Mesto sa opäť pokúsi skultúrniť priestor pred Hlavnou stanicou

Na budúcu podobu Hlavnej stanice a predstaničného priestoru bude vyhlásená medzinárodná súťaž.

Už v roku 2016 mala mať Bratislava reprezentatívnu Hlavnú stanicu s prebudovaným predstaničným priestorom, no z veľkého projektu súkromného investora sa nakoniec nič nezrealizovalo a aj v roku 2022 je táto vstupná brána do hlavného mesta v nevyhovujúcom stave. V uplynulých rokoch boli realizované len menšie kozmetické úpravy samotnej budovy Hlavnej stanice a priestoru pred ňou. Celkový dojem to však nijak nezlepšilo a cestujúci sú najradšej, ak sa v tomto priestore môžu zdržať čo najkratšie. Hlavné mesto spolu s ministerstvom dopravy a Železnicami Slovenskej republiky opäť prichádzajú s plánom na komplexné riešenie Hlavnej stanice a jej okolia.

Na to, ako bude vyzerať nová Hlavná stanica, by mala dať odpoveď medzinárodná urbanisticko-architektonicko-krajinárska súťaž, ktorú chcú zainteresované strany vyhlásiť do konca tohto roka. Riešené územie bude ohraničené ulicami Pražská, Šancová a Žabotova. Podklady pre túto súťaž pripravil v minulom roku Metropolitný inštitút Bratislavy. Pred vyhlásením súťaže chce mesto vypracovať aj dopravnú štúdiu a urbanisticko-ekonomickú štúdiu, ktorá by mala dať odpoveď na možnosti financovania tohto projektu. „Štát nemal, nemá ani nebude mať peniaze na komplexnú rekonštrukciu Hlavnej stanice. Sme odsúdení na spoluprácu so súkromným investorom, ale aj Hlavným mestom a Železnicami Slovenskej republiky. Nechceme to robiť len na oko, chceme komplexnú rekonštrukciu budovy aj okolia, tak aby sme sa už ďalej za Hlavnú stanicu nemuseli hanbiť,” uviedol minister dopravy a výstavby Andrej Doležal.

Keďže novej podoby predstaničného priestoru sa cestujúci tak tak skoro nedočkajú, magistrát hlavného mesta plánuje opäť zrealizovať aspoň dočasné vylepšenia tohto priestoru. „Mesto je pripravené začať s nimi hneď po tom, ako ŽSR dá pre tento účel k dispozícii pozemky v priestore pred stanicou, ktoré vlastní. Pôjde o rôzne projekty, ktorých výsledkom bude spríjemnenie a skultúrnenie okolia Hlavnej stanice. K väčším zásahom bude patriť predláždenie predstaničného územia, úprava a doplnenie zelene a osvetlenia. Hlavné mesto zabezpečí aj vyčistenie povrchov a obnovu mobiliáru (koše, lavičky a pod). Cieľom je prostredie frekventovaného uzla premeniť na vľúdnejší, čistejší a bezpečnejší priestor," uvádza magistrát na svojej webstránke. Či sa to tentokrát podarí, ukážu najbližšie mesiace.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Navrhujem presunúť sa s debatou o značkách na fórum, ktoré je na to vhodnejšie ako iMHD: https://dialnice.info/viewtopic.php?f=10&t=715&start=5050
Reakcia na: Dave177 #105:
No a takto by to malo byť všade, aj tam, kde sa doprava zabočiť dá.
Reakcia na: 3pa3ck3 #103:
Sme už úplne OT, ale ešte sem skopírujem text z našej vyhlášky 30/2020 k dodatkovej tabuľke 510:

"Dodatková tabuľka umiestnená pod značkou Daj
prednosť v jazde! , Stoj, daj prednosť v jazde!
alebo Hlavná cesta vyznačuje priebeh
hlavnej cesty, ak hlavná cesta vedie cez križovatku
inak ako priamo alebo je jej priebeh ťažko
rozoznateľný."

Z toho mi vyplýva, že ak nie je vyznačený tvar križovatky a prichádzam z hlavnej cesty, tak pokračuje priamo, ak prichádzam z vedľajšej, tak hlavná je kolmá na môj smer, prípadne je priebeh hlavnej cesty zrejmý.

Predpokladám, že v rakúskych predpisoch to je rovnako.
Reakcia na: Miro #101:
Lenže to, že mám na tej križovatke značku Daj prednosť v jazde, neznamená, že cesta, na ktorú odbočujem, je hlavná (napr. ak na "hlavnej" je iba značka 301, ktorá platí len pre danú križovatku).
Bol by som rád, ak by mi to objasnil niekto, kto sa vyzná v rakúskych predpisoch, lebo toto mi príde trochu zvláštne. A napríklad pri lokalite z príspevku #95 nie je značka Hlavná cesta ani na jej začiatku, takže by som podľa slovenských predpisov mal dávať na každej križovatke prednosť sprava https://goo.gl/maps/oDTuPe1EJMub2VvQA
V Nemecku sa značka Hlavná cesta umiestňuje poctivo, v mestách pred križovatkou, inde za ňou (čo má praktický význam, keďže vodič sa môže uistiť, že nemusí riešiť, či ten vjazd z poľa je križovatka, alebo nie je).
Reakcia na: Miro #100:
Vďaka za upozornenie, doteraz som žil v tom, že aj pri tejto značke je prechodné obdobie.
Inak 1. 4., keď začne platiť napr. líniová platnosť niektorých regulačných značiek, bude "veselo" (keďže správcovia ciest sa s výmenou a doplnením značiek doteraz veľmi neponáhľali)...
Reakcia na: Adam3 #98:
Čo sa týka pokračovania hlavnej cesty, tak z textu k dodatkovej tabuľke č. 510 "priebeh hlavnej cesty" vyplýva, že ak nie je pred križovatkou značka "hlavná cesta" s touto dodatkovou tabuľkou, tak hlavná cesta pokračuje priamo.

Pozri https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2020/30/20200401_5227687-2.pdf - popis ku značke č. 510.

Predpokladám, že v Rakúsku to bude tak isto, pretože u nás sa táto úprava prijala práve preto, aby sa zosúladila s okolitými štátmi.
Reakcia na: Adam3 #98:
Teraz pozerám, že v našej vyhláške č. 30/2020 platnej od 1. apríla 2020 nevidím nič o ukončení hlavnej cesty iným spôsobom než značkou "koniec hlavnej cesty" a to ani v prechodných ustanoveniach (tam sa rieši ukončenie platnosti obmedzenia rýchlosti či zákazu predbiehania križovatkou), takže už takmer dva roky platí u nás to čo v Rakúsku - križovatka neukončuje platnosť značky "hlavná cesta".

