymi trasami (L50 k Auparku, L88 s vyhliadkovou trasou cez Petrzalku, L29 konciaca na Malej scene, potom L40 od hlavnej stanice, ktora je kratka, takmer stale preplnena a rano zvykne nabrat k beznemu cestovnemu casu este 10 minut). Ano, je tam este L78 do Podunajskych Biskupic. Toto vsetko je zalostne malo.

Po druhe, trasovanie na Dolne hony po Pristavnej je dost odveci. Nova (ani planovana) vystavba tam nenaplni potrebu vedenia elektricky, to by vykryli v pohode hustejsie autobusove linky (napr. okrem inych predlzena L29, ak to niekomu konecne niekedy napadne urobit). Naopak, velky problem s obparkovanymi ulicami (a travnikmi), ako aj s dopytom, by vyriesila elektricka vedena od Kosickej po ulici Mlynske Nivy, kde su uz dnes biznis centra a velke admin budovy. Bratislava nie je tak megalomanske mesto, ze si moze dovolit viest dve paralelne trate takto blizko (nech si uz Chren do prezentacie nakreslil, co chcel). (Druha vec je, ze keby boli byvali chceli, mohli ziskat viac sukromnych penazi na dopravne projekty od developerov, ktori tam stavaju jednu budovu za druhou). Zvazil by som moznost postavit trolejbusovu trat na Pristavnu, s prepojenim buducej trate k Novemu SND a trate na Mliekarenskej, prip. od Grofskej Nivy.
Nie som bratislavcan, viem ze na Pribinovej ma elektricka historicku tradiciu ale spytam sa: v com je problem ze by elektricka pred Veiou zabocila na Olejkarsku, nasledne na Landererovu a tadial pokracovala po Pristavnej na Dolne hony? Trochu mi to uz pride ako boj Milanovej s fanusikmi dopravy. 😉 Preto chcem vediet v com by bola ta varianta horsia? A druha otazka - ja osobne si nejak neviem predstavit ako by bola riesena trat popod Most Apollo na Pristavnu. Tam pomaly nie je miesto ani na cyklac (teraz tam stavaju cestu a cyklac), ale elektrickovu trat si tam neviem predstavit pri vsetkej fantazii. Ako mne je to osobne jedno ci pojde elektricka pred budovou SND, alebo poza budovu SND, len ma zaujima v com je (pre fandov) varianta poza budovu horsia? Milanovej a hercom vadi potencialny hluk a vibracie - to uz som sa docital. 😉 Dik.
Reakcia na: jozin #113:
Vyborne, takze takto sa to na Slovensku robi. Ked ti niekto ukaze studiu, ze elektricka nie je problem, tak ty si u kamosa nechas spravit vlastnu, ktora povie, ze to je problem. Pravda uz asi aj tak nikoho nezaujima.

"Najlepsie" veci na tej studii su konkretne dve:

1. Meranie hluku na estakade (resp. cely ten claim, ze elektricka na vyvsenom telese, o ktory sa opiera aj zaver). Este stale by bolo mozne elektricku ciastocne zapustit do tych garazi a trebars v podzemi vybudovat aj zastavku - suchou nohou za kulturou. Taky variant vsak pani, ehm, "ministerka" (k jej kompetentnosti v oblasti kultury si mozeme dat samostatnu debatu), nikde neprezentovala - radsej protezuje tu Ziaranovu podzemnu megalomaniu, ktora nema sancu sa nikdy postavit (mozno je to zamer), prip. zabijacky variant po Landererovej, ktory tam zabije nielen elektricku, ale aj ostatnu dopravu.
Ak by elektricka prechadzala priebezne CEZ garaze a nie ponad ne, tym padom by vsetky vysledky tejto pseudostudie padli len na tom, ze elektricka nepojde po ziadnom vyvysenom telese a vybavene. Dokonca by sa tym zavreli usta aj vsetkym tym cerstvo-odrazu kultury chtivym vyplakavacom, ktori minimalne 3x do tyzdna chcu vypustit paru prave pred budovou SND.

2. Ziaran tam pise, ze sa opieral o verejne dostupnu odbornu literaturu. Ked si clovek pozrie ten zoznam, su to same jeho veci. V drvivej mensine pripadov ide o rozhodnutia a inu legislativu. Takze jediny odbornik, ktoreho on uznava, je on sam? Och, dojemne. Najma, ked s elektrickami popri kulturnych instituciach nemaju problem nikde vo vyspelejsej casti Europy, iba on si zjavne mysli, ze je lietadielko. Detto Milanova.
Vôbec ma neprekvapuje výsledok štúdie rezortu kultúry. Štúdia na mieru zadávateľa.

Navrhujem experiment. Vybrať dlažbu, dať tam nejakú gumenú rohožku, na ňu BKV Panely a skúšobne tam jazdiť električkou. Aby sme odmerali skutočné vibrácie. Stačí jednokoľajne, s pohonom na trakčnú batériu, prípadne električku ťahať na tyči.
Reakcia na: jozin #113:
Pokiaľ viem, prvotný claim bol, že strop súčasných garáží neunesie nič viac než pešiu zónu. Bolo niekde definitívne schválené, či sa teda po nutnom vybúraní priestor zasype, alebo sa postaví de facto nová garáž? Či zas niekto vykopáva otvorené dvere, len aby simuloval činnosť?
Reakcia na: 3pa3ck3 #112:
len doplnim text :

Štúdia rezortu kultúry neodporučila výstavbu električky pred divadlom

Električková trať pred budovou Slovenského národného divadla predstavuje riziko z pohľadu vibrácií a hluku, konštatuje štúdia, ktorú si dalo vypracovať ministerstvo kultúry.

Štúdia hovorí v neprospech vybudovania koľajovej trate na vyvýšenej stavebnej konštrukcii reprezentujúcej viadukt či estakádu ponad podzemné garáže a technické priestory SND.

Vyvýšené stavebné konštrukcie sa podľa odbornej štúdie z hľadiska vibroakustiky výrazne prejavujú nízkofrekvenčným dunivým hlukom a vibráciami. „Tento dunivý hluk sa niekoľkonásobne zvyšuje v uzatvorenom priestore, čo je aj prípad priestorov SND," upozorňuje rezort kultúry.

„Ak odborníci v akustickej štúdii dokazujú, že variant električkovej trate pred novou budovou SND, ktorý presadzuje Magistrát hlavného mesta Bratislava, môže kultúre spôsobiť nenávratné škody, verím, že tento odborný názor bude rešpektovaný všetkými stranami,“ poznamenala ministerka kultúry Natália Milanová.

Experti na základe získaných meraní skonštatovali, že prípadné prejazdy električiek pred novou budovou SND by vygenerovali akustické nízkofrekvenčné vlnenie a dunivý hluk, ktoré môžu negatívne ovplyvniť akustické prostredie v sálach SND.

„Potvrdzuje to aj veľmi výrazný pomer efektívnych rýchlostí kmitania (vibrácií), ktorý je viac než 10-násobne vyšší na vyvýšenej stavebnej konštrukcii (estakáde, viadukte) ako na zemnom podloží,“ píše sa v analýze s tým, že vybudenie vlastných frekvencií vlastných tvarov stavebných konštrukcií nie je závislé od rýchlosti koľajového vozidla. (SITA)
Reakcia na: Arrivaderci #104:
Neprebehla a neprebehne. Cusia ako vsi pod chrastou, lebo ked developer povedal, ze pusti zilou, tak sa okolo neho chodi po spickach. Slovenska realita, bohuzial.
Reakcia na: ceres #106:
Presne toto. Ked to posleme ako pripomienku k EIA, bude zamietnuta s tym, ze neriesi vplyvy na zivotne prostredie. Aj by bolo asi dost tazke argumentovat, ze sa takto napr. znizi pocet nehod a potencialnych unikov nebezpecnych latok z havarovanych vozidiel do ZP. To je tazke urcit, lebo to zavisi od miery retardovanosti niektorych ucastnikov CP.
Reakcia na: S499.1023 #108:
Oni majú vyhradené miesta v tej nárožnej šrafáži
Reakcia na: ceres #106:
Mám presne rovnakú skúsenosť z Prahy - v modrých zónach síce zaplatím ale zaparkujem. Najväčší problém s platením majú paradoxne užívatelia vozidiel v nákupke nad 100 tisíc evri s rôznymi X a Q v označení modelu.
Reakcia na: Viko #105:
Ale v ktorej fáze je vlastne na "funkčné" pripomienky netýkajúce sa primárne vplyvu na životné prostredie priestor? Lebo bez ohľadu na konkrétne vedenie, postaviť to fakt bez jedinej koľajovej spojky alebo možnosti obratu, ak tam už tá slučka okolo divadla bude, je fakt na facku...
Reakcia na: Arrivaderci #100:
Možno nielen korona, ale aj PAAS. Ja som bol celkom v šoku, keď som - ešte pred prázdninami - po dlhšom čase potreboval ísť po nejaké veci autom. V PAAS zónach som všade, kde som potreboval, našiel miesto obratom. Predtým by som hľadaním miesta strávil toľko času, že časovo by to vyšlo MHD hádam aj rovnako...
Reakcia na: Arrivaderci #104:
Treba, aby ste to predložili ako pripomienku, potom nad tým aspoň nejaká debata vzniknúť musí. Posťažovať sa na fóre je bohužiaľ málo.
Reakcia na: lostrail #103:
"No ale asi na tom nezmenime nic, kedze mesto nema akosi nikoho, kto by im to co i len takto naskriabal alebo prejavil volu nahlas povedat, ze aktualny navrh nie je dobry."

