Verejnosť môže pripomienkovať zámer modernizácie železničného uzla Bratislava - východ

Modernizácia východnej vetvy bratislavského železničného uzla má priniesť zlepšenie dostupnosti staníc pre cestujúcich, vyššiu rýchlosť vlakov aj dve nové zastávky.

Železnice Slovenskej republiky predstavili zámer druhej časti modernizácie bratislavského železničného uzla. Koncom roka 2020 bol na posudzovanie vplyvov na životné prostredie predložený zámer modernizácie západnej vetvy tohto uzla, teraz sa bude posudzovať východná vetva, ktorá zahŕňa 25 kilometrov tratí od Hlavnej stanice po stanice Rača, Vajnory a Nové Mesto. V železničnej stanici Bratislava-Nové Mesto je zároveň plánovaná výstavba centra riadenia dopravy celého železničného uzla Bratislava. Projekt počíta s výstavbou dvoch nových zastávok.

Zámer modernizácie je k dispozícii v informačnom systéme EIA a tiež je k nahliadnutiu v zákazníckom centre magistrátu hlavného mesta na Primaciálnom námestí do 7. februára 2022. Do rovnakého dňa je možné doručiť k nemu pripomienky na adresu Ministerstvo životného prostredia SR, Námestie Ľ. Štúra 1, 812 35 Bratislava.

Situácia riešených tratí (po kliknutí na obrázok sa otvorí v PDF formáte):

Traťové úpravy

Modernizácia samotných tratí bude pozostávať z komplexnej rekonštrukcie koľajového zvršku a spodku, výmeny trakčného vedenia, vybudovania nových zabezpečovacích zariadení, realizácie protihlukových riešení a rekonštrukcie mostných objektov. Modernizované budú aj riadiace a komunikačné systémy. Na dvoch úsekoch príde k vybudovaniu druhej traťovej koľaje, konkrétne medzi stanicami Bratislava hlavná stanica a Bratislava-Nové Mesto a medzi odbočkou Močiar a stanicou Bratislava predmestie.

Rekonštrukcia tratí umožní zvýšiť traťovú rýchlosť vlakov a odstrániť viaceré súčasné obmedzenia rýchlosti z dôvodu zlého stavu koľají. Navrhované traťové rýchlosti sú nasledovné:

  • ŽST Bratislava hl. st. (mimo) ŽST Bratislava-Rača (mimo) 100 km/h
  • ŽST Bratislava hl. st. (mimo) ŽST Bratislava-Vajnory: 100 km/h (po 59. km) / 120 km/h (od 59. km)
  • ŽST Bratislava hl. st. (mimo) ŽST Bratislava-Nové mesto (mimo): 70 km/h
  • Odb. Vinohrady ŽST Bratislava predmestie (mimo): 60 km/h
  • Odb. Močiar – ŽST Bratislava predmestie (mimo): 80 km/h
  • Odb. Močiar – Odb. Vinohrady: 60 km/h
  • ŽST Bratislava predmestie: 60 km/h
  • ŽST Bratislava predmestie (mimo) ŽST Bratislava-Nové Mesto (mimo): 60 km/h

V riešenom úseku sa nachádza v súčasnosti 9 úrovňových priecestí, z ktorých jedno bude zrušené bez náhrady (Žabí majer), tri málo frekventované (Žabí majer) budú ponechané a zabezpečené, priecestie na Nobelovej sa nahradí novým podjazdom v predĺžení Odborárskej ulice a tri priecestia budú nahradené novými nadjazdami (pri Kalnom jazere, na ul. Pri mlyne a Pri Šajbách - nahradené novým obchvatom a nadjazdom v predĺžení ulice Pri vinohradoch, v pôvodnej polohe pribudne podchod pre peších). Priecestie na Račianskej pri Peknej ceste sa nahradí buď podjazdom, alebo nadjazdom.

Úpravy staníc a zastávok

Modernizácia železničných staníc a zastávok (Bratislava-Vinohrady, Bratislava predmestie, Bratislava-Vajnory) bude zahŕňať úpravu koľajiska, rekonštrukciu/úpravu nástupíšť a vybudovanie mimoúrovňových bezbariérových prístupov k nástupištiam. S úpravov budov jednotlivých staníc sa počíta len v najnutnejšom rozsahu pre umiestnenie nových technológií. Stanice Bratislava-Rača a Bratislava-Nové Mesto už zmodernizované boli, preto budú realizované len nevyhnutné úpravy koľajiska. Bližší popis zmien je uvedený nižšie.