Čudné je, že som nepostrehol žiadnu osvetu v médiách na túto tému. Predpokladám, že väčšina vodičov netuší, že došlo k takejto významnej zmene. Kto by už len aktívne po ukončení autoškoly vyhľadával informácie o zmene pravidiel?
Reakcia na: Adam3 #98:
Nepoznám tak dobre rakúske zákony, aby som na toto mohol odpovedať.

Podľa môjho názoru pravidlo, že hlavná cesta nekončí na najbližšej križovatke, bolo prijaté najmä preto, aby nebolo nutné dávať značku hlavnej cesty pred každú križovatku s nejakou bočnou ulicou. V prípade nejednoznačnosti (napríklad keď hlavná cesta mení smer), je potrebné toto vyznačiť.
Reakcia na: Miro #96:
https://www.google.sk/maps/@48.2270516,16.5020715,3a,90y,64.63h,82.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbDme5boQlWzPkTQqIdC92w!2e0!7i16384!8i8192?hl=sk tak napriklad do tejto ulice sa da dostat iba odbocenim z hlavnej (pre ktoru je to teda vedlajsia) a zrazu sa z nej stane hlavna cesta bez toho aby tam bola znacka takze nevies, ze si na hlavnej.

https://www.google.sk/maps/@48.2252647,16.5020526,3a,60.9y,141.19h,88.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfkhjemI-ryPGBsU99A1SWA!2e0!7i16384!8i8192?hl=sk tu zas nemas sancu identifikovat znacku zozadu pre tu pravu cestu, kedze je kompletne skryta za semaforom. Sice podla predchadzajucej krizovatky vies, ze si na hlavnej ale teorticky by ta hlavna mohla pokracovat na tejto krizovatke doprava a teda ak by si isiel rovno a zaroven by sa k tebe pripajalo auto sprava mal by si mu dat prednost. Alebo maju aj zakon, ze ak si na hlavnej, ktora nie je znackou oznacena tak vzdy pokracuje rovno?
Reakcia na: Mhr1 #94:
Tu je zase príklad úplne zbytočne použitej značky "križovatka":

https://goo.gl/maps/zK1m8fkmSn54paEWA
Reakcia na: Adam3 #95:
Jednak v Rakúsku už dávno platí to, čo by u nás malo začať platiť teraz, že hlavná cesta pokračuje aj za križovatkou, kým nie je ukončená dopravnou značkou, a po druhé, v Rakúsku platí aj niečo ako "značka identifikovateľná zozadu", čiže ak vidíš z bočnej cesty trojuholník postavený na hrote alebo osemuholník, tak vieš, že to je vedľajšia cesta.