Vsak to povazujem celkovo za sucasny problem vsade, nie len na magistrate - chybajuca nesuhlasna debata a hladanie riesenia.

Z nasej debaty vznikol (napriek nesuhlasom predtym a trochu ostrej debate) navrh, ktory by celkovo vyriesil vacsinu problemov (menej koliznych bodov pre elektricku, bez nutnosti drahych uprav podzemnych garazi, minimalne (ak vobec nejake) obmedzenie aut a v podstate sme vsetci s navrhom spokojni.

Skoda, ze takato debata asi neprebehla na magistrate/v mibe.
Reakcia na: Arrivaderci #97:
V zasade suhlasim. Vidim to tak, ze priestor na rozsirenie Krupkovej stale existuje.
Keby sa to urobilo takto, nevytvorili by sa tri zbytocne krizovania s "tranzitom". No ale asi na tom nezmenime nic, kedze mesto nema akosi nikoho, kto by im to co i len takto naskriabal alebo prejavil volu nahlas povedat, ze aktualny navrh nie je dobry. Niekedy sa obavam, ci to vobec su schopni vidiet.
Reakcia na: Arrivaderci #98:
Severná tangenta je v územnoplánovacích podkladoch dlho, len ju treba aj zaplatiť.
Reakcia na: Erasmus #99:
ja som sa volakedy davno (ked este o niecom takom ako eurovea nebolo ani chyrovat) spekuloval nad niecim takym, ako jeden smer premavky presmerovat z vajanskeho nabrezia cez fajnorovo nabrezie popod stary most, co by v mojej fantazii umoznilo aj ten opacny smer dostat na safarikovom namesti kus hlbsie a mimourovnovo vykrizovat elektricku zo stareho mosta + na vajanskeho nabrezi by ostalo dost miesta aj na dvojkolajnu elektrickovu trat
Reakcia na: Erasmus #99:
"Nemyslím si, že by zúženie Vajanského a Rázusovho nábrežia pre IAD na 1+1 jazdný pruh spôsobilo dopravný kolaps"

Korona to mozno teraz ukludnila, ale kebyze sme v 2019 tak 1+1 ti sposobi kolaps. Chodil som denno denne po nabrezi a 1 ci 2x do tyzdna to bolo plynule. Inak tam bola doprava, ktoru 1 pruh neutiahne.
Reakcia na: Arrivaderci #98:
Nemyslím si, že by zúženie Vajanského a Rázusovho nábrežia pre IAD na 1+1 jazdný pruh spôsobilo dopravný kolaps, v prípade väčších dopravných nehôd zápchy bývajú aj inde v BA. V centre mesta by sme mali preferovať peší pohyb, bicykle a MHD pred IAD, ktorá má najhorší pomer prepravených osôb na m2 zabranej plochy. Zdvojkoľajnenie trate na Vajanského nábr. pre zlepšenie možností rôznych spojení nosným systémom MHD preto považujem za dôležitejšie ako zachovávať v centre mesta kapacitnú komunikáciu pre IAD. Jazda bus po el. trati na nábreží by zaručovala dobrý prejazd aj pre nekoľajovú MHD bez zdržania v prípadnej dopravnej zápche tvorenej IAD.

Šancová by si tiež zaslúžila vytlačenie tranzitu, ale žiaľ na rozdiel od nábrežia nemá blízku alternatívnu trasu.
Reakcia na: Erasmus #96:
Problem je, ak zrusis nabrezie ako jeden z 3 tranzitov vychod-zapad, ostanu ti 2 - stane sa nehoda a skolabuje mesto. Pridaj do toho snahy o "skludnenie" Sancovej a ostane ti len Einsteinka ako hlavny tranzit. Hlavne by to chcel okrem D4 tunela aj nejaky v Bratislave (kde presne... idealne mozno od Jarosovej po Patronku? Aby si mal okruh Tunel - Mlynska - Einsteinka - Bajkalska - proste severna alternativa k Sancovej)
Reakcia na: lostrail #94:
To zjednosmernenie nie je zle riesenie. Len by som mozno trochu tvoj navrh pozmenil:

- Olejkarsku nechal iba v smere k Pribinovej, opacny smer by sa zabral pre elektricku - z parkoviska na Olejkarskej kludne obchadzkou a od SND jazdny pruh (ten kusok) sa mohol ponechat pre auta. (+ pridat prechod od vystupnej zastavky)
- "Smer garaz" tahal uz od MinVn. stredom, aby v smere na Dostojevskeho boli 2 pruhy (aby autobus na nastupnej zastavke neblokoval dopravu) a odbocenie by bolo v rovnakom pruhu ako jazda do garaze pred krizovatkou na Krupkovu.
- uplne zrusil zastavku Krupkova (ak aj bude treba otacat autobusy, mozu stat na Malej Scene ak tam budu 2 jazdne pruhy alebo na Olejkarskej). Tym padom by sa vedela upravit krizovatka Pribinova-Krupkova tak aby od Krupkovej mohli odbacat aj do garazi (lebo teraz v tom navrhu by sa dalo ist iba od Safka a museli by sa auta tocit cez Fajnorovo zbytocne).

Ak by to bolo tak tak potom by sa to s kludom dalo spravit. Aj by sa vyriesil ten moj hlavny problem s vyjazdom a nestalo by to zbytocne miliony.
Reakcia na: upravovač fotiek #93:
Vajanského nábrežie by si zaslúžilo nielen zdvojkoľajnenie električkovej trate, ale spolu s Rázusovým nábrežím aj vytlačenie tranzitnej automobilovej dopravy (tá nemá v širšom centre čo hľadať, neďaleko v Petržalke máme D1 + Einsteinovu). Autobusy (a do budúcna i parciálne trolejbusy) by na Vajanského a Rázusovom nábreží mali jazdiť po električkovej trati, IAD by mal stačiť 1 jazdný pruh v každom smere a ušetrený priestor by sa použil na rozšírenie chodníka na južnej strane + vysadenie zelene (od SNM po Šafko je chodník na južnej strane Vajanského nábr. uzučký a bez stromov).
Reakcia na: lostrail #94:
Este sa doplnim - To odbocenie na namestie by mohlo byt v pohode obojsmerne, miesto tam na to je, resp. keby aj nie, tam uz nie je problem umoznit odbocit vlavo do jednosmerky.
Podobne vyjazd od buducej USA ambasady je mozne urobit bud len s lavym odbocenim, alebo aj pravym, to je jedno.
Reakcia na: Arrivaderci #91:
Dobre, uz ma to nejako prestava bavit a vazne nema zmysel hadat sa s niekym, kto sucinnost povazuje za nejaku formu otroctva. to je potom fakt ako hrach na stenu. Napriklad aj ta prednost v jazde by bola z garaze, nie na ceste, ale to som uz pisal davnejsie.