Zastávka Bratislava-Vinohrady

Vybudujú sa nové krajné zastrešené nástupištia v upravených polohách, čo si vyžiada aj prestavbu mostov nad Račianskou ulicou. Od Račianskej ulice (pri Nobelovej ul.) bude vybudovaný nový prístup na nástupište smerom do Senca. Zjednodušiť by sa mal aj prestup medzi Vinohradmi a Predmestím.

Stanica Bratislava predmestie

Z dôvodu zmeny usporiadania koľají sa upravia nástupištia, ktoré sa zároveň zastrešia. Existujúca lávka bude doplnená na východnej strane rampou pre cyklistov a vybudovaná bude aj druhá lávka na opačnej strane stanice s prístupom na nástupištia pre cyklistov od Račianskej ulice. Pre peších budú vybudované výťahy pre bezbariérový prístup k nástupištiam.

Stanica Bratislava-Vajnory

Uvažuje sa s výstavbou nových zastrešených nástupíšť s mimoúrovňovým bezbariérovým prístupom prostredníctvom nového podchodu. Po prípadnom predĺžení Vajnorskej električkovej radiály k Vajnorskému jazeru sa počíta s vybudovaním podchodu medzi zastávkou električky a stanicou Vajnory (mimo tohto projektu).

Nová zastávka Bratislava východ

Zámer uvažuje s dvoma variantami riešenia tejto novej zastávky. V prvom variante sa zastávka nachádza priamo pri obytnej zóne Rendez, v druhom variante je zastávka umiestnená východnejšie vedľa komunikácie na Dopravnej ulici. Na zastávke má byť zastrešené nástupište a štandardný zastávkový mobiliár.

Nová zastávka Bratislava-Krasňany

Nová zastávka by sa mala nachádzať v Krasňanoch pri polygrafickej škole. Uvažuje sa so zastrešenými krajnými nástupišťami s podchodom k nástupištiam. Podchod bude slúžiť aj na prístup k záhradkárskej kolónii a vybuduje sa aj v prípade nerealizácie tejto zastávky.

Nová zastávka (TIOP) Mladá garda

Táto zastávka nie je predmetom tohto zámeru, ale je súčasťou samostatného projektu.

Harmonogram modernizácie

Železnice predpokladajú modernizáciu tohto úseku v niekoľkých etapách v dlhších časových horizontoch v závislosti od potrieb železničnej dopravy a možností správcu železničnej infraštruktúry. Zámer uvažuje realizáciu nasledovne:

  • krátkodobom horizonte do roku 2025 sa počíta s rekonštrukciou zastávky Bratislava-Vinohrady a s vybudovaním prestupných väzieb na stanici Bratislava predmestie.
  • v strednodobom horizonte do roku 2030 sa uvažuje so skapacitnením trate Hlavná stanica - Bratislava-Nové Mesto vybudovaním druhej traťovej koľaje, vybudovaním centra riadenia uzla, modernizáciou tratí Hlavná stanica - Bratislava-Vinohrady - Bratislava-Rača a Hlavná stanica - Bratislava-Vajnory (mimo staníc), vybudovaním druhej koľaje v úseku Bratislava predmestie - Odb. Močiar. Plánované je aj vybudovanie dvoch nových železničných zastávok Bratislava-Krasňany a Bratislava východ.
  • v dlhodobom horizonte po roku 2030 sa uvažuje s modernizáciou koľajiska v stanici Bratislava-Vajnory.

Ďalšie časti železničného uzla

Pre vetvu Západ naďalej prebieha posudzovanie vplyvov na životné prostredie EIA. Pre vetvu Juh železnice pripravujú súťaž pre vypracovanie zámeru modernizácie pre EIA a pre vetvu Bratislava filiálka sa pripravuje urbanisticko-architektonická štúdia.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #34:
Nielenže by to zrýchlilo prístup ale takisto by to aj výrazne zvýšilo počet liniek obsluhujúcich Hl. st. (42, 49, 64, 83, 84 a neskôr by tam nemusela zachádzať ani predĺžená 32), takisto by sa tam malo vybudovať P+R, aby mohlo obratisko na Hl. st. zostať iba pre MHD.

