Do konca júla prebieha prerokovanie ďalších zmien a doplnkov územného plánu hlavného mesta.
Hlavné mesto SR Bratislava pripravilo ďalšie zmeny a doplnky územného plánu mesta. V termíne od 10. júna do 31. júla 2022 sa uskutočňuje prerokovanie tohto návrhu Zmien a doplnkov 09. Návrh obsahuje aj niekoľko aktualizácií územného plánu v oblasti vybavenia mestskej hromadnej dopravy.
Doplnený územný plán by mal umožniť jednoduchšie budovanie trolejbusových tratí. Okrem doplnenia dvoch trolejbusových tratí do navrhovaného doplnkového systému MHD pre rok 2030 (Trenčianska - Hraničná a Bulharská - Galvaniho) bude umožnené realizovať trolejbusové trate na každej komunikácii, kde je to prevádzkovo potrebné a priestorovo možné.
Ďalšia časť dopravných zmien zahŕňa doplnenie územnej rezervy pre meniarne na Račianskej, Astronomickej, pri ŽST Nové Mesto a na Petržalskej radiále v súvislosti s modernizáciou, resp. výstavbou električkových tratí. Naopak, z územného plánu sa navrhuje vypustiť rezervu pre trolejbusovú meniareň Machnáč na ulici Slávičie údolie.
V oblasti železničnej dopravy na území Bratislavy sa má rezervovať územie pre strojkoľajnenie železničnej trate v úseku Hlavná stanica - Devínska Nová Ves a zdvojkoľajnenie trate v úseku ŽST Bratislava predmestie - odbočka Močiar. Spolu s vypustením nového prístavu v lokalite Vlčie hrdlo sa vypúšťa aj rezerva pre železničnú vlečku do tohto prístavu.
Dokumentácia k zmenám a doplnkom územného plánu 09 je k dispozícii na stránke https://public.bratislava.sk/dokumenty/. Osobne sa bude môcť verejnosť s návrhom oboznámiť 22. júna 2022 v čase medzi 14:00 a 18:00 v konzultačnom stánku vo Faustovej sieni Starej radnice. Ďalšie informácie o dostupnosti dokumentácie a možnosti uplatniť pripomienky k zmenám a doplnkom sú zverejnené na stránke magistrátu.
Technopol
L55 bola neskôr nahradená L86 a L85. oprava: L85 nemá nič s 55
L86 premávala po trase L55, len nepremávali tou čudnou trasou cez Plynárenskú. oprava: Tou čudnou trasou prestala premávať už samotná L55 od 3.3.1997. Máš tu v galérií k tomu leták.
L85 zasa z Technopol u cez Starý most, Miletičova na Žel.st. Nové mesto. oprava: po Jurajov dvor
Potom na chvíľu vznikli aj L186 a L185 . oprava: 186 nemá nič spoločné s dotknutými linkami
L185 premávala z Dostihovej dráhy na Jurajov dvor. oprava: po ŽST Nové mesto
Neskôr to všetko nahradili L68. oprava: trasu 55 (86) dnes nahrádza prevažne kombinácia 99+68+66. L185 nahradila najskôr posilnená L85, ktorú v 09/2005 nahradila L95 v trase Petržalka - centrum a 68 Petržalka - Miletičova a 50 Košická - ŽST Nové mesto a ŽST Nové mesto - Jurajov Dvor bez náhrady.
L85 bola ex L113, ale takmer rovnakú trasu s L86. oprava: L85 a L86 nemali rovnakú trasu, max s prižmúrením oka obsluhovali rovnaké MČ. Z 52 zastávok bolo spoločných "až" 6 + Maximiliána Hella kde išli opačným smerom.