Popozeral som sa tam poriadne este raz a okrem toho, co som uz navrhoval, jednym z rieseni by bolo zjednosmernit cast Olejkarskej a Pribinovej (smer od SND k Malej Scene) medzi pozemkom pre USA ambasadu a Krupkovou (so samostatnym pruhom pre zasobovanie k namestiu). Samozrejme, niekolko pomerne jednoduchych uprav by si to vyziadalo:

1. Vjazd do garaze uz teraz ma nieco ako "stredny" pruh, aj ked kratky. Ten by sa predlzil blizsie k Malej Scene a napojil z lavej strany tak, aby sa od svetelnej krizovatky dalo pohodlne vojst a neprekazat inym vozidlam (elektrickova trat navyse nepotrebuje plnohodnotne dva pruhy, cize miesta by bolo dost). Vyjazd od MV SR by bolo potrebne prekonat na jeden raz aj cez elektrickovu trat, co nie je situacia, ktora by v Bratislave neexistovala inde (navyse nech pani policajti ukazu, aki su skveli vodici). Stale lepsie, ako krizovanie s priebeznou komunikaciou.

2. Podobne by bolo treba osetrit priechody pre chodcov, ktore by mohli byt riadene (krizovatka s Krupkovou by mohla byt napriklad svetelna, ale nemusi to byt nevyhnutne). Ergo, pojazdoval by sa tento zeleny pas, navyse s moznostou vytvorit novy zeleny pas po jeho pravej strane, medzi vjazdom a elektrickovou tratou:
https://www.google.com/maps/@48.1410565,17.1192804,3a,75y,103.7h,69.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCEM6sxAjMP6b6CNxuRiJCA!2e0!7i13312!8i6656

3. Vjazd zasobovania na namestie by bol umozneny zo smeru od budovy DPB krizom cez elektrickovu trat. Zasobovacie vozidla rozhodne nepredstavuju taku intenzitu, ako bezna premavka v tychto miestach.

3. S vyjazdom z garaze by sa nerobilo NIC, ostal by mu aj pripajaci pruh, ako dnes.

4. Zastavka autobusu 29 je konecna, cize bez problemov je mozne zmysel jeho otacania zmenit tak, ze obehne budovu DPB (tocit ho okolo Allianzu). Za zastavkou trolejbusu 40 je cely BUS pruh, ktory sa moze vyuzivat na docasne prestavkovanie a pripadne aj predlzenie samotnej zastavky. Vychodiskova zastavka moze byt za Krupkovou.

5. Vzhladom na sirku chodnika po zruseni zalivu byvalej konecnej 29 by sa vedla elektricky s velkou rezervou vosla obojsmerna cyklotrasa aj pomerne luxusny chodnik.

Paci sa, vyriesene bez vaznejsich zasahov, ci masivnych stavebnych uprav. Pokusil som sa to narychlo naskicovat. Ciary mi trosku usli, ale na zakladnu predstavu to staci.

Legenda:
Cervene ciary - nove ohranicenia a smery jazdy
Modre ciary - elektrickova trat
Biela ciara - cyklotrasa
Belase ciary - priechody pre chodcov
Zlta ciara - miesto na prestavkovanie autobusov
Zelene pole - zeleny pas alebo ina uprava podla potreby
Fialove pole - nova konecna 29
Oranzove pole - vychodiskova zastavka 29
Reakcia na: Mhr1 #92:
Keby len zdvojkoľajnením, ale aj napojením na Pribinovu. Vedenie trate pred Umelkou, tak ako je navrhované, prípadné napojenie na zvojkoľajnené nábrežie prakticky znemožní. 🤨
Katastrofa, že sa nepočíta so zdvojkoľajnením trate na Vajanského nábreží...
Reakcia na: lostrail #89:
Takze mam iba pritakavat kazdej volovine a na nic sa nepytat, inak budem onalepkovany agentom J&T 😃 Jak za sociku.

Skor mam pocit, ze ty tam nikdy nejazdis, lebo by si niektore veci nemohol s takym kludom tvrdit ako tvrdis. Rovnako si niektore veci predstavujes ako Hurvinek valku. Ale co by agent J&T vedel, ze? 😃

1: https://www.google.com/maps/@48.1408575,17.1210633,3a,75y,21.63h,67.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXlgVqdeO3KtFSb6ng2P0RQ!2e0!7i13312!8i6656 - problem je, ze tam mas defacto len maly kusok co by nezasahoval do cesty (krasne vidno kde bude v tvojom navrhu viest cesta) - AKO TO CHCES BEZPECNE RIESIT? Vyhlad tam nemas dobry na to, aby si tam viedol protismernu premavku, resp. mal kolizny bod.

2: Zabudas na to, ze som reagoval na navrh, aby sa tam spravila "zakruta" na vyjazde a zaroven aby sa spravilo elektrickove esicko vyuzivajuc zaliv ako jeden z jazdnych pruhov.

3: Na Pribinovej ti nezavadzia betonovy vjazd a vyjazd do nakupneho centra, cize tam vies ulicu lahsie upravit pre elektricku a dohodnes sa s J&T. Na "Krupkovej" je to vyrazne komplikovanejsie a drahsie a J&T ti urcite nebude ochotne burat betonove vjazdy a vyjazdy pod zemou, aby ich premiestnilo ci upravilo.

4: Sucinnost =/= podriadenie sa. A pri sucasnych cenach a lokalize nepojde o statisice ale miliony, ak sa bude musiet upravit aj podzemna cast vjazdu/vyjazdu.

5: Tu sa hadat nebudem. Na druhej strane nebyt J&T tak sa mesto snad nikdy nerozhupe s elektrickou v tejto oblasti (a ze ju tam treba)
Reakcia na: majana20 #87:
Chapem, ze zaber je starsi, ale pokial viem, na tomto sa nic nezmenilo. Takze kde su tie tvoje domnele lavicky?
https://tinyurl.com/26ma2an3
Reakcia na: Arrivaderci #86:
Len pozadujem kvalitne riesenie. V com je problem? Mam pocit, ze si agent J&T, co sa sem inflitroval, aby z principu oponoval kazdemu, kto spochybnuje navrhnute riesenie. Nikto iny sa tu zan tak nebije.

1. V najhorsom pripade by sa s vyjazdom nerobilo NIC. Upravila by sa prednost v jazde, to je vsetko. Vjazd by sa zriadil z druhej strany cesty. Pri sucasnom projekte budu musiet naopak nasmerovat vyjazd. Tie iste peniaze.

2. So zalivom zastavky pre autobusy (asi myslis tento: https://tinyurl.com/2s4wz889) by sa urobilo len tolko, ze by sa jednoducho zrusil a o jeho sirku by sa zvacsil chodnik. autobusy by zastavovali z druhej strany, resp. dalej na Pribinovej. Miesto tam na to je.

3. Pomaly cela Pribinova su pozemky Eurovea, takze tvoj "argument" je uplne mimo. Mimochodom nevidim ziaden dovod, preco by mal zaliv zastavky autobusu branit vystavbe elektricky. To nie je plynovod.

4. Neviem, ci si pocul o niecom takom, ako sucinnost. Vyvolane naklady na pripadne stavebne upravy vyjazdu by samozrejme boli zahrnute v cene projektu. Rozhodne radsej par stotisic navyse, ako na dlhe desatrocia zabita trat. Ak sa to ma takto stavat, potom je otazne, ci to vobec ma zmysel.

5. Ak si tu niekto halabala kresli ciary, je to J&T, ktori sleduju len svoje zaujmy a vobec ich nezaujima bezpecnost, ci plynulost premavky.
Reakcia na: majana20 #87:
Este raz, elektricka nema ist popred Stefanika. Rozumies dostatocne slovencine?
Reakcia na: lostrail #77:
Na koncertoch su pripravene stolicky a po bokoch nametia su lavicky
Reakcia na: lostrail #81:
Čo si dal je tvoja domnienka bez reálnych podkladov a v rozpore s realitou, kde si nakreslil presne Vallo štýlom čiary a nezastavil sa či aj reálne sa to DÁ a či to je v súlade s normami. Faktom je že to tam nedáš - je to príliš úzke na takú odbočku a auta by ti tam nevedeli vyjsť z garáže.

Druha vec je že by si musel rozbiť betónovú konštrukciu výjazdu súkromnej firmy a tá na to nepristúpi.