Takisto by sa ešte mohol sprístupniť aj podchod, ktorý vedie z 5. nástupišťa smerom k Jaskovému radu. Pár ľuďom by to pomohlo za malé peniaze.
Reakcia na: Paulini.s #32:
Toto sa mi nezda. Ja som prave (ale pred casom) pocul, ze sa ma dokonca postavit novy, 2-pruhovy a ma ist priamo dolu na Cabelkovu krizovatku. Co by davalo zmysel vzhladom na vystavbu na Tupeho a na tom svahu vseobecne.
Reakcia na: N/A #33:
Určite by to bolo fajn, ja som si tade raz v tme skrátil cestu a hneď vybehla toho času ešte železničná polícia a pokuta. Zrýchlilo by to podstatne prístup na HLST.
Mohli by konecne vyriesit prepojenie zastavky MHD Sokolska s Hlavnou Stanicou. Je to totiz malilinky kusok, ale je tam zakazane chodit cez tie slepe kolaje a tak jedina moznost je prakticky 10-15-minutova obchadzka, podla batoziny.

Kedysi sa na to niekto oficialne pytal, ale odpoved ZSSK bola samozrejme, ze o tom neuvazuju. Tym padom sa (priamo) na stanicu da dostat iba linkami, ktore tam maju konecnu, co je podla mna zbytocne obmedzujuce.
No ja som teraz zachytil, čo som tu nepostrehol, ževraj sa má bez náhrady zrušiť most ponad trať z Tupého na Kyjevsku... 😐
Reakcia na: si #27:
Ciastocne pravda, no zasa tie pozemky su mierne vyvysene. Aj by som skontroloval, ako to vlastne ten UPN navrhuje, ale az tak velmi ma to zasa netankuje, kedze stale sa bavime len o tom, ze papier znesie.
Reakcia na: SUNSPINX #29:
Ked vidim, ako sa manazuju projekty dnes, tak potom uz nikto nic robit nebude ;-P.
Reakcia na: lostrail #24:
Kym to vybuduju, tak mozu zacat znova
Reakcia na: lostrail #24:
lepsie uz po Pezinok, ved BSK uz si dal aj do uzemneho planu trat kamsi az do Oresian... uzivila by sa
Reakcia na: lostrail #26:
"Chapem aj argument, ze tam ti ludia asi nechcu mat popri mieste, kde nieco pestuju, pomerne husto vytazenu cestu a tak sa zrejme uvazuje s estakadnym vedenim."
tak neviem ci si videl kolko prachu tam z tej cesty za den spadne, ale ta zelenina asi v tak prasnom prostredi velmi dobra nebude a akakolvek normalna spevnena cesta by tomu len prospela....
Reakcia na: birch #15:
"Nerozumiem, prečo je úplne rovná trať medzi Vinohradmi a Vajnormi v priemyselne-záhradkárskej štvrti plánovaná na 120 km/h, od oblúku na Vinohradoch by mala byť trať na 160-200km/h. Takisto v priamom smere medzi odb. Vinohrady a Račou by mala byť taká maximálna traťová rýchlosť ako je medzi Račou a Sv. Jurom."

Otazka je, aku usporu by rychlost 160-200 km/h na takom useku priniesla a akym vlakom. Regionalne spoje budu stat na Vinohradoch, niektore aj vo Vychodnom a potom vo Vajnoroch. K tomu je tam pomerne husta nakladna vozba, ktora by sa mozno aspon ciastocne dala odklonit cez Vychodne, ale ci nejaky rychlik zrychli na 160-200 km/h za Vajnormi alebo Vinohradmi, urobi rozdiel mozno minutu oproti 120 km/h (je to cca. 5 km usek a nepocital som rozbeh vlaku). Ono napr. ani Londynsky Overground zasa nie je nejaky mega rychly (a Parizsky RER na niektorych usekoch pripomina "tie nase"), ale dolezita je hustota siete a spojov. Ked viem, ze vlak ide kazdych 15-20 minut a nechytim nejaku hodinovu pauzu (lebo nie je), viem sa na to nastavit a ak mi aj zdrhne, prinajhorsom stvrthodinku pockam.
Rychliky (REXy schvalne neuvadzam, lebo tie zrejme budu zastavovat pomaly pri kazdej vrbe v BA) by mozno usetrili 5-10 minut pri prejazde Bratislavou a tie, ktore z nej vychadzaju ani tolko nie. Tam bude mat ovela vacsi vyznam na rychlost 160-200 km/h zrekonstruovat trat 130. Na useku Vajnory - Sturovo je uz taka rychlost z hladiska casovej uspory podstatne zaujimavejsia.