Preto boli značky vymyslené tak, že značka daj prednosť resp. stopka sú jednoznačné aj svojím tvarom.
Ja mam prave opacny pocit a to, ze hlavne v novopostavenych zonach je tych znaciek zbytocne vela.
Napriklad tu v Rakusku: https://www.google.sk/maps/@48.2247758,16.4977207,3a,75y,105.49h,86.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1s28n2LbddutkyQdaJnEywHQ!2e0!7i16384!8i8192?hl=sk (a rovnako na dalsich krizovatkach na tejto ceste) nikde nie je znacka hlavna cesta, iba z vedlajsich su male daj predsnost. (a aj to take male aby to nebol vizualny smog. Mohli by byt vobec taketo aj u nas?)
Naopak u nas Slnecnice: https://www.google.sk/maps/@48.08729,17.1256018,3a,49.6y,57.93h,85.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4Qyu6KNBF1G6NvrRZBtptg!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk mi pridu zbytocne preznackovane (vizualny smog).
Reakcia na: shaggy #93:
Presne o to ide! Prípadov ako tento je veľa. Na to boli vymyslené dopravné značky, aby jesne riešili situáciu. Prečo majú na Slovensku policajti takú averziu k DZ "križovatka", je nejaká slovenská špecialita typu "lebo medveď". Pritom v Prahe je napr. na parkovisku pred nákupným centrom tabuľa nielen o 30-ke ale aj "V celém areálu platí přednost zprava". Čo by na tom bolo, označiť to takto aj na SK? Veď to len prispeje k bezpečnosti! Tvrdenia typu, že vodiči majú byť opatrní, sú len kecy, lebo vodiči často nie sú opatrní. Tak prečo nepomôct v prevencii nehôd???
Reakcia na: 3pa3ck3 #83:
Toto je pekná ukážka: https://goo.gl/maps/3s1LgK2CYRJBUGvd8
Tá cesta, kde parkujú tie dve červené autá.
Vedie buď do areálu školy/polície, ale vpravo je ešte parkovisko. Ale z miesta, kde je urobená fotka, nie je žiadna značka, že by išlo o parkovisko, prípadne by neplatila prednosť sprava. Tá žltá čiara, ktorá je na ceste, je v súčasnosti v tých miestach neexistujúca.
Reakcia na: Mhr1 #91:
Plus šmakulády typu značka hlavnej cesty zarastená brečtanom,alebo o 3 kandelábre skôr...je x križovatiek kde naisto zistíš že si na hlavnej až vtedy keď zbadáš v uličke vpravo rubnú stranu otočeného trojuholníka...
A to našťastie v Bratislave ešte relatívne málo funguje deviácia v podobe menenia hlavných ciest vo frekventovaných križovatkách...keď sa onehda menila hlavná cesta v križovaní Mickiewiczovej a 29.augusta tak trvalo asi pol roka kým to ludia spracovali 😬
Reakcia na: 3pa3ck3 #90:
Veď stále hovorím to isté! Keď nie je križovatka ľahko rozoznateľná, treba použiť značku 136. A problém je to, že to DI nechce, nerozumejú tomu, že často si vodič križovatku ani nevšimne, nejde o to, že by neovládal "pravidlo pravej ruky".
Reakcia na: Mhr1 #89:
Tých zón sa ešte aj na Slovensku nájde zrejme celkom dosť, len som chcel povedať, že tá značka je zbytočná, keďže buď som na hlavnej ceste a mám prednosť, ak po nej pokračujem ďalej, alebo na nej nie som, a musím byť pripravený na to, že v nasledujúcej križovatke budem dávať prednosť. Ak je potrebné danú nie na prvý pohľad rozpoznateľnú križovatku vyznačiť, tak sa použije jednorazová značka 136.
Vo vyhláške 30/2020 ostali povolené zónové značky iba regulačné, keďže pri tých má zónová platnosť aj reálny význam. Inak by dané regulačné značky platili iba po najbližšiu križovatku (značky pre statickú doprava), resp. iba v priamom smere cesty (Najvyššia dovolená rýchlosť).
Reakcia na: 3pa3ck3 #84:
Nie, nie je to Slovo Božie. V zahraničí som to videl, v Rakúsku i v Česku. To je len slovíčkarenie, že nemôžem byť zároveň na vedľajšej i na hlavnej. So značkou hlavná, ten kto ide rovno vlastne na hlavnej nie je. Tu treba hľadať riešenie a nie tvrdiť, že to nejde. Súčasný stav je skrátka zlý a nemalo by to tak zostať! A čo sa týka zóny s upozornením na prednosť sprava, tak je to napr. v Prahe na Zličíne. Mám to na fotke, neviete mi poradiť, ako sa pridáva príloha? Lebo keď kliknem na "pridať prílohu", nič sa nedeje.
Reakcia na: Miro #86:
Veď to isté je aj na križovatke Dunajská - Rajská.
Reakcia na: Miro #86:
1. Tie žilinské haky-baky na dodatkovej tabuľke by mali odtiaľ zmiznúť čím skôr
2. Je to trochu iná situácia ako popisovaná nižšie, keďže kúsok predtým je vyznačené, že si na hlavnej a tá odbočuje doprava https://goo.gl/maps/HwwadKzhiZfdLwHm7
Reakcia na: Mhr1 #77:
Lenže značka Hlavná cesta sa netýka iba tej jednej konkrétnej križovatky. Pokračuje ďalej za križovatku vo vyznačenom smere.
Reakcia na: Mhr1 #78:
Neprípustná kombinácia to je z jednoduchého dôvodu - vodič by dostal súčasne informáciu, že je na vedľajšej aj hlavnej ceste. Preto som nižšie poprosil o nejaký reálny príklad.
Reakcia na: Mhr1 #81:
Uznávam, že niekedy sa bez katastrálnej mapy naozaj nedá rozlíšiť, čo je križovatka a čo nie. A ak ju vzhľadom na miestne okolnosti nevidno, tak sa má použiť značka 136. Tu je tiež vhodné využiť vodorovné značenie na pripomenutie vodičom, že v blízkosti križovatky sa nesmie stáť (čím sa zlepší viditeľnosť).
Inak časť tohto problému s identifikáciou križovatiek aj keď sídliskových zón sa to týkať nebude) sa odstráni líniovou platnosťou Hlavnej cesty, teda ak sa dostanem na cestu označenú ako hlavná, tak neriešim dávanie prednosti, pokiaľ neuvidím značku Koniec hlavnej cesty alebo dodatkovú tabuľku o zalomení hlavnej cesty.
Reakcia na: Mhr1 #79:
Môžem poprosiť jeden konkrétny príklad zo zahraničia, kde to takto funguje? Lebo naozaj si to neviem predstaviť
Reakcia na: 3pa3ck3 #73:
Podstata problému nie je v tom, že že vodiči neovládajú "pravidlo pravej ruky". Podstata je inde. Sídlisko, zaparkované autá jedno za druhým. A ako mám poznať, že tá medzera medzi autami nie je voľné parkovacie miesto, ale odbočka??? A odbočka kam? Do riadnej ulice (platí prednosť sprava) alebo len na parkovisko? Potom dávajú prednosť tí, čo z neho vychádzajú. A slepá ulica je riadna ulica, alebo parkovisko? Ako to mám poznať, ak nie som miestny? Pritom osadiť značku, ktorá ma upozorní na križovatku je to najjednoduchšie, čo sa dá urobiť.
Reakcia na: samkoh #74:
Ja som nemyslel zrušiť lomenú prednosť, ale, keď hlavná odbočuje doprava, riadne to vyznačiť aj vodorovným značením, aby ten, čo ide rovno, získal dojem, že odbáča doľava. Dá sa to (v Prahe v Řepích na jednej križovatke zmenili prednosť, rovná prestala byť hlavná, ale namaľovali to tak, že zrazu mám dojem, že odbočujem doľava). A NEDAŤ na lomenú križovatku značku, že som na hlavnej. Ako píše mbendzala, kto ide rovno, by bol jasne upozornený, že má dať prednosť a kto zatáča doprava, spozornie a napokon zistí, že jeho sa tá prednosť netýka a kľudne odbočí. Koľko nehôd sa už na lomenej prednosti stalo! Ale naši policajti chcú pokutovať a označovať vinníkov (ako niektoré učiteľky v škole, ktoré mali radosť, keď prichytili žiačika pri zakázanej činnosti). V organizácii dopravy treba pôsobiť preventívne. Napr. ako v Rakúsku, kde pred križovatkou mám rozostup (často aj so zeleným pásom), čiže musím spomaliť, keďže mierne zatáčam a naviac mi to prikazuje aj značka obmedzenej rýchlosti na 70 a ešte aj zákaz predbiehania. To sa nedá nevšimnúť. Ale u nás v poli, kde ani netuším, že sa blíži križovatka, idem 90-kou, som zrazu upozornený na poslednú chvíľu, že mám dať prednosť. Kedy sa zmeny dočkáme u nás?
A hlavne - ak to ide v zahraničí, tak prečo nie u nás???
Reakcia na: 3pa3ck3 #76:
Prečo neprípustná? Ak áno, tak to treba zmeniť. To nie je slovo Božie!!!
Reakcia na: mbendzala #75:
Presne o tomto hovorím! Prečo sa zadubená Slovač nie je schopná riadiť naprosto jednoduchým heslom "Keď nevieš ako ďalej, pozri sa ako to robia u susedov"? Snažil som sa to naznačiť aj KDI, že tam má byť značka "Daj prednosť" a nie hlavná, alebo aspoň "Križovatka", ale "Hlavná" v žiadnom prípade. Ale bavte sa s ľuďmi, ktorí si o sebe myslia, že vedia všetko a môžu všetko!
Reakcia na: mbendzala #75:
Poprosím o vizualizáciu, ako by teda vyzerala značka aj s dodatkovou tabuľkou napr. na Mickiewiczovej, keďže kombinácia značky Daj prednosť v jazde a hrubej čiary v smere, v ktorom prichádzam, na dodatkovej tabuľke je neprípustná.
Reakcia na: Mhr1 #72:
v Rakusku sa krizovatka kde hlavna cesta odbaca doprava bezne oznacuje znackou daj prednost - s dodatkom tvaru krizovatky - aj ked teda ide clovek po hlavnej ak odbocuje doprava, tak vidi znacku daj prednost v jazde - je to uplne logicke... a to ako sa znacia krizovatky tohto typu na Slovensku je jeden nonsens, az sabotaz a vseobecne ohrozenie... typu Mickiewiczova X 29. augusta... rovno iduci po Mickiewiczovej ma dat prednost autam sprava z 29. augusta a to je podstatna informacia, ma mat znacku daj prednost v jazde, a samozrejme z dodatku pochopi odbocujuci vpravo pochopi ze nemusi nikomu davat prednost, vsak ani nema komu v tomto type krizovatky (jediny krizujuci smer je pripadne odbocenie oproti iducich vlavo)
Reakcia na: Mhr1 #72:
na druhej strane sú nejaké križovatky T-čkového tvaru, kde by prednosť v priamom smere nedávala zmysel, napr. pri kramárskom tescu, západný obchvat vajnor x rybničná z vajnor-stredu, odborárska x nobelova pri zš, pri šajbách x dopravná x sklabinská, na západnej strane račianskeho priecestia, zákruta na dopravnej pri depe, východná x príjazdná x pri starom letisku, príjazdná x pri mlyne ...
Reakcia na: Mhr1 #72:
1. Zónové značky sú explicitne uvedené vo vyhláške. Tebou spomínaná zóna medzi nimi nie je a vlastne takáto značka ani nedáva logiku, keďže takto by si akurát dostal informáciu, ktorú máš aj bez nej (že máš dávať pozor, že budú križovatky bez prednosti).
2. Problém je, že desaťročia sme hlavnú cestu chápali úplne nesprávne. Vyhláška to už opravila, akurát do 31. 3. trvá prechodné obdobie na napravenie stavu. Potom už bude Hlavná cesta líniová značka a bude platiť až do jej ukončenia (teraz je značka Koniec hlavnej cesty použiteľná maximálne ako predzvesť značky Daj prednosť v jazde). A preto má zmysel aj dodatková tabuľka o zalomení hlavnej cesty - keďže tá pokračuje aj ďalej za križovatkou. A ak nie som na hlavnej ceste, tak automaticky musím očakávať, že v križovatkách budem dávať prednosť (či už sprava, alebo budem mať značku (Stoj,) Daj prednosť v jazde. Existuje ešte značka Križovatka s prednosťou v jazde, čo je ekvivalentom starého slovenského významu Hlavnej cesty - teda že mám prednosť iba v danej križovatke, ale ďalej nie som na Hlavnej ceste a platí uvedené vyššie.
3. Značka Zóna 30 nepriamo nesie informáciu pre vodiča, že v danej oblasti musí dávať zvýšený pozor a sledovať svoje okolie. A značka 136 sa má použiť iba vtedy, ak nie je vidno, že ide o križovatku, v ktorej dávam prednosť sprava.
4. Vyššie uvedené veci nie sú výmysly policajtov, ale tvorcov vyhlášky, ktorým sa konečne podarilo presadiť zosúladenie našich predpisov s medzinárodnými dohovormi (aj keď nie úplne).
Reakcia na: Miro #71:
Presne! Len KDI o tom nechce ani počuť. Vo svete je to bežné, k zónam 30 pridávajú aj spomínanú značku, teda zóna prednosti sprava. Ale naše KDI o tom nechce ani počuť, ani o použití stop čiary a značku 136 aspoň namaľovať na vozovku. Lebo "duplicitné značenie". Pritom platí presne to, čo napísal NOKS, ak má vodič dať prednosť, má byť na križovatku upozornený. Inak si ani nevšimne, že ide cez križovatku. Rovnako nezmyselné je použitie značky "Hlavná" s dodatkovou ceduľou, že hlavná odbočuje doprava. To strašne mätie, najprv ma ubezpečia, že som na hlavnej, lenže ak idem rovno, tak to neplatí. Aj tu by mala byť použitá značka "križovatka" bez rozlíšenia prednosti, prednosť by určila dodatková ceduľa. A niečo spomienok (vodičák som si robil v r.1975). Vtedy naozaj platilo, že hlavná je tá rovnejšia a širšia, lomená prednosť existovala len v teórii a hlavná bola dovtedy, kým nebola ukončená značkou "koniec hlavnej". Dodnes je to tak napr. v Rakúsku, jazdím tam pravidelne. Keď nemám značku, = nič sa nezmenilo, som stále na hlavnej. Zo Slovenska som tak vystresovaný, že skoro všade, ak tam idem prvýkrát, brzdím, či tam nie je prednosť sprava a ukľudní má až pohľad na trojuholník zozadu na vedľajšej ceste. Ale to by naši policajti museli aj počúvať ľudí z praxe vrátane svojich policajtov z terénu. Úradníci v kancelárii sú bohužiaľ často zadubení tupci presvedčení o svojej jedinej pravde a nadvláde. Viem to z korešpondencie s KDI, z osobných stretnutí s prac. miestneho DI ako aj s policajtmi z terénu...
Reakcia na: Mhr1 #69:
Na označenie križovatky bez rozlíšenia prednosti máme značku č. 136 "Križovatka". Len ju treba využívať.