A posledný bod zastávka a záliv sú na pozemkoch Eurovea (parcela 9182/18) čiže tam elektrickú určite nemôžeš stavať.
Reakcia na: Urbanway 2423 #84:
Par mesiacov dozadu sa ta zastavka zveladila. T.j. o par rokov sa zase zbura. 29,70 by kludne mohli zachadzat cez Krupkovu na zastavku elektriciek - zastavka Nove SNP a nie zase separatna zastavka pri vyusteni Bezrucovej
Čo sa toho Šafka týka, tak po výstavbe trate sa presunie zastávka 29 a 70 v smere k Mostu SNP pred križovatku s Bezručovou, čo je dosť škoda, keďže bude o čosi ďalej a navyše tam nebude môcť zastaviť 29 a NAD. Celá tá odbočka na Šafku je podľa mňa zvláštne vyriešená a radšej mohla ísť električka krížom cez križovatku, aby sa tam nemuseli robiť 2 také ostré oblúky a zastávka autobusov by mohla zostať tam, kde teraz. IAD by to spomalilo rovnako ako súčasné riešenie, keďže asi aj teraz bude pri prejazde električky celá križovatka stáť.
Reakcia na: lostrail #82:
Áno, v smere k Mostu SNP by mala zastávka len cca 50 metrov, ale stále lepšie ako nič.
Reakcia na: Urbanway 2423 #80:
Dost kratka zastavka teda. Iba, ze by sa zabral aj kus pred MZP. Miesto ako take by bolo, len neviem, ako je to tam rozparcelovane a komu by bolo treba stupit na otlak.
Stale to vsak neriesi nieco v rozumnej vzdialenosti na prestup na Safku.
Reakcia na: Arrivaderci #59:
"Vedel by si toto spravit aj pre debatu co som mal nizsie s Urbanom a Lostrailom?"

Cely ten priestor sa bude aj tak rozkopavat kvoli stavbe elektricky, takze nechapem stale tento postoj, ze jeden vyjazd sa "neda posunut". Napisal som ti aj riesenie, kedy by sa do vyjazdu nezasahovalo vobec, znamenalo by len mensiu neprijemnost pre tych, ktori prichadzaju autami (do Eurovei sa da ist aj cez Landererovu zozadu a Pribinovej sa vyhnut uplne). Toto je asi nejaky alternativny vesmir, kde je zjavne uplne v pohode, ze kvoli jednemu vyjazdu z garaze postavime trat nosneho systemu tak, ze vytvorime tri nove kolizne body s IAD, kym pri troche snahy by sa dali vsetky eliminovat. Ako by si neskor majitel Eurovei svoje vjazdy a vyjazdy vyriesil, by uz bolo na nom, resp. na dohode s KDI, ak by slo o organizacnu zmenu.
Ci niekomu vyjde nejaky obluk v AutoCADe alebo v MSpaint, nehovori nic.
Aktualne navrhnuty projekt hovori tolko, ze to kreslili v J&T, ktori vzhladom na to, ze maju volnu ruku, si to pochopitelne nakreslia tak, aby oni nemuseli menit nic zasadnejsie. Ziaden argument, ze sa to fyzicky neda spravit, neobstoji.
Reakcia na: lostrail #76:
Na NĽŠ by sa zmestili zastávky v oboch smeroch, len by musel zaniknúť odbočovací pruh v smere k Redute od Šafka. V smere k Mostu SNP by teda zostali 2 pruhy s tým, že z pravého pruhu by sa odbočovalo k Redute a ostrovček pre chodcov by bol zúžený/zrušený. Bolo by to niečo podobné ako sa upravilo na Račianskom mýte odbočenie z Radlinského na Legionársku.
Reakcia na: majana20 #68:
Stefanik je na opacnej strane namestia pri Dunaji. Elektrickove kolajnice budu uplne mimo. Ked sa tam konaju podujatia, tak v tom mieste, kadial pojde elektricka, je vacsinou prazdno.
Reakcia na: majana20 #68:
Zacali ich tam organizovat az ked sa zacalo hovorit o elektricke. Toto uz je otrepana pesnicka.
Reakcia na: majana20 #53:
Ako casto tam oddychujes na tej dlazbe bez jedineho stromu, ci lavicky?
Reakcia na: Petto #46:
"2.kolaj podla mna nie je problem na Vajanskeho.Zastavka by bola dorobena aj za lievikom na NLS smer Safko a nasledne by ta nejaka L6 stala za Umelkou uz pri Eurovey."

A v opacnom smere kde bude zastavka? Bud by boli nastupiska uzucke alebo by ta zastavka chybala.
Reakcia na: S499.1023 #74:
S dĺžkou však áno. Vnútorné články sú v Mníchove o 10 cm dlhšie. To je síce málo, ale určite to znamená trochu väčšie zalomenie kĺbov pri rovnakom polomere.
Reakcia na: upravovač fotiek #69:
Kinematika ale nemá nič so šírkou vozidla.
Reakcia na: majana20 #68:
..zatiaľ možno? tak keď to tam je tak trz tak to tam tak aj ostane.. s elektrickou alebo bez.. a poviem ti čo bude - dostane sa tam viacej ľudí, ktorí nemajú tú potrebu štartovať auto pre každú blbosť.. 😠
Reakcia na: majana20 #68:
Moj racionalny pohlad na vec
Reakcia na: majana20 #68:
A ty vies kde sa nachad?a Stefanik? Pocula si o tom ze je to poriadne mimo planovanej trate?
Reakcia na: kluvo #49:
Neviem si predstaviť aby na Trnavskom mýte nebola priama linka do Dúbravky..
Reakcia na: S499.1023 #63:
Sranda že Mníchov má články Avenia o kúsok dlhšie než Haag. Predpokladám že kĺby aj mechy sú identické, v Haagu sú síce vozy širšie, ale mechy sú viditeľne "vrazené" v bočniciach, takže budú identické. Ak by som mal hodnotiť podľa kĺbu a mechu, tak práve Mníchov by bol v nevýhode. 😁
Reakcia na: Minko #55:
Zatial mozno...pri Stefanikovi su rozne kulturne podujatia...a co byde ked tam nabehnu elektricky....?🙈🙊🙉
Reakcia na: N/A #54:
💯🦉🍀
Reakcia na: S499.1023 #64:
Preplo Vam z tepla...? Jedine s mojim suhlasom..😂😅🤣🙃
Reakcia na: S499.1023 #63:
Neviem ako vozy zo Schadewerke Pilsen, ale vo vozovniach máme (údajne) aj 18 metrové polomery a ešte som nepočul že by nové vozy nesmeli na niektoré koľaje vo vozovniach. Okrem toho 20 metrov určite dajú aj so substrátom. V súťaži na nové vozy sa pred desiatimi rokmi požadovala prejazdnosť minimálnym smerovým polomerom 25 metrov bez obmedzenia zaťaženia a s obmedzením užitočného zaťaženia alebo rýchlosti 19 metrov. Takže tých 20 metrov by mali dať.
Reakcia na: majana20 #53:
Že by sa nám Viedenská chromíkovská káva v ľudskej mierke premenovala na Majanu?
Reakcia na: upravovač fotiek #50:
Nie je pre Bratislavu predpísaný a preto Schadewagenmi LTT dodržaný minimálny polomer oblúka 25 metrov? Mal som so Siemensákmi takú debatu: Prečo má Avenio München minimálny polomer oblúka 14,5 metra a Avenio Den Haag 25 metrov, keď sú to kinematicky totožné vozy? Odpoveď: Lebo Mníchov to požadoval a Den Haag nie 😃.
Reakcia na: si #61:
Pravá odbočka zo Záhradníckej k Trhovisku, teda zastávke, by sa tam nevošla. Výhybky aj kríženia viď príspevky #12 a #14. Výhybky by boli mechanicky zaistené (napr. zaklinované) a iba dispečing by ich vedel odomknúť. Ako som písal, je to myslené pre mimoriadne udalosti, nie bežnú premávku.
Reakcia na: upravovač fotiek #57:
ja mozno len cisto teoreticky, nebolo by mozne viest tie spojky v opacnom smere ? usetrilo by sa 6 krizov (a to je zrovna v kolajovej sieti aspon podla mojich pozorvani vzdy ta jej najrozbitejsia cast....)
Reakcia na: birch #58:
Skor keby sa dala Zahradnicka-Mileticova prerobit aj na odbocenie dolava a nasledne zrusit odbocenie na Jegeho pre IAD. (neviem ci by sa to tam zmestilo, ale kebyze sa spravi vacsie esicko v smere do centra pre auta, zrusi parkovanie na chodniku a mierne uberie z neho, tak odbacaci pruh by sa tam mohol zmestit teoreticky, resp. mozno by si tam rovno vedel spravit 3 pruhy - jeden dolava na Mileticovu, jeden rovno a jeden bus pruh)

Nemyslim si, ze tahat viac aut do stvorlistka na Bajkalsku je stastne riesenie, kedze su tam neexistujuce pripajacie pruhy a v spicke je problem zaradit sa.