"Chýba mi podjazd pre motorové vozdilá v predĺžení Černockého ul. v blízkosti novo navrhovanej zastávky Krasňany, ktorý by potenciálne pokračoval až na Bojnickú (pozemky po Bojnickú vlastní hlavné mesto). Na tento podjazd by sa zároveň mohla napojiť vetva, ktorá by čiastočne podúrovňovo prekonala železničný triangel Východné - Rača - odb. Vinohrady a prepojili by sa tak Východné s Krasňanmi, pretože pre Východné bude obchádzka poza Raču veľkým predĺžením cesty do mesta. Pozemné komunikácie by malo vybudovať mesto, ale samotné podjazdy by mali vzniknúť ako vyvolaná investícia modernizácie železničnej trate."

Aj ja tam vidim podobny potencial v tom, ze ked uz robit luxusne nadjazdy a podjazdy, patrilo by sa to uz cele prepojit az po tu megalomaniu, co sa ma postavit k ulici Pri vinohradoch a dalej prepojit s ulicami Pri sajbach a Na pantoch + zrekonstruovat az k nadjazdu na vstupe do mesta.
Pri uvazovani o prepojeni s Bojnickou bude zrejme ten problem, ze z UPN vytiahli nadjazd na zaciatku Krasnan, ktory to ma zabezpecit, cize nechcu vyrabat duplicitu k niecomu, co uz riesi iny dokument. Druha vec, ze taky podjazd (ked sa uz bude rozkopavat) by problem vyriesil v podstate elegantne (stacilo by spevnit tu prasnu cestu popri zahradkach). Chapem aj argument, ze tam ti ludia asi nechcu mat popri mieste, kde nieco pestuju, pomerne husto vytazenu cestu a tak sa zrejme uvazuje s estakadnym vedenim.
Reakcia na: S499.1023 #14:
OK, tak snad to aj navrhnu patricnym sposobom, nie ako ked bez rozmyslu rusili na koridore spojky a priepustnost znizovali. Otazkou je tiez, ci aj nadvazujuca trat, t.j. od Race po Pezinok, resp. Vajnor po Senec, sa nasledne zmodernizuje a upravi, t.j. dotiahne sa na taku uroven, aby stihala zmodernizovanej casti uzla. Ak to tak uz je urobene, potom beriem spat.
Reakcia na: david1 #13:
Prave, ked viem, ze to buduju na dalsich 50 rokov, zamyslam sa nad tym, ci by nebolo nacim ked uz nic, aspon vysporiadat a vykolikovat rezervu pre tretiu kolaj aspon po Ivanku / Svaty Jur. Ale uvidime, co z toho nakoniec bude. Navyse to nebude skor ako o 10 rokov a dovtedy mozno aj EIA prepadne, nie, ze by som to tak chcel.
.... a teraz tú o červenej čiapočke 😵
Reakcia na: Viko #21:
asi by sa aj dalo, ja som prednostne pozeral len ulice ktore maju zaustenie na raciansku/zitnu s CSS...
(inac povedane, tych moznosti ako to spravit je urcite viacero)
Reakcia na: si #20:
A nie je miesto výkupu jednoduchšie využiť ten voľný štátny pozemok popri Mrázovej?
Reakcia na: si #18:
tak som "z rychlika" pozrel katastralku, dalo by sa to teoreticky potiahnut cez parcely 4963/151 a 4963/110, ktore su vo vlastnictve dvoch manzelskych parov, na parcele 4963/151 sa nachadza este aj stavba so supisnym cislom 9844; je otazne ci by zodpovedny boli ochotny danym rodinam ponuknut taku sumu na odkup aby boli ochotni sa danych nehnutelnosti vzdat....
zvysne "nacestne" nehnutelnosti su vo vlastnictve mesta a slovenskej republiky a aspon z prveho pohladu by tam malo byt dost miesta na vybudovanie podjazdu alebo nadjazdu ako mimourovnoveho krizenia trate 120....
Reakcia na: si #16:
Vieš o tom, že pod tú verejnosť, ktorá môže pripomienkovať, spadáš aj ty, však?
Reakcia na: toldo #17:
jedna z moznosti uz bola spomenuta v #15 - aj ked tam vidim trosku problem v naslednom vyusteni na raciansku, minimalne v sucasnom setupe na krizovatke s cernockeho bez CSS by tam pri vacsej dopravnej zatazi z vedlajsej cesty bol dost problem.... - osobne by som skor videl ako vhodne zaustit to z prostriedku triangla do Ondrejskej... neskumal som ale majetkove pomery a tiez netusim ako tam napriklad mozu vyzerat siete pod terenom ktore to tiez moze znacne skomplikovat....
Reakcia na: si #16:
v takom pripade verim, ze ten "niekto" pride s lepsim riesenim...
Reakcia na: birch #15:
tu zachadzku z rendezu do race inac dufam ze niekto dostatocne a ucinne skritizuje....
Celkovo sa mi to riešenie zdá byť v zmysle: Nahraďme priecestia nad-/podjazdami, zdvojkoľajme spojky a všetko ostatné nechajme ako to je na ďalších 40 rokov životnosti novej trate.