https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2020/30/20200401_5227678-2.pdf
Reakcia na: Mhr1 #69:
To je dosť odvážne uvažovanie keď človek vezme do uváhy že značná časť vodičov funguje na princípe že keď "idem rovno tak som isto na hlavnej" 🤣
Reakcia na: NOKS #68:
Hej, touto teóriou je posadnutý KDI. Rovnako ako križovatkami bez rozlíšenej prednosti. Údajne to vodičov donúti k pomalejšej jazde. Pritom si akurát nevšimnú, kde je križovatka...
Reakcia na: danlo #60:
Takáto teória môže fungovať tak dakde na papieri alebo v PDF ...v reále to znamená tak akurát vyššiu šancu že dakto toho cyklistu zachytí späťákom...
Reakcia na: Viko #57:
To fakt chceme porovnávať zúženie na základe výstavby alebo opravy dakde na českej D1 atď s tým čo je na gagarine a prievozskej už kolko? Dva či tri roky? Tak to klobúk dolu ..
Reakcia na: danlo #60:
"zuzenim vozovky dochadza automaticky k zvyseniu bezpecnosti a znizeniu rychlosti vozidiel (vodic je nuteny sa viac venovat riadeniu vozidla)"
ja osobne tento tvoj nazor nezdielam, nemam dojem ze by sa v tych zuzenych pruhoch jazdilo nejak zasadne pomalsie, akurat tym ze su uzsie je vacsie riziko kolizie a mensia sanca sa pripadnej nepredvidanej situacii bezpecne vyhnut...
Reakcia na: danlo #61:
Ten ochranný pruh na Pionierskej je len polovičaté riešenie polovičatého riešenia, teda štvrtinové.

Keď už vyznačujem ochranný pruh pre cyklistov, tak zároveň odstránim vozidlá parkujúce na chodníku vedľa ochranného pruhu.

Ako cyklista nie som idiot, aby som bycikloval tesne vedľa zaparkovaného auta a riskoval dooring. Ale možno si na magistráte vysvetlili ochranný pruh pre cyklistov tak, že do priestoru ochranného pruhu sa otvárajú dvere zaparkovaných áut a cyklista je chránený pred nebezpečenstvom dooringu, keď ide v pruhu pre vozidlá.