EDIT: respektive zastavka Saleziani by sa mohla presunut za krizovatku blizsie k elektricke a mala by vlastny pruh a ostali by ti 2 kde by si jeden mohol dat ako alternativne odbocenie pre IAD.
Reakcia na: upravovač fotiek #57:
Vedel by si toto spravit aj pre debatu co som mal nizsie s Urbanom a Lostrailom? Lebo nemam energiu sa hadat do okola ci sa da alebo neda spravit vyjazd ako navrhuje 😃

EDIT: A este ma napadla kacirska myslienka - kebyze od zastavky Mileticova v parku by isli 2 kolaje smer Trnavske myto a trat na Zahradnickej by ostala skor ako manipulacna?
Reakcia na: upravovač fotiek #57:
Mne sa to veľmi páči 👍.

Zároveň by som zrušil ľavé odbočenie pre IAD z Jégého do Záhradníckej (smer Ružinov), aby zostala dlhšia zelená pre odbočenie zo Záhradníckej (od centra) do Jégého, lebo odbočovací pruh bude kvôli novej koľaji skrátený. Náhradná trasa nech je po Trnavskej a Bajkalskej.
Tak som to v AutoCade trošku rozpracoval. Ľavá odbočka v zastávke je navrhovaná splietkou, pričom výhybka by bola v polovici zastávky (takže aj súprava 32,5 metra môže zastaviť v zadnej časti zastávky). Osová vzdialenosť koľají je tomu prispôsobená. Najväčšie vonkajšie vybočenie skrine majú T6A5 a splietka je vedená o pol metra ďalej od hrany nástupišta oproti koľaji v zastávke. Tým sa zabezpečí, že vozidlo T6A5 pri vybočení do oblúku o polomere 20 metrov nebude kolidovať s hranou nástupiska. Zároveň môžu zastávky ostať paralelne bez osadenia, zmestia sa.
Reakcia na: kluvo #49:
Podľa mňa je nevýhodou Tvojho návrhu odrezanie Špitálskej od Šafárikovho námestia, Nám. Ľ. Štúra a budúcej Vydrice (dodatočný okruh cez nábrežie a tunel zabije križovatku pri Chatámovi a bol by už dosť plytvaním vzkm) a nevytvorenie spojnice medzi Obchodnou, Nám. SNP a Euroveou.

Ja by som linkové vedenie nechal podobne ako je teraz s tým, že

- Na L3 by boli kapacitnejšie vozidlá ako dnes, predokladám už trasu do Janíkovho Dvora
- L1 by sa potiahla z hl.st. a Nám. SNP cez Pribinovu, Košickú a Saleziánov na novú úvraťovú konečnú medzi Trn. mýtom a Karadžičovou ulicou, niečo na systém Molecovej (zišla by sa aj pre plánované obmedzenia a výjazdy z/do Ružinova, keďže vtedy už budeme mať 'voľné' obojsmerné vozy). Plus úprava uzla Kamenné nám. a zriadenie zastávok čo najbližšie k trianglu kvôli prestupu L1/L4.
- K tomu električková linka povedzme L2 Petržalka - Košická - Ružinov s tým, že L50 by sa ukončila pri ružinovskej nemocnici (časom v ďalekej budúcnosti plná náhrada električkou až po Račiansku) a L68 ukončiť niekde v oblasti Ml. Nivy / Košická, prípadne pri business centrách v okolí Plynárenskej (výhľadovo do tej novej štvrte čo raz bude pri Prístavnom moste).

Nevýhoda je neexistencia priameho spojenia Karlova Ves - Eurovea.
Reakcia na: majana20 #53:
Pokojna oddychova zona je pri vode v trase elektricky su len skejtaci poskodzujuci dlazbu.
Reakcia na: kluvo #49:
Nič v zlom, ale takúto spleť chaosu som už dávno nevidel.
Netahat elektricky cez pokojnu prijemnu oddychovu zonu, v zmysle projektu a zmluvy so zhotovitelom.Neziaduce.
Reakcia na: Petto #51:
Netuším ani to nepokaldám za prekážku. Aj tak sa tam do tých pozemkov plánuje zasahovať.
Reakcia na: upravovač fotiek #50:
A pozemok je koho ? Mestsky ?
Reakcia na: Petto #48:
Ono sa to tam zmestí. Len je nutné posunúť zastávku v smere do mesta vo variante II. Polomer je vždy 20 metrov. Doma to mám nakreslené v Autocade, teraz iba narýchlo v MS Paint. Zmestí sa to tam.
K linkovym navrhom po stavbe - co keby sa to spravilo nasledovne:

(1) Hlst - Šafarikovo namestie (cez NLS) - zachovanie terajsej trasy s vyhladovym predlzenim do Vrakune cez Pribinovu
(2) Petrzalka - Hlst (cez Pribinovu) - Nova linka, ktora zabezpeci prepojenie Petrzalky s oblastou Niv a Trnavskym mytom. Od Salezianov poskytne v spicke rychlejsie prepojenie na HLST, ciastnocne nahradi terajsiu 7.
(3) Raca - Petrzalka - Zachovanie terajsej trasy
(4) Zlaté piesky/Stn. NM - Centrum - Čiastočné zachovanie linky 4 s priebežnou konečnou na Centrum a zmenou na linku 9 (rovnako ako počas prerábky KVR)
(5) Karlova Ves - Stn. Vinohrady - Staro-nová linka, ktorá nahradí KV časť linky 9 a Račiansku časť linky 7.
(8) Ružinov - Dúbravka - Nová linka, ktorá nahradí linku 50 na osi Ružinov - Nivy a linku 4 na osi Dúbravka - Šafárikovo námestie.
(9) Ružinov - Centrum - Čiastočné zachovanie linky 9 s priebežnou konečnou na Centrum a zmenou na linku 4 (rovnako ako počas prerábky KVR)

Nevýhodu tohto návrhu vidím v chýbajúcom spojení Most SNP - Centrum, resp. zlom prestupe medzi linkami 4 a 8 v ceste z NM do KV. Toto by sa dalo potencialne riesit tocenim liniek 4 a 9 cez NLS a Vajanskeho na Safko mimo spicky, aby sa zabezpecil prestup na hrane, v spicke je frekvencia medzi Centrum a Safkom dobra cez 3 (a 1). Pripadna alternativa by mohla byt v ukonceni 8 na riviere, 9 na Safku a potiahnuti 4 do Dubravky.
Reakcia na: upravovač fotiek #47:
Pozemky dalsie musis pravdepodobne vykupit na to. Nie je sice nerealne ale to je zase na dlho ako urobit len uvrat na sposob Riviery.
Reakcia na: Petto #46:
Ja som navrhoval urobiť pri napojení na Miletičovej manipulačné jednokoľajné obratisko, v ktorom by sa operatívne mohli točiť tramvaje zo všetkých smerov. Síce to vychádzalo dosť natesno, s polomerom oblúku 20 metrov, ale počas mimoriadnych situácií by sa tam dalo všetko točiť do smeru odkiaľ to prišlo. Teoreticky by sa tam dala točiť aj nejaká špičková linka, ale bol by to obrat bez prestávky.
Reakcia na: Urbanway 2423 #33:
2.kolaj podla mna nie je problem na Vajanskeho.Zastavka by bola dorobena aj za lievikom na NLS smer Safko a nasledne by ta nejaka L6 stala za Umelkou uz pri Eurovey. Len ked nie je obratisko nikde tam co s tou L6 ? Urcite aspon niekde urobit nieco na sposob obratiska pre 30T na Riviere, niekde za Kosickou.
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
Však tá moja fotka bola tiež z toho článku 🙂. Skenovať Strassenbahmagaziny sa mi nechce.
Reakcia na: Arrivaderci #43:
Čo sa týka tej električky, tak som predpokladal, že by bola posunutá južnejšie len po koniec toho zastávkového zálivu (tak, aby sa vedela vyhnúť tej strieške) a potom by prešla na cestu do oboch pruhov. Bolo by tam síce esíčko, ale vzhľadom na nízku rýchlosť by to nemal byť problém. S posunutou električkou a zúženým chodníkom mi to vychádza na šírku cca 9-10 metrov (2m posunutá električka + 2m zúžený chodník).
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
Neviem neviem - 5-6 metrov na sirku a pri najlepsom 20 metrov/pri najhorsom 15 metrov na dlzku kym narazis na konstrukciu vjazdu... to tam urcite nevytocis ako dufas ani na vjazd ani na vyjazd. Moje auto ma priemer otacania cca 10 metrov (jedno z tych lepsich) a to by som veru nevykrutil ani keby som siel krokom a dal plny zaber volantom.