Nerozumiem, prečo je úplne rovná trať medzi Vinohradmi a Vajnormi v priemyselne-záhradkárskej štvrti plánovaná na 120 km/h, od oblúku na Vinohradoch by mala byť trať na 160-200km/h. Takisto v priamom smere medzi odb. Vinohrady a Račou by mala byť taká maximálna traťová rýchlosť ako je medzi Račou a Sv. Jurom.

Chýba mi podjazd pre motorové vozdilá v predĺžení Černockého ul. v blízkosti novo navrhovanej zastávky Krasňany, ktorý by potenciálne pokračoval až na Bojnickú (pozemky po Bojnickú vlastní hlavné mesto). Na tento podjazd by sa zároveň mohla napojiť vetva, ktorá by čiastočne podúrovňovo prekonala železničný triangel Východné - Rača - odb. Vinohrady a prepojili by sa tak Východné s Krasňanmi, pretože pre Východné bude obchádzka poza Raču veľkým predĺžením cesty do mesta. Pozemné komunikácie by malo vybudovať mesto, ale samotné podjazdy by mali vzniknúť ako vyvolaná investícia modernizácie železničnej trate.

Ďalej ako píše barack40 by sa mi pozdávala nová zastávka pri súčasnom priecestí na Staviteľskej a urobiť zachádzku L65 a použiteľný chodník na konečnú na Zl. pieskoch alebo ideálne vyriešiť pozemky a električku predĺžiť až k železnici. Pri výhľade na iné plánované električkové trate a tempo ich prípravy (Košická+Pribinova, Mlynské nivy smer Prievoz a ďalej Vrakuňa, spojnica Ružinovskej, Vajnorskej a Račianskej radiály) nebude totiž električka vo Vajnoroch ani v roku 2050.
Reakcia na: lostrail #11:
Treba sa pozrieť, aké intenzity znesie stará hradlovaná trať Praha - Beroun. Tuná nie je problém v nedostatku koľají ale v zabezpečení - ETCS L1 bez infill balíz v kombinácii so semtam AH je veľmi málo priepustne výkonné zabezpečenie,
Reakcia na: lostrail #11:
Dve koľaje smer Predmestie od Senca ti tiež zlepší priepustnosť. Teraz ti čakajúci vlak blokuje jednu koľaj od Vajnôr pred odbočkou alebo jednu v stanici rovno pri nástupišti. Hádam nebude stále iba 60 min. interval v špičke na S65 , keď ju chcú potiahnuť až po Galantu. Budujú to zase na ďalších 50 rokov.. Tri koľaje po Vajnory by boli fajn no budovať ju mali hlavne na trati 120.
Zastávka Krasňany je plánovaná výhľadovo tipujem čisto pre mestské vlaky. Rendez - DNV napr. alebo Rača - Rusovce..
Reakcia na: david1 #10:
Keby aj z druhej dvojice kolaji vyriesili nejaky elegantny prechod k tomu peronu na druhej strane Racianskej (z druhej strany mosta), vlastne by uz az tak vela urobit nemuseli.
Elegantny by bol samozrejme nadchod rovno na prislusne nastupiste.
Tak som si ten material precital (preskocil som uz samotne vplyvy, t.j. hodnotenie zosuvov, podzemnych vod, demografie a podobne) a mal by som par otazok na ludi, ktori su zorientovanejsi v tejto problematike.