Reakcia na: danlo #61:
To nic nemenina tom, ze to samo sebe je nebezpecna sprostost. Taketo zalezitosti maju zmysel niekde v "medzibytovkovej zastavbe" nie na tranzitnych uliciach. Navyse prave pionierka je peknym prikladom fuseriny, lebo keby sa chcelo mohla tam byt polnohodnotna cyklocesta minimalne na 80% ulice. Priestoru tam je na rozdavanie.
Reakcia na: danlo #60:
S tým sa dá súhlasiť. Akurát mi chýba konzistentnosť. Príkladom je napr. Matúšova ulica, kde je 40ka, ale jazdné pruhy majú väčšiu šírku ako na diaľnici. Dokonca by si mohol auto zaparkovať priečne. Napriek tomu sa parkuje na chodníkoch a jazdí 70+.
Reakcia na: Valec #46:
na Vajnorskej opravovalo SPP plynovod (vozovka), mesto opravilo rozbity chodnik
Reakcia na: NOKS #48:
na prionierskje nie je klasicky cyklopruh ale ochranny pruh pre cyklistov (viacucelovy pruh). Nie je vyznaceny idealne - mal by byt sirsi na ukor priestoru pre osobne vozidla. Do ochranného pruhu pre cyklistov smie vodič motorového vozidla vojsť len v prípade
nevyhnutnej potreby, pričom nesmie ohroziť cyklistov. (osobaky mimo neho, nakladne a autobusy mozu ist ciastocne aj po nom)
Reakcia na: NOKS #38:
zuzenim vozovky dochadza automaticky k zvyseniu bezpecnosti a znizeniu rychlosti vozidiel (vodic je nuteny sa viac venovat riadeniu vozidla)
Reakcia na: Mhr1 #58:
Ono by bolo v pohode, keby mal naozaj 2 m. Ale minule som išiel s dodávkou a v spätnom zrkadle som nevidel ani jednu čiaru, takže podľa mňa tie 2 m nie sú garantované. Podobne sa mi raz stalo, že podzemná garáž mala maximálnu výšku 2 m a autom s výškou 1,95 som chytil značku pod stropom. Viem si predstaviť, že to asi robili traja spití roboši.

A samozrejme najväčšou hanbou tohto mesta je VDZ. Obnovuje sa veľmi málo frekventovane a ak hej, tak len pre autá. V mojom okolí je niekoľko magistrátnych komunikácií, kde priechod pre chodcov toto vedenie ešte neobnovovallo, pričom VDZ pre autá áno. Čiže priechod sa zneviditeľnil. Celkom hanba pre primátora, ktorý je podporovateľ udržateľnej mobility.
Reakcia na: NOKS #53:
Zas ho tak nemínuskujte, na SUV ten pruh fakt nie je, resp. len na tesno, nie na bezpečné míňanie.
Reakcia na: NOKS #53:
Že ty si nikdy nebol za volantom hoc len u západných susedov? Úzke pruhy na Ringu alebo dvojmetrový pruh pri diaľničných obmedzeniach tam všetci normálne zvládajú.
Reakcia na: NOKS #53:
ja by som tvoje tvrdenia rozdelil na 2 okruhy- prvou je šírka pruhov- tu by som povedal že to je nadoraz ale s prižmúrením oka hlavne po poklese intenzity vďaka otvorenie R7 už od Bajkalskej sa to dá prežiť.

Druhou je stav pruhov- a toto je fakt hanba že mesto nebolo schopné 3 alebo koľko to je rokov dať toto dokopy. A to je hanba hanbatá aj Valla pretože sa to mohlo spraviť už dávno. Že nezvládli nejaké veľké investičné akcie to človek čiastočne aj by pochopil predsa len to nie je sranda, ale že toľko rokov nie sú schopní dať dokopy čiary na jedom úseku tak aby za tmy a dažďa nešlo v tejto časti BA o život, to je kolosálny fail.
Reakcia na: Oliver91 #52:
Na Vajnorskej je medzi parkovacím pruhom a cyklopruhom ešte bezpečnostný odstup na otváranie dverí - práve preto aby sa minimalizovalo riziko otvorenia dverí do jazdnej dráhy cyklistu: https://youtu.be/tdwGTwLPKKA?t=54
Pre jazdu s deťmi, či pre tých, ktorí sa necítia komfortne na frekventovanej ceste, je určite lepšie ísť vpravo od parkujúcich vozidiel.
Reakcia na: Oliver91 #52:
1) od toho je tam ten cyklopruh v dostatočnej šírke, ale najmä extra priestor medzi ním a parkovacím pruhom
2) čo je pre cyklistu lepšie - mať možnosť sa v prípade núdze "vyhnúť" do obrubníku, alebo pod kolesá áut v jazdnom pruhu?
Reakcia na: Minko #51:
Tak isto ako na Gagarine a čiastočne aj na Prievozskej kde Matúško urobil z dvoch pruhov tri a ten lavý má v niektorých miestach šírku tak na trabanta 🤦
A to nehovoriac o tom že stálosť tých oranžových čiar je tak max mesiac kým vyblednú a za tmy a dažďa si ich môžeš akurát tak domyslieť...
Reakcia na: Rubber38 #50:
Podla mna je lepsie vedenie cyklotrasy medzi jazdnym pruhom a zaparkovanými autami. Tuto na Vajnorskej ovaraju spolujazdci dvere do cyklotrasy a jednak to mozu byt nepredvidavi nevodici a jednak zo svojej polohy nevidia cez spatne zrkadlo prichadzajuceho cyklistu, a takisto cyklista sa v pripade otvorených dverí moze vyhnut maximalne do obrubnika alebo stromu.
Reakcia na: NOKS #48:
kedysi som jazdieva Pionierskou bežne a presne toto som si hovoril keď tam tie bicyklíky nakreslili že "chalani vám musí j...." slovami klasika veď sa tu nezmestím popri cyklistovi ani s mojim "vysávačom" (i20)😁
Reakcia na: NOKS #49:
Zrovna riešenie na Vajnorskej je z hľadiska bezpečnosti cyklistov ideálne, keďže tam šírka ulice dovoľuje oddeliť parkovací pruh od cyklopruhu tak, aby spolujazdec v aute mohol aj otvoriť dvere. Je to celé samozrejme klasicky bratislavsky domyslené len na 70%, napríklad polovica cyklopruhu vedie po zbytočnej prídlažbe, ale v princípe je riešenie na Vajnorskej dobré
Reakcia na: keks #47:
Vajnorská je hlavne velký štýl...chodník-cyklopruh-pás parkujúcich áut-vozovka ...to je fakt mazec 🤦
Reakcia na: Minko #43:
Mne sa páčia aj úseky kde ten bicyklíkový "cyklopruh" zrazu skončí dakde do stratena 🤣
Vrchol výsmechu bezpečnosti je "cyklopruh" na pionierskej kde najprv v pohode lebo vozovka je dosť široká a potom pri tých garážach sa to tak zúži že ten automobilový pruh má šírku tak na poľskeho fiata 🤦
To keď tade prechádza nejaká herečka na SUV v cene trojizbového bytu ktorá viac čumí do jablčka ako na cestu,to sa musí ten cyklista cítiť ako v raji bezpečnosti 🤦
Reakcia na: Valec #34:
Lenže chodník je menšia plocha, ako mámestie. Jednoducho asfalt je nevyhovujúci materiál, ktorý sa veľmi rýchlo rozpáli a je nepriepustný. Samozrejme to vadí aj na chodníkoch, ale kým bežný chodník má šírku 2 m, "námestie" pred stanicou sa vďaka svojej veľkosti stáva vyhňou. Zároveň je pravda, že opravy nám treba na mnohých iných miestach, no stanica je proste bránou do mesta. A ja sám keď sa odniekadiaľ vraciam vlakom, tak sa ani v nej, ani v pristore prednou pri čakaní na bus vôbec necítim dobre. A to som doma, čo si má myslieť nejaký turista?
Čo sa napríklad vajnorskej týka, to pokladám za veľký prešľap. Mimochodom, tam v skutočnosti niečo opravovali, rozkopali chodník, následne zaliali rozkopanú časť asfaltom a o 3 dni to zase všetko rozkopali a vymenili. To sa skutočne inak ako fušerským plánovaním nazvať nedalo.
Reakcia na: upravovač fotiek #42:
Možno malé stavby, ale ak sa tá reko naozaj v roku 2023 začne, v 2025 bude v tomto úseku druhý raz za krátke obdobie opravený povrch chodníkov aj cesty.
A ak na Kukučínovej (obzvlášť v úseku Riazanská - Pluhová) bude asfalt z čias jej výstavby, na Jarošovej hneď za križovatkou s Vajnorskou bude prepadnutá vozovka (ktorú ak sa dá všetci obchádzajú čiastočne cez protismer) a na Vajnorskej za Tomášikovou bude v ľavom pruhu hrbol prekonávajúci akýkoľvek retardér, tak to bude veľmi do očí bijúce.
Reakcia na: upravovač fotiek #42:
máš info ktoré ľudia tu nemajú? lebo podľa toho čo sa tú písalo žiadne zakopávanie ničoho sa neplánuje pokiaľ viem (nákladné rozsiahle preložky atď.) Tak mi bola oi. tu prezentovaná možnosť zakopania priechodov pre peších.
Reakcia na: NOKS #38:
presne tak, chýba tam dostatok bezpečnosti jak pre cyklistov tak pre autá. A vrcholom je keď si zrazu tá "ulička" pre cyklistov strihne jazdu krížom cez 2 pruhy v mieste kde je pozornosť vodiča už aj tak dostatočne zamestnávaná zastávkou MHD a s tým súvisiaceho nebezpečia. A vrcholom toho všetkého je, že to očakávame v krajine, kde vodiči nedokážu čítať ani základne dopravné značky.😂
Reakcia na: Valec #37:
Áno, vymenoval si veci, ktoré sa dajú považovať za vyhadzovanie peňazí. Ale to sú relatívne malé stavby. Uvidíme čo všetko a kedy sa bude robiť počas reko Vajnorskej radiály, ale asfalt tam bol miestami už v dezolátnom stave a pripomínalo to ukrajinu. Takže, ak by to malo byť aj na dva roky, malo to zmysel opraviť. Komplentá prerábka celého Račianskeho mýta skôr ako 2027 nebude, ak sa bavíme o systémovej prerábke ktorej súčasťou má byť zakopanie tramvaje pod povrch.
Reakcia na: Urbanway 2423 #27:
Šlo by to v smere do centra na úkor jazdného pruhu (neskôr by sa vozovka rozširovala na 3 pruhy). V smere von z mesta by sa mohol skôr zúžiť ten stredný pás v ceste + zúženie pruhov + v je tam úzky pás "zelene" (na ktorej teraz parkujú autá). Ale ak sa nepovolí prechod cez koľajnice smerujúce na odstavné koľaje, tak je to aj tak zbytočné 😞
Reakcia na: Viko #5:
"Akurát som za posledné roky nadobudol presvedčenie, že potrvá ešte veľmi dlho, kým sa tu veci signifikantne pohnú dopredu."