Dalej nemozes len tak posunut elektricku, lebo tam mas vchod do administrativnej budovy (striesku) ktora by zavadzala trolejovemu vedeniu (cize dalsie dohadovacky s majitelom Eurovea).
Reakcia na: Urbanway 2423 #30:
Hlavne by sa tam hodilo dať jednu z dvoch liniek z Petržalky
Reakcia na: Arrivaderci #40:
To mal byť len náčrt. Ak by sa chodník zúžil o 1-2 metre (cesta by sa posunula o toľko severnejšie) a električka by viedla cez zastávku 78 a pravý pruh, tak by sa tam tá zákruta mala dať spraviť.

0000:
A nerobil by tam potom problém ten výjazd? Práve preto som navrhol takú zákrutu pre výjazd a nie vjazd, pretože do vjazdu sa človek môže normálne preradiť, ale pri výjazde musí dávať prednosť, a preto mi prišlo lepšie, ak je výjazd kolmo na tú cestu a nie ako pripájací pruh.
Reakcia na: Urbanway 2423 #38:
Urcite lepsie ako podkopavat cestu, ale problem je, ze tam nemas na to miesto - ako by si spravil tu zakrutu na tomto mieste? Hlavne ak by elektricka nahradila cestu 1:1 aby ostal chodik rovnako siroky: https://www.google.com/maps/@48.1408575,17.1210633,3a,90y,19.54h,65.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXlgVqdeO3KtFSb6ng2P0RQ!2e0!7i13312!8i6656

0000: to by cisto teoreticky mohlo byt najschodnejsie riesenie, otazka ale ci by okrem ciar/ramp netrebalo prerobit viac v garaziach - nebol som tam uz niekolko rokov a aj som zabudol ako to tam presne vyzera.
Reakcia na: Urbanway 2423 #38:
A otočiť vstup za výstup?
Reakcia na: Arrivaderci #35:
Mal som na mysli niečo takéto. Aby sa predišlo zrážkam, tak by sa pri tom výjazde mohla osadiť CSS alebo minimálne stopka a zrkadlo. Pri tomto riešení by stačilo len trochu upraviť ostrovčeky bez nutnosti prekladania vjazdu alebo výjazdu.

Čo sa týka súčasného návrhu, tak ešte som zvedavý, ako sa tam bude krížiť električkové vedenie s TT Nové SND, keďže hlavne na mieste, kde budú výhybky na ET okolo divadla bude treba dosť veľa krížení a to len kvôli 150 metrom TT. Ak by išla električka po južnej strane, tak by nebolo treba ani jedno kríženie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #33:
K tej poslednej otazke - to je skor o tom, ako casto bude jazdit ta L1. Pri intervale 2 minuty by to naozaj nebolo treba. Len ak je v plane aj zahustovanie v Petrzalke, Safko to uz nevykryje. Navyse po zdvojkolajneni Vajanskeho by sa to ani nedalo vtesnat. Preto ta posilova linka. Cez vikendy prestup bez problemov.

Ono toto zapojenie trate z Pribinovej do Safka vlastne zdvojkolajnenie na Vajanskeho tak trochu popiera a robi zbytocnym. Predstavme si, ze v obidvoch smeroch idu L1, L3 a L4 s intervalmi 2, 2 a 4 minuty. To je 75 spojov za hodinu, resp. 1 a stvrt spoja za minutu na tej zastavke. To by kapacitne nezvladla. Naopak, to skor bude snaha presmerovat niektore spoje, ako napr. L4, cez Jesenskeho. Prestup na L1 na Kamennom -> Nam. SNP, pripadne ak by tocili cez tunel, napr. Chatam Sofer alebo Most SNP. Takto sa naloz rozlozi medzi viacero zastavok.
Reakcia na: Arrivaderci #34:
Asi takto - ten isty developer vykopal ovela vacsie mnozstvo zeme a nanovo teren spevnil a odvodnil na mieste, kde buduje Euroveu II. Jeden vyjazd je pre nich prd v teplej vode. Ako nudzove riesenie sa da vytvorit taky mackopes, ze z vyjazdu by sa normalne vyslo von a ten, kto z neho vyjde, by mal prednost v jazde. Obidva pruhy na ceste by prednost davali, pripadne by sa to osetrilo pomocou CSS. Este stale by bolo mozne pod uroven terenu znizit priebezny protismerny pruh. Ono je to o tom, kto tie naklady znasa a ci je ochotny aj trochu vyjst v ustrety.

Totiz, sukromnik ma v pazi, ake naklady vzniknu mestu v dosledku kolizii a problemov, ktore vzniknu na tych krizovaniach. Ale mesto by to v pazi mat nemalo a jednoznacne by malo pozadovat juznu trasu, pricom argumentovat by malo prave bezpecnostou a plynulostou, co napokon ovplyvni aj zakaznikov nakupneho centra. Elektricka ma byt nosny system a nie nejaky lokalny vymetak, ktory pekne vyzera pri zasklenych budach. Lenze ako sa ukazuje, mesto nema ziadnych skutocnych odbornikov, co by na toto poukazali a stali si za svojim. A tak J&T nechaju robit si, co chcu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #27:
Vies mi to nakreslit? Lebo ak ma byt elektricka blizsie k Eurovea a cesta ma byt severnejsie, tak bud tam vznikne kolizny bod kde budu hrozit celne zrazky (lebo nemas moznost tam spravit odbacaci pruh), alebo ako som odpovedal Lostrailovi nakladne riesit prestavbu bez konkretnej znalosti kto to zaplati.
Reakcia na: lostrail #28:
Je ti jasne, ze preburat a prerobit vybetonovany vyjazd s nutnostou vykopat velke mnozstvo zeme a na novo spevnovat a odvodnovat okolitu zem bude vyrazne drahsie ako nechat hentake krizovanie, ze? A kto to zaplati? Mesto do sukromneho investovat nemoze, Eurovea nema absolutne ziadny dovod menit tie vyjazdy, a nemozes len tak odstrihnut vjazd/vyjazd od cesty.
Reakcia na: lostrail #31:
Tá dvojkoľajná trať na Vajanského nábreží by podľa mňa pomohla, aj keby sa nedalo ísť rovno na Pribinovu (zo Šafka by bol obojsmerný prestupný uzol). Problém so spojkou Vajanského nábrežie - Pribinova by boli práve tie zastávky, ktoré tam naozaj nie je kde umiestniť, a preto mala ísť linka z KV na Pribinovu cez Jesenského, aby obslúžila aj Šafárikovo námestie. Takisto by táto trať minimalizovala peší presun pri prestupe medzi 1 a 4 v čase, keby tá posilová linka nepremávala. Ďalšia vec je, či nie je v KV dostatočná kapacita električiek v špičke a tým pádom by nebolo nutné zavádzať posilovú linku na spôsob 7?
Reakcia na: Urbanway 2423 #30:
Toto si myslim aj ja. L1 by mohla ist zo stanice, cez Obchodnu a Namestie SNP na Safko, odtial na Pribinovu, cez Trnavske myto a Blumental naspat na stanicu. Alternativne kazdy druhy spoj cez tunel a nabrezie, pricom na Safku by nestal.
Reakcia na: Urbanway 2423 #29:
Uvazuje sa. Ale prave vdaka polohe zastavky na Safku akosi "zabudli" dokreslit prepojenie na Pribinovu. Okrem toho, ak ma vzniknut vyhybka od Safka k Pribinovej, neviem, ako bez presunu zastavky umiestnia druhu smerom na Vajanskeho nabrezie. Detto druha kolaj. V zasade je jedno, ci elektricka urobi ten okruh cez Jesenskeho, ale podla toho, ake byvaju ranne zapchy na nabrezi a ako sa vyuziva linka 133, sa da usudzovat, ze posilovy elektrickovy spoj by bol velmi ocenovany. Navyse, ak by koncil v Dubravke, mal by ovela lepsiu spadovu oblast.
Ono, idealne riesenie v tomto pripade asi neexistuje, lebo po vytvoreni elektrickovej krizovatky by pri sucasnej snahe umiestnit vsetky nastupistia za nu, boli prestupy nekonecne.
Navyse, snaha vybudovat zastavku, sa tak trochu bije so snahou postavit na Vajanskeho nabrezi dvojkolajnu trat. Trat ako taka by vosla, ale vosli by aj elektrickove nastupistia? Zastavka "Viedenskeho typu" by sa dala vyriesit v smere na Pribinovu, lebo tam by bol jeden pruh. Na druhej strane by to uz tak lahke nebolo.

