Dve nové železničné zastávky na Boroch a na Čiližskej budú čoskoro realitou.
Železnice Slovenskej republiky podpísali 30. marca 2022 zmluvy o dielo so zhotoviteľom projektovej dokumentácie a stavebných prác pre nové železničné zastávky (terminály integrovanej osobnej prepravy - TIOP) Vrakuňa a Lamačská brána. Víťazom verejného obstarávania v oboch prípadoch bola spoločnosť TSS Grade. Zmluvná cena realizácie TIOP Vrakuňa je 3,918 mil. € a zastávka Lamačská brána bude stáť 7,832 mil. €. Oba projekty budú financované cez eurofondový Operačný program Integrovaná infraštruktúra.
Nová železničná zastávka Vrakuňa sa bude nachádzať pri obratisku MHD Čiližská na Dolných honoch. Lehota na jej výstavbu je 20 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy. Ak nenastanú komplikácie, cestujúci by novú zastávku mohli využívať koncom roka 2023.
Železničnú zastávku Lamačská brána v susedstve obchodného centra Bory sa zhotoviteľ zaviazal zrealizovať do 730 dní, takže cestujúci ju budú môcť pravdepodobne využívať od jari 2024. V budúcnosti by TIOP Lamačská brána mal slúžiť najmä ako prestupný bod medzi vlakmi a električkami, keďže mesto uvažuje v nasledujúcich rokoch s predĺžením električkovej trate po nemocnicu Bory. Dovtedy budú môcť cestujúci z vlakov prestupovať na autobusové linky obsluhujúce zastávku OC Bory, prípadne zastávku Agátová (po predĺžení Saratovskej ulice popod železnicu).
upravovač fotiek
Cestná doprava: Ľavé odbočenie v smere od D2 to zabije. Skôr by som videl zmysel v ľavom odbočené zo Saratovskej smer DNV, na úkor vyššie menovaného ľavého odbočenia. Ľudia z Borov/Lamača do Dúbravky sa môžu ísť otočiť na kruháč a ostane im dostatočne dlhý prepletací úsek. Daným úsekom jazdím často a situáciu na tých kruháčoch poznám. Častejšie musím brzdiť, ba až zastavovať na kruháči pri Boroch, nie na tom väčšom, ktorý nedávno upravovali. Tak, ako je to nakreslené, to ešte viac áut pošle na ten menší kruháč pri Boroch. Mám obavy že kruháč pri Boroch to nebude kapacitne zvládať. Navyše stačí keď sa niečo stane na D2, alebo uzavrú tunel Sitina, a celé sa to ucpe. Do tejto zápchy budú posielané aj vozidlá idúce zo Saratovskej do DNV, ak nebudú mať ľavú odbočku. Nejako modelovali dopravu na tých kruháčoch vrátane nie celkom ojedinelých zápch na D2, ktoré nie raz siahali za kruháč pri Boroch? Ľavú odbočku by som urobil opačne, z Dúbravky do DNV, nie od Lamača do Dúbravky. Ak tam teda už ľavá odbočka má byť. Navyše radiaci priestor ľavej odbočky, tak ako je nakreslená, je nedostatočný. Autá budú trčať do ľavého jazdného pruhu. Stačí sa pozrieť ako to dnes vyzerá pri Hornbachu. Ak je ľavá odbočka od Lamača do Dúbravky kvôli pešiakom takto, tak to považujem za zlé. Radšej im pridám jeden krátky priechod cez ľavú odbočku z Dúbravky do DNV, kde budú mať aj tak väčšinou zelenú, a ich priechod cez širokú viacpruhovú komunikáciu im posuniem k zastávke smerom od Lamača.
Pešia doprava: Konečne ľudia nebudú musieť chodiť cik-cak cez cestu v smere od zastávky BUSov, ako dnes. Je to mimoriadne hlúpo vymyslené a vôbec sa nečudujem, že tam ľudia prebiehajú mimo priechod. Akurát by som zmenil ľavé odbočky,čo znamená pridať jeden krátky priechod medzi zastávkou v smere z DNV a nákupným centrom. Priechod, na ktorom budú mať tak či tak väčšinou zelenú.
Električka: Ráta sa s ňou vôbec???
Cyklo: Na prvý pohľad bez pripomienok.