Prinesie toto realne zvysenie priepustnosti najvytazenejsich trati smerom na Pezinok a Senec? Chapem, ze zdvojkolajnenie spojok nieco malo pomoze, ale uz dlhsiu dobu sa objavuju nazory, ze tie dve hlavne trate by bolo pomaly nacim strojkolajnit, inak nebude mozne ponukanu kapacitu zasadnejsie zvysit. Ak sa vsak minimalne od Vinohradov / Predmestia pocet kolaji zachova, ma takato modernizacia vobec zmysel? Este ZZ rozhodne kvitujem, otazkou zostava, ci by sa napr. dali skratit kontrolne useky (laicky povedane vzdialenosti medzi dvoma navestidlami autobloku / predvestami AH), ale na to ma zasa vplyv tratova rychlost, takze to neviem posudit dostatocne fundovane.

Zdvojkolajnenie spojok je dobry napad hlavne pre smer Komarno (aj ked plny potencial toho smeru sa bude dat vyuzit az potom, ako sa samotna trat zdvojkolajni aspon po DS), a potom ciastocne Senec (odb. Mociar - Predmestie, pre vlaky v smere na Predmestie, Nove mesto a do Petrzalky).

Ale nie je to vsetko malo?

Tiez vnimam negativne, ze TIOP Mlada Garda ma ist ako samostatna akcia, co v tunajsich pomeroch dopadne tak typicky - sice most nebude vobec zmodernizovany (lokalne zuzenie, nunu), ale aspon ta zastavka nebude postavena.

Trochu od veci mi pride aj zastavka v Krasnanoch. Sidlisko ani spolu s Racou negeneruje dostatocnu silu na suplovanie stanic Vinohrady / Predmestie a Raca, takze bud by teda malo zmysel niekde v blizkosti novej zastavky postavit zachytne parkovisko alebo ak sa uz ma jedno stavat na Puchovskej na samom zaciatku Race, preco nevybudovat radsej kvalitne zastresene pesie spojenie parkoviska so ZST Raca, resp. v kombinacii s planovanym "obchvatom" priecestia Travna radsej nepresunut to zachytne parkovisko na volne priestranstvo za stanicou, kde navyse v kombinacii s moznou elektrickovou tratou bude dobry prestup hned na dva kolajove systemy?
Navyse nie je zrejme, ako bude zastavka riesena, t.j. ci vlak, ktory tam bude stat, bude mozne obist (t.j. bude mat svoje zalivove kolaje), ale vzhladom na to umiestnenie myslim, ze nie. Zastavka zrejme nebude sluzit rychlikom, takze osobak zastavi v Raci a o kilometer dalej na takejto zastavke, cim priepustnosti trate rozhodne velmi nepomoze. Obdobne to bude od zastavky BA-vychod, aj ked tam evidentne moznost osobak obehnut existovat bude.
Tak teda neviem. ZST Raca podla mojho nazoru dostatocne pokryva cele toto uzemie, pricom lepsim riesenim by bolo radsej vybudovat elektrickovu trat k stanici (bud tak ako navrhuje generel alebo aj priebezne, s opatovnym napojenim k Puchovskej).