To ja som za posledne roky nadobudol presvedcenie, ze tento hlupy narod o dva roky sposobi, ze nastupime na cestu smerom k Ruskej gubernii a vsetky tieto nase debaty budu bezpredmetne, resp. presunu sa do roviny "hlavnu stanicu na dva mesiace otvoria, nakolko sa po troch rokoch konecne podarilo najst financne prostriedky na opravu strechy v havarijnom stave". Kiezby som sa mylil. Zatial to ale vyzera, ze podstatna cast nadora sa ani len nechce hybat dopredu, ale cvachta sa v predstave, ze sa vratime do zemlaniek a jaskyn.
Reakcia na: Valec #37:
Prerábka Račka, alebo Vajnorskej od fasády k fasáde sú už vôbec vyprojektované? Lebo len súťaženie zhotoviteľa zhltne tak rok, do toho väčšie zmeny prechádzajú klasickým povoľovacím kolečkom, čiže nejaký skorý začiatok vnímam ako ilúziu.
Reakcia na: Minko #32:
Presne tak...ako vhodný príklad tejto nízkonákladovosti sú cyklopruhy v podobe namalovania čiar a obrázkov bicyklíkov na úkor zúženia vozovky a zníženia bezpečnosti...
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
Roh Radlinského a Legionárskej sa raz rozkopal kvôli obrubníkom (2020) a druhý raz kvôli presunu jazdného pruhu pri rozširovaní ostrovčeka (2021).
Rozšírená električková zastávka (2021), by sa mala prerobiť do finálneho stavu (2022). A to som aj zachytil zmienku o zámere prerábky celého Račianskeho mýta.
Na Vajnorskej sa (2021) robili obrubníky, chodníky aj sa vymieňal povrch vozovky, hoc pri reko Vajnorskej radiály (2023?) sa má všetko prerobiť (napr. stromy sa majú presunúť "do vozovky" medzi parkovacie miesta).
Ani jedna z tých akcií mi neprídu, že by šlo o provizórium, resp. že by ďalšia plánovaná činnosť bola zavrhnutá.
Reakcia na: Dexius.74 #33:
Suhlas. Aspon to bude rychlejsie 😃 ...Paradoxne aj docasna stanica by uz asi vyzerala lepsie . Ked sme mohli mat docasnu autobusku 3 ci kolko rokov tak preco nie aj vlakovu.
Reakcia na: Valec #34:
Otázne je, či sa to naozaj rozkope za pár rokov, lebo v Bratislave sú dočasné provizória často riešením trvalým, alebo aspoň dostatočne dlhým na to, aby sa dočasná stavba používala dovtedy, dokedy to dovolí jej životnosť.
Reakcia na: keks #25:
To je všetko pekné. Ale v BA sú kilometre chodníkov a ciest, ktoré nutne potrebujú opravu, nakoľko sú v zúfalom stave. Miesto toho sa robia opravy tam, kde to o pár rokov znova rozkopeme (Račianske mýto, Vajnorská), alebo ako tu, výmena relatívne nového asfaltu za dlažbu len aby to lepšie vyzeralo.
Vyhodiť do povetria a postaviť od piky 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😃 😃 🤖 👍
Reakcia na: keks #25:
v tomto musím dať za pravdu zakaznik v príspevku #26 akokoľvek sa s ním nezhodnem v iných temách. Bohužiaľ prevažná miera "Vallo riešení" sú tzv. win-win riešenia- t.j. čo najmenšie náklady s čo najmenšou námahou ale na čom sa dá spraviť dobré PR. Ťažkým témam a riešeniam sa buď vyhýba, alebo idú príliš pomaly, resp. cháp to tak, že chýba v rozhodujúci moment dostatočná rozhodnosť a presvedčivosť.
Nevyskytovali sa dlhodobo nejaké ponosy, že celá stanica je v zákrute a kvôli tomu tam nemôžu byť dlhšie vlaky a ako je to celé zle? Bude sa architektonická štúdia zaoberať aj týmto?
Reakcia na: Martin Fundárek #29:
Ak tam architekt niečo navrhne, skôr to bude terminál pod spoločnou strechou. Také predpokladám bude aj samotné zadanie.
Reakcia na: N/A #19:
Tam to chce hlavne oddeliť výstupište od odstavných priestorov. Vystupovať ešte pred rozšírením do obrúb okolo stromov nie je nič moc. Ale priestor je malý, možno by to chcelo zastrešiť obratisko električiek.
Tak hadam sa to bude tykat aj rozsirenia peronov a podchodov.
Reakcia na: diky #22:
Ktorú zastávku a kam by si chcel posunúť, ja tam nevidím nejaké lacné riešenie (pri zastávke v smere z centra je tam stena, v smere do centra by sa dala presunúť trochu vyššie)? Zväčšenie niky v smere z centra by určite pomohlo, pretože teraz sa tam zmestí iba jedno Capacity. Tá podmienka s podchodom je v tomto prípade úplne na hlavu, veď tam jazdí minimum vlakov minimálnou rýchlosťou, tak by si to nemuseli ŽSR vynucovať, obzvlášť ak by to bolo len dočasné riešenie...
Reakcia na: keks #25:
O jednej ulici, ktorá by potrebovala prerobiť po Nesrovnalovi by som vedel. A to Kukučínova. Ale to nebudú také bombastické články. Vallo ide od začiatku všetko na marketing, bez ohľadu na reálne problémy.
Reakcia na: zakaznik #23:
Akonáhle niekto urobí niečo, čo sa ti nepáči, tak je to sekta? Mimochodom, dlažba sa napríklad na námestiach a väčších priestranstvách používa dlhé, dlhé roky, nie je na tom absolútne nič progresívne. Naopak pokladanie asfaltu snáď hocikam je zaspatie doby.
Inými slovami použitie asfaltu je chyba, jeho výmena za dlažbu nie.
Reakcia na: Dadino #17:
Takže progresívna sekta už ide zo svojou ideológiou naplno. Povrch pred stanicou vymeníme každé volebné obdobie, aby sme si udobrili boha klímy. Pritom povrchy po celom meste rozbité desaťročia.