Okrem toho ako evidentne vnimam, ze spojka zo Stareho mosta na Pribinovu bude nanajvys manipulacna, resp. vyuzivana v pripade mimoriadnosti a vyluk.
S akým linkovým vedením sa vlastne na tejto trati počíta?
Najlepšie by tam asi bolo predĺžiť 1, ktorá by tým pádom premávala okružnou trasou (v budúcnosti by možno mohla ísť do PB) a nejakú linku z Petržalky do Ružinova, ktorá by čiastočne nahradila 50.
Reakcia na: lostrail #24:
3. Nepomohlo by spojeniu Pribinova - Karlova Ves, ak by sa pred križovatkou Štúrovej a Gröslingovej zriadila zastávka, aby mohli cestujúci idúci z Pribinovej prestúpiť na 4 na Jesenského?

Škoda, že sa neuvažuje o obojsmernej trati po Vajanského nábreží, veď na NĽŠ je v križovatke v smere k Eurovei iba jeden priamy pruh, takže by mohol byť v tomto smere iba jeden pruh pre IAD a v tom druhom by jazdili električky a autobusy. Tesne pred Šafárikovým námestím by potom boli opäť 2 pruhy, aby prešlo cez križovatku čo najviac áut. V konečnom dôsledku by to ani nemuselo až tak spomaliť dopravu a výrazne by sa tým zlepšil prestup na 4 smerom do Dúbravky. Na NĽŠ by sa mohla zriadiť obojsmerná združená zastávka pre električky a autobusy.
Reakcia na: Arrivaderci #25:
Co sa tyka vyjazdu, da sa ist popod cestu a vyviest ho pripajacim pruhom z pravej strany, na ten ucel zabrat cast priestoru parkoviska. Vjazd bude skratka prerobeny z druhej strany, pojde o prave odbocenie. Alebo sa mozno ani nemusi zaberat z parkoviska, len sa zrusi tento vyjazd, vyvedie sa nanovo v mieste sucasneho BUS pruhu a cesta ho obide z lavej strany. Ked sa chce, tak sa da. Toto nie je tak nerealizovatelne, ako sa zda. Navyse kvoli tomu vytvorit tri kolizne body s elektrickou, to zavana cistou lenivostou a slendrianstvom zo strany J&T. Pravda vsak je, ze to mesto malo jednoznacne tlacit na to, aby trat isla juznou stranou.
Reakcia na: Arrivaderci #25:
Cesta k vjazdu by sa dala upraviť tak, aby ústila do severnej, namiesto južnej časti cesty. Chodník je tam dosť široký, aby sa mohla severná časť cesty posunúť trochu ďalej od Eurovei, ak by to bolo nutné.
Reakcia na: Mario2375 #16:
na druhej strane, verejný záujem a infraštruktúrna (dopravná) potreba tu je. Ak by veľmi robili napriek, tak predpokladám že by nejaký proces vyvlastnenia mohol nastať, aj keď je to samozrejme beh na dlhé trate
Prestudoval som, popozeral vykresy a zvazujem, ci nieco neposlem aj ja sam. Zatial takto:

Dobre veci:
1. Vegetacny kryt (ale nie na celom useku)
2. Snaha budovat integrovane zastavky (celkom nevysla, ale to Dulovo je fajn).
3. Vyuzitie trasy poza Umelku
4. Vyuzitie parkoviska / parcika na Mileticke na napojenie k Ruzinovskej radiale (bez snahy natlacit to cele do uz aj tak natlacenej krizovatky na Zahradnickej, ked to tam navyse ovplyvni aj nova vetva trate).
5. Snaha vyhoviet SND, aby tolko nepiskali (aj ked toto je podla mojho nazoru hlupost a sami sa tym doslova obklucili).

Zle veci:

1. Zastavka Kosicka. To uz vazne nemohla byt aspon smerovo rozdelena, aby ten bus nestal totalne od veci? Na tomto mieste velmi nehrozia prestupy na autobusy iduce opacnym smerom. Ergo, smerom k Pristavnemu mostu mohla byt za krizovatkou. Toto sa este moze ukazat ako problem, ak sa postavi aj trat cez Mlynske Nivy. Pravda, musel by pribudnut este jeden priechod, idealne svetelne riadeny, v synchro s krizovatkou.

2. Zasa odporucana instalacia pomalych vyhybiek. Toto mesto sa vyhybkoveho demona asi nikdy nezbavi. Konecne by si v DPB mohli toto odpustit, kedze Reming sa hned za tymto nezabudol poistit, ze to vypracoval podla manualu od DPB.

3. Chybajuce "operativne" obratisko niekde na konci Pribinovej, ked len kolajova spojka pre obojsmerne elektricky s odstavnou kolajou, ci uz kvoli vylukam, ako sa spominalo, alebo pre posilove linky do zony. Takto by napr. mohla existovat linka 6 (davnejsie 12), ktora by mala charakter linky 7 v Raci, t.j. aspon pocas spiciek by pomahala spojit Karlovku a Dubravku s Pribinovou. Ked uz by aj chybala spojka na nabrezi, tak aj v smere do mesta by pouzivala trat cez Jesenskeho. Zasa sa ukazuje, ze kreslime trat, ale bez vizie linkoveho vedenia. Dufam, ze sa podari aspon vyriesit nejaky prestup na Safku bez dlhociznych pesich presunov v style L4 -> nejaka okruzna linka, ktora bude tocit trat okolo Pribinovej a cez centrum naspat.

4. Zasa ten beton. Pritom Mostova je este pomerne pekny priklad oproti tomu, co stvorili na Botanickej. Suhlasim, ze v meste ma byt jednoznacne osadena dlazba. Podobne ako na Spojke na Americkom namesti. V pohode aj pri Kosickej medzi Pristavnou a Mlynskymi Nivami, rozhodne to tam nenahneva (ale tam by sa viac hodil vegetacny kryt) a na Mileticke a zahradnickej samozrejme asfalt na prejazdoch a inde dlazba. Alebo priestor pri Trhovisku bude mat dlhodobo charakter Balkanskeho primorskeho mesta.