Co sa tyka dalsich veci, konecne sa vybuduje predlzenie Odborarskej (s tym kruhacom na Bielom krizi mam dost problem najma preto, ze mam este v cerstvej pamati kruhac v Kosiciach, ktory stredom krizovali rovno dve trate, teraz je uz zokruhovana aj samotna trat), to napojenie Krasnan popod trat je take nemastne-neslane (ak UPN planuje v blizkosti nosnu zbernu komunikaciu, preco nie je v plane napojit tu novu sikanu s nadjadom priamo, ako doplnenie k Racianskej - takto vsetky auta zo zbernej komunikacie do arealov budu na Racianskej zbytocne zavadzat). K tomu doplnim, ze ked uz je v plane takto luxusne riesit rozne priecestia obsluznych komunikacii, tie dva "obchvaty" (Pri vinohradoch a od Peknej cesty) prepojit a nasledne napojit aj na ulicu Pri sajbach a tam vybudovat serioznu komunikaciu po celej dlzke vratane celej ulice Na pantoch. Vyziadalo by si to predlzenie modreho mosta a dve dalsie mimourovnove priecestia (v mieste prerusovanej ciary by sa dali dve spojky preklenut aj jednym mostom https://www.google.com/maps/@48.2009285,17.1571013,289m/data=!3m1!1e3), ale tam sa da pocitat s nakladmi o 3-5 milionov viac, ako je odhadovana cena, no s pomerne velkym prinosom. Ked bude otvoreny cely obchvat D4 aj so vsetkymi krizovatkami, Racianska sa odlahci, pricom nebude hrozit, ze takato subezna komunikacia bude upchata tymi, ktori ju budu obchadzat. Tak vznikne alternativa prave pre vozidla, ktore koncia v priemyselnych arealoch celej lokality medzi Racou a Vajnormi.
Beriem, ze nieco taketo ale nemoze byt vyvolana investicia, najma, ak projekt pojde z EU fondov (ale urcite by sa to ciastocne kompenzovalo s nevybudovanim zastavky v Krasnanoch napriklad).

Je toho viac, ale uz aj tak je to strasne dlhe a tie ostatne veci su v podstate prkotiny, takze to uz necham tak.
Reakcia na: IBBI #9:
Vinohrady sa majú posúvať v smere Senec až ponad cestu do Rače. Možné to je. 🙂
Ako chcu lepsie prepojit predmestie s Vinohradmi? Lavkou? 😃
Bohužiaľ v tomto návrhu berú električku po Vajnory skôr iba ako prestupný bod medzi IAD +bus z vidieka. Pre samotné Vajnory to bude stále iba s prestupom z busu.
Mne sa skôr pozdával pôvodný návrh ,kde mali byť prepojené radiály v osi cca. Rybničnej ulice.
Reakcia na: si #6:
Argument beriem, ale ak chceš obslúžiť Vajnory na tej správnej strane zeleznice, tak sa tomu podjazdu alebo nadjazdu aj tak nevyhneš.
Reakcia na: barack40 #5:
myslim ze nadjazd (alebo podjazd) cez zeleznicnu trat bude tak +- podobne drahy ako zvysnych par km trate po rovine.... takze radsej by som tam videl aj obsluhu vajnor (ale na tej strane kde aj lezia, nie na opacnej strane od zeleznice)
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Miesto by tam aj bolo, ale asi až za traťou, čiže by sa musel vybudovať (asi) nadjazd. Ale aj tak by to malo byť výrazne lacnejšie, ako ťahanie električkovej trate do Vajnor.

A električka obsluhe Vajnor moc nepomôže, keďže má končiť medzi záhradkami za stanicou, presne na opačnej strane, ako je zástavba. V rozumnej pešej dostupnosti by tak malo električku len nízke percento obyvateľov. A keď už majú prestupovať z nejakého obslužného autobusu na električku, tak sa môžu odviezť aj na tie Zlaté piesky.
Reakcia na: barack40 #3:
Bolo by tam vôbec miesto na obratisko? Tá ET pôjde do Vajnor asi aj preto, aby sa zlepšila ich obsluha (v kombinácii s nejakou obslužnou linkou by mohla byť alternatívou k 53, čím by sa mohla o niečo zlepšiť aj dostupnosť Vajnor).
Prečo sa namiesto ťahania električky do Vajnor neuvažuje s vybudovaním zastávky pri stavadle 4 (priecestie na Staviteľskej)? Električka by sa tak musela predĺžiť len o nejakých 400 metrov k tejto zastávke. Vlaky by potom vo Vajnoroch ani vôbec nemuseli zastavovať, naopak na tejto novej zastávke by mohli stáť aj REXy.
Nebol by dobré prepojiť predĺženú ulicu Pri Šajbách aj s ulicou Na Pántoch, vďaka čomu by nemusela ísť všetka doprava cez Rybničnú? Okrem toho by to aj zrýchlilo 65.
Stale si nedaju pokoj s tou Filialkou?