Dosť blbý argument, keďže asfalt je povrch, ktorý sami dali na iné chodníky v meste v tomto období.
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Ozaj by za minimum peňazí sa dala zlepšiť dostupnosť hl. stanice aspoň prepojením zo zastávkou Sokolská s tým, že aj ona by sa posunula a zväčšila by sa zástavková nika...ale ale nikde sa o tom teraz nepíše, tak asi nič z toho nebude. Železnice si dávajú podmienku budovania dákych podchodov a podobne, pritom by stačilo dočasne tam spraviť aspoň riadený prechod cez koľaje....
Tuším že sa zvolebnieva...
Reakcia na: Viko #18:
Prestavba stanice sa plánuje prinajmenšom 20 rokov a za ten čas už vzniklo množstvo návrhov. Samozrejme, doba sa mení, plány by sa mali tiež, ale rozhodne by sa nemalo začínať od 0. A pri tej kope plánov, ktoré by sa dali prejsť za pár mesiacov by mohla byť kľudne vyhlásená súťaž na zhotovenie už na jeseň. Lenže v tomto meste sa vždy viac o všetkom hovorilo, než by sa konalo.
Reakcia na: Dadino #17:
Tam treba podľa mňa hlavne riešiť tú dopravnú situáciu, ktorá je prinajmenšom chaotická. Utopistické platené parkovisko v srdci obratiska ohraničené hrubokrkými taxikármi a obratisko, ktoré je plné kolíznych situácií tiež nie je výhra. Tam by to chcelo úplne prekopať organizáciu dopravy, MHD dať do vonkajšej vrstvy cesty a všetko ostatné do vnútornej - tam kde je dnes stanovisko taxiKÁRov, tak tam mať MHD s priamym výstupom k námestiu a nie preskakovanie taxíkov.
Reakcia na: N/A #16:
Do zadania súťaže treba dať dáke pokyny. A na tie pokyny musí niekto prísť. Ideálne nie spôsobom, čo sa babe chcelo to sa babe snilo, ale na základe nejakej analýzy - koľko čoho tam má byť, čo chceme mať nad zemou, pod zemou, čo tam nechceme mať vôbec... Lebo cieľom nie je "niečo urobiť", cielom je mať funkčný uzol na najbližších odhadom 50 rokov.
Reakcia na: zakaznik #11:
Keď niekto robí kroky aby sa mesto pripravovalo čo najlepšie na zmenu klímy, teda vymení obrovskú pec za svetlú dlažbu tak už má biznis hej? Viete čo je na Slovákoch najlepšie? Keď sa nerobí, zle je. Keď sa ide robiť už ideme podozrievať, že na tom niekto zarába, robí to kvôli kamarátom aby im dal zarobiť a iné dristy. Už počas rekonštrukcie za Nesrovnala tam asfalt nemal byť a keď tak aspoň lokálne vytvoriť nejakú zeleň na ochladzovanie priestoru tak ako bola na vtedajšej vizualizácií. Nič také sa tam ale nespravilo a v lete keď vylezieš cez deň zo stanice tak dostaneš facku ako keby si otvoril dvere na saune a vkročil do nej. Dlažba okrem priepustnosti, menšiemu prehrievaniu je vhodnejšia aj na prípadné rekonštrukcie kedy sa iba vyberie a odloží na paletu. Nemusí sa vyhadzovať ako asfalt a vie sa buď použiť inde alebo znova do daného priestoru. O pridanej hodnote keď niekto vylezie zo stanice a namiesto asfaltu uvidí vydláždený chodník s pekným usporiadaným mobiliárom, poprípade zeleňou ani nejdem písať.
Zas... ako pri všetkom... kecáme, štúdie, návrhy, podpisujeme ****oviny... ale činy žiadne.😃