5. Trasa na zaciatku Pribinovej - uplne zbytocne krizenia s Krupkovou a Olejkarskou, ktore by sa dali eliminovat ze cenu krizovania jedneho smeru na vyusteni Pribinovej tak, ze by sa cela trat umiestnila na juznu stranu Pribinovej. Tie krizenia su zbytocnym zdrojom moznych kolizii. Resp. od Safka sa nemusela trat smerovo delit, zasla by rovno na druhu stranu Pribinovej a dalej by uz nezavadzala vobec. V pripade potreby by sa hranica celej krizovatky mohla posunut od Dostojevskeho radu smerom viac na vychod. Tipujem, ze toto si takto kazali nakreslit J&T.
Reakcia na: majana20 #19:
Bratislavske elektricky su tiche, nehrkaju. Oddychova zona tam nieje. Stale su tam nejake akcie a plno ludi, takze je tam hluk. Dalsia vec je, ze tam je mizerna obsluznost MHD, elektricka to tam konecne ozivi a prinesie viac ludi. Argument, ze elektricka mala ist cez Landererovu je kolosalna hlupost, tam by bola na dve veci.
Reakcia na: majana20 #18:
čo je preboha na obchodnom centre oddychová zóna ???
Reakcia na: majana20 #19:
Oduuchova zona? V mieste kade ma prejst elektricka urcite nie. Dalsia z radu kriklunov bez poznania reality.
Reakcia na: majana20 #19:
Ano ludia to tam chcu, len par kriklunov nie 🙂
Reakcia na: Mario2375 #16:
Ludia to tam chcu....? Pokojna oddychova zona..Pri Stefanikovi, na namesti, byvaju koncerty, za chrbtom budu hrkat elektricky......
Urcite nie cez oddychovu zonu, Nove divadlo, Eurovea..
Reakcia na: Mario2375 #16:
Preto ma zarazilo, že v možnostiach ako eliminovať hluk pri SND je okrem technologických možností (preklenutie podzemného parkoviska, vibroakustické oddilatovanie) aj možnosť zbúrania časti parkoviska a jeho nahradenia násypom. Mi to príde také divné riešenie, že chcem aby trať šla na cudzom pozemku a už teraz sa zdráha majiteľ s danou traťou, ale rátam s tým, že ak mi to povolí jedna z variant je aj, že mu k tomu zbúram časť podzemného parkoviska bez náhrady. 😁 Zároveň mi niečo vraví, že nakoľko pôjde o zrejme najlacnejšiu variantu bude aj naviac preferovaná. 🙃
Reakcia na: FFF13 #15:
Ono v prvom rade môže SND povedať že to tam nechce a mesto sa môže postaviť aj na hlavu.. sú to ich pozemky, bohužiaľ..
inak SND by si mohlo stavebné práce súvisiace s obchádzkovou trasou kľudne zaplatiť keď to tak veľmi chce😏
Z nižšie nalinkovaného zdroja.
Reakcia na: S499.1023 #12:
Ďakujem za príklad. Takto by to mohlo byť aj pri SND. Otázka je, ako to bude "skákať" cez kríženia (jeden kríž = 4 krát srdcovka), ktoré tam budú pre tramvaje idúce v smere do Šafárikovho nám. na Košickú.

Podarilo sa mi nájsť článok kde sú fotky:
https://www.badische-zeitung.de/wie-die-haltestelle-am-neuen-sc-stadion-fanmassen-bewaeltigen-soll--183490483.html
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
Treba pozrieť, ako to spravili v záujme čo najnižšej hlučnosti vo Freiburgu pri štadióne - v dominantnom smere je hlava koľajnice neprerušená, vo vedľajšom sa preskakuje okolesníkom cez hlavu koľajnice.
tie PDFka sa nejako nefungujú (minimálne v safari)
Križovatka Košická - Miletičova:
Je dostatočne dlhý radiaci pruh na "ľavej" strane koľajníc v smere od Dulovho nám.? Trať tam nemá byť duálne využívaná aj ako BUS pruh, je navrhnutá celá zelená. Linky 50 a 68 sa ako presmerujú/upravia? Ako je plánovaná NAD v prípade výluk? Ako bude zabezpečené aby cestná doprva neblokovala "prejazd" cez koľajnice v prípade dopravných zápch? Bolo to overené modelom? Ak áno, akým? Bude križovanie trate svetelne riadené?
Reakcia na: Arrivaderci #1:
Aj mňa osobne prekvapuje, že na tej trase okolo divadla nie je dokonca ani koľajová spojka pre prípad výluk.
"Kryt električkovej trate je navrhovaný v úsekoch Šafárikovo nám. - Pribinova a na Miletičovej ulici z betónu, na Košickej ulici by mala byť trať zakrytá prevažne zeleným vegetačným krytom."

Akého betónu? Liateho priamo na PJD? Som proti takému vyhotoveniu zakrytia trate. Ako vyzerá liaty betón máme možnosť vidieť na Mostovej. Je to odstrašujúci príklad! Navrhujem betón neliať, ale na PJD nasypať štrk, zhutniť ho a na položiť dlažbu (ideálne z prírodného kameňa, nie betónu). V úsekoch, ktoré majú byť pojazďované cestnou dopravou dať väčšie kusy dlažby (znovu preferujem prírodný kameň vhodného typu) buď na tenkú vrstvu vhodného kameniva, alebo dokonca priamo na PJD (aby sa dlažobné kvádre neprepadávali oproti koľajniciam) a medzery vysypať do dvoch tretín výšky pieskom, ktorý zabráni nadmernému "rachoteniu" dlažby. Vrchnú časť medzier vyliať pružnou hmotou (napr. na báze asfaltu), ktorá dlažbu pružne utesní.

Okrem Mostovej by je liaty betón aj tu:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/2678/Rekon%C5%A1trukcia-trate-Mileti%C4%8Dova-Z%C3%A1hradn%C3%ADcka-2008/51686/
Takto to vyzeralo rok po rekonštrukcii.
Takto v roku 2021:
https://www.google.com/maps/@48.1550053,17.1344099,3a,90y,205.73h,41.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgjjy0Mpyx6KgDFYVghUpNA!2e0!7i16384!8i8192

Síce to nie je až taká tragédia ako Mostová, aj tak to praská kade-tade.

LIATY BETÓN AKO POVRCH DO MESTA NEPATRÍ❗

2012 - praskliny "zapatlali":
https://www.google.com/maps/@48.1550038,17.1344175,3a,75y,163.73h,43.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQm6ji-Usp2ZOdGng6j_8cQ!2e0!7i13312!8i6656

tá istá časť v roku 2021:
https://www.google.com/maps/@48.1550053,17.1344099,3a,75y,167.34h,38.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgjjy0Mpyx6KgDFYVghUpNA!2e0!7i16384!8i8192

Medzery sa zväčšujú. Ešte pár rokov a bude sa to celé droliť a vyzerať takto:
https://www.google.com/maps/@48.1410033,17.1096655,3a,90y,263h,27.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBUKbFrU7ji_JZDqQaom6Ag!2e0!7i13312!8i6656
Technická otázka: Existujú žliabkové výhybky s pohyblivými srdcovkami? Existujú kríženia, ktoré by sa dali vyrobiť s výsuvnými/posuvnými/otočnými časťami žliabkov, resp. srdcoviek? Lebo jazda po okolku = vibrácie. Osobne so slučkou okolo divadla nesúhlasím. Každý oblúk, každá srdcovka cez ktorú sa musí ísť, znamená narušenie tichej, plynulej jazdy.

Myslím niečo podobné, ale nie pevne navarené. Ideálne hydraulicky zdvíhané (posúvané?) a mechanicky zaistené. Podobné ako vidno tu:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/146884/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/148112/

Lebo takto vyzerá realita srdcoviek v Bratislave:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/106/Ko%C4%BEajov%C3%A9-trate/195134/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/106/Ko%C4%BEajov%C3%A9-trate/195132/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/106/Ko%C4%BEajov%C3%A9-trate/195004/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/106/Ko%C4%BEajov%C3%A9-trate/180211/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/106/Ko%C4%BEajov%C3%A9-trate/156135/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/106/Ko%C4%BEajov%C3%A9-trate/140571/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/106/Ko%C4%BEajov%C3%A9-trate/156840/

Mám obavy, že to bude po pár rokoch prevádzky pri SND bude vyzerať rovnako. Tí, ktorí presadzujú alternatívnu trasu poza divadlo, čím ho zo všetkých strán oboženú koľajnicami, by sa mali zamyslieť, či je to naozaj vhodné. Najmä ak budú tie výhybky pojazďované prakticky iba jedným smerom. Nie som fanda jazdenia po okolku, po čase vozy vyjazdia tenučký žliabok a začne to tam rachotiť ešte viac než na začiatku, kedy budú ešte plynulé nábehy na "plytké žliabky". Viď odstrašujúce príklady vyššie.

Koľko predstavení SND plánuje mať na koľajisku? Ako sa im bude páčiť pravidelné kvílenie do oblúkov počas predstavení "na koľajniciach"? Lebo sme v Bratislave.
Podla popisu to nevyzera,ze by sla potencialne nejaka linka z Karlovky novou tratou. L9 asi nepresmeruju. L4 tiez nie. Ak aj obnovia L6, tak zase nemaju ju kde ukoncit.
Reakcia na: Arrivaderci #1:
No tak tomuto nechápem ani ja.. to zasa kto projektoval..
zachvíľu sa do konania namontuje Slávik a budú mať po termínoch...
Reakcia na: Arrivaderci #1:
Zjavne je to snaha nerozhnevať odporcov električky pri Divadle ešte viac
Ta elektricka je tam potrebna ako sol... Snad sa to konecne rozbehne a nebudu to ti idioti z SND natahovat
To vazne tam nie je moznost tocit elektricky okolo SND trebars pre pripady vyluk ci MU ked uz robia alternativnu obchadzkovu trasu??