Čo keby sa raz, len jediný raz niečo urobilo bez všetkých tých kecov a pátosu okolo, proste sa spravilo a potom sa hovorilo.😋
Reakcia na: IBBI #14:
Za Ftáčnika, v roku 2012, som aspoň dostal odpoveď z Magistrátu, kde sa mojim návhrom zaoberali a ich pripomienky boli vecné. Za Nesrovnala som nič neriešil. Kto som? Dobrá otázka. Asi fakt nikto. Asi naozaj nikoho nezaujíma čo nakreslím, ako rozpracujem architektonický návrh trochu detailnejšie a pozriem sa na to, do akej miery je z odpravnej stránky realizovateľný, resp. čo všetko obnáša, aké bude mať dosahy na bezpečnosť a plynulosť rôznych módov dopravy, ako ovplyvní prevádzku MHD. Ale máš pravdu, asi som fakt nikto (obrazne povedané). K priestru pred Hlavnou stanicou sa už nemienim vyjadrovať ani čokoľvek analyzovať a kresliť. To, čo som spravil pred desiatimi rokmi je viac-menej stále aktuálne, ak si odmyslíme tram-train (ktorý som ani vtedy, ani teraz nepovažoval za pránosný, ale bol v oficiálnych návrhoch mesta a počítalo sa s ním, tak som ho zapracoval a navrhol jeho teoreticky zmysluplné využitie).
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
Kde konkretne tam najdem odpoved na moju otazku? 😉 Ako neber to v zlom - len fakt ma zaujima, ze kto si ze by sa mali zaoberat tvojimi navrhmi. 😉 Mozno si projektant, architekt, urbanista - neviem - pytam sa.
Reakcia na: Petto #6:
Ten prechod tam nie je už veľmi dlho. Stačilo si pozrieť aj google. 😃
Vallo má zrejme nejaký bočný biznis s tou dlažbou. Inak si neviem vysvetliť, čo zas ide predlážďovať po pár rokoch.
Žijeme v Somálsku, alebo v Ugande, alebo v inej rozvojovej krajine? Výrok "štát nemal, nemá a ani nebude mať peniaze" ma úplne dorazil. Keby všetci tí smradi nerozkrádali krajinu a neriadili to ako vykoľajenú električku k testovaciemu centru, tak sme mohli mať aspoň niečo. Toto je všetko jedna banda d€8ilov, sú totálne neschopní. Hlavne že máme nové diaľnice a prevŕtané nosové dierky! Verejná doprava je na Slovensku asi na takej úrovni záujmu, ako autobusová stanica na Nivách - pod zemou a vyhľadateľná len pre naozaj závislých ľudí od nej. Otras, je mi z tohto zle.
Reakcia na: upravovač fotiek #2:
A kto si ty, ze by sa mali zaoberat tvojimi kresbickami? To maju studovat vsetky kresbicky, co im ludia/skoly/materske skoly poslu?
Reakcia na: JamaVOku #1:
daj si facku prosim ta
Reakcia na: Petto #6:
Ale však to už bolo dávnejšie zmenené. Priechod už zostal iba od výstupišťa trolejbusov k budove, prístup na nástupište F (61, 74, 41) a k parkovisku uprostred už nejde krížom, ale je nakreslený zboku (pri pohľade od budovy z pravej strany).
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Ten priechod pre chodcov ustiaci do vystupista L71 je priam uzasny. Dalsi rok mozno dojdu prve Skody 29Tr na L71, tak to bude "este kvalitnejsie vyzerat". Ten priechod tam ani nemali nakreslit.
Reakcia na: upravovač fotiek #4:
To, že si nebol vypočutý, ale zďaleka nie je tvoja chyba. Prezradím ti smutnú pravdu - o dobré, rozumné riešenia v tejto krajine málokto zakopne. Priorita je vykázať činnosť, zapáčiť sa, minúť prostriedky z rozpočtu... a na kvalitu života hľadí naozaj málokto. Veľmi si vážim každého, kto sa snaží ukazovať, že sa to dá aj inak. Akurát som za posledné roky nadobudol presvedčenie, že potrvá ešte veľmi dlho, kým sa tu veci signifikantne pohnú dopredu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
O prepojení na zastávku Sokolská som písal v roku 2012.
Najväčšími nedostatkami na súčasných nástupíšť je podľa mňa to drevené prestrešenie s nefunkčnými svetlami, ale aj to zahnuté výstupište 40 a 71. Lepšie by bolo asi obetovať časť parkoviska, aby sme mohli mať 2 výstupištia vedľa seba. V mieste súčasného výstupišťa by sa zase mohlo zriadiť pár nových miest K+R. Tiež by sa mal vymeniť asfaltový povrch minimálne na 1. nástupišti (ideálne v celom obratisku) za betónový, pretože teraz tam 40 prestávkuje v úplnom kráteri. Tiež je škoda, že sa nikde nepíše o prepojení Sokolskej s Hl. st., keďže by to bola celkom praktická zmena. Uvidíme, ako to nakoniec dopadne, či sa bude jednať len o opravu chodníkov a pod., alebo tam budú aj nejaké väčšie zmeny, ktoré by sa mohli ponechať aj pri celkovej rekonštrukcii.
"Pred vyhlásením súťaže chce mesto vypracovať aj dopravnú štúdiu a urbanisticko-ekonomickú štúdiu"

Aké budú podklady tejto štúdie? Bude sa zvažovať aj obnovenie električkovej trate na Štefánikovej ulici a s tým súvisiace dopravno-technické riešenie napojenia menovanej trate na Hlavnú stanicu?

Čoskoro to bude 10 rokov čo som (aj) na tom pracoval. A celý Metropolitný inštutút Bratislavy sa môže dať vypchať, lebo som im už 12.4.2021 poslal detailne rozpracovaný návrh ohľadom Kamenného nám. (ktorý bol uverejnený aj na týchto stránkach) a dodnes som nedostal absolútne žiadnu odpoveď. Ani že prijali môj návrh a pozrú sa naň. Čo ma dosť demotivuje vôbec niečo ešte robiť. A žiaľ ma to demotivuje robiť aj veci, ktoré s tým nemajú nič spoločné.

Obávam sa, že som sa už fakt zatvoril do ulity a na viac ako frfľanie a vypisovanie pár príspevkov už nemám chuť. Necítim sa ukrivdený ani ublížený. Cítim sa byť ignorovaný a odsunutý, lebo som "nepohodlný", nežiaduci "politicky". Prečo? To môžem iba hádať. Ak si to zaslúžim, tak budiž. Zaslúžim si to? Zaslúžim si aby ma ľudia ignorovali? Ak to tak nie je, tak prečo mám ten pocit? Krivdím snáď niekomu?
„Štát nemal, nemá ani nebude mať peniaze na komplexnú rekonštrukciu Hlavnej stanice."

Blizi sa dalsie celoplosne testovanie